Spring naar bijdragen

Inspirerende christenen


Aanbevolen berichten

Op 17-11-2020 om 12:51 zei WdG:

Klopt. Ik ken ook gelovigen die willen evangeliseren, en zelfs hun materiaal moeten kopen bij hun kerk of organisatie!

O ja, wie dan? Niet JG's in ieder geval.

6 uur geleden zei Hermanos2:

Jezus is gekomen om de mens te verlossen, niet om een godsdienst te beginnen. 

In Hebreeën 10:24,25 zegt wel dat we moeten samen komen om op elkaar te letten en elkaar aan te sporen en het onderling vergaderen niet na te laten. Dus op eigen houtje geloven wordt niet aanbevolen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 144
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Interessant dat je denkt dat ik dat kan beoordelen, want volgens een post van jou in een ander topic is de geest die mij gidst niet de Heilige Geest. Doe dus toch die report maar. Of leer om te gaan m

Johannes, vervuld van de Heilige Geest in het boek Openbaring: Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde...God zelf zal bij Zijn volk wonen...Hij zal tranen van hun ogen wissen...Er zal geen do

Billy Graham, wat een walgelijke tweedehandsautoverkoper. Hij geilde op macht, zijn adviezen aan presidenten leidden mede tot talloze oorlogsslachtoffers, en hij heeft velen geestelijk gekweld. Hij wa

20 minuten geleden zei sjako:

O ja, wie dan? Niet JG's in ieder geval.

In Hebreeën 10:24,25 zegt wel dat we moeten samen komen om op elkaar te letten en elkaar aan te sporen en het onderling vergaderen niet na te laten. Dus op eigen houtje geloven wordt niet aanbevolen.

En wie is voor jou een inspirerend christen? Want daar ging het topic over. Ik vermoed dat je nu weer stil blijft.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei WdG:

Billy Graham, Charles Stanley, Werner Gitt, Corrie ten Boom, Derek Prince, om maar eens een aantal te noemen. Daarnaast organisaties als Open Doors, Bruderhand, ...

Maar die mogen van het WTG allemaal niet worden genoemd. dus ik blijf hopen op een eventueel antwoord van Sjako maar ik verwacht niet die te krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Willempie:

Maar die mogen van het WTG allemaal niet worden genoemd. dus ik blijf hopen op een eventueel antwoord van Sjako maar ik verwacht niet die te krijgen.

Waarom mogen die niet van het WTG niet genoemd worden? Zijn naar mijn mening allemaal mannen/vrouwen Gods, met verschillende achtergronden. Ik heb groot respect voor deze mensen. Voor het WTG kan ik geen respect opbrengen, maar volgens mij hoeft dat ook niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei WdG:

Waarom mogen die niet van het WTG niet genoemd worden? Zijn naar mijn mening allemaal mannen/vrouwen Gods, met verschillende achtergronden. Ik heb groot respect voor deze mensen. Voor het WTG kan ik geen respect opbrengen, maar volgens mij hoeft dat ook niet.

Omdat ze geen lid zijn van het WTG. duidelijk toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

En wie is voor jou een inspirerend christen? Want daar ging het topic over. Ik vermoed dat je nu weer stil blijft.

De oprichter van de Bijbelonderzoekers Charles Taze Russell. Hij had de moed om tegen de stroom in te zwemmen en de Bijbel opnieuw te bestuderen. Verder zijn er genoeg levensverhalen bekend van broeders en zusters die de kampen van de Nazi’s hebben overleefd. Ze hoefden enkel maar een verklaring te ondertekenen en ze konden gaan. Vrijwel niemand deed dat. Ze lieten zich liever vernederen en mishandelen dan dat ze hun geloof opgaven. Dat vind ik inspirerend.

40 minuten geleden zei WdG:

Billy Graham, Charles Stanley, Werner Gitt, Corrie ten Boom, Derek Prince, om maar eens een aantal te noemen. Daarnaast organisaties als Open Doors, Bruderhand, ...

Deze in ieder geval niet.

39 minuten geleden zei Willempie:

Maar die mogen van het WTG allemaal niet worden genoemd. dus ik blijf hopen op een eventueel antwoord van Sjako maar ik verwacht niet die te krijgen.

Zou het prettig vinden dat je niet voor mij antwoord. Dat is niet zo beleefd namelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei sjako:

De oprichter van de Bijbelonderzoekers Charles Taze Russell.

Van het WTG dus.

 

10 minuten geleden zei sjako:

Verder zijn er genoeg levensverhalen bekend van broeders en zusters die de kampen van de Nazi’s hebben overleefd.

Allemaal alleen maar JG's dus

 

10 minuten geleden zei sjako:

Deze in ieder geval niet.

Erg voorspelbaar. Geen leden van het WTG dus.

 

11 minuten geleden zei sjako:

Zou het prettig vinden dat je niet voor mij antwoord. Dat is niet zo beleefd namelijk.

Misschien vind jij het niet beleefd maar jouw reactie bevestigt wat ik schrijf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Willempie:

Van het WTG dus.

Volgens mij was er een connectie tussen Charles Taze Russell en de vrijmetselarij, hoewel dat nooit officieel erkend is. In ieder geval staat hij bekend om veel valse voorspellingen. De Bijbel spreekt volgens mij dan van een valse profeet, of een valse leraar. Was hij niet gefascineerd door de piramide van Gizeh, allerlei berekeningen (astrologie?). Het gaat volgens mij meer richting new age... Maar, genoeg over deze persoon.

1 uur geleden zei Willempie:

Omdat ze geen lid zijn van het WTG. duidelijk toch?

Paulus was ook geen lid van het WTG. Hij zou er waarschijnlijk tegen ageren, als hij nu zou leven. Overigens is Paulus een enorme inspiratiebron, wat mij betreft. Hetzelfde geldt voor Petrus (en vele anderen).

42 minuten geleden zei sjako:

Deze in ieder geval niet.

Dat hoeft ook niet, ieder zo zijn eigen smaak natuurlijk. Russel zou ik niet zo snel een inspiratiebron noemen, neigt mij teveel naar new age, met zijn voorspellingen (die niet uitgekomen zijn). Maar, nogmaals, ieder zo zijn of haar smaak en voorkeur natuurlijk!

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Willempie:

Allemaal alleen maar JG's dus

Je vraagt toch die mij inspireren. Nou, deze broeders en zusters.

26 minuten geleden zei WdG:

Russel zou ik niet zo snel een inspiratiebron noemen, neigt mij teveel naar new age, met zijn voorspellingen (die niet uitgekomen zijn).

Had ik ook niet van je verwacht. Hij was geen profeet he.

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei sjako:

Had ik ook niet van je verwacht. Hij was geen profeet he.

Een profeet doet meer dan voorspellingen, zoals je weet. Maar, het is je goed recht je te laten inspireren door wie je maar wilt natuurlijk. Eigenlijk is je keuze wel logisch. Het zou erg inconsequent zijn wanneer jij iemand zou noemen buiten het WTG. Dan zou je Bijbelse figuren moeten noemen. Paulus was bijvoorbeeld niet lid van het WTG. Is Paulus voor jou wel een inspiratiebron? En Petrus?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei WdG:

Volgens mij was er een connectie tussen Charles Taze Russell en de vrijmetselarij, hoewel dat nooit officieel erkend is.

Welnee, en dat is al eerder voorbij gekomen hier. Dat weet je denk ik heel goed.

1 uur geleden zei WdG:

Paulus was ook geen lid van het WTG.

Nee, dat heette toen De Weg. Handelingen 9:2 en vroeg hem om brieven voor de synagogen in Damaskus, zodat hij alle aanhangers van De Weg die hij aantrof — mannen en vrouwen — in boeien kon slaan en naar Jeruzalem kon brengen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei sjako:

Nee, dat heette toen De Weg. Handelingen 9:2 en vroeg hem om brieven voor de synagogen in Damaskus, zodat hij alle aanhangers van De Weg die hij aantrof — mannen en vrouwen — in boeien kon slaan en naar Jeruzalem kon brengen.

Dus het WTG is in feite De Weg? Ik lees daar (tussen haakjes vers 1):

(En Saulus, blazende nog dreiging en moord tegen de discipelen des Heeren, ging tot de hogepriester,) En begeerde brieven van hem naar Damaskus, aan de synagogen, opdat, zo hij enigen, die van dien weg waren, vond, hij dezelve, beiden mannen en vrouwen, zou gebonden brengen naar Jeruzalem.

Dus het WTG is De Weg. Is daarom het WTG ook het enige juiste instituut?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 28-6-2020 om 12:23 zei Gaitema:

Welke christenen inspireren jou en wat leer je ervan?

John MacArthur 

Volgens mij oprecht. Voor zover ik dat op afstand kan beoordelen. 

Veel bijbelkennis. 

Predikt al tientallen jaren Gods boodschap. 

Neemt geen blad voor de mond. 

Hieronder een interview na 1,5 minuut commercial 

 

bewerkt door Hermanos2
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei WdG:
11 uur geleden zei sjako:

Bedoel maar aan te geven dat de christengemeenten toen ook al een naam hadden, namelijk De Weg.

Dat zou dus ook de Katholieke Kerk kunnen zijn?

Toch vreemd, dat afwegen welke kerk of religie de ware is, als de weg doorheen de mens loopt; Ik ben de weg.

En daarmee is de Christus de Kerk, én de ware religie (her verbonden zijn in God)

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei thom:

Toch vreemd, dat afwegen welke kerk of religie de ware is, als de weg doorheen de mens loopt; Ik ben de weg.

En daarmee is de Christus de Kerk, én de ware religie (her verbonden zijn in God)

Zo vreemd is dat niet, het is ook niet een kwestie van afwegen. Inderdaad Jezus, Die God is, is de Weg, de Waarheid en het Leven. Niet jij of ik, maar HIJ. Maar, hier gaat het om "Inspirerende christenen", en niet de ware kerk. Wat zijn voor jou "Inspirerende christenen"?

11 uur geleden zei sjako:

Bedoel maar aan te geven dat de christengemeenten toen ook al een naam hadden, namelijk De Weg.

Welnee. Even goed lezen. Maar, hier hebben we het al eens over gehad. Terug naar het onderwerp. Goed!?

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei WdG:

Dat zou dus ook de Katholieke Kerk kunnen zijn?

Dat claimen ze ja. Als je de gelijkenis van het tarwe en het onkruid bestudeerd dan zie je dat er tijdens Jezus afwezigheid onkruid is gezaaid tussen het graan.

Hij vertelde hun nog een illustratie: ‘Het Koninkrijk van de hemel kan vergeleken worden met iemand die goed zaad op zijn akker zaaide.
Terwijl de mensen sliepen, kwam zijn vijand, zaaide onkruid tussen de tarwe en ging weer weg.  26 Toen de tarwe opkwam en vrucht begon te dragen, kwam ook het onkruid op.  27 Daarom gingen de slaven naar de eigenaar toe en zeiden: “Meester, u hebt toch goed zaad op uw akker gezaaid? Hoe komt het dan dat er onkruid op staat?”  28 Hij antwoordde: “Een vijand, een mens, heeft dat gedaan.” De slaven zeiden tegen hem: “Wilt u dat we het onkruid verzamelen?”  29 Hij zei: “Nee, want anders zouden jullie tijdens het verzamelen van het onkruid ook de tarwe eruit trekken.  30 Laat ze samen opgroeien tot de oogst, en in de oogsttijd zal ik de oogsters de opdracht geven: ‘Verzamel eerst het onkruid en bind het in bundels om het te verbranden. Breng daarna de tarwe bijeen in mijn voorraadschuur.’”’

Die ‘iemand’ is natuurlijk Jezus Christus. Het goede zaad is het juiste evangelie. ‘Terwijl de mensen sliepen ‘ is de tijd dat Jezus afwezig was. De ‘vijand’ is satan de duivel. Die strooide onkruid tussen de tarwe. Dat onkruid lijkt in eerste instantie sprekend op het graan. Jezus zegt dat het tarwe, het ware christendom, samen op moet groeien met het onkruid. Zou het onkruid er eerder worden uitgetrokken, dan zou je de tarwe ook wegnemen. Pas als het volgroeid is, in de eindtijd dus, dan zie je het verschil. Dan wordt het onkruid in bundels gebonden en verbrand. In bundels geeft ook al aan dat er meerdere ‘organisaties’ zijn. Het tarwe wordt dan uiteindelijk verzameld in de voorraadschuur, Gods Koninkrijk.

Als je dus eerlijk bent zie je dat in de loop der eeuwen het onkruid is opgegroeid met het tarwe. Inquisitie, Kruistochten, valse leer als aflaten enz is in de loop der tijd tussen het tarwe gekropen. Dus dat De Weg de RKK geloof ik niet. Pas aan het eind van de rit, als de tarwe rijp is, zie je het verschil tussen vals en echt.

Er zijn altijd mensen geweest die de waarheid hebben vastgehouden en nu komen we weer op mensen die me geïnspireerd hebben. Tindale, Luther, Michael Servet. Allemaal mensen die de valse leer aan de kaak hebben gesteld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei WdG:
31 minuten geleden zei thom:

Ja, dus schrijven; ik ken de Waarheid want ik ken Jezus... wie is er dan aan het woord, kun je je afvragen.

Is dat zo moeilijk? Iemand kennen?

Dat kan alleen door Hem :-) 

En niet door jou of mij, en heeft niemand de waarheid in pacht. Het is ijdelheid te menen Hem te dienen door iets wat niet van Hem is. Toch?

En behoort elke Christen de Inspiratie te zijn, omdat de wil van de Vader gedaan wordt; Dienen.

Want dan is Diegene Gods Tempel. En waar twee of meer samenkomen, in Zijn naam, dat is in Ik, wordt Hij beleden of gediend.

Daarom, iets bidden, of uitspreken of belijden en dan afsluiten met; in Jezus naam.. zou niet hoeven, als het uit Hem, door Hem en tot Hem is. :-) 

Omdat; Hij komt tot het Zijne en de Zijnen. ''wanneer hebben wij U eten gegeven, onderdak''?

Wie roemt, hij roemt in de Here. En de Here is Geest. 

De Inspirerende Christen, is de Geest. En wie de Geest heeft, is zowel de Vader als de Zoon.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei sjako:

Dat claimen ze ja. Als je de gelijkenis van het tarwe en het onkruid bestudeerd dan zie je dat er tijdens Jezus afwezigheid onkruid is gezaaid tussen het graan.

Tja, en zo is het cirkeltje rond. Zou het kunnen dat het WTG het onkruid is, en dat jij misleid bent? Of sluit je dat uit?

55 minuten geleden zei thom:

en heeft niemand de waarheid in pacht.

Er is een verschil tussen de Waarheid kennen en de Waarheid in pacht hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid