Spring naar bijdragen

Drank en drugs


Aanbevolen berichten

Quote:
Op maandag 24 oktober 2005 14:41:26 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

Dat is onjuist.

Coke is erg verslavend,maar:

LSD is ook hard drugs, en LSD is amper verslavend, (weed is zelfs zoveel maal verslavender). Terwijl nicotine juist wel weer enorm verslavend is en dat zelfs in de supermarkt te koop is.

Nou, waarschijnlijk hebben ze dat dan om de uitwerking ingedeeld binnen de harddrugs. Er bestaat wel een verschil in uitwerking als je een velletje LSD neemt of een jointje rookt......

Ik ben het wel eens met de indeling soft- en hard drugs. De harddrugs zijn de wat zwaardere stoffen met een veel relatieve grotere uitwerking dan de softdrug, bij gelijk gebruik.

Terugkomend op de vraag waarom ik dan geen harddrugs gebruik, maar wel softdrugs; LSD gaat me te ver; ik hoef niet het bloed van de muziek zien komen.....

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 967
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 00:03:22 schreef Jelmer het volgende:

[...]

Nou, waarschijnlijk hebben ze dat dan om de uitwerking ingedeeld binnen de harddrugs. Er bestaat wel een verschil in uitwerking als je een velletje LSD neemt of een jointje rookt......

Euh, juist...denk ik...een beetje.

Heel strikt genomen is hard drugs de stoffen die onder de opium wet vallen en waar de regering zegt dat ze hard drugs zijn.

Soft drugs zijn de drugsen waar de overheid zegt dat je ze mag gedogen. Meer is het niet. Een vreselijk kunstmatige grens. Daarom vroeg ik mij het ook af wat je er onder verstond. Eigenlijk zei je dat de stoffen die de overheid hard drugs noemt je te ver gaan.

Maar als je het over de werking hebt: Dat is denk ik de meest logische verklaring denk ik die je eruit kan halen. smile.gif

Maar: Alcohol is een harddrugs volgens die definitie (en ben het nogmaals met je eens, wat betreft die definitie).

Toch is het spul niet verboden...

Quote:
Ik ben het wel eens met de indeling soft- en hard drugs. De harddrugs zijn de wat zwaardere stoffen met een veel relatieve grotere uitwerking dan de softdrug, bij gelijk gebruik.

Jup. Maar niet alleen de stoffen zelf.

Hasjolie valt bijvoorbeeld ook onder de hard drugs. Terwijl dat gewoon een THC houdend iets is, alleen zit er veel meer THC in dan gewoon hasj (wat al vergeleken met weed best zwaar is).

En alcohol noemde ik al knipoog_dicht.gif

Quote:
Terugkomend op de vraag waarom ik dan geen harddrugs gebruik, maar wel softdrugs; LSD gaat me te ver; ik hoef niet het bloed van de muziek zien komen.....

Risico van LSD is vooral dat je in een trip voor jaren kan blijven hangen. Dat is niet bepaald leuk...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik begreep is dat het nog deels in je genen zit ook of je flink verslaafd kan raken aan drugs (Alcohol included).

Dus eigenlijk loop je daar ook nog mee te spelen, als ik er vanuit ga dat je van jezelf dat niet weet.

En dit is ook geen vroom geblaat. Ik tik dit ook in met een smakelijk glas wijn naast me. Maar het probleem is denk ik dat mensen de negatieve en risicovolle kanten van die middelen niet kennen en niet willen kennen. En dat is gevaarlijk...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 00:24:29 schreef Aeshna Cyanea het volgende:

Wat wil je met drugs en drank bereiken wat je zonder niet zou kunnen???

'vluchten' uit je dagelijkse bestaan of bepaalde remmingen loslaten?? Vaak gaat het hier om en in beperkte mate is het misschien wel helemaal niet erg om een keer te genieten van een goed glas bier. Zolang je jezelf of anderen niet tot schade bent zit er in alcohol niet zoveel gevaar is mijn mening. Dit is met drugs anders omdat de uitwerking vaak niet of moeilijker te controleren is door de gebruiker.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 01:02:55 schreef Groninger het volgende:

'vluchten' uit je dagelijkse bestaan of bepaalde remmingen loslaten?? Vaak gaat het hier om en in beperkte mate is het misschien wel helemaal niet erg om een keer te genieten van een goed glas bier. Zolang je jezelf of anderen niet tot schade bent zit er in alcohol niet zoveel gevaar is mijn mening. Dit is met drugs anders omdat de uitwerking vaak niet of moeilijker te controleren is door de gebruiker.

In mijn betoog gaf ik nou net aan dat alcohol een drugs is...

Link naar bericht
Deel via andere websites

genen is ook een beetje onzin je genen bepalen wel een beetje hoe snel je verslaafd aan iets wordt. Maar uiteindelijk zal bij regelmatig gebruik iedereen ondanks wat voor genen je hebt verslaafd raken.

Verlaving is niet het enige kwaad. 1 keer dronken kan al heel veel ellende veroorzaken. Zoizo is een glas alcohol al een aanslag op je hersenen en je lever zoals ook drugs dat is heb al mensen van 1 blowtje psychotish zien worden. Maar vraag blijft wat zien mensen er toch in. ja ik drink ongeveer 1 a 2 glaasjes per maand meer als genoeg mijn keuze is een goede schotse wiskey meestal van minimaal 16 jaar oud en dan geniet ik van een heel klein glaasje. Verder zie ik bijvoorbeeld met uitgaan niet in wat er nou zo leuk aan is

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op dinsdag 25 oktober 2005 01:10:21 schreef Aeshna Cyanea het volgende:

genen is ook een beetje onzin je genen bepalen wel een beetje hoe snel je verslaafd aan iets wordt. Maar uiteindelijk zal bij regelmatig gebruik iedereen ondanks wat voor genen je hebt verslaafd raken.

Maar hoe snel hangt daar toch echt van af.

En toch zijn er nog steeds mensen die in het weekend coke kunnen gebruiken zonder er aan verslaafd te raken, ook al is die drugs ziekelijk verslavend.

En zo zijn er toch mensen aan weed verslaafd, terwijl dat spul amper verslavend is.

Btw, één glas alcohol doet niet zoveel kwaad hoor. Met mate van één a twee glazen per dag en één dag van de week niet schijnt juist gezonder te zijn (tenzij je er natuurlijk gevoelig voor bent). Tis goed voor je hart. Ik ken wel iemand die een glas wijn per dag van de dokter moet drinken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik zal toch geen voorstanders vinden die nooit de nieuwsgierigheid hebben getoond te expirimenteren op dat gebied, al is het alleen wegens bezorgde ouders. Ikzelf heb mijn kijk op het leven enorm verbreed, mede door het gebruik van XTC (in bepaalde mate). Het blijft immers geestverruimend, alhoewel de gevolgen op lange termijn slecht zijn. Maar kun je het je voorstellen? Heel Nederland in liefde? Een paar uur Puur genot? Wie ben ik om dat te ontkennen? Bovendien, de eerste keer hoeft niet per se een tweede keer te worden. Waar is jullie geloof eigenlijk? Jullie hebben meteen een oordeel klaar, maar zwijg als je er geen kaas van hebt gegeten, want oordelen is erg makkelijk he?? En daarom vind ik dus ABSOLUUT dat je geen mening MAG hebben over het al dan niet gebruik van drugs dat hier de grenzen binnen komt.Ik weet wat overmatig drugsgebruik met je doet. Ik ken de prijs en heb er verscheidene vrienden door verloren. Maar stel je eens voor dat iedereen, maar dan ook iedereen voor even het gevoel zou hebben gehad dat er betere plaatsen zijn dan dit alleen, dan zouden we de waarde van het goedje wel eens opnieuw kunnen gaan waarderen, maar wat nog belangrijker is, het brengt ons werkelijk tot elkander.Het brengt je dichter bij elkaar, en godzijdank ook ver weg van de maatschappij om ons heen. En geloof me, sommige mensen hebben dat werkelijk nodig. Maar tuurlijk, je zit zelf niet in de put en het is je streng verboden door zij die het zelf niet beter weten.Maar ja, nogmaals... Ik beraam geen kwade plannen, nooit gewild ook trouwens. Maar geef mij iemand die dit idee afslaat - en die zelf heeft gebruikt- en ik zal er niet meer aan denken.Zolang er geen begrip is, zal er ook geen vriendschap zijn tussen een gelovige en een ''junk'', laat staan redding.Wil je op Jezus lijken? Volgens mij was hij een grote vriend van dergelijke zondaren.Maar ja, stel ik zou de strijd over dit onderwerp aangaan, het komt er toch op neer dat elk punt dat niet aansluit op je eigen referentiekader, bij voorbaat al afgedankt is en ik uiteindelijk (mocht mijn wens in vervulling gaan, zonder uitzondering) de gifbeker moet drinken omdat de jeugd na zo'n gebeurtenis liever bij elkaar zitten dan op school kennis te stampen.Ik weet dat het slecht is, maar ik heb economie gedaan op school en ik durf nou niet echt te zeggen dat het de goede kant opgaat.. Het slikken van een onschuldige hoeveelheid XTC zou voor velen een stap naar de goede richting (hoe gek het ook klinkt) zijn.Al is het alleen maar om onzekerheid te overbruggen.Want wat we nodig hebben is saamhorigheid, eenheid e.d. En we zijn allen zo donders lief als we ons dit genot gunnen. Waarom wel alcohol? Dat lijkt e eerder een sluipende moordenaar dan drugs.En eenmalig gebruik van drugs lijkt me (maar dan wel een gezamenlijke, tegelijktijdige inname) een van de effectiefste manieren om elkander te leren kennen, in heel erg positieve zin. Want pas dan zul je de waarheid spreken! Geloof me maar. En mocht je me wantrouwen, vraag het aan een ander die er verstand van heeft. Ik neem graag risico's en kijk uit naar het moment dat jullie misschien wel overstag gaan. Ik bedoel, er valt over te praten, niet soms heilige boontjes? We moeten de ''slechte mensen'' toch op een waardevolle manier kunnen behandelen?Ik durf mijn beide handen voor in het vuur te steken dat iederen die een (kwaliteit)pilletje en neit teveel heeft geslikt, zich nooit beter heeft gevoeld dan die eerste (en als je geluk hebt) ook laatste keer. Eigenlijk kan iedereen zonder, en je zult het er vast op gooien dat je zonder ook gelukkig bent, maar zondige mensen, jullie moesten eens weten. Verboden goed smaakt het best.Of staat er soms in de bijbel dat het verboden is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

simpel truthseeker,het veranderd je staat van zijn,hoe je 'natuurlijk' zou zijn...het veranderd je wezen , en gedrag al is het voor beperkte tijd.God heeft liever dat we onszelf zijn,altijd...de wereld in liefde?voorwat?een par uurtjes...God wil dat we tot liefde komen door onszelf! voor altijd,en niet door een genotsmiddel dat tijdelijk werktnu kan je wel een hele preek gaan ophangen he.Maar ik ken mensen die xtc gebruikt hebben en gebruiken nog steeds...natuurlijk waren ze 'tam' als ze dat gebruikten,maar als het over was waren ze gewoon terug zoals vroeger.op lange termijn verbeterd het niks,het verslechterd juist op lange termijn . Volgens jouw theorie zou de hele wereld eeuwig xtc moeten nemen ofzo.Ik weet dat je het wilt goed praten omdat je het zelf doet...maar het is en blijft gewoon niet goed,toch niet op de manier hoe jij het uitlegt.want zo krijg je geen vrede en liefde,voor enkele uren mischien ja maar nietvoor eeuwig.want hou in je hoofd dat je hier je lichaam hebt,en het kan beinvloeden,maar als je dood bent...kan je dat niet en zul je het zonder moeten stellen en zien of je dan nog in liefde kan levenen ja wat silverunicorn zei : heb even op die website gekekenXTCWat is het?XTC is een product dat in een laboratorium wordt gemaakt. De drug wordt vooral in het weekend en op feesten gebruikt. XTC heeft naast een oppeppend ook een bewustzijnsveranderend effect. XTC behoort vanwege deze dubbele werking tot de groep van de psychedelische amfetaminen. De chemische naam van XTC is MDMA. Behalve MDMA zijn er vele andere psychedelische amfetaminen zoals MDEA of MDA. Al deze middelen worden als XTC verkocht. Hun werking verschilt echter. Zo is MDEA meer speedy, terwijl MDA ook nog tripeffecten geeft. XTC en de overige psychedelische amfetaminen komen als pillen op de markt. De vorm, kleur of het logo van een pil zegt niets over wat erin zit. Je weet eigenlijk nooit zeker wat je slikt, tenzij je het laat testen. Wat zijn de gevolgen van gebruik?Het bewustzijnsveranderende effect zorgt voor een ontspannen, zweverig gevoel met veel behoefte aan contact, praten en intimiteit. Het oppeppende effect maakt je energiek, helder en alert. Je hebt meer uithoudingsvermogen bij bewegen en dansen. Het bewustzijnsveranderende effect voel je na verloop van tijd niet meer, ook al slik je meer. Onthoudingsverschijnselen treden ook bij regelmatig XTC-gebruik niet op. Geestelijke afhankelijkheid kan wel optreden. Feesten en uitgaan zijn niet leuk meer zonder XTC. XTC-gebruik kan tot oververhitting leiden, want XTC verhoogt de lichaamstemperatuur. Een ander risico is de mogelijkheid van hersenbeschadiging.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik verkondig heus geen eeuwig gebruik van middelen als XTC, omdat ik het doe. Nee. Omdat ik weet wat het doet (mits het met mate gebruikt wordt is het zeker niet erger dan het drinken van een paar biertjes op zijn tijd.... Mensen die normaal gesproken een gesloten boek zijn gaan praten alsof ze voor het eerst leven. Heerljk om iemand zo te zien opbloeien. MOcht Nederland ervaring hebben op dit gebied (ervaring is de som van onzze fouten, dat weet ik) dan kun je over gevoelens meepraten die boven het natuurlijke uitstijgen. En als ik de prijs die we daarvoor betalen vergelijk met de waarde ervan, kom ik uit op een opmerkelijke winst.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb die rotzooi ook wel eens geprobeerd en ik weet wat het met je doet. Je wordt er inderdaad vaak lief van enzo, maar je voelt jezelf ook een god en dat ben je niet. Daarnaast heb ik ook vrienden van er echt van zien aftakelen. Ik zou zeggen, bid eens tot God of hij jou de waarheid wil laten zien. Dan zul je tot een heel andere conclusie komen.En doe nou niet alsof het op partys waar veel xtc wordt gebruikt zo'n lieve happening is. Jij voelt het misschien wel zo doordat je gebruikt hebt. Welnu, ik raad je aan om er eens heen te gaan zonder te gebruiken. Bid vooraf om inzicht en kijk je ogen uit naar de kracht die de duivel daar uitoefent.Succes

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lieve Truthseeker. Als je om je heen goede vrienden nu in een afkickkliniek tegenkomt dan ga je wel anders denken. Mensen die hun neus af en toe iets te grondig poederen aan de binnenkant, mensen die iets teveel L.S.D. gebruikten, mensen die iets teveel pilletjes slikten, enkel om het uitproberen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 31 oktober 2005 11:41:19 schreef Huskarl het volgende:
Lieve Truthseeker. Als je om je heen goede vrienden nu in een afkickkliniek tegenkomt dan ga je wel anders denken. Mensen die hun neus af en toe iets te grondig poederen aan de binnenkant, mensen die iets teveel L.S.D. gebruikten, mensen die iets teveel pilletjes slikten, enkel om het uitproberen.

Goed gezegd Hus, niks aan toe te voegen.@Truthseeker: God wil dat wij onszelf zijn. Laat iemand die dan een gesloten boek is dat lekker zijn. Als hij/zij met XTC op meer gaat praten, wie praat er dan? Die persoon of de drugs? Sorry hoor, maar hoe ik het ook wend of keer, ik zie helemaal niks in jouw mening over drugs. Maar ja, we leven in een vrij land. Toch hoop ik dat je nog eens van mening veranderd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:02:34 schreef Truthseeker het volgende:
ik zal toch geen voorstanders vinden die nooit de nieuwsgierigheid hebben getoond te expirimenteren op dat gebied, al is het alleen wegens bezorgde ouders. Ikzelf heb mijn kijk op het leven enorm verbreed, mede door het gebruik van XTC (in bepaalde mate). Het blijft immers geestverruimend, alhoewel de gevolgen op lange termijn slecht zijn. Maar kun je het je voorstellen? Heel Nederland in liefde? Een paar uur Puur genot? Wie ben ik om dat te ontkennen? Bovendien, de eerste keer hoeft niet per se een tweede keer te worden. Waar is jullie geloof eigenlijk? Jullie hebben meteen een oordeel klaar, maar zwijg als je er geen kaas van hebt gegeten, want oordelen is erg makkelijk he?? En daarom vind ik dus ABSOLUUT dat je geen mening MAG hebben over het al dan niet gebruik van drugs dat hier de grenzen binnen komt.Ik weet wat overmatig drugsgebruik met je doet. Ik ken de prijs en heb er verscheidene vrienden door verloren. Maar stel je eens voor dat iedereen, maar dan ook iedereen voor even het gevoel zou hebben gehad dat er betere plaatsen zijn dan dit alleen, dan zouden we de waarde van het goedje wel eens opnieuw kunnen gaan waarderen, maar wat nog belangrijker is, het brengt ons werkelijk tot elkander.Het brengt je dichter bij elkaar, en godzijdank ook ver weg van de maatschappij om ons heen. En geloof me, sommige mensen hebben dat werkelijk nodig. Maar tuurlijk, je zit zelf niet in de put en het is je streng verboden door zij die het zelf niet beter weten.Maar ja, nogmaals... Ik beraam geen kwade plannen, nooit gewild ook trouwens. Maar geef mij iemand die dit idee afslaat - en die zelf heeft gebruikt- en ik zal er niet meer aan denken.Zolang er geen begrip is, zal er ook geen vriendschap zijn tussen een gelovige en een ''junk'', laat staan redding.Wil je op Jezus lijken? Volgens mij was hij een grote vriend van dergelijke zondaren.Maar ja, stel ik zou de strijd over dit onderwerp aangaan, het komt er toch op neer dat elk punt dat niet aansluit op je eigen referentiekader, bij voorbaat al afgedankt is en ik uiteindelijk (mocht mijn wens in vervulling gaan, zonder uitzondering) de gifbeker moet drinken omdat de jeugd na zo'n gebeurtenis liever bij elkaar zitten dan op school kennis te stampen.Ik weet dat het slecht is, maar ik heb economie gedaan op school en ik durf nou niet echt te zeggen dat het de goede kant opgaat.. Het slikken van een onschuldige hoeveelheid XTC zou voor velen een stap naar de goede richting (hoe gek het ook klinkt) zijn.Al is het alleen maar om onzekerheid te overbruggen.Want wat we nodig hebben is saamhorigheid, eenheid e.d. En we zijn allen zo donders lief als we ons dit genot gunnen. Waarom wel alcohol? Dat lijkt e eerder een sluipende moordenaar dan drugs.En eenmalig gebruik van drugs lijkt me (maar dan wel een gezamenlijke, tegelijktijdige inname) een van de effectiefste manieren om elkander te leren kennen, in heel erg positieve zin. Want pas dan zul je de waarheid spreken! Geloof me maar. En mocht je me wantrouwen, vraag het aan een ander die er verstand van heeft. Ik neem graag risico's en kijk uit naar het moment dat jullie misschien wel overstag gaan. Ik bedoel, er valt over te praten, niet soms heilige boontjes? We moeten de ''slechte mensen'' toch op een waardevolle manier kunnen behandelen?Ik durf mijn beide handen voor in het vuur te steken dat iederen die een (kwaliteit)pilletje en neit teveel heeft geslikt, zich nooit beter heeft gevoeld dan die eerste (en als je geluk hebt) ook laatste keer. Eigenlijk kan iedereen zonder, en je zult het er vast op gooien dat je zonder ook gelukkig bent, maar zondige mensen, jullie moesten eens weten. Verboden goed smaakt het best.Of staat er soms in de bijbel dat het verboden is?

Truthseeker, wat jij hier nou allemaal loopt te beweren is de meest grootste onzin die ik in me hele leven gehoord heb...Liefde... echte liefde vind je niet in deze wereld evenals dat men daar allemaal de waarheid verteld, want het is een wereld van leugen en bedrog, waar de Satan overduidelijk heer en meester is...Dat jij je 2 uur happy voelt wordt ook aangevoerd als leugen, want na die 2 uur wil je graag nog een keer dat gevoel hebben en zo ontstaat verslaving zonder dat je het zelf door heb...Dat je dan aanvoert dat als je op Jezus wilt lijken je er tussen moet zijn ben ik met je een, 'maar wij geheel ander' dat betekend dus niet dat we zelf moeten gebruiken...Dat je verandert in positive zin is ook 1 grote leugen, want als ik dan kijk naar me eigen leven ben ik veranderd in een oplichter, leugenaar, dief en noem alles maar op...Dus dat je te positieve veranderd is de grootste onzin die een mens maar kan verkondigen... ook het idee voor zelf vertrouwen, ga liever opzoek naar wie je in Jezus Christus ben en haal daar je eigenwaarde vandaan...Je doet ook een oproep om het aan een ander te vragen als je wantrouwt die er verstand van heeft nou daar ga ik met liefde op in, want het is gewoon rotzooi en het doet je helemaal niet te goede en ik kan het weten, want ben er ongeveer 3 jaar verslaafd aan geweest en ben er nu Godszijdank vanaf...En dan dat je hoopt dat mensen overstag gaan om drugs te gebruiken vind ik helemaal niet kunnen, maar ok das mijn mening...Idd zoals iemand hier voor al zij ga eens praten met mensen die in de hoop zitten... heb er zelf ook anderhalf jaar gezeten... en wat je daar binne ziet komen dat is echt schrikbarend... de 1 nog gekker dan de ander in psychisch opzicht...Dus mensen begin er niet aan het maakt je leven verot en niet zoals hierboven beweerd wordt dat het het beter maakt.... Het is niets voor niets ILLEGAAL

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

en ik denk dat truthseeker wel een beetje gelijk heeft. misschien is in de hemel zijn wel net zo'n ervaring als met xtc op ofzo. een geweldige roes van liefde en gevoel.

xtc is misschien chemisch, maar t effekt is een natuurlijke bewustzijnstoestand. en bijna alle diersoorten houden van psycho aktieve stoffen, waarom zou dat zo zijn? misschien dus wel een instinctief verlangen naar een aards paradijs.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, Truthseeker heeft geen gelijk. Deze ervaring is niet te vergelijken met de 'mystieke'ervaring. En ja ik spreek vanuit ervaring met beide.

Daarnaast en nu word ik wat alternatief is het verschil heel erg duidelijk zichtbaar voor diegenen onder ons die een aura zien.

De middelen maken gaten, donker plekken, lekken. Je energie vermidnert. Herstel duurt zelfs na eenmalig gebruik lang.

De mystieke ervaring heelt. De aura wordt stralender.

Wat wetenschappelijker. De meeste middelen beschadigen ook de hersenen. Ook alcohol.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid