Spring naar bijdragen

'Zou ik niet haten, HERE, wie U haten'


Aanbevolen berichten

6 uur geleden zei leren_schoen:

Pure oplichting en leugens wat je verkondigt hier. En dat weet je zelf ook, daarom dat je niks meer te zeggen hebt.

Beetje liegen over de Thora dat er staat: Hoor Israël, G-d is meerdere goden en yoshke (want dat is wat je bedoelt) maar dat is een leugen. Er staat dat er maar één G-d is.

vieze oplichter en yoshke fanboy 

En dat is dus waarom je moet haten die G-d haten zoals kaasjessnuit de oplichter 

Makkelijk he, zo een forum waar bij gebrek aan moderatie je lekker je gang kunt gaan in het gedeelte waar verwacht wordt dat je de Apostolische geloofsbelijdenis onderschrijft en anders gewoon je waffel dient te houden. Omdat je anders dit soort wafelbakkers op bezoek krijgt die de veiligheid van de jongeren, waar dit forum in eerste instantie voor bedoeld is, volledig negeert. Ik hoop van harte dat Jezus meer geduld met jou heeft dan ik.

https://www.credible.nl/faq/#faq1i2

50 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Volgens de Bijbel is hij de schepper van al het kwaad, dat heb  ik hiervoor nog eens uitgelegd. 

In de context van jou uitleg kan men met hetzelfde gemak beweren dat God de duivel heeft geschapen... wat dus volslagen nonsens is.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 86
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Psalm 139 zijn toch woorden van David? Van Wie zijn onderstaande woorden ook al weer? Mattheüs 5: 43 Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben en uw vijand zult gij h

Hoed u voor de fundi's die schermen met 'Schrift'-quotes.

Kaasjeskruid heeft blijkbaar een bijbel waar dit gedeelte niet in staat ? :  

1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Makkelijk he, zo een forum waar bij gebrek aan moderatie je lekker je gang kunt gaan in het gedeelte waar verwacht wordt dat je de Apostolische geloofsbelijdenis onderschrijft en anders gewoon je waffel dient te houden. Omdat je anders dit soort wafelbakkers op bezoek krijgt die de veiligheid van de jongeren, waar dit forum in eerste instantie voor bedoeld is, volledig negeert. Ik hoop van harte dat Jezus meer geduld met jou heeft dan ik.

https://www.credible.nl/faq/#faq1i2

In de context van jou uitleg kan men met hetzelfde gemak beweren dat God de duivel heeft geschapen... wat dus volslagen nonsens is.

 Volgens de Bijbel heeft hij dat wel.  Kun je ook uitleggen waarom je dit nonsens vindt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Omdat kwaad niet geschapen, maar van het gevolg is van een keuze. Kwaad is dus de afwezigheid van goed, van God dus.

Alle zonde, alle schuld is het rechtstreekse gevolg van de boze, die een geest is en dus gemaakt, geschapen of gecreëerd is door God, maar God wil niet dat je hem aanbidt. 

bewerkt door Wouter Philippaerts
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dat beloof ik:

 Ik zie iemand die geen antwoord op de vraag geeft. Hij produceert een  hoop gebrabbel,  allemaal ontwijkend. 

Helemaal niet. Hij zegt eerlijk dat je God niet kan bevatten dus ontwijkt niets. "He doesn't fit my 3 pounds brain". In tegenstelling tot evolutionisten die beweren bewijs te hebben maar na nader onderzoek louter psuedowetenschap is ;)

Je kan trouwens geen Engels, alles in Engels is dan gebrabbel voor u he.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:
12 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Volgens de Bijbel heeft hij dat wel.  Kun je ook uitleggen waarom je dit nonsens vindt?

Omdat kwaad niet geschapen, maar van het gevolg is van een keuze. Kwaad is dus de afwezigheid van goed, van God dus.

Kaasjeskruid heeft blijkbaar een bijbel waar dit gedeelte niet in staat ? :

11 uur geleden zei Dat beloof ik:

In de Bijbel staat wat anders:

(Jesaja 45:7) Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Wouter Philippaerts:

Alle zonde, alle schuld is het rechtstreekse gevolg van de boze, die een geest is en dus gemaakt, geschapen of gecreëerd is door God, maar God wil niet dat je hem aanbidt. 

En wat gebeurt er met mensen die satan wel aanbidden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Touché. Voor mij zal dat pas op mijn sterfbed zijn. Dat ik God mag danken gezonde dierbaren achter te laten. Daar is onze rijkdom, gezondheid.

Geld maakt gemakkelijk maar niet gelukkig.

Voor mijn part laat ik ze allemaal achter met de kanker in het lijf, zolang ze geestelijk maar bij God behoren. Dat is echter een persoonlijke aangelegenheid tussen God en een mens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Voor mijn part laat ik ze allemaal achter met de kanker in het lijf, zolang ze geestelijk maar bij God behoren. Dat is echter een persoonlijke aangelegenheid tussen God en een mens.

Wat een naastenliefde :) "Sterf maar aan kanker en ask u daarna niet meer zien ist uw eigen schuld." Lol

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Makkelijk he, zo een forum waar bij gebrek aan moderatie je lekker je gang kunt gaan in het gedeelte waar verwacht wordt dat je de Apostolische geloofsbelijdenis onderschrijft en anders gewoon je waffel dient te houden. Omdat je anders dit soort wafelbakkers op bezoek krijgt die de veiligheid van de jongeren, waar dit forum in eerste instantie voor bedoeld is, volledig negeert. Ik hoop van harte dat Jezus meer geduld met jou heeft dan ik.

https://www.credible.nl/faq/#faq1i2

In de context van jou uitleg kan men met hetzelfde gemak beweren dat God de duivel heeft geschapen... wat dus volslagen nonsens is.

Lekker makkelijk, liegen ergens over en dan gewoon negeren dat je liep te liegen

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Hoezo rat? Dat is wat je schreef, maar dan in andere woorden.

Neen "zolang ze maar de Heere toebehoren". Dus als hij zeker is ze daarna terug te ontmoeten.

Kaasje heeft een andere vorm van inlevingsvermogen. Het is allemaal wat zeer letterlijk.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:
6 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Hoezo rat? Dat is wat je schreef, maar dan in andere woorden.

Uit een rat geëvolueerde mens.

Mensachtigen hebben waarschijnlijk een gemeenschappelijke voorouder met vleermuizen, maar dat zal geen rat zijn geweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Mensachtigen hebben waarschijnlijk een gemeenschappelijke voorouder met vleermuizen, maar dat zal geen rat zijn geweest.

Ook een rat volgens uw theorie. Nuja om het expliciet te stellen; eutheriaanse zoogdieren. Al weet ik niet of dat eerste gedeelte juist geschreven is daar ik me vooral op de Engelse lectuur spitste.

https://www.newscientist.com/article/dn23148-meet-our-last-common-mammalian-ancestor/

Geeft mij dan toch maar simpel dat ieder dier naar zijn soort geschapen is en de mens als mens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Fundamenteel:

Geeft mij dan toch maar simpel dat ieder dier naar zijn soort geschapen is en de mens als mens

Ik begrijp dat dit voor je beter te bevatten is, gezien de simpelheid van één regel. Wist je dat het veel lijkt op het scheppingsverhaal uit de Bijbel?  Alleen is daar de mens niet als mens geschapen, maar als evenbeeld van God.
Jouw beeld wijkt daar dus van af. Net als dat van de veroordeelde belastingontduiker Kent Hovind, waarvan je eerder een filmpje plaatste. Daarin heeft hij het over een God waarin hij gelooft die buiten tijd en materie staat.  Dat mag natuurlijk, maar dat is dan niet de God uit de Bijbel. Terwijl hij dat dan wel weer beweert.

Erg verwarrend allemaal, die eigen gefabriceerde uitvluchten steeds.
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik begrijp dat dit voor je beter te bevatten is, gezien de simpelheid van één regel. Wist je dat het veel lijkt op het scheppingsverhaal uit de Bijbel?  Alleen is daar de mens niet als mens geschapen, maar als evenbeeld van God.
Jouw beeld wijkt daar dus van af. Net als dat van de veroordeelde belastingontduiker Kent Hovind, waarvan je eerder een filmpje plaatste. Daarin heeft hij het over een God waarin hij gelooft die buiten tijd en materie staat.  Dat mag natuurlijk, maar dat is dan niet de God uit de Bijbel. Terwijl hij dat dan wel weer beweert.

Erg verwarrend allemaal, die eigen gefabriceerde uitvluchten steeds.
 

Komaan dbi, de mens heeft een gemeenschappelijke voorouder met iedere soort ofwa?

Eerst enkelcellig, dan wat complexer en uiteindelijk vissen, dan een amfibie, dan reptiel  tot helemaal de mens? En jij gelooft dat op basis van wat?

Ja Kent Hovind heeft in het gevang nog keiveel gevangene toen bekeerd. God werkt in mysterieuze wegen hehe.

bewerkt door Fundamenteel
aarrgghhhh trage touchscreen
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:
4 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik begrijp dat dit voor je beter te bevatten is, gezien de simpelheid van één regel. Wist je dat het veel lijkt op het scheppingsverhaal uit de Bijbel?  Alleen is daar de mens niet als mens geschapen, maar als evenbeeld van God.
Jouw beeld wijkt daar dus van af. Net als dat van de veroordeelde belastingontduiker Kent Hovind, waarvan je eerder een filmpje plaatste. Daarin heeft hij het over een God waarin hij gelooft die buiten tijd en materie staat.  Dat mag natuurlijk, maar dat is dan niet de God uit de Bijbel. Terwijl hij dat dan wel weer beweert.

Erg verwarrend allemaal, die eigen gefabriceerde uitvluchten steeds.
 

Komaan dbi, de mens heeft een gemeenschappelijke voorouder met iedere soort ofwa?

Daar gaat het nu niet over. Weer een uitvlucht. Dit wordt vermoeiend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid