Bastiaan73 705 Geplaatst 4 september 2020 Rapport Share Geplaatst 4 september 2020 @Desid en @Plume bedankt voor jullie bijdragen. Desid reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Plume 189 Geplaatst 4 september 2020 Rapport Share Geplaatst 4 september 2020 28 minuten geleden zei Bastiaan73: @Desid en @Plume bedankt voor jullie bijdragen. Graag gedaan, Bastiaan ?. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Desid 324 Geplaatst 4 september 2020 Rapport Share Geplaatst 4 september 2020 1 uur geleden zei Zola: Het valt mij op dat je nogal weg bent van het jodendom. Is het verboden iets te noemen waarmee men zich tegen Joden af zou kunnen zetten? Het getuigt van weinig smaak en inzicht als je steeds een 'foute Jood' nodig hebt om je eigen punt te maken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Zola 59 Geplaatst 4 september 2020 Rapport Share Geplaatst 4 september 2020 (bewerkt) 7 minuten geleden zei Desid: Het getuigt van weinig smaak en inzicht als je steeds een 'foute Jood' nodig hebt om je eigen punt te maken. Dat ben ik met je eens. Waarom gebruik jij dan steeds een ‘foute Jood’ om je eigen punt te maken? Zoals Bernard, Slavenburg, en andere ‘gekkies’ om je tegen af te zetten? Of geldt je uitspraak alleen voor etnische joden? Waarom zijn die voor jou onschendbaar? Is dat je religie? 4 september 2020 bewerkt door Zola Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Desid 324 Geplaatst 4 september 2020 Rapport Share Geplaatst 4 september 2020 10 minuten geleden zei Zola: Dat ben ik met je eens. Waarom gebruik jij dan steeds een ‘foute Jood’ om je eigen punt te maken? Zoals Bernard, Slavenburg, en andere ‘gekkies’ om je tegen af te zetten? Of geldt je uitspraak alleen voor etnische joden? Waarom zijn die voor jou onschendbaar? Is dat je religie? Als jij antisemieten graag in bescherming wilt nemen, ga je gang. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Ricky Tjin 234 Geplaatst 4 september 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 september 2020 Op 1-9-2020 om 23:13 zei Desid: Op 28-8-2020 om 15:46 zei Ricky Tjin: De Naam Jezus komt niet voor in het Oude Testament en is niet van Joodse oorsprong. En over de naam Jezus, als naam voor de Messias, is niet geprofeteerd volgens het Oude Testament. De Messias werd door God Almachtig naar deze wereld gezonden, zodat de Schriften van de profeten vervuld zouden worden (Mattheüs 26:47-56 HSV). Op 28-8-2020 om 16:19 zei Desid: Leugens. In Jozua lees ik in de bijbel die veel Joden en de meeste christenen gebruikten:ΙΗΣΟΥΣ 1 Op 28-8-2020 om 16:42 zei Ricky Tjin: Dát is niet de Hebreeuwse grondtekst, maar dát hoort bij de schriften van het Oude- en Nieuwe Testament die zijn aangepast en gecompromiseerd, volgens de Griekse beschaving, ofwel gehelleniseerd. Op 28-8-2020 om 17:10 zei Desid: Je praat wartaal. Op 28-8-2020 om 22:00 zei Gaitema: Waarom val jij hem zo aan Desid? Ik vind dat je behoorlijk hard en onchristelijk op hem reageert. Op 28-8-2020 om 23:44 zei Desid: Omdat er korte metten gemaakt moet worden met de onzin die deze kerel uitkraamt. Op 30-8-2020 om 08:45 zei Gaitema: Als christenen Paulus aanvallen, dab hebben ze niet een erg scherpe geest en strijden ze tegen Jezus Christus. Is zo iemand dan wel echt wedergeboren? Of is hij de weg kwijt geraakt? Je kan van Ricky Tjin zeggen wat je wilt, maar volgens mij heeft hij oprecht Jezus lief. Wat ik hem zie doen, is uit een sterk verlangen heidense ingeslopen invloeden vanuit het Romeinse rijk en de latere verlichting eruit halen. Misschien wel een onbegonnen werk, maar goed.. hij is werkelijk gepassioneerd en ik vind hem dat sieren. Ik mag hem wel. Het is volstrekt normaal dat wij Jezus zeggen. Helaas is er ook christelijke mythologie, waarbij de namen 'Jezus' en 'Christus' gebruikelijk zijn, maar dát er daarmee niet specifiek de Bijbelse Jezus Christus wordt vereerd. De heilige schriften van het Oude- en Nieuwe Testament zijn daarvoor aangepast en gecompromiseerd. Bron: http://www.thechristianmyth.org/ Catholic Church Exposed- Satan in the Vatican? Exposing the lies of the Roman Catholic Church (Part 1 of 2) Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Plume 189 Geplaatst 4 september 2020 Rapport Share Geplaatst 4 september 2020 (bewerkt) Op 2-9-2020 om 18:01 zei Bastiaan73: Bedankt voor de voorbeelden. Wat een mafketels. Ik weet alleen niet wie de grotere mafketels zijn: zij die beweren en/of denken dat ze Jezus zijn of zij die deze mafketels geloven en volgen... De allergrootste mafketels, als je dat zo wilt noemen, zijn de figuren in de kerken, en de gelovigen die de mens Jezus op een voetstuk zetten waar hij zelf nadrukkelijk niet op wilde staan. Want door het misverstand, het onbegrip van wat Christus onderwees - zowel in de vorm van de persoon Jezus als daarbuiten - kunnen er mensen op het idee komen Jezus te zijn geweest en kunnen er ook mensen op het idee komen zo iemand te volgen. De kerk en haar volgelingen zijn hier flink debet aan. Door zo ver te zijn afgeweken van wat Christus onderwees dat niet meer kan worden ingezien dat datgene wat uit God is, in ieder mens in potentie zelf aanwezig is. Door dit kerkelijk religieus misverstand, de christelijke dogmatiek, kunnen mensen die zich ineens bewust worden van iets van Christus in zichzelf tot zulke ontsporingen komen. Want als Hij niet in ieder mens aanwezig is, dan kan het - zo kan het misverstand dan groeien - niet anders zijn dan dat die persoon die zich hier wel van bewust wordt, de reïncarnatie van Jezus is. Ik denk niet dat Jezus had gewild dat mensen de hele tijd maar naar zijn dode lichaam aan een kruis zouden zijn gaan staren en liedjes zingen. Dus wie zijn de echte mafketels. Dat is nog maar de vraag. 4 september 2020 bewerkt door Plume Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 4 september 2020 Rapport Share Geplaatst 4 september 2020 27 minuten geleden zei Plume: De allergrootste mafketels, als je dat zo wilt noemen, zijn de figuren in de kerken, en de gelovigen die de mens Jezus op een voetstuk zetten waar hij zelf nadrukkelijk niet op wilde staan. Want door het misverstand, het onbegrip van wat Christus onderwees - zowel in de vorm van de persoon Jezus als daarbuiten - kunnen er mensen op het idee komen Jezus te zijn geweest en kunnen er ook mensen op het idee komen zo iemand te volgen. De kerk en haar volgelingen zijn hier flink debet aan. Door zo ver te zijn afgeweken van wat Christus onderwees dat niet meer kan worden ingezien dat datgene wat uit God is, in ieder mens in potentie zelf aanwezig is. Door dit kerkelijk religieus misverstand, de christelijke dogmatiek, kunnen mensen die zich ineens bewust worden van iets van Christus in zichzelf tot zulke ontsporingen komen. Want als Hij niet in ieder mens aanwezig is, dan kan het - zo kan het misverstand dan groeien - niet anders zijn dan dat die persoon die zich hier wel van bewust wordt, de reïncarnatie van Jezus is. Ik denk niet dat Jezus had gewild dat mensen de hele tijd maar naar zijn dode lichaam aan een kruis zouden zijn gaan staren en liedjes zingen. Dus wie zijn de echte mafketels. Dat is nog maar de vraag. Veel mensen volgen Jezus schijnbaar, maar waar ze nu precies naartoe gaan, weet niemand. Plume reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Desid 324 Geplaatst 4 september 2020 Rapport Share Geplaatst 4 september 2020 40 minuten geleden zei Ricky Tjin: Helaas is er ook christelijke mythologie, waarbij de namen 'Jezus' en 'Christus' gebruikelijk zijn, maar dát er daarmee niet specifiek de Bijbelse Jezus Christus wordt vereerd. De heilige schriften van het Oude- en Nieuwe Testament zijn daarvoor aangepast en gecompromiseerd. Bron: http://www.thechristianmyth.org/ Flauwekul. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Ricky Tjin 234 Geplaatst 4 september 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 september 2020 What does Islam teach about Jesus? What Does the Qur'an Say About Jesus? #Apologetics Islam and the Crucifixion of Jesus The Islamic Connection ~ Walter Veith, Total Onslaught Did Catholicism Create Islam? The True Origins of the Islam Revealed Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Zola 59 Geplaatst 4 september 2020 Rapport Share Geplaatst 4 september 2020 2 uur geleden zei Desid: Als jij antisemieten graag in bescherming wilt nemen, ga je gang. Iemand die door jou voor antisemiet wordt uitgemaakt hoeft dat nog niet te zijn natuurlijk, Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Desid 324 Geplaatst 4 september 2020 Rapport Share Geplaatst 4 september 2020 4 uur geleden zei Zola: Iemand die door jou voor antisemiet wordt uitgemaakt hoeft dat nog niet te zijn natuurlijk, Ik heb altijd gelijk. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Ricky Tjin 234 Geplaatst 4 september 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 september 2020 1 uur geleden zei Desid: Ik heb altijd gelijk. Romeinen 3:4 NBG51Maar het blijve: God waarachtig en ieder mens leugenachtig . . . . . Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 532 Geplaatst 4 september 2020 Rapport Share Geplaatst 4 september 2020 1 uur geleden zei Desid: Ik heb altijd gelijk. God heeft altijd gelijk, stel je niet gelijk aan hem dat komt voort uit de duivel. Al hoop ik dat je een grapje maakt natuurlijk? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Ricky Tjin 234 Geplaatst 5 september 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 september 2020 (bewerkt) 8 uur geleden zei Thinkfree: 10 uur geleden zei Desid: Ik heb altijd gelijk. God heeft altijd gelijk, stel je niet gelijk aan hem dat komt voort uit de duivel. Al hoop ik dat je een grapje maakt natuurlijk? Hoogmoed komt voor de val 5 september 2020 bewerkt door Ricky Tjin Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 1.019 Geplaatst 5 september 2020 Rapport Share Geplaatst 5 september 2020 16 uur geleden zei Thinkfree: God heeft altijd gelijk, stel je niet gelijk aan hem dat komt voort uit de duivel. Al hoop ik dat je een grapje maakt natuurlijk? @Desidzegt hier alleen maar dat ze gelijk heeft en stelt nergens dat ze gelijk is aan God. Dat haal jij er bij om haar uitspraak belachelijk te maken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 532 Geplaatst 5 september 2020 Rapport Share Geplaatst 5 september 2020 2 minuten geleden zei Dat beloof ik: @Desidzegt hier alleen maar dat ze gelijk heeft en stelt nergens dat ze gelijk is aan God. Dat haal jij er bij om haar uitspraak belachelijk te maken. Meschien vat ik het wat te zwaar op, en formuleert @Desid zich wat ongelukkig dat kan natuurlijk. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Plume 189 Geplaatst 5 september 2020 Rapport Share Geplaatst 5 september 2020 Op 4-9-2020 om 15:18 zei TTC: Veel mensen volgen Jezus schijnbaar, maar waar ze nu precies naartoe gaan, weet niemand. Net zoals de wind. TTC reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Ricky Tjin 234 Geplaatst 5 september 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 september 2020 15 minuten geleden zei Plume: Op 4-9-2020 om 15:18 zei TTC: Veel mensen volgen Jezus schijnbaar, maar waar ze nu precies naartoe gaan, weet niemand. Net zoals de wind. De wind waait waarheen hij wil en u hoort zijn geluid, maar u weet niet waar hij vandaan komt en waar hij heen gaat; zo is het met iedereen die uit de Geest geboren is (Johannes 3:8 HSV). Plume reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Ricky Tjin 234 Geplaatst 5 september 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 september 2020 2 uur geleden zei Thinkfree: 21 uur geleden zei Desid: Ik heb altijd gelijk. 19 uur geleden zei Ricky Tjin: Romeinen 3:4 NBG51Maar het blijve: God waarachtig en ieder mens leugenachtig . . . . . 19 uur geleden zei Thinkfree: God heeft altijd gelijk, stel je niet gelijk aan hem dat komt voort uit de duivel. Al hoop ik dat je een grapje maakt natuurlijk? 3 uur geleden zei Dat beloof ik: @Desidzegt hier alleen maar dat ze gelijk heeft en stelt nergens dat ze gelijk is aan God. Dat haal jij er bij om haar uitspraak belachelijk te maken. Meschien vat ik het wat te zwaar op, en formuleert @Desid zich wat ongelukkig dat kan natuurlijk. Zo te zien ben ik dus niet niet de enige, die het zo ervaart, dat de formulering van @Desid wat te zwaar en ongelukkig overkomt. @Desid gezegd dat zij altijd gelijk heeft, en dat komt ongenuanceerd en hoogmoedig over; ook komt het leugenachtig over, omdat alleen YHWH onze God altijd gelijk heeft. Aangezien @Desid mij loopt te verwijten, dat volgens haar zou blijken uit postings dat ik zaken niet echt helder zou hebben, wordt het tijd dat zij zelf de zaken helder en genuanceerd gaat communiceren. Het verwijt is te bekijken in de onderstaande posting. Zola reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Plume 189 Geplaatst 5 september 2020 Rapport Share Geplaatst 5 september 2020 Op 4-9-2020 om 13:39 zei Bastiaan73: @Desid en @Plume bedankt voor jullie bijdragen. Jij ook bedankt voor jouw bijdrage. Ik vind de interpretatie van Moerland ook heel zinvol. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 1.019 Geplaatst 5 september 2020 Rapport Share Geplaatst 5 september 2020 1 uur geleden zei Ricky Tjin: @Desid gezegd dat zij altijd gelijk heeft, en dat komt ongenuanceerd en hoogmoedig over; ook komt het leugenachtig over, omdat alleen YHWH onze God altijd gelijk heeft. Wat een onwetendheid spreid je hier weer ten toon. Op verschillende plaatsen in de Bijbel staat dat God spijt had van eerdere beslissingen, of zich om laat praten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 5 september 2020 Rapport Share Geplaatst 5 september 2020 Op 4-9-2020 om 15:18 zei TTC: Veel mensen volgen Jezus schijnbaar, maar waar ze nu precies naartoe gaan, weet niemand. Wat is het doel van de Weg? De Weg is het doel. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 6 september 2020 Rapport Share Geplaatst 6 september 2020 (bewerkt) 7 uur geleden zei Bastiaan73: Wat is het doel van de Weg? De Weg is het doel. Vanuit welk perspectief komt deze deze vraag, voor of na die ultieme herkadering? 6 september 2020 bewerkt door TTC Plume reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 6 september 2020 Rapport Share Geplaatst 6 september 2020 12 uur geleden zei Ricky Tjin: De wind waait waarheen hij wil en u hoort zijn geluid, maar u weet niet waar hij vandaan komt en waar hij heen gaat; zo is het met iedereen die uit de Geest geboren is (Johannes 3:8 HSV). Wat een mens al niet leest, een aantal GGZ-adviezen lijken meer op kamikaze dan dat je ooit zou verwachten dat je er een goed gevoel mee kan opwekken, in schril contrast tot wat velen nastreven. Simpel gaat het zo, visualiseer in je innerlijke een ideale wereld en doe alsof die al bestaat, technisch onderbouwd of ook niet, en stel op basis daarvan in alle integriteit en bezorgdheid hulpvragen. Op deze manier ontbloten zich vrijwel spontaan een aantal inzichten die je misschien liever niet had geweten, ook niet meer kan omkeren, maar wel veel correlaten met diverse stoornissen oplevert, wat op zich dan weer hoop biedt. Plume reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten