Spring naar bijdragen

haat tegen moslims


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 209
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
en we zijn nu eenmaal in nederland dus moeten wij ons gedragen en moeten wij als een voorbeeld zijn voor de mensen en de mensen juist uitnodigen naar de islaam.

Dat betekent hoop ik toch niet dat je je in een ander land niet hoeft te gedragen?

knipoog_dicht.gif

Maar even serieus, heel erg bedankt voor je serieuze bijdragen zakaria. Ik vermoedt dat dit geen godsdienstoorlog wordt. Als een kerk op Kanaleneiland in de brand wordt gestoken heb ik wel een vermoeden uit welke hoek dit komt vanwege de overwegend Islamitische achtergrond van de bewoners van deze Utrechtse wijk, maar zoals al vele malen gezegd is, dit is een extremistische splintergroep die niet representatief is. Wat me nog veel meer verontrust en boos maakt is dat de brandstichtingen bij Islamitische objecten hoogstwaarschijnlijk geen werk van extremistische christenen o.i.d. zijn, maar mensen die een ontzettende afkeer hebben van allochtonen en dus ontzettend fout bezig zijn op die manier. Die zijn voor 'ons' Nederlanders net zo'n groot probleem als voor Moslims op deze manier.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weer een kerk in brand (Boxmeer) en een actie in Den Haag waarbij met een handgranaat naar de politie werd gegooid vandaag.

Ik vraag me nog steeds af of dit het begin is van een uit de hand lopende geweldspiraal, of dat er sprake is van een korte opleving van geweld vanwege de aanslag op Theo van Gogh.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je zou toch bijna de tv weggooien he? Loop je s'ochtends lekker in je ochtendjas door je huisje, thee zetten, ff nieuws kijken.... Gewoon alweer! En verdorie een basisschool?! Is er dan niemand die doorheeft dat 1 gek dat gedaan heeft? Dat niet meteen de hele gemeenschap van die man verantwoordelijk gehouden kan worden?

Zou het echt hopeloos zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 11 november 2004 13:18:42 schreef Ambertjuh het volgende:

wat me opvalt is dat er nu zown anti-islam beweging is in Nederland, maar geen anti-milieu activisten na de moord van Pim...

Omdat het doodgezwegen werd dat de Hells Angels in de omgeving van Amsterdam heel wat links publiek "opgeruimd" hebben...

Omdat er geen acties werden onderniomen door de politiek.

Omdat men niet doorheeft wat een linkse cultuur te weeg kan brengen en dit wel zichtbaar is bij de islam, wat door een chaotisch links beleid zoveel problemen veroorzaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 11 november 2004 18:31:01 schreef Skippy het volgende:

[...]

Ja, dat vind ik ook. Die Nederlanders zouden allemaal het land uitgezet moeten worden!

Klaarblijkelijk zijn er Nederlanders die een vaderland lievend hart hebben, maar dat alleen op de verkeerde manier uiten.

Maar, hebben we het niet aan een stelletje wilde gekken en uitschot te danken dat Nederland in opstand kwam tegen Spanje doordat die "gekken" den Briel in namen?

Je weet nooit wat geschiedenis teweegbrangt. Toen werd dat ook als FOUT bestempeld.

Over 10 jaar kijken we er misschien heel anders tegenaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit is een afscheidsbrief van de hoofdbewoner van het pand aan de Antheunisstraat die eigenlijk gericht is aan zijn moeder. Deze brief is vorig jaar geschreven voor zijn vertrek naar het buitenland.

Jason (Abu Mujahied Amrikie) is 19 jaar oud. Zijn vader is een Amerikaanse soldaat die in Nederland gestationeerd was, en zijn moeder is een Nederlandse (hij beschikt over zowel de Amerikaanse als de Nederlandse nationaliteit)

Op 13 jarige leeftijd bekeerd hij zich tot de Islam. Kort geleden bekeerde ook zijn jongere broer van 17 die woonachtig in Amersfoort is tot de Islam.

Jason heeft een VWO opleiding afgerond en was een student aan de universiteit.

______________________________________

In naam van allah de barmhartig de genadevolle.

Ik schrijf u deze brief om u te informeren dat ik weg ben gegaan naar het land van Jihad

Om er de ongelovingen te verdrijven, en te helpen om de Islamitische staat op te richten.

Ik doe het niet omdat ik het leuk vind om te vechten , maar omdat de Almachtige het heeft verordemd: “Het vechten is u voorgeschreven hoewel gij er een afkeer van hebt, en het kan zijn dat gij een afkeer heeft van iets dat goed voor u is en dat gij houdt van hetgeen slecht voor u is: Allah weet, en gij weet niet.â€(2:216)

“Laat diegenen (gelovingen) die hun leven van deze wereld verkopen voor het hiernamaals vechten voor de zaak van God. En wie vecht voor de zaak van God en word gedood of de overwinning behaalt, Wij zullen hem een grote belonging geven. En wat is er mis met jullie dat jullie niet vechten voor de zaak van God en voor die zwakkere, onderdrukte en vervolgde onder de mannen, vrouwen en kinderen wiens roep is : “Onze Heer! Red ons van deze stad wiens inwoners onderdrukkers zijn; en van uw zijde mensen sturen die ons zullen beschrmen, en van uw zijde mensen sturen die ons zullen helpen.â€

Zij die geloven vechten voor de zaak van Allah en zij die ongelovig zijn vechten voor tagout (satan, en alle andere valse goden). Dus vecht tegen de vrienden van satan; voorwaar het plan van de satan is zwak.†(4:75/76)

We leven in een tijd waarin de moslimgemeenschap van alle kanten word aangevallen, zowel fysiek als ideologisch door het leger van ongeloof en corruptie onder leiding van Amerika en Israel. Dit heeft O.A. geleid tot bezettingen en massamoorden onder de moslims in Tsjetjenie, Afghanistan, Kashmier, Irak, De Fillipijnen, Indonesie, Bosnie, Kosovo, China, Algerije, verschillende delen van Afrika en natuurlijk ook Palestina.

Hun doelen zijn hier altijd het zelfde; het uitroeien van Islam. En met Islam bedoel ik niet yogurt moslims die aleen moslim bij naam zijn, maar de echte moslims zoals bijv. De Taliban en andere groepen die ernaar streven om te regeren met de sharia, en God’s gezag op aarde uit willen dragen.

Als moslim kan en mag ik niet toekijken wat er allemaal met de moslims gebeurd. De profeet (moge vrede en zegeningen met hem zijn) heeft gezegd: “Elke moslim is een broeder van een andere moslim. Hij helpt hem, en laat hem niet in de steek.â€

Nu weet ik, lieve moeder, dat mijn vertrek je zwaar zal vallen en dat je verdrietig zult zijn. Maar wees niet bedroefd. Dit leven is slechts tijdelijk en van korte duur, en het hiernamaals is het eeuwige leven. God heeft in de heilige Koran op vele plaatsen beloofd dat degenen die sterven voor Zijn zaak een immense beloning zullen krijgen. Degenen die sterven zullen namelijk martelaren zijn, en zij zullen naar Firdaus gaan, wat de middelste en hoogste gedeelte van de Hemel inhoudt.

“Denkt niet over diegenen die gedood zijn op het pad van Allah als doden. Nee! Zij zijn levend, met hun Heer, en zij hebben hun voorzieningen. Zij verblijden zich over wat Allah uit zijn overvloed aan hen heeft gegeven en verblijden zich voor degenen die zijn achtegebleven dat hun geen angst noch verdriet zal overkomen. Ze verheugen zich in een Genade en Belong van Allah, en dat Allah de belonging van de gelovigen niet teniet zal doen.†(3:169/171)

In een overlevering:

Op gezag van Masroeq die zei:

Wij vroegen Abdoellah ibn over dit vers: “ En denkt niet over degenen die op het pad van Allah gedood zijn als doden. Neen, zij zijn levend en bij hun Heer worden hun gaven geschonken.†(3:163) Hij zei: “Wij vroegen hiernaar en hij (de profeet vzmh) zei: “Hun zielen bevinden zich in groene vogels, die lantaarns hebben aan de troon, en zij vliegen vrij door het paradijs, waar zij maar willen, en dan zoeken zij beschutting in deze lantaarn. Dan laat hun Heer zijn blik op hun vallen en zegt: “Wensen jullie nog iets?†Zij zeggen: “Wat zouden wij nog wensen, nu wij vrij door het paradijs kunnen vliegen?“ Zo ondervroeg Hij hun 3 maal. Toen zij inzagen dat zij niet van deze ondervraging gespaard zouden blijven, zeiden zij: “O Heer, wij zouden graag willen dat u onze zielen weer in onze lichamen terugbrengt, zodat we nog een keer voor u kunnen vechten.†En toen Hij zag dat zij niets meer nodig hadden, liet Hij hen met rust.†(overgeleverd door Moeslim)

O lieve moeder, ik hoop dat deze verzen en overleveringen uw hart enigzins verzacht hebben. Dood gaan we allemaal, netzoals de profeten en de voorgaande volkeren zijn doodgegaan. De dood zal ons allen vinden zelfs al zouden wij in sterke forten zijn. Dus laat je dood op het pad van Allah zijn, want in je graf zijn je rijkdommen en kinderen je niet van nut, maar blijven alleen je goede en slechte daden over. Ook moet u weten dat het moment van sterven van tevoren is bepaald, dus wanneer ik ook sterf, op dat moment zou ik zijn gestorven, zelfs als ik me ergens anders bevond.

O, mijn moeder, ik nodig je uit tot de Islam, de ware godsdienst, de totale overgave aan de Heer der werelden. Ik nodig je uit tot het pure monotheisme waarbij je alleen Hem, de enige God, aanbidt en alle valse goden verwerpt. De valse goden van deze tijd zijn door de mens bedachte systemen zoals kapitalisme, communisme en de door mensen gemaakte wetten zoals het nederlandse wetboek, en alles wat met scheiding van kerk en staat te maken heeft. Heeft degene die hemelen en aarde geschapen heeft ook niet het recht om daar te regeren en om alleen gehoorzaamd te worden? Bevrijdt je van deze slavernij waarin andere mensen de wet voor jou maken, en keer je naar de vrijheid waarin alleen degene die jou geschapen heeft over jou regeert, zonder dat je Hem enige deelgenoot in de aanbidding toekent.

Dit is de juiste godsdienst en de juiste weg, die verkondigd werd door alle profeten, van Noach, en Abraham via Mozes en Jezus tot de laatste profeet, Mohammad ibn Abdullah, (moge vrede en zegeningen met hun allen zijn)

Onderwerp je aan je Schepper voor de dood tot je komt, en red jezelf van de eeuwigdurende straf in een ziedend vuur. Keer tot de islam de enige Waarheid:

“En wie een andere religie neemt dan de Islam, het zal niet van hem geaccepteerd worden, en hij zal in het hiernamaals onder de verliezers zijn.†(3:85)

Allah’s boodschapper (vzmh) zei: “Bij Hem in wiens hand mijn ziel is, ieder van de joden en christenen (van de huidige volkeren) die van mij hoort en dan sterft zonder te geloven in de boodschap waar ik mee gestuurt ben(dus de Islamitische monotheisme)

zal een van de inwoners van het vuur zijn". (overgeleverd door moesliem).

Daarnaast wil ik jullie waarschuwen voor de antichrist, mocht hij tijdens jullie leven verschijnen. Hij zal zeggen dat hij een profeet is zelfs een God, maar hij zal een leugenaar zijn die mensen oproept tot het vuur. Hij zal maar een oog hebben, en op zijn voorhoofd zal kaafir geschreven staan, wat staat voor ongelovige. Hij zal 2 riviren hebben; een van water en een van vuur. Degene die eruitziet als water zal vuur zijn en degene die eruitziet als vuur zal water zijn. Laat je dus niet floppen! Pas op voor de eenogige leugenaar!

Tot slot wil ik je zeggen dat je niet naar de politie moet gaan, noch moet je bekend maken waar ik ben of wat er gebeurd is. Laat deze brief ook aan papa zien, en richt geen altaartje voor mij op zoals de vorige keer. Alle aanbidding behoort alleen aan Allah, Heer der werelden. Zeg tegen J... dat hij rustig aan moet doen en dat ik van hem hou. Zeg tegen J... dat ze een lieve gehoorzame dochter voor jou moet zijn en dat ik van haar hou. En zeg tegen M... dat ze een lieve grote meid is waar ik trots op ben en dat ik van haar hou.

Lieve moeder, ik hou van je, en ik ben trots dat jij mijn moeder bent geweest. Ik bewonder je yver en kracht, en de eeuwige liefde die je me hebt getoond. Ik zou je niet willen ruilen voor alle rijkdommen in de wereld, en ik hou zielsveel van je, ook al laat ik dat soms niet zien. Vergeef me alsjeblieft dat ik een slechte zoon voor je ben geweest, dat ik brutaal en ongehoorzaam was. Ik hou van je en ben blij dat jij mijn moeder bent. Vergeef me alsjeblieft voor mijn opstandigheid en tekort aan hulp en steun die je gegeven heb, hoewel jij wel altijd klaarstond voor mij met hulp en liefde. Ik hou van je en hoop dat je ooit moslima zult worden en dat we elkaar in het paradijs tegen zullen komen. Moge God jullie allen leiden, amien.

Alle lof is voor Allah, Heer der werelden,

Vrede zij met degene die de juiste weg volgen,

x-groetjes, Jason

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 08 november 2004 22:51:03 schreef zakaria het volgende:

de islaam is niet zo geweldadig als men doet denken, integendeel er zijn in de islaam 72 sekten/groeperingen die allemaal niet op de juiste weg van de qoraan en de soena zitten.

en daarom de islaam verkeerd prediken behalve een groep genaamd: WAHABIES of een andere naam daarvoor SELEFIES.

dit is de groep dat op de juiste weg zit en die vredelievend zijn, omdat ze god vrezen ook al is het maar een klein ding bijv. zwart rijden met de openbaar vervoer want deze groep gelooft dat ze door een klein geval in de hel kunnen belanden, dus laat staan de wetten van een land overtreden wat onlangs is gebeurt met Theo.

en zoals ik gehoord heb behoort mohamed B tot die 1 van de 72 afgedwaalde groepen in de islaam.

onze profeet mohamed v.z.m.h. heeft gezegt dat de joden in 71, de christenen in 72 en de islaam in 73 groepen verdeeld zullen raken, en telkens zal er 1 groep van hen de paradijs binnentreden, maar in het geval van de joden en de christenen vewijs ik naar de tijd van mozes en jezus dat die christenen en joden uit die tijd de paradijs zullen betreden en niet de huidige christenen en de joden.

want vergis je niet, de moslims geloven ook in de thora geopenbaard aan mozes, de bijbel geopenbaard aan jezus, de psalmen geopenbaard aan david deze drie boeken waren bestemd voor een bepaald volk namelijk de joden christenen uit de tijd van mozes en jezus.

maar de qoraan werd geopenbaard aan de laatste profeet Mohamed v.z.m.h. ook wel "de zegel der profeten" genoemd en de qoraan is voor de gehele mensheid gekomen en niet voor een bepaald volk

maar ALLAH heeft bij mensen hun harten verblind zodat ze de islaam nooit zullen accepteren maar bij wie dat is gebeeurt weet niemand behalve als je het ontkent nadat er duidelijke bewijzen naar je gekomen zijn van de qoraan, moge ALLAH diegenen leiden die daar open voor staan en hen tot moslims laten bekeren,en beschermen tegen de hellevuur. zeg amin (in het nederlands amen??) ja ja in wij gebruiken ook het woord amen maar spreken het uit als amin leuk "wist je dat je" he

Zakaria, mohammed was niets mer dan een woestijnrover die door het vele pijp roken ging hallucineren. Door al het hallucineren kwam hij op een idee. 'Laat ik een ideologie bedenken om mijn legers te inspireren'. Op zich een goed idee alleen jammer dat die sekte zo erg uitgegroeid is.

Maar niets, maar dan ook echt niets, rechtvaardigt aanvallen op onschuldigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Ambertujuh: Ik snap niet goed wat je welk punt je duidelijk wil maken met die brief. Zou je dat kunnen verduidelijken?

@ Silent: Ik denk niet dat je Zakaria's geloof zo mag beschrijven. Persoonlijk vind ik dit niet echt getuigen van een respectvolle houding naar haar toe. Misschien dat je hier in het vervolg op kunt letten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 09 november 2004 00:06:52 schreef Lady-Kebiss het volgende:

Het is iets wat ons beloofd is in de bijbel. Vandaar dat wij dit kunnen weten. en ik moet zeggen dat dit wel heel geruststellend is.

Dus iedereen, christenen, moslims, joden? Iedereen is verzekerd van een plaatsje in de hemel?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het altijd wat moeilijk om antwoord te geven op dit antwoord, maar dat is meer omdat ik mensen geen rot gevoel wil bezorgen als ze zelf het idee hebben niet tot deze groep te horen. Het antwoord dat ik geef is dus vanuit mijn geloof en niet om mensen aan te vallen.

Ik geloof dat niemand tot de Vader (=God) komt dan door zijn Zoon Jezus. Iedereen die in Jezus gelooft en hem aanneemt als zijn Redder zal in de hemel komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 08 november 2004 22:51:03 schreef zakaria het volgende:

de islaam is niet zo geweldadig als men doet denken, integendeel er zijn in de islaam 72 sekten/groeperingen die allemaal niet op de juiste weg van de qoraan en de soena zitten.

en daarom de islaam verkeerd prediken behalve een groep genaamd: WAHABIES of een andere naam daarvoor SELEFIES.

dit is de groep dat op de juiste weg zit en die vredelievend zijn, omdat ze god vrezen ook al is het maar een klein ding bijv. zwart rijden met de openbaar vervoer want deze groep gelooft dat ze door een klein geval in de hel kunnen belanden, dus laat staan de wetten van een land overtreden wat onlangs is gebeurt met Theo.

en zoals ik gehoord heb behoort mohamed B tot die 1 van de 72 afgedwaalde groepen in de islaam.

.

Beste Zakaria,

Helaas zijn er veel van dit soort 'afgedwaalde' groeperingen binnen de Islam. Alleen is dit nooit erkend, niet door de regering maar ook niet door andere moslims, die alles ontkennen ipv van toe te geven dat dit soort groeperingen bestaan, en daar openlijk afstand van nemen. Er is een moord voor nodig geweest om dat te laten gebeuren, maar dan nog zijn er groeperingen die dreigen met aanslagen en doodsbedreigingen uiten tegen politici en niet-moslims(door deze moslims kafirs oftwel heidenen genoemd terwijl niet iedere niet moslim een heiden is, een christen is bijvoorbeeld geen heiden, maar een gelovige ook al geloofd een christen heel wat anders dan een moslim)

Quote:
onze profeet mohamed v.z.m.h. heeft gezegt dat de joden in 71, de christenen in 72 en de islaam in 73 groepen verdeeld zullen raken, en telkens zal er 1 groep van hen de paradijs binnentreden, maar in het geval van de joden en de christenen vewijs ik naar de tijd van mozes en jezus dat die christenen en joden uit die tijd de paradijs zullen betreden en niet de huidige christenen en de joden.

want vergis je niet, de moslims geloven ook in de thora geopenbaard aan mozes, de bijbel geopenbaard aan jezus, de psalmen geopenbaard aan david deze drie boeken waren bestemd voor een bepaald volk namelijk de joden christenen uit de tijd van mozes en jezus.

maar de qoraan werd geopenbaard aan de laatste profeet Mohamed v.z.m.h. ook wel "de zegel der profeten" genoemd en de qoraan is voor de gehele mensheid gekomen en niet voor een bepaald volk

maar ALLAH heeft bij mensen hun harten verblind zodat ze de islaam nooit zullen accepteren maar bij wie dat is gebeeurt weet niemand behalve als je het ontkent nadat er duidelijke bewijzen naar je gekomen zijn van de qoraan, moge ALLAH diegenen leiden die daar open voor staan en hen tot moslims laten bekeren,en beschermen tegen de hellevuur. zeg amin (in het nederlands amen??) ja ja in wij gebruiken ook het woord amen maar spreken het uit als amin leuk "wist je dat je" he

Ik weet dat de moslims ook in de thora geloven, maar helaas in een hele andere thora dan de joden.

Ik kom in de koran ook citaten tegen uit de bijbel zoals die van Mozes(Moesa)en verhalen over Jezus(Isa)etc. Helaas verkondigd de koran een hele andere boodschap dan de bijbel, namelijk dat er redding is door Jezus die voor ons stierf, iets wat in de koran keihard ontkent en verloochend word, dit terwijl Jezus de enige weg tot God is, wij mensen kunnen daar niks aan toevoegen, niet door goede daden zoals het bidden van de selaat en het geven van de zakaat, enkel door Jezus kunnen we gered worden.

Ik haat moslims niet ik ben het wel hen oneens. Jezus leert ons ieder mens lief te hebben, dus ook de moslims. Ik geinteresseerd in de Islam, omdat ik de moslims beter wil leren begrijpen, ook al ben ik het met de leer oneens. Ik heb de koran gelezen en stapels boeken, het meeste leer je in gesprekken met moslims. Hopelijk proberen moslims zich ook in het christendom te verdiepen al was het alleen maar om begrip voor elkaars geloof te krijgen, zonder elkaar negatief te bejegenen.

Alle goeds

Danny

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 08 november 2004 22:56:41 schreef RobertF het volgende:

Reacties als dezen komen voort uit angst. En angst maakt vaak kwaad. Angst voor het onbekende, het vreemde. Angst die helemaal niet nodig is en die zich uit in verwerpelijke akties als dezen. De samenleving is kil en gewelddadiger geworden en mensen zoeken nu een plausibele zondebok. Die hebben ze gevonden in de moslims.

Moeten wij als christenen meedelen in die angst? Nee. Angst voor de islam is geheel onterecht, verreweg de meeste moslims zijn goede personen en als wij aan Gods zijde staan, wie kan ons dan tegenwerken? Soms zijn christenen veel te bang voor het onbekende en dat is vaak onnodig en niet goed voor je geloofsleven.

Als christenen doen wij er daarom ook goed aan ons verre te houden van opruierij, misplaatste woede, generalisatie, discriminatie en zéker niet in akties als dezen. En als je kwaad bent op het geweld dat soms uit de islam ontspringt, vergeet dan niet wat voor verleden wij als christenen meedragen.

Toen het christendom dezelfde leeftijd had als nu de islam, was deze ook vol geweld en extremisme. God gebruikt nu ons verleden om ons klein en nederig te houden, zodat we nooit hoogmoedig kunnen spreken over de islam als zijnde een "achterlijke cultuur". Was ons verleden vlekkeloos geweest, dan waren we nu misschien arrogant en zelfvergenoegzaamd. Maar nu ons verleden vuil is, gebruikt God dat om ons klein te houden.

Hou daar rekening mee in je spreken over de islam en gebruik als christen je verstand. Laat je dus niet meeslepen in zaken die niet van de Geest zijn, maar van de door de onderbuik geregeerde wereld.

Daar sluit ik me bij aan!

yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 08 november 2004 22:51:03 schreef zakaria het volgende:

de islaam is niet zo geweldadig als men doet denken, integendeel er zijn in de islaam 72 sekten/groeperingen die allemaal niet op de juiste weg van de qoraan en de soena zitten.

vandaar dat op islamitische fora allerlei Qoran teksten aanhalen om op die manier de haat naar joden en christenen en alle andere varkens te rechtvaardigen? Sterker nog, t staat doodsimpel in de Qoran om de "ongelovige" te vermoorden...maar nee, tis niet gewelddadidg....maar als je op zown forum kijkt is t alleen maar dat de joden allerlei ziektes mogen krijgen, de ongelovigen branden zullen in de hel en er geen enkele amerikaanse varken levend uit Irak en zo komen...... En dat ios vredelievend en liefdevol?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als iemand jou zegt dat het OT ook vol geweld en haat zit, wat zeg jij dan? Dan leg je het uit, dan zeg je hoe dat nu gelezen moet worden in deze tijd.

Zou een moslim niet anders doen als je hem wijst op zo'n passage in de koran? Als je wilt weten wat moslims wérkelijk leren, dan moet je niet alleen de koran lezen, maar ook luisteren naar hoe deze wordt uitgelegd.

Anders mogen moslims ook zomaar zeggen dat het christendom gewelddadig is vanwege het OT. Vergeet niet dat de meeste moslims helemaal niet zo extremistisch zijn. Een grote groep in Nederland is vrij extremistisch of extremistisch aangelegd, maar ze vormen bij lange na niet de meerderheid.

De vraag is dus: hoe legt de algemene islam deze stukken uit?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 15 november 2004 11:55:36 schreef RobertF het volgende:

Als iemand jou zegt dat het OT ook vol geweld en haat zit, wat zeg jij dan? Dan leg je het uit, dan zeg je hoe dat nu gelezen moet worden in deze tijd.

Zou een moslim niet anders doen als je hem wijst op zo'n passage in de koran? Als je wilt weten wat moslims wérkelijk leren, dan moet je niet alleen de koran lezen, maar ook luisteren naar hoe deze wordt uitgelegd.

Anders mogen moslims ook zomaar zeggen dat het christendom gewelddadig is vanwege het OT. Vergeet niet dat de meeste moslims helemaal niet zo extremistisch zijn. Een grote groep in Nederland is vrij extremistisch of extremistisch aangelegd, maar ze vormen bij lange na niet de meerderheid.

De vraag is dus: hoe legt de algemene islam deze stukken uit?

simoel: alle ongeliovigen zijn varkens en verdienen de dood!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid