Spring naar bijdragen

Techmiljardair Musk stopt computerchip in hersenen varken


Aanbevolen berichten

Het experiment vormt een eerste stap richting genezing van hersenziekten bij mensen met behulp van hetzelfde type implantaat. Neuralink, mede opgericht door Musk in 2016, heeft tot doel draadloze hersencomputerinterfaces bij mensen te implanteren en zo de mensheid te laten samensmelten met kunstmatige intelligentie.

Bron: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5180240/musk-stopt-computerchip-hersenen-varken

Dus wellicht dient niet Bill Gates maar Elon Musk met argusogen te worden gevolgd?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 51
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het experiment vormt een eerste stap richting genezing van hersenziekten bij mensen met behulp van hetzelfde type implantaat. Neuralink, mede opgericht door Musk in 2016, heeft tot doel draadloze hers

Verschillende getuigenissen  

Dat Techmiljardair Musk een computerchip in hersenen varkens stopt, daar zal het hoogstwaarschijnlijk niet bij blijven. Elon Musk is oprichter van Neuralink, met als doel de hersenen van de mense

7 minuten geleden zei Bastiaan73:

Dus wellicht dient niet Bill Gates maar Elon Musk met argusogen te worden gevolgd?

De elite bestaat uit circa 8000/9000 mensen, slechts een paar vormen het gezicht, ze dienen allen gevolgd te worden en exposed.

Zal weinig nut hebben aangezien deze mensen zowat de hele wereld al bezitten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Wouter Philippaerts:

@Bastiaan73irreëel. Geloof jij dat dit op korte termijn gevolgen zal hebben?

Wat is irreëler: dit of de complottheorie waarin Bill Gates de hele wereldbevolking d.m.v. een e-vaccin op de knieën wil dwingen, ongeveer op deze manier?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Indien men gelooft in de Almacht van God, wie zal dan vrezen voor wat er in de wereld bekokstoofd wordt? Laat ze maar ijdele plannen maken, Christus lacht hen uit. 

2 uur geleden zei Desid:

Aha, het zijn de Joden weer! De boeven.

En weer iemand die zegt dat het weer de joden zijn! Heel, opvallend, je zou het gaan geloven! 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Bastiaan73:

Het experiment vormt een eerste stap richting genezing van hersenziekten bij mensen met behulp van hetzelfde type implantaat. Neuralink, mede opgericht door Musk in 2016, heeft tot doel draadloze hersencomputerinterfaces bij mensen te implanteren en zo de mensheid te laten samensmelten met kunstmatige intelligentie.

Bron: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5180240/musk-stopt-computerchip-hersenen-varken

Dus wellicht dient niet Bill Gates maar Elon Musk met argusogen te worden gevolgd?

Waarom zo iemand met argusogen bekijken? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Waarom zo iemand met argusogen bekijken? 

'Neuralink, mede opgericht door Musk in 2016, heeft tot doel draadloze hersencomputerinterfaces bij mensen te implanteren en zo de mensheid te laten samensmelten met kunstmatige intelligentie.'

Vanwege het vet gemaakte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Wouter Philippaerts:

@Bastiaan73 Uit ongeloof komen de waanzinnigste ideeën.

Het ligt er maar net aan wat je niet in gelooft. 

20 minuten geleden zei Bastiaan73:

'Neuralink, mede opgericht door Musk in 2016, heeft tot doel draadloze hersencomputerinterfaces bij mensen te implanteren en zo de mensheid te laten samensmelten met kunstmatige intelligentie.'

Vanwege het vet gemaakte.

Doel is neurologische aandoeningen zoals alzheimer, dementie en ruggenmergletsel te helpen genezen. "Een implanteerbaar apparaat kan deze problemen daadwerkelijk oplossen", zei Musk op een webcast.

Aldus de site.  Niks mis mee toch. Als daarvoor een vorm van KI nodig is,  so what? 

Ik mag toch hopen dat je ook geen bezwaar hebt tegen het inbouwen van defibrillatoren bij mensen met hartritme stoornissen.  Die werken zonder verder menselijk handelen en zijn ook een vorm van KI.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Het ligt er maar net aan wat je niet in gelooft. 

Ja. Alzheimer, dementie en geheugenproblematiek zijn een ernstige problemen. Technologie kan in deze problematieken zeker prominente rollen spelen. Bij zo niet alle patiënten is juist het omgaan met technologie het grootste probleem. Daarom is dit verhaal van Elon Musk een verschrikkelijk grote onwerkelijke oplossing.

bewerkt door Wouter Philippaerts
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Wouter Philippaerts:

Ja. Alzheimer, dementie en geheugenproblematiek zijn een ernstige problemen. Technologie kan in deze problematieken zeker prominente rollen spelen. Bij zo niet alle patiënten is juist het omgaan met technologie het grootste probleem. Daarom is dit verhaal van Elon Musk een verschrikkelijk grote onwerkelijke oplossing.

ik denk dat praktisch geen enkele patiënt die een operatie kamer in gaat, de technologie in die kamer snapt. Dat hoeft ook niet,  als de artsen dat maar doen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Het ligt er maar net aan wat je niet in gelooft. 

Doel is neurologische aandoeningen zoals alzheimer, dementie en ruggenmergletsel te helpen genezen. "Een implanteerbaar apparaat kan deze problemen daadwerkelijk oplossen", zei Musk op een webcast.

Aldus de site.  Niks mis mee toch. Als daarvoor een vorm van KI nodig is,  so what? 

Ik mag toch hopen dat je ook geen bezwaar hebt tegen het inbouwen van defibrillatoren bij mensen met hartritme stoornissen.  Die werken zonder verder menselijk handelen en zijn ook een vorm van KI.

Het doel is nobel. M.i. is er echter een verschil tussen enerzijds 'defibrillatoren bij mensen met hartritmestoornissen' en anderzijds 'draadloze hersencomputerinterfaces bij mensen te implanteren en zo de mensheid te laten samensmelten met kunstmatige intelligentie'. Misschien ben ik onterecht achterdochtig maar het komt op mij potentieel gevaarlijk over, aangezien de hersenen min of meer de CPU van de mens zijn. Als mensen met bijvoorbeeld Alzheimer daarmee geholpen kunnen worden: prima. Maar wat kan er theoretisch nog meer mee op de lange termijn? Er bestaan nu al hackers en fenomenen als phishing. Even gechargeerd: straks heb je een firewall en anti-virussoftware in je hersenen nodig om bepaalde gegevens te beschermen. Zie jij geen enkel potentieel gevaar c.q. risico op misbruik/misdaad?

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bastiaan73:

Als mensen met bijvoorbeeld Alzheimer daarmee geholpen kunnen worden: prima.

Mooi, want dat is nu wat er aan de hand is.

1 uur geleden zei Bastiaan73:

Maar wat kan er theoretisch nog meer mee op de lange termijn?

Ga je jouw angst daarvoor (waar die ook vandaan komt) gebruiken als argument om nu alzheimer patiënten niet te helpen? 

1 uur geleden zei Bastiaan73:

Even gechargeerd: straks heb je een firewall en anti-virussoftware in je hersenen nodig om bepaalde gegevens te beschermen. Zie jij geen enkel potentieel gevaar c.q. risico op misbruik/misdaad?

Waar haal je in vredesnaam vandaan dat er in dit geval een firewall en anti virus software nodig is?
Er altijd gevaar van misbruik als er sprake van controle/besturing/beinvloeding van de gedachten van persoon.
Maar we kennen toch ook vrijheid van religie en het is wel erg opmerkelijk dat er nu uitgerekend uit religieuze hoek commentaar komt deze medische ontwikkelingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Dat beloof ik:
2 uur geleden zei Bastiaan73:

Maar wat kan er theoretisch nog meer mee op de lange termijn?

Ga je jouw angst daarvoor (waar die ook vandaan komt) gebruiken als argument om nu alzheimer patiënten niet te helpen? 

Nee. Ik zal ook niet gaan demonstreren op het Malieveld, met een bordje 'weg met Musk'. Als Alzheimerpatiënten ermee geholpen kunnen worden prima. Maar het is wel een ontwikkeling waarbij kritisch en voorzichtig te werk moet worden gegaan.

38 minuten geleden zei Dat beloof ik:
2 uur geleden zei Bastiaan73:

Even gechargeerd: straks heb je een firewall en anti-virussoftware in je hersenen nodig om bepaalde gegevens te beschermen. Zie jij geen enkel potentieel gevaar c.q. risico op misbruik/misdaad?

Waar haal je in vredesnaam vandaan dat er in dit geval een firewall en anti virus software nodig is?

Daarom typte ik dus 'Even gechargeerd' erbij...

38 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Er altijd gevaar van misbruik als er sprake van controle/besturing/beinvloeding van de gedachten van persoon.
Maar we kennen toch ook vrijheid van religie en het is wel erg opmerkelijk dat er nu uitgerekend uit religieuze hoek commentaar komt deze medische ontwikkelingen.

Waar zit volgens jou de menselijke wil?

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Bastiaan73:
9 uur geleden zei Dat beloof ik:

Er altijd gevaar van misbruik als er sprake van controle/besturing/beinvloeding van de gedachten van persoon.
Maar we kennen toch ook vrijheid van religie en het is wel erg opmerkelijk dat er nu uitgerekend uit religieuze hoek commentaar komt deze medische ontwikkelingen.

Waar zit volgens jou de menselijke wil?

Weet je mijn persoonlijkheid?
2 bloedvaten verder,  eerste rechts en dan tweede zenuw links.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Weet je mijn persoonlijkheid?
2 bloedvaten verder,  eerste rechts en dan tweede zenuw links.

O daar! Daar kunnen ze dan in de toekomst mooi die chip plaatsen en je persoonlijkheid via een app wijzigen, rebooten of deleten ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid