Spring naar bijdragen

'Zou ik niet haten, HERE, wie U haten'


Aanbevolen berichten

15 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En de mens treft geen blaam? Geloof jij in de hel?

De mens treft geen schuld enkel de duivel die het kwaad zelf is. De hel misschien niet meteen wel een plaats waar de verzameling van namen voor satan zullen branden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 86
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Psalm 139 zijn toch woorden van David? Van Wie zijn onderstaande woorden ook al weer? Mattheüs 5: 43 Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben en uw vijand zult gij h

Hoed u voor de fundi's die schermen met 'Schrift'-quotes.

Kaasjeskruid heeft blijkbaar een bijbel waar dit gedeelte niet in staat ? :  

10 minuten geleden zei Wouter Philippaerts:

De mens treft geen schuld enkel de duivel die het kwaad zelf is.

Prima, zal me benieuwen wat de rechter zegt als jij de duivel de schuld gaat geven van je misdaad. Lekker makkelijk ben jij, je lijkt Adam wel.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Wouter Philippaerts:

De mens treft geen schuld enkel de duivel die het kwaad zelf is. De hel misschien niet meteen wel een plaats waar de verzameling van namen voor satan zullen branden.

In de Bijbel staat wat anders:

(Jesaja 45:7) Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Liefde is de hemel en angst is de hel. Waar je je aandacht op richt, is waar je woont.

Alan Cohen

~

De hel is geen plek maar een toestand van het gemoed, die alles om zich heen in ellende verandert.

August Strindberg

~

De hel is de beste prediker van het christendom; men is er bang voor!

Christian Dietrich Grabbe

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Hermanos2:

De context van dit vers spreekt over (on) gehoorzaamheid van Israël. Dus op die manier moet je dit ook lezen en uitleggen. 

Daarbij komt nog dat er veel verschillende vertalingen zijn van 'kwaad' in dit vers. 

Ook al kan er geen kwaad komen uit God, dat wil niet zeggen dat God het kwaad wat er is niet gebruikt voor Zijn doeleinden. God is de baas over alles, ook over het kwaad. Komt het niet uit Zijn hand, dan neemt Hij het wel ter hand.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Hermanos2:

De context van dit vers spreekt over (on) gehoorzaamheid van Israël. Dus op die manier moet je dit ook lezen en uitleggen. 

Daarbij komt nog dat er veel verschillende vertalingen zijn van 'kwaad' in dit vers. 

Kortom het kwaad wordt geschept vanwege de ongehoorzaamheid van de mensen

Een vloed om de mensheid uit te roeien is dus een vorm van kwaad dat geschept wordt? 

Kortom als G-d kwaad is schept hij kwaad. En als G-d rechtvaardig is maakt het kwaad hem kwaad? En als G-d vrolijk is zegent hij..

Het juiste antwoord op doeleinde  is dus rechtvaardigheid(?).

Als de thora dan een indruk geeft van wat G-d blij maakt en/of haat, welke categorie is dan het aanbidden van of deelgenoot maken van yoshke?

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei leren_schoen:

Kortom het kwaad wordt geschept vanwege de ongehoorzaamheid van de mensen

Een vloed om de mensheid uit te roeien is dus een vorm van kwaad dat geschept wordt? 

Kortom als G-d kwaad is schept hij kwaad. En als G-d rechtvaardig is maakt het kwaad hem kwaad? En als G-d vrolijk is zegent hij..

Het juiste antwoord op doeleinde  is dus rechtvaardigheid(?).

Als de thora dan een indruk geeft van wat G-d blij maakt en/of haat, welke categorie is dan het aanbidden van yoshke?

Waak ervoor dat je God niet gaat beoordelen zoals je een mens zou beoordelen. We praten hier wel over God. Hij hoeft Zijn handelen niet naar ons toe te verantwoorden. Echter wij wel naar Hem toe. 

Jesaja 55:8-9

Want Mijn gedachten zijn niet uw gedachten, en uw wegen zijn niet Mijn wegen, spreekt de HEERE. 

Want zoals de hemel hoger is dan de aarde, zo zijn Mijn wegen hoger dan uw wegen en Mijn gedachten dan uw gedachten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Hermanos2:

Waak ervoor dat je God niet gaat beoordelen zoals je een mens zou beoordelen. We praten hier wel over God. Hij hoeft Zijn handelen niet naar ons toe te verantwoorden. Echter wij wel naar Hem toe. 

Jesaja 55:8-9

Want Mijn gedachten zijn niet uw gedachten, en uw wegen zijn niet Mijn wegen, spreekt de HEERE. 

Want zoals de hemel hoger is dan de aarde, zo zijn Mijn wegen hoger dan uw wegen en Mijn gedachten dan uw gedachten. 

G-d is de vormgever en ik ben slechts zijn creatie. Of is yoshke dat of is hij gelijk aan Hem? Of is yoshke ook slechts Zijn creatie?

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei leren_schoen:

G-d is de vormgever en ik ben slechts zijn creatie. Of is yoshke dat of is hij gelijk aan Hem? Of is yoshke ook slechts Zijn creatie?

Ik begrijp de 3-1heid niet. Om die reden kan ik hem niet aannemen maar ook niet afwijzen. 

Ik zie Yeshua als de mensgeworden Zoon van God. Ik weet niet of ik Hem ook als God de Zoon zie. Dat gaat mijn verstand te boven. Ik wacht nederig en eerbiedig Christus' wederkomst af en dan zal het mij duidelijk worden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik begrijp de 3-1heid niet. Om die reden kan ik hem niet aannemen maar ook niet afwijzen. 

Ik zie Yeshua als de mensgeworden Zoon van God. Ik weet niet of ik Hem ook als God de Zoon zie. Dat gaat mijn verstand te boven. Ik wacht nederig en eerbiedig Christus' wederkomst af en dan zal het mij duidelijk worden. 

Genesis 1:1

In den beginnen (tijd) schiep God de hemel (ruimte) en aarde (materie).

Luister ook eens:

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Genesis 1:1

In den beginnen (tijd) schiep God de hemel (ruimte) en aarde (materie).

Luister ook eens:

 

Dankjewel! Ik ken dit filmpje al. Mooi onder woorden gebracht. Maar het helpt mij niet verder met mijn begrip van de 3-1heid.

De bijbel spreekt over 'His only begotten Son'. Vertalers kibbelen over de juistheid van begotten, wat suggereert dat Jezus' bestaan een begin had. Het oude testament zegt: Er is één God. 

Toch zal en kan ik de goddelijkheid van Jezus niet ontkennen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik begrijp de 3-1heid niet. Om die reden kan ik hem niet aannemen maar ook niet afwijzen. 

Ik zie Yeshua als de mensgeworden Zoon van God. Ik weet niet of ik Hem ook als God de Zoon zie. Dat gaat mijn verstand te boven. Ik wacht nederig en eerbiedig Christus' wederkomst af en dan zal het mij duidelijk worden. 

Ik begrijp de 3-1 eenheid wel en weet dat het onzin is en een leugen, en een overtreding.

Een duidelijke overtreding van de Thora. 

Er staat duidelijk dat G-d zijn glorie bijvoorbeeld met niemand deelt. Maar daar is yoshke met zijn standbeeld en zegt dat hij 1 met G-d is. Er staat duidelijk dat G-d geen zonen heeft en daar is eerste hoofdstuk van het NT die zegt dat yoshke de enige ware zoon is. Duhhhhh wat een oplichter met tovertrucjes die nooit te vergelijken zijn met de wonderen door de hand van mozes. Maar al zijn trucjes kunnen nagedaan worden door illusionisten, 1+1=2. Nooit kan yoshke de zee verspreiden of vuur uit de hemel doen laten komen.

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei leren_schoen:

Ik begrijp de 3-1 eenheid wel en weet dat het onzin is en een leugen, en een overtreding.

Een duidelijke overtreding van de Thora. 

Er staat duidelijk dat G-d zijn glorie bijvoorbeeld met niemand deelt. Maar daar is yoshke met zijn standbeeld en zegt dat hij 1 met G-d is. Er staat duidelijk dat G-d geen zonen heeft en daar is eerste hoofdstuk van het NT die zegt dat yoshke de enige ware zoon is. Duhhhhh wat een oplichter met tovertrucjes die nooit te vergelijken zijn met de wonderen door de hand van mozes. Maar al zijn trucjes kunnen nagedaan worden door illusionisten, 1+1=2. Nooit kan yoshke de zee verspreiden of vuur uit de hemel doen laten komen.

Uiteraard, hebben we weer een jood die niks van Jezus moet weten. Wie is hier nu de oplichter?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Uiteraard, hebben we weer een jood die niks van Jezus moet weten. Wie is hier nu de oplichter?

Frappant dat je het OT citeert en tegelijkertijd niets ervan wilt weten of geloven. Want jij moet de helft van het OT in diskrediet brengen om in yoshke te kunnen geloven. Je haat zelfs shema Israel uit te spreken terwijl het onderdeel is van de Thora. Je durft niet eens te zeggen dat G-d één is

Uber polytheïst 

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei leren_schoen:

Frappant dat je het OT citeert en tegelijkertijd niets ervan wilt weten of geloven. Want jij moet de helft van het OT in diskrediet brengen om in yoshke te kunnen geloven. Je haat zelfs shema Israel uit te spreken terwijl het onderdeel is van de Thora. Je durft niet eens te zeggen dat G-d één is

Uber polytheïst 

God is één zonder twijfel buiten zijn openbaring is er geen ander.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei leren_schoen:

Frappant dat je het OT citeert en tegelijkertijd niets ervan wilt weten of geloven. Want jij moet de helft van het OT in diskrediet brengen om in yoshke te kunnen geloven. Je haat zelfs shema Israel uit te spreken terwijl het onderdeel is van de Thora. Je durft niet eens te zeggen dat G-d één is

En Jezus antwoordde hem: Het eerste van al de geboden is: Hoor, Israël! de Heere, onze God (Elohim), is een enig Heere. (Mar.12:29, SV)

Het woord "Elohim" is een Hebreeuws meervoudig zelfstandig naamwoord. Jezus citeert hier uitstekend het OT met betrekking op Zichzelf in relatie met de Vader. 

"Hoor, Israël! Jahweh onze elohim [goden] is één [echad] Jahweh".

Het Hebreeuwse woord "echad" staat een eenheid toe van meer dan één.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En Jezus antwoordde hem: Het eerste van al de geboden is: Hoor, Israël! de Heere, onze God (Elohim), is een enig Heere. (Mar.12:29, SV)

Het woord "Elohim" is een Hebreeuws meervoudig zelfstandig naamwoord. Jezus citeert hier uitstekend het OT met betrekking op Zichzelf in relatie met de Vader. 

"Hoor, Israël! Jahweh onze elohim [goden] is één [echad] Jahweh".

Het Hebreeuwse woord "echad" staat een eenheid toe van meer dan één.

 

Echad hier somt alles op tot één G-d. Dus dat er letterlijk maar één G-d is en niet meerdere is wat hier letterlijk en figuurlijk geschreven staat. Jij draait dat helemaal om en zegt dat er meerdere goden zijn dat is puur polytheïsme 

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei leren_schoen:

 

Echad hier somt alles op tot één G-d. Dus dat er letterlijk maar één G-d is en niet meerdere is wat hier letterlijk en figuurlijk geschreven staat. Jij draait dat helemaal om en zegt dat er meerdere goden zijn dat is puur polytheïsme 

G-d?  Heb je de hik ofzo? Zo niet, ik ken hem niet en het zal wel een van de goden zijn die onderdeel uit maakt van de som die een god is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei leren_schoen:

 

Echad hier somt alles op tot één G-d. Dus dat er letterlijk maar één G-d is en niet meerdere is wat hier letterlijk en figuurlijk geschreven staat. Jij draait dat helemaal om en zegt dat er meerdere goden zijn dat is puur polytheïsme 

Hoe lezen jullie Genesis 1:26 ?

26 En God zeide: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis; en dat zij heerschappij hebben over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over het vee, en over de gehele aarde, en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

G-d?  Heb je de hik ofzo? Zo niet, ik ken hem niet en het zal wel een van de goden zijn die onderdeel uit maakt van de som die een god is.

Pure oplichting en leugens wat je verkondigt hier. En dat weet je zelf ook, daarom dat je niks meer te zeggen hebt.

Beetje liegen over de Thora dat er staat: Hoor Israël, G-d is meerdere goden en yoshke (want dat is wat je bedoelt) maar dat is een leugen. Er staat dat er maar één G-d is.

vieze oplichter en yoshke fanboy 

7 minuten geleden zei leren_schoen:

Pure oplichting en leugens wat je verkondigt hier. En dat weet je zelf ook, daarom dat je niks meer te zeggen hebt.

Beetje liegen over de Thora dat er staat: Hoor Israël, G-d is meerdere goden en yoshke (want dat is wat je bedoelt) maar dat is een leugen. Er staat dat er maar één G-d is.

vieze oplichter en yoshke fanboy 

En dat is dus waarom je moet haten die G-d haten zoals kaasjessnuit de oplichter 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei leren_schoen:

Ik begrijp de 3-1 eenheid wel en weet dat het onzin is en een leugen, en een overtreding.

Een duidelijke overtreding van de Thora. 

Er staat duidelijk dat G-d zijn glorie bijvoorbeeld met niemand deelt. Maar daar is yoshke met zijn standbeeld en zegt dat hij 1 met G-d is. Er staat duidelijk dat G-d geen zonen heeft en daar is eerste hoofdstuk van het NT die zegt dat yoshke de enige ware zoon is. Duhhhhh wat een oplichter met tovertrucjes die nooit te vergelijken zijn met de wonderen door de hand van mozes. Maar al zijn trucjes kunnen nagedaan worden door illusionisten, 1+1=2. Nooit kan yoshke de zee verspreiden of vuur uit de hemel doen laten komen.

Maar hun gedachten werden verhard, want tot op heden blijft diezelfde bedekking bij het lezen van het Oude Testament, zonder te worden weggenomen. Die bedekking wordt teniet gedaan in Christus. 

Ja, tot op heden ligt er, wanneer Mozes gelezen wordt, een bedekking op hun hart. 

Paulus

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid