Spring naar bijdragen

Drank en drugs


Aanbevolen berichten

  • 2 months later...
  • Antwoorden 967
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op vrijdag 25 april 2003 21:35:22 schreef N00dles het volgende:

Hoe staan jullie tegenover drank (alcohol in het algemeen dus) en drugs (van sigaretten tot xtc) tijdens het uitgaan?

Als je er tegen bent, wat is dan de reden?

En wat vindt je ervan als anderen om je heen dan wel gebruiken?

Ikzelf vind gebruik van drank en drugs acceptabel (overigens niet alleen tijdens uitgaan). Zelf doe ik dat ook en heb ik er plezier aan. Dat wil overigens niet zeggen dat ik niet zonder dat een leuke avond kan hebben.

Heb zelf alleen ervaring met alcohol, wiet en paddo's. Allemaal niet aan te raden tijdens het uitgaan (vooral paddo's niet!). Ik ben liever thuis in mijn eigen omgeving op het moment dat ik niet 100% nuchter meer ben.

Natuurlijk ligt dat weer heel anders bij coke/amfetamine/xtc maar dat zijn drugs die ik persoonlijk niet wil gebruiken.

Quote:

Wat betreft het gebruik door anderen, ook dat vind ik kunnen...Zelfbeschikkingsrecht is voor mij de belangrijkste reden. Pas als je door het gebruik ervan overlast veroorzaakt bij anderen, vind ik het ongeoorloofd (voor de veroorzaker).

Idd, zolang het geen overlast veroorzaakt moet iedereen het zelf weten. Alcohol/drugs in het verkeer vind ik absoluut niet kunnen, en mensen die agressief worden van alcohol kunnen ook maar beter thuis blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 17 juni 2004 10:41:44 schreef Kampski het volgende:

Ik ben hier nieuw dus ik eb niet alle reacties gelezen, dus mss stel ik een al gevraagde vraag
puh2.gif

Maar zijn er bijbelteksten die aanduiden dat het gebruken van softdrugs, weed dus, verboden is?

In de bijbel wordt wel veel gesproken over wijn. De bijbel is daar niet negatief over, tenzij het gaat over dronkaards (= alcoholisten). Volgens mij spreekt de bijbel niet negatief over recreatief drugsgebruik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 17 juni 2004 12:55:52 schreef Kampski het volgende:

ok, ik heb zoiets van God heeft ook de cannabisplant gemaakt eh. XTC enzo is door de mens gemaakt, dus dat raad ik persoonlijk af.

Ik hou het zelf ook op eco-drugs puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daar heb ik maar 1 ding op te zeggen:

Quote:
1 Korintiërs 10,23-11,1

Liefde jegens zwakken (van geest)

23
Alles is geoorloofd, maar niet alles is nuttig. Alles is geoorloofd, maar niet alles bouwt op.
24 Niemand zoeke het zijne, maar wat des anderen is.

25 Al wat in de vleeshal te koop is, moogt gij eten, zonder navraag te doen uit gewetensbezwaar, 26 want de aarde en haar volheid is des Heren. 27 Indien een der ongelovigen u uitnodigt en gij wenst te gaan, eet dan alles, wat u wordt voorgezet, zonder dat gij navraag doet uit gewetensbezwaar. 28 Doch indien iemand tot u zegt: Dat is gewijd vlees, eet het dan niet, om hem, die u dat te kennen gaf, èn om het geweten. 29 Ik bedoel nu niet uw eigen geweten, maar dat van die ander. Want waartoe zou mijn vrijheid beoordeeld worden door eens anders geweten? 30 Indien ik onder dankzegging van iets gebruik maak, hoe kan men kwaad van mij spreken over iets, waarvoor ik dankzeg?

31
Of gij dus eet of drinkt, of wat ook doet, doet het alles ter ere Gods. 32 Geeft noch aan Joden, noch aan Grieken, noch aan de gemeente Gods aanstoot; 33 zoals ook ik allen in alles ter wille ben, niet om mijn eigen belang te zoeken, maar dat van zeer velen, opdat zij behouden worden.

11

1
Wordt mijn navolgers, gelijk ook ik Christus navolg.

Dat geldt mijs inziens voor:

-alcohol

-drugs

-buitenechtelijk geslachtsgemeenschap (seks voor t huwelijk; overspel)

-en nog een hele hoop dingen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 21 juni 2004 21:48:34 schreef sweet little lie het volgende:

drugs misschien ik zou het toch wel eens uit willen proberen
bloos.gifbloos.gifbloos.gif

Mocht je het uit willen proberen, een aantal tips:

- Zorg dat je precies weet wat je gebruikt en wat de werking is.

- Zorg dat er altijd iemand in de buurt is die je vertrouwd en die nuchter is, voor als er iets misgaat.

- Alcohol gaat niet goed samen met de meeste drugs.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 13:48:55 schreef Kampski het volgende:

Maar je doet toch niet alles ter ere van God? Als je naar de kermis gaat heb je gewoon es plezier, daar is ook niks verkeerd mee...

God geniet er ook van als wij plezier hebben. Hij geniet zelfs als wij liggen te slapen.

Leden die zelf kinderen hebben weten wel wat ik bedoel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 16:36:47 schreef Kampski het volgende:

Ik zelf gebruik wel es, maar zou t ni aanraden hoor (sweet little lie, als je t een keer gebruikt dan is de stap naar regelmatig gauw gezet. Ik ben een v/d enigste mensen die ik ken die het op een of twee keer in de maand kan houden...

Ligt er een beetje aan over wat voor drugs je het hebt. Bij paddo's is het niet zo moeilijk om het op max. 2 keer p/m te houden (aangezien het bij veelvuldig gebruik geen effect meer heeft).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 16:57:23 schreef John het volgende:

Dit topic is niet bedoeld om drugs aan te praten, dan wel te prijzen voor hun werking etc...

Houd je aan de topic-vraag!

Ik heb het toch ook over wat ik voor mezelf vind kunnen?

Ik zou het niemand aanpraten hoor.

Dat is iets wat iedereen zelf moet weten.

Maar als ik baileys errug lekker vind mag ik dat toch zeggen?

En als ik het effect van paddo's onwijs mooi vind mag ik dat toch ook zeggen?

Het is en blijft natuurlijk wel vergif wat je in je lijf stopt, das met alle drugs zo (ook met alcohol of sigaretten)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 17:11:08 schreef John het volgende:

Je gaf alleen maar voordelen van de drugs die jij gebruikt - en daar was/is dit topic niet voor bedoeld.

Ik dacht dat ik hier gewoon mijn mening mocht geven, ook wanneer ik vooral voordelen zie in de drugs die ik gebruik verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

k thx

klopt het trouws dat op het eiland Patmos paddo's groeien/groeiden?

Johannes heeft daar namelijk t boek openbaringen geschreven, mss heeft hij wel geestverruimende middelen gebruikt (paddo's in dit geval) om beter in contact met God te komen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 20:21:59 schreef Kampski het volgende:

EUhm, ik heb n vraagske, zo te zien weet jij goe wat paddo's zijn... ik wet er ni zo veel van; kun jij me mss es t fijne ervan vertellen?
smile.gif

Hier kun je wat info vinden:

http://www.neo-hippie.nl/forum_viewforum.php?18

Verder zijn er veel websites over.

Zorg iig dat je er genoeg van weet, en er niet zomaar aan begint.

Het is nl. een vrij heftige psychische ervaring, die zowel positief als negatief kan zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid