Spring naar bijdragen

Drank en drugs


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 967
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Ik zie zelf drank en soft drugs als verwanten van elkaar. De verschillen zijn er wel, maar de "trip" die je van bijde krijgt is kwa niveau vergelijkbaar met elkaar. Iedereen zijn eigen ding.

Maar die "trip" is denk ik niet goed. Je bent dan jezelf niet meer, je kan dingen doen waar je spijt van krijgt, je hebt de kans dat je er verslaafd aan raakt, enz. Het is gevaarlijk, en ik denk dat je beter die "trip" ergens anders kan zoeken, zoals bij God. Want dat lekkere gevoel dat je kan krijgen van alcohol en drugs is maar een slap aftreksel van wat je kan krijgen van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met 1 of 2 glaasjes alcohol is niej veel mis denk ik... doe ik zelf ook wel. En Jezus dronk zelf ook wellus een wijntje.. Maar ik denk niet dat je zoveel moet zuipen dat je dronken of behoorlijk aangeschoten word.. er staat ergens.. (ik zoek het wel ff op) Galaten 5:19-21 dat dronkenschap een werk van het vlees is... En er staat ook dat losbandigheid een werk van het vlees is... en als je teveel op hebt ben je behoorlijk loshamer.gif Er staat dat mensen die dergelijke dingen bedrijven het Koninkrijk Gods niet zullen beërven... Wel behoorlijk hard nosmile.gif Tegenover de werken van het vlees staan de vruchten van de Geest. o.a. zelfbeheerzing... nou probeer jezelf maarus netjes te beheersen als je behoorlijk wat glaasjes teveel, of een jointje of wat op hebt... bye.gif da gaat niej.. haha

Nog wat teksten (ze zullen ongetwijfeld al eerder genoemd zijn maar ik heb niet alle pagina's gelezen)

Spreuken 20:1

(NBG) De wijn is een spotter, de drank een luidruchtige, ieder die zich daaraan overgeeft, is onwijs.

(Het Boek)Wijn maakt een mens overmoedig en sterke drank zorgt voor veel opwinding; het is niet verstandig teveel te drinken.

Spreuken 23:29

(NBG) Bij wie is ach? Bij wie is wee? bij wie is twist? bij wie geklaag? bij wie zijn wonden zonder reden? bij wie troebele ogen? Bij hen die laat opzitten bij de wijn, die komen om de gemengde drank te proeven. Zie niet naar de wijn, wanneer hij doorachtig fonkelt, wanneer hij in de beker parelt; vlot glijt hij naar binnen, ten slotte bij hij als een slang en spuwt gif als een adder

(Het Boek) Wie klagen steen en been? Wie maken doorlopend ruzie en raken zonder reden verwond? Wie bekijken de wereld door roodomrande ogen? Dat zijn de mensen, die zich tot in de kleine uurtjes te buiten gaan aan wijn en sterke drank. Verlang niet naar de wijn, die rood fonkelt en heerlijk geurt in de beker; die drinkt wel heel gemakkelijk, maar bijt uiteindelijk als een slang en spuwt gif als een adder.

lijkt me toch duidelijk smile.gif daarom drink ik zelf liever niet te veel en hoef ik niet te blowen. Ik kan ook plezier hebben zonder party.gif En daarbij komt dat blowen en natuurlijk ook andere soorten drugs gewoon vett ongezond zijn voor je lichaam en je hersenen enzo.. en aangezien we ons lichaam alleen maar in bruikleen van God hebben, verpest ik dat lichaam liever zo weinig mogelijk.. En trouwens, het zijn toch wel dingen waar je vrij snel verslaafd aan kunt raken. En als ik zie hoeveel moeite mijn pa al moet doen om van zijn levenslange rook-verslaving of te komen , heb ik geen zin om ook de kans te lopen dak ergens aan verslaafd raak en dan dus ook weer moet afkikken nooo.gif

@GeheelAnders "Ik klikte hier toevallig langs en ben nu even niet bij mijn aantekeningen, maar als jullie willen zoek ik het voor jullie op, ik kan het nu niet bijbels onderbouwen, sorry."

ja ik ben wel benieuwd! zou je het op kunnen zoeken? smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 30 september 2004 20:19:16 schreef Skippy het volgende:

[...]

Maar die "trip" is denk ik niet goed. Je bent dan jezelf niet meer, je kan dingen doen waar je spijt van krijgt, je hebt de kans dat je er verslaafd aan raakt, enz.

Um, je kuint heeeeel moeilijk tot niet verslaafd raken aan softdrugs, hoogstens geestelijk, maar geestlijk kun je overal verslaafd aan raken

Nog 1 dingetje.. 't gaat steeds over dat je jezelf niet bent en dingen kunt doen die fout zijn.. maarreh al doe je niet foute dingen als je btje high bent of btje aangeschoten of whatever.. dan is het niet erg?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aan softdrugs raak je inderdaad niet lichamelijk heel erg verslaafd ofzo.. maar geestelijk kan dat wel... En geestelijk ergens aan verslaafd zijn is ook niet lkkr denk ik....

Nog 1 dingetje... Waarom drinkt je dan of blow je dan als er toch niet heel veel anders is dan anders? Dan kun je het net zo goed niet doen.. sorry klonk een beetje hard maar ik bedoel ..smile.gif.. Alles is net even leuker als je een btje aangeschoten of een btje (of een btje meer) stoned bent toch?smile.gif Maar je hebt veel minder controle over jezelf... Je bent dus minder jezelf. Een klein beetje aangeschoten op zn tijd is natuurlijk nog geen ramp, maar ik vraag me af of het goed is om te blowen enzo... Ik weet niet of het zo goed is als je draakjes gaat zien enzo van een joint... Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar waar GeheelANders die tekst vandaan hadsmile.gif..

Link naar bericht
Deel via andere websites

als het grappig is wil ik er ook wel aan beginnen party.gif

Ik hou van grappige dingen!!

(sorry ik vond het een btje tegenstrijdig maar ik snap je welsmile.gif)

Ik heb ff een artikeltje je gevonden dat wel in dit topic past:

Roken, blowtje, partydrugs

Waar kun je iets vinden in de bijbel over roken en jointjes? Of dat van God mag of niet? En hoe zit het met partydrugs?

Wel lastig ja. D'r staat geen letterlijke tekst over blowen of partydrugs. De bijbel zegt wel op verschillende plaatsen, dat het niet de bedoeling is dat je de controle over je lichaam verliest. En je vervuiling (roken?) is ook niet de bedoeling:

2 Corinthiërs 7 : 1

Vrienden, omdat God ons zulke geweldige beloften heeft gedaan, moeten wij ons afkeren van alles wat ons lichamelijk en geestelijk bevuilt

Gevaarlijker is 'controle verliezen', dat is niet de bedoeling. Waarom niet? 2 Redenen:

1) Je kunt -op den duur- verslaafd raken. Dat zou betekenen dat je niet meer kunt doen wat God van je vraagt, maar dat je gehoor MOET geven aan 'de roep' van die verslaving. Dat betekent dat God niet meer op de 1e plaats staat in je leven. Niet fijn voor God, maar al helemaal niet voor jezelf. Je doet jezelf gruwelijk tekort.

2) Als jij de controle verliest, aan wie verlies je die dan? Wie neemt de controle over? Verdwijnt de controle dan soms? Nee. Controle op je lichaam verdwijnt nooit. ALLEEN JIJ KUNT ZELF bepalen aan wie je de controle UIT HANDEN geeft. Aan God (de Heilige geest) of aan iets anders. Dat andere KAN alleen maar de duivel en zijn handlangers zijn. Dus als je te veel drinkt of je gebruikt drugs (incl. blowtjes) dan geef je een deel van je controle uit handen. EN NIET AAN GOD... dus wel aan de duivel...

Daarom wil God niet dat we te veel drinken of drugs gebruiken.

Hij wil niet dat je jezelf schade doet. Hoe zit dat?

Sigaretten is eigenlijk nog veel makkelijker. Daar krijg je kanker van. Dat zeggen/erkennen de ongelovigen zelfs. Dus daar moet je gewoon nuchter in zijn. God wil niet dat we bewust iets doen, waarvan we weten dat we de kans op kanker vergroten. Dan doe je jezelf BEWUST schade. Je doet bewust de tempel, waar Gods Geest in wil wonen, schade aan.

Geloof jij niet in God en duivel? Check: Er zijn niet zoveel mensen die het doorhebben, maar... Of denk jij 'keertje proberen kan toch geen kwaad?' kijk dan ook even op www.voorkom.nl

Voor de gelovigen onder ons: De bijbeltekst die o.a. bij dit stukje hoort is: Gij zult de Here Uw God niet verzoeken (op de proef stellen in de zin van 'hoe ver kan ik gaan voordat ik ziek word')

Nog een paar teksten:

1 Corinthe 3:16 Weet u niet dat u zelf de tempel van God bent en dat Zijn Geest in u woont?

1 Corinthe 3:17 Als iemand Gods tempel beschadigt, zal God hem schade toebrengen. Want Gods tempel is heilig. En u bent de tempel van God!

1 Corinthe 6:19 Of weet u niet dat uw lichaam een tempel is van de Heilige Geest? Van de Geest, Die God u heeft gegeven en Die nu in u woont? U bent niet van uzelf!

www.adios.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hou er niet van om steeds weer met een waarschuwend vingertje klaar te staan nooo.gif maar ik vond nog een stukje wat hier wel behoorlijk thuis hoort... Als voorbeeldje van wat je voor schade aan kan brengen aan je 'tempel' dus zeg maar.

"Het roken van cannabisproducten kan tot veranderingen in de structuur van de hersenen en persoonlijkheidsstoornissen leiden. Dat blijkt uit onderzoek dat in Duitsland aan de universiteit van Bremen is gedaan.

Vooral tijdens de puberteit kan blowen ernstige schadelijke langetermijneffecten hebben, aldus de onderzoekers, die stellen dat het roken van marihuana of hasj ook een factor kan zijn bij schizofrenie.

Uit het Duitse onderzoek komt naar voren dat het veelvuldig roken van wiet en hasj tot veranderingen in de structuur van de hersenen kan leiden die op hun beurt weer tot een persoonlijkheidsverandering leiden.

Veelvuldig blowen versterkt volgens de onderzoekers ook de symptomen van schizofrenie en bespoedigt waarschijnlijk de doorbraak van de ziekte. Of blowen bij gezonde mensen die geen aanleg voor schizofrenie hebben tot de ziekte kan leiden is niet duidelijk.

Uit proeven op ratten werd duidelijk dat blowen ook tot permanente schade aan het geheugen kan leiden. Nadelige effecten van cannabis op de intellectuele vermogens van gebruikers zijn tot bijna drie maanden na gebruik nog meetbaar."

Ik denk dat je je persoonlijkheid beter kunt laten beinvloeden door God en je inlaten met dingen vàn God, dan dat je je persoonlijkheid laat veranderen door dit soort dingen... Nou weet ik niet na hoeveel joints je er wat van zou merken, maar toch... het idee dat je niet gezond bezig bent is toch niej zo cool... hamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Um, je kuint heeeeel moeilijk tot niet verslaafd raken aan softdrugs, hoogstens geestelijk, maar geestlijk kun je overal verslaafd aan raken

Nog 1 dingetje.. 't gaat steeds over dat je jezelf niet bent en dingen kunt doen die fout zijn.. maarreh al doe je niet foute dingen als je btje high bent of btje aangeschoten of whatever.. dan is het niet erg?

Er liggen een heleboel mensen nu in de goot omdat ze vreselijk verslaafd zijn aan de ergste middelen, en bijna allemaal begonnen ze met de gedachten dat een jointje (softdrugs dus) toch niet gevaarlijk is. Daar komt nog bij dat het slecht voor je longen en hersenen is. Drugs maakt dingen kapot en kan nog meer kapot maken als je niet uitkijkt, het is gewoon hartstikke gevaarlijk. Vandaar dat ik er zo tegen ben, ik zoek die trip wel ergens anders, bijvoorbeeld bij God smile.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...
Gast Anon_phpbb

In het weekend gebruik ik vaak pillen en doordeweeks wiet ik kan met gerust hart zeggen dat ik verslaafd ben aan wiet, als ik wiet gebruikt hebt vloek ik erg veel en ben ik erg aggressief, zal god mij dit ooit vergeven?verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Sorry, maar daar ben ik het niet mee eens.. Niet per definitie, wat jij nu doet is een voroordeel vellen, jij kent mensen die drugs gebruiken en geen zelfrespect hebben, ik ken ook dat soort mensen, maar ik ken ook mensen die opzich goed in hun vel zitten en beweren het alleen te doen omdat het lekker zou zijn... Misschien heeft een groot deel problemen met zijn of haar zelfbeeld/respect, misschien wel een klein deel die jij toevallig allemaal kent... You never know..

Totalo Differento..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey folks,

In Galaten 5 staat het volgende:

19 Want duidelijk is het, welke de werken des vlezes zijn, te weten; hoererij, onreinheid, losbandigheid,

20 afgoderij, toverij, vijandschap, twist, jaloersheid, toorn, tweedracht, verdeeldheid, partijschap,

21 kwaadwilligheid dronkenschap, brasserij en dergelijke. Daarvan voorzeg ik u, zoals ik reeds vroeger gezegd heb; dat zij die zich aan deze ondeugden overgeven het Godsrijk niet zullen beerven.

in de strongs concordantie heb ik het vijfde woord: toverij opgezocht, hier de vertaling:

5331 pharmakeia far-mak-i'ah

medication ('pharmacy') from 5332

5332 pharmakeus far-mak-yoos

a drug i.e. spell giving

Dit is letterlijk wat er staat

Mensen, laten we Gods raad opvolgen als Hij zegt dat we ons verre van de problemen moeten houden.

Geheel anders

By the way:

Ik citeer van adios.nl:

Als jij de controle verliest, aan wie verlies je die dan? Wie neemt de controle over? Verdwijnt de controle dan soms? Nee. Controle op je lichaam verdwijnt nooit. ALLEEN JIJ KUNT ZELF bepalen aan wie je de controle UIT HANDEN geeft. Aan God (de Heilige geest) of aan iets anders. Dat andere KAN alleen maar de duivel en zijn handlangers zijn. Dus als je te veel drinkt of je gebruikt drugs (incl. blowtjes) dan geef je een deel van je controle uit handen. EN NIET AAN GOD... dus wel aan de duivel...

Daarom wil God niet dat we te veel drinken of drugs gebruiken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 02 oktober 2004 22:08:12 schreef Dust het volgende:

[...]

Um, je kuint heeeeel moeilijk tot niet verslaafd raken aan softdrugs, hoogstens geestelijk, maar geestlijk kun je overal verslaafd aan raken

Behalve de geestelijke verslaving hangt er nog een groot gevaar aan bijv. wiet. Ik heb een tijd in een Huis voor Drugsverslaafde mannen gewerkt en die mannen konden me zelf duidelijk vertellen dat hun lichaam verknald was door deze drugs. Bovendien worden er in de psychiatrie steeds meer verbanden gelegd tussen depressies en shizofrenie en het gebruik van wiet.

Wiet wordt niet voor niets een geestverruimend middel genoemd. Daar waar een normaal mens zijn gedachtes en herinneringen in (bij wijze van spreken dan) boxen in zijn hoofd opslaat, daar gaan die boxen dus bij het gebruik open. De persoon wordt dan overspoeld door gedachtes en herinneringen die hij op dat moment niet meer kan ordenen. Het gebeurt ook regelmatig dat iemand hierin blijft steken.

Bovendien is Wiet in Nederland al bijna geen softdrugs te noemen. Het THC gehalte ligt bijna rond de 7%. Zodra er 7% inzit is het een harddrugs...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vergeet ik bijna het laatste neer te zetten... Zelf heb ik er geen moeite mee als iemand af en toe (en daar versta ik onder eens per paar maanden) blowt, maar als je het vaker gaat doen kan dat hele schadelijke gevolgen hebben voor jezelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:
Op zaterdag 26 april 2003 10:25:45 schreef Glenn het volgende:

Drank hebben we het al over gehad:

Drugs, nee. Je bent niet meer helder, je hebt geen controle over jezelf en je misbruikt je lichaam als het ware. God zegt niet voor niets dat je lichaam een tempel is.

Als ik geblowd heb heb ik wel degelijk controle over mezelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid