Spring naar bijdragen

Drank en drugs


Aanbevolen berichten

Drugs "goed/onschuldig" hardwir3d???

Vraag dat maar eens aan al die drugsverslaafden die je in Heerlen, Amsterdam, Rotterdam en Utrecht ziet lopen nosmile.gif. Er zitten genoeg tussen die je het tegendeel zeggen (maar door de VERSLAVING er niet vanaf geraken)!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 967
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op zondag 25 januari 2004 12:57:48 schreef jmvriesen het volgende:

Drugs "goed/onschuldig" hardwir3d???

Vraag dat maar eens aan al die drugsverslaafden die je in Heerlen, Amsterdam, Rotterdam en Utrecht ziet lopen
nosmile.gif
. Er zitten genoeg tussen die je het tegendeel zeggen (maar door de VERSLAVING er niet vanaf geraken)!

nee, nee, zo bedoelde ik het helemaal niet smile.gif ik wilde alleen hier in het forum even zeggen dat ik er nooit geen rare dingen meegemaakt heb, hoewel ik denk ik toch 7 of 8 jaar zo'n befaamde 'weekend-junk' was (dus alleen op zaterdagavond, verder niet, je moet je lichaam natuurlijk niet slopen) en dat ik gewoon van mening ben dat mensen die het nog nooit gedaan hebben te negatief zien in mijn ogen. ik heb er echt hele vette weekenden mee meegemaakt, en op maandag gewoon weer naar school/werk hoor, en zo deden het er zoveel.

en ja, ik weet ook wel dat mensen onder invloed de vreselijkste dingen doen. als ik cocaine neem, word ik ook bot en gewetenlozer voor 20 minuten. maar ik vind er geen reet aan, aan die 'rush'. heb het maar een paar keer genomen. E en pep zijn gewoon veel gaver, en daar werd ik persoonlijk eigenlijk altijd veel liever van puh2.gif

ik weet ook wel dat het vreselijke dingen veroorzaakt. maar ik ben van mening dat alles goede en slechte kanten heeft. niets is 100% slecht. ook dope niet. mensen schrijven de mooiste muziek of boeken onder invloed, zijn jullie dat dan vergeten? en echt, ik kan het weten, het antwoord 'dat kan zonder ook' is echt pure onzin want met drugs werken je hersens gewoon op een andere manier, een manier waarop je jezelf niet toe kan aanzetten of zelfs dwingen. als ik pep op heb, denk ik ook veel sneller en word ik naar mijn gevoel ook wat slimmer. dit soort dingen zijn wetenschappelijk bewezen.

ik wil dus zeker niet zeggen dat het goed is, ik wilde jullie gewoon die hele kleine, positieve kant eens laten zien, want die zien mensen vaak totaal niet.

het helpt je ook dingen vanuit een heel ander perspectief te benaderen. dat is echt heel mooi. als je dan weer nuchter bent heb je weer dingen om over na te denken, of het helpt je met inzicht in een bepaalde situatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 23:53:40 schreef hardwir3d het volgende:

[...]

ben ik met je eens ja. maar ik heb heel veel ervaring met MDMA (xtc) en ik kan me niet voorstellen dat je zoiets onder invloed doet. je zou juist tegenovergesteld gedrag kunnen verwachten. maar misschien 'valt' het bij sommige mensen met een of andere 'afwijking' of wat dan ook soms heel anders. ik weet precies hoe het voelt en daarom snap ik die actie van hem niet. dat is zo tegendraads met wat xtc met je doet. ik snap er werkelijk niks van, heb er geen verklaring voor.

ik snap wel waarom mensen denken dat drugs zo gevaarlijk zijn. maar ik heb het jarenlang van heel dichtbij meegemaakt en er is nooit wat misgegaan. is misschien ook wel geluk geweest hoor. kan allemaal heel best. maar ik moet zeggen dat ik er hele positieve ervaringen mee gehad heb. hele spirituele (psylocibine), hele 'helder denkende' (speed, waarvan het bewezen is dat je inderdaad sneller gaat denken, hoeft niet altijd positief te zijn maar ik heb een keer 141 gescoord met een IQ test voor een informatica opleiding in leiden terwijl ik strak stond) en xtc, ja shit, dat is gewoon de hemel natuurlijk.

en ik voel me echt niet dementer dan 10 jaar geleden hoor. ik ben redelijk overtuigd dat het enige wat aan drugs gevaarlijk kan zijn, het er niet mee kunnen omgaan is. nee, ik denk soms nog wel eens terug aan de prachtige tijd, als ik muziek uit die tijd hoor
smile.gif

Het gevaar van drugs is dat mensen denken dat je er mee om kunt gaan. En dat kan niet, niemand niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 26 januari 2004 19:39:24 schreef Glenn het volgende:

[...]

Het gevaar van drugs is dat mensen denken dat je er mee om kunt gaan. En dat kan niet, niemand niet.

en rob oudkerk dan? als heleen gewoon d'r klep had gehouden had niemand ooit iets gemerkt. en da's natuurlijk weer een uitzondering he? laat me niet lachen!

oh trouwens, was er ook niet een cda'ster ofzo die bij de satanskerk had meegedaan aan orgien? die heeft natuurlijk ook zat zitten niffen. hahaha, zo zijn er zoveel. er zijn zelfs kopstukken in de internationale zakenwereld die sociaal heroine kunnen gebruiken. je hebt gewoon wat persoonlijkheid nodig. die kopstukken kunnen immers ook een zakenimperium bouwen.

en kun jij er eigenlijk wel over oordelen? maw: hebbie ervaring ermee? zal wel niet, hoe kun je dat dan zeggen. je zou ervan schrikken hoeveel mensen in je dagelijkse omgeving in het weekend wat doen waaraan je helemaal niks merkt. dugouts van troosteloze amateur verenigingen zijn op zaterdag gewoon snuif hokken. na het voetbal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 26 januari 2004 21:03:26 schreef Ruth het volgende:

XTC vreet je hersentjes op
puh2.gif
gelezen in de krant
puh2.gif

alleen bij apen. pas geleden nog is er in amerika een 35-jarige bouwvakker van de steiger geklettert, en iedereen wist dat 'ie iedere dag chemische drugs gebruikte. 15 jaar lang. bij de dissectie hebben ze z'n hersens opengesneden, en wat bleek? het serotonine centrum was 100% in orde. tis wel vreemd dat apen daar veel meer last van hebben, maar dat zit dan denk ik in die 2% DNA verschil dat die beesten met ons hebben.

en ach, wat maakt mij het nou uit wat anderen vinden van wat ik in het verleden gedaan heb. ik kijk zeker niet met spijt terug en tegen de tijd dat ik oud word, kunnen we misschien wel een electronische intelligentie integreren. maar ik ben bang dat ik dat niet meer mee maak.

drugs are an adventure you will remember the rest of your life. it's part of growing up. only the stupid and the weak succumb.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 04 juni 2003 22:17:48 schreef Johan het volgende:

Ik houd wel van een paar pilsjes in het weekend met de kameraden. Drink ook weleens te veel. Ook op de zaterdagavond, maar ik zit wel zondagsmorgens in de kerk.

vind je dat niet een beetje dubbel? verbaasd.gif (dan heb ik het er dus over dat je te veel drinkt)

Ik ken ook mensen, die zich katholiek/christelijk noemen, en dan zich zaterdagavond helemaal lam zuipen, en dan 's ochtends niet eens de moeite nemen om even naar het huis van God te komen.. misc.php?file=291 daar heb ik het persoonlijk ook wel moeite mee, al moeten ze het natuurlijk zelf weten wat ze doen..

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid