Spring naar bijdragen

Drank en drugs


Aanbevolen berichten

ben daarnet weggeweest naar cityparade.zoals love parade.HHHHeeellll veeel volk en dan ook drugs-drank gebruik en roken enzo.we hebben zeker 3 mensen gezien met een overdosis die op de grond lagen met stuipttrekkingen en aan het roepen van de pijn.Ik ben ook heel vroeg naar huis gegaan.Ik kan niet tegen drukte,zoveel mensen bijeen,dan is dat heel moeilijk voor m'n ogen,kweeni dan heb ik zo'n raar gevoel aan mijn ogen en een soort druk.Kweet niet hoe dit komt.en dan staat iedereen daar te roken en ik kan er al niet tegen en dan krijg ik hoofdpijn...vervelend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 967
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op donderdag 24 juni 2004 11:20:16 schreef Kampski het volgende:

Henrik, het is best mogelijk dat we beter in contact met God kunnen komen door geestverruimende middelen te gebruiken...

ik kan het me haast niet voorstellen dat je als christen door middel van geestveruimende middelen dichter bij God kunt komen.

@kampski

hoe zou je dat dan uitleggen? ben benieuwd naar je motivatie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vraag dat maar aan de Indianen van Amerika.

Henrik heeft vast nog nooit paddestoelen of iets dergelijks op, want dat is eng, en alleen bier is okay, omdat dat wel geaccepteerd is, zelfs in de meest achterlijke gemeente van Nederland.

Admod note: Iets meer respect mag wel hoor! Je krijgt hiervoor een berisping. Aangezien je al een 1 waarschuwingen 1 berisping had krijg je nu een ban. Je totaal stand wordt dus 1 waarschuwing + 2 berispingen = ban

Paddestoelen/LSD en aanverwante zaken zetten zoveel deuren in je hoofd open, en je gaat dingen zien die er niet zijn, perfect voor religieuze activiteiten dus.

Indianen in vooral de Amazone, doen dit al 10.000-en jaren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 20:34:26 schreef Kampski het volgende:

k thx

klopt het trouws dat op het eiland Patmos paddo's groeien/groeiden?

Johannes heeft daar namelijk t boek openbaringen geschreven, mss heeft hij wel geestverruimende middelen gebruikt (paddo's in dit geval) om beter in contact met God te komen?

Beide goed mogelijk smile.gif

Leuk punt, het zal me zeker niet verbazen als het echt zo is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 27 juni 2004 06:43:02 schreef UnCredible het volgende:

Henrik heeft vast nog nooit paddestoelen of iets dergelijks op, want dat is eng, en alleen bier is okay, omdat dat wel geaccepteerd is, zelfs in de meest achterlijke gemeente van Nederland.

verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

het zal mij wel verbazen, ik weet cker dat et niet zo is namelijk.

God werkt ook nu nog met visioenen, alleen moeten wij denk ik onze ogen open zetten

God heeft geen, met nadruk op GEEN, middelen nodig om mensen visioenen te geven, om in contact te komen met mensen!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Uncredible, mag ik dringend vragen om op een andere manier met de users hier om te gaan!

Niet alleen in dit topic, maar ook in andere topics val je de users persoonlijk aan en spreekt je post respectloos over bepaalde users!

[Wil je hier op reageren, open dan een topic in het Feedback-forum!]

BackOnTopic!

Kantineke, je hebt absoluut gelijk!

Link naar bericht
Deel via andere websites

LSD en paddo's zetten idd hele andere deuren open in je hoofd, letterljk, want daar kun je dus hartstikke dood aan gaan.

Visioenen werden meestal voorafgegaan door lang bidden en vasten, dus er was in zekere zin wel een bepaalde lichamelijke toestand voor nodig. Maar andere middelen worden daar niet voor genoemd. Mystici als Johannes hielden zich namelijk strikt aan reinheidsvoorschriften

Link naar bericht
Deel via andere websites

maar ook die dingen heeft God niet nodig knipoog_dicht.gif .. als God ons iets wil laten zien doet tie dat... daar hoeft tie maar voor te blazen smile.gif

en tuurlijk.. als jij graag wat van God wil ontvangen kun je een week (of langer knipoog_dicht.gif) gaan vasten, of andre dingen in heiligheid voor God doen smile.gif

maar God heeft al die dingen niet nodig.. al geniet Hij er denk ik wel van dat wij voor Hem, voor Zijn liefde ons inzetten...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Drank hebben we het al over gehad: http://forum.credible.nl/topic.php?id=286

glen:

Drugs, nee. Je bent niet meer helder, je hebt geen controle over jezelf en je misbruikt je lichaam als het ware. God zegt niet voor niets dat je lichaam een tempel is.

aan drank kun je ook stuk gaan, t gevaar ligt hem in de acceptatie van de maatschappij....

ik vind dat beide moet kunnen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 27 juni 2004 19:25:23 schreef kiwie het volgende:

Drugs, nee. Je bent niet meer helder, je hebt geen controle over jezelf en je misbruikt je lichaam als het ware. God zegt niet voor niets dat je lichaam een tempel is.

Dat is absoluut niet waar. Er zijn genoeg drugs waar je veel helderder van wordt dan je normaal bent. Ik heb ooit eens een IQ test gedaan nadat ik Speed had gesnoven, en scoorde gewoon 141, dat haal ik als ik nuchter ben nooit.

Speed, de naam zegt het al, Cocaine, MDMA (xtc), en vele andere chemische stoffen (ketamine) zijn OPPEPPERS en geloof me maar: je wordt superhelder (IQ 141)

Dat wilde ik even toevoegen. Alcohol en THC (wiet) zijn VERDOVENDE MIDDELEN.

Ja, ik heb veel drugs gebruikt vroeger en doe het nog steeds wel eens als ik er zin in heb. Het geeft je een werkelijk fantastisch gevoel, en iedereen die het nooit gedaan heeft, kan er NIET over meepraten, omdat je het je niet voor kunt stellen.

Je moet het ervaren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 27 juni 2004 12:09:38 schreef Henrik het volgende:

[...]

verbaasd.gif

Je noemde paddo's 'troep' en etc, dus dan lijkt het me voor de hand liggend dat je er bang voor bent, want je praat zoals mijn vader (uit 1949) dat doet.

Bier is veel slechter voor je lichaam dan psilocibine, de werkzame stof in paddestoelen. Bier is ook slechter voor je lichaam dan Cannabis, Bier is alleen minder slecht voor je lichaam dan de chemische substanties.

Dus, Bier scoort maar heel middelmatig op de 'veiligheidsschaal', en aangezien bijna iedere man in NL bier drinkt, zul jij dat ook wel eens doen, tel op dat 'paddo's troep zijn', dan moet je nu begrijpen wat ik met die vorige post bedoelde smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof dat in de Bijbel staat dat alle verslavingen slecht zijn. Ik ben dan ook tegen drugs en sigaretten, dat soort middelen beheersen je ipv andersom en dat is niet goed.

Alcohol drink ik ook niet, maar dat is meer omdat ik het niet lust smile.gif. Ik heb niets tegen af en toe een glaasje wijn of zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 28 juni 2004 01:29:03 schreef exegese het volgende:

[...]

Je noemde paddo's 'troep' en etc, dus dan lijkt het me voor de hand liggend dat je er bang voor bent, want je praat zoals mijn vader (uit 1949) dat doet.

Bier is veel slechter voor je lichaam dan psilocibine, de werkzame stof in paddestoelen. Bier is ook slechter voor je lichaam dan Cannabis, Bier is alleen minder slecht voor je lichaam dan de chemische substanties.

Dus, Bier scoort maar heel middelmatig op de 'veiligheidsschaal', en aangezien bijna iedere man in NL bier drinkt, zul jij dat ook wel eens doen, tel op dat 'paddo's troep zijn', dan moet je nu begrijpen wat ik met die vorige post bedoelde
smile.gif

beste kerel,

een paar dingen,

allereerst bedankt dat je me vergelijkt met iemand van 55. zoveel levenswijsheid heb ik helaas nog niet tot me kunnen nemen.

ten tweede ben ik niet bang voor drugs. henrik is niet zo snel bang te maken en al helemaal niet als hij het heft in eigen hand heeft. ik ken ook iemand die 'gebruikt' en dat vind ik alleen maar diep triest, voor hemzelf en met name voor zijn moeder.

Over bier het volgende. Ik heb het geluk dat ik zeer regelmatig een lekker pintje kan pakken. Ik lust er graag 'een paar' maar zodra ik merk dat het invloed op me begint te krijgen nok ik af en stap over op jus/water/cola.

Wat ik tegen drugs heb is dat je je lichaam niet meer onder controle hebt zodra je iets gesnoven/gerookt/gedronken/gespoten hebt. Bij bier is dit dus niet zo. Vandaar de benaming 'troep'.

verder heb ik geen trek om met iemand te gaan lopen discussieren die (zo voelt het) mij persoonlijk aanvalt.

Grote vriendelijke groet,

Henrik

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind dat je gezond moet leven omdat je lichaam een tempel voor God moet wezen.

Dus niet roken geen drugs gebruiken niet teveel drinken, maar ook niet veel fastfood eten. Dit is even slecht als roken. (sterven bijna even veel mensen aan).

Ik drink zelf graag een pilsje (of wat sterkers) thuis, bij vrienden, met vrienden, en in café's en festivals, shows enzovoort.

Of je wel of niet een christen bent heeft niks te maken met of je nou wel of niet van die troep gebruikt. God wilt alleen dat je gezond leeft (wat ik niet doe) omdat dit beter is voor jezelf.

Verslaving is wat anders, omdat God natuurlijk het belangrijkste in je leven moet zijn, en niet de middelen die je gebruikt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 21:26:57 schreef Henrik het volgende:

[...]

Wat ik tegen drugs heb is dat je je lichaam niet meer onder controle hebt zodra je iets gesnoven/gerookt/gedronken/gespoten hebt. Bij bier is dit dus niet zo. Vandaar de benaming 'troep'.

Van Speed en pillen ben/blijf je 5x zo helder als dat je nuchter bent, en iedereen weet hoe mensen die zo bezopen als een tor zijn zich gedragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

L.S.

Op deze link na; http://www.layhands.com/CanChristiansDrinkAlcohol.htm , zijn er volgens mij geen bijbelcitaten aangehaald (nee, ik heb niet alles gelezen).

Maar hoewel er enkele belangrijke citaten op die site staan, zijn de volgende ook even het lezen waard:

Prediker 9:7 Ga daarom maar gewoon door met eten en drinken en wees er blij mee, want zo heeft God het altijd al gewild.

Psalm 104:15 Ook de wijn komt zo uit de aarde voort. Die doet de mensen goed. Ja, door brood en wijn worden de mensen gezond en sterk.

1 Timoteus 3:3 Hij mag geen drinker of driftkop zijn, maar is vriendelijk en vredelievend. Hij mag niet aan het geld vast zitten.

Spreuken 20:1 Wijn maakt een mens overmoedig en sterke drank zorgt voor veel opwinding; het is niet verstandig teveel te drinken. (!)(!)(!)

Spreuken 23:20 Houd je afzijdig van drinkebroers en veelvraten

Spreuken 23:29 Wie klagen steen en been? Wie maken doorlopend ruzie en raken zonder reden verwond? Wie bekijken de wereld door roodomrande ogen? 23:30 Dat zijn de mensen, die zich tot in de kleine uurtjes te buiten gaan aan wijn en sterke drank. 23:31 Verlang niet naar de wijn, die rood fonkelt en heerlijk geurt in de beker; die drinkt wel heel gemakkelijk, 23:32 maar bijt uiteindelijk als een slang en spuwt gif als een adder.

gegroet, KneD

P.S. drugs ligt lastiger, nog onbekend 2000 jaar terug. (althans....)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
P.S. drugs ligt lastiger, nog onbekend 2000 jaar terug.

Was er toen al hoor. smile.gif

Maar werd niet gebruikt op de manier als we nu gebruiken.

Waar het wel op die manier werd gebruikt was niet in de regio en waar het wel in de rehio werd gebruikt was op zo'n kleine schaal dat het verwaarloosbaar was (de normale inwoner kende het niet)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat btw. onder de definitie van drugs valt:

drugs (nee echt???)

alcohol (valt onder harddrugs)

nicotine

Cafeine: Als je dat maar weet als je koffie of thee drinkt of chocola eet. Dit is wel degelijk verslavend, en je kunt er zelfs van trippen op zekere hoogte... als je heel veel drinkt.

Maar ok, ik loop weer te zeuren, kheb denk ik niks beters te doen knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat betreft drugs:

Don't do it!

Ik heb een periode harddrugs gebruikt(cocaine,xtc,paddo's,wiet,hasj).

Maar het sloopt je leven, lichamelijk: 2 weken uitgeput zijn, niet kunnen slapen, gewichtsverlies, hoofdpijn enz. Het is vergif waar je lichaam op reageerd(xtc/paddo's) daardoor gaat je lichaam antistoffen aanmaken.

Maar als je lichaam een tempel van de Heilige Geest is ga je die toch niet bewust vergiftigen? Bovendien kun je van poddo's psychotisch worden, dat heb ik in mijn omgeving gezien. En ik werd er zelf ook niet echt beter op.Cocaine werkt geestelijk en lichamelijk zeer verslavend als je 1 lijntje hebt gehad moet je na +-1 uurtje alweer een nieuwe anders word je gek. Ik heb de laatste paar keer ook angst aanvallen gehad, nou da's niet echt een aanrader. Ook als je wilt stoppen met cocaine lukt het meestal wel voor 3 maanden ofzo maar dan wil je toch weer.

Ook geestelijk heeft het veel effect, misschien merkt niet iedereen direct de lichamelijke of geestelijke effecten maar het veranderd veel van binnen zonder dat je het merkt. Het is "alsof" de duistenis in je komt wonen en er niet meer uitgaat. Het brengt depressiefiteit met zich mee, ik voelde mij gevangen in mijn eigen denken. Dan wilde je niet meer denken en steek je nog maar een blow op. Een tijdelijke verlamming van de geest. In zo'n blowcultuur raaken mensen soms de realiteit kwijt en verzinnen ze hele gebeurtenissen bij elkaar. Op een gegeven moment weet je je niet meer wat je moet geloven. Ook heb ik sterk gemerkt dat er veel agressie in mensen is die drugs gebruiken(ook als ze niet gebruiken).

Maar voor God zijn alle dingen mogelijk en Hij kan je vrij maken van elk probleem....

Ik zou nu geen drugs meer willen aanraken wat je in een andere geestelijke staat brengt. Ik drink nog wel eens een drankje maar meestal 1/2 als ik wat voel stop ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Zuipen en snuiven is toch wel OK ? Jezus was toch ook niet vies van een glaasje en af en toe een vrouwtje (Maria Magdalena). En bedenk...coke is toch een natuurproduct!

Admod note: Van bewust off-topic posten in zo'n topic zijn we niet gediend. Het kan een keer voorkomen dat je offtopic gaat, maar dit is gewoon bewust een bericht posten dat 0,0 inhoud heeft. Je krijgt hiervoor een berisping

Link naar bericht
Deel via andere websites

Om toch maar ff te reageren.....

Coke,wiet, paddo's zijn inderdaat een natuurproducten, maareh dat is hondepoep ook maar dat stop je toch ook niet in je neus?hamer.gif. Satan heeft die producten misbruikt om mensen kapot te maken, om mensen te laten denken dat het ff een kick geeft maar waarna hij daarna wel stukje bij beetje je leven kopot maakt.

Een soort bon bon met vergif aan de binnenkant. Misschien laat drugs(ook overmatig alchol gebruik) zich voorkomen als vrij onschuldig, en zolang je het maar in de hand hebt is het wel okeverbaasd.gif? Dat is het dus niet (spreek uit ervaring).(zolang jij niet ziet dat het slecht is kan de andere kant zijn gang gaansleepey.gif) In de bijbel staat: aan de vruchten herken je de boom. Als de vrucht van drugs depressie, ziekte, geestelijk uitputting en afhankelijk is, wat is dan de boom?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid