Spring naar bijdragen

haat tegen moslims


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 209
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op maandag 08 november 2004 22:51:03 schreef zakaria het volgende:

en daarom de islaam verkeerd prediken behalve een groep genaamd: WAHABIES of een andere naam daarvoor SELEFIES.

Beste Zakaria,

ik snap deze zin niet helemaal goed denk ik.

Bedoel jij dat jij tot deze echte groep de Wahabies/Selefies behoort? Dat is dus de volgens jou de groep die de Islaam NIET verkeerd prediken?

Of bedoel jij dat niet en heb ik 't toch verkeerd begrepen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 17 november 2004 15:19:43 schreef Silent het volgende:

[...]

Want dingen die jij zegt worden ook door Geert Wilders gezegd, in de media.

denk jij dat ik me laat be-invloeden door hem dan? Ga eerst eens gioed rondkijken bij www.marok.nl, dan zal je zien dat dit soort dingen gezegd worden en dat ik me niet laat leiden door vooroordelen van anderen!

is het niet n bijbels principe? wat je zaait zal je oogsten? Waaronm denk je dat moslims nu zoveel haat oogsten??? Er staat zelfs in de Qoran dat de ongelovigen dood moeten.....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 17 november 2004 15:50:06 schreef Ambertjuh het volgende:

[...]

denk jij dat ik me laat be-invloeden door hem dan? Ga eerst eens gioed rondkijken bij
, dan zal je zien dat dit soort dingen gezegd worden en dat ik me niet laat leiden door vooroordelen van anderen!

is het niet n bijbels principe? wat je zaait zal je oogsten? Waaronm denk je dat moslims nu zoveel haat oogsten??? Er staat zelfs in de Qoran dat de ongelovigen dood moeten.....

Ambertjuh, je moet niet zo defensief reageren. Ik van je heus niet aan hoor. Ik wilde je even wijzen op het feit dat je niet alleen staat. Ik deel je mening zelfs, tot een bepaalde hoogte.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 15 november 2004 11:55:36 schreef RobertF het volgende:

Als iemand jou zegt dat het OT ook vol geweld en haat zit, wat zeg jij dan? Dan leg je het uit, dan zeg je hoe dat nu gelezen moet worden in deze tijd.

Zou een moslim niet anders doen als je hem wijst op zo'n passage in de koran? Als je wilt weten wat moslims wérkelijk leren, dan moet je niet alleen de koran lezen, maar ook luisteren naar hoe deze wordt uitgelegd.

Anders mogen moslims ook zomaar zeggen dat het christendom gewelddadig is vanwege het OT. Vergeet niet dat de meeste moslims helemaal niet zo extremistisch zijn. Een grote groep in Nederland is vrij extremistisch of extremistisch aangelegd, maar ze vormen bij lange na niet de meerderheid.

De vraag is dus: hoe legt de algemene islam deze stukken uit?

Beste RobertF

Deze passage soera 9.30 is zo helder als glas, er worden specifiek 2 groepen genoemd: Christenen en de Joden. Degene die belijd dat Jezus de Zoon van God is, daarvan word gezegt dat hij vervloekt is. Een geloofsbelijdenis word genoemd(vd de christenen)en daarna word een regel eronder gezegt dat een ieder die dit belijd(namelijk dat Jezus de Zoon van God is) vervloekt is(De vloek van Allah is over hen) Ik kan het niet anders uitleggen als ik eerlijk ben. Ik denk dat we dit serieus moeten nemen en niet moeten afdoen alzijnde we het niet zo moeten opvatten. In deze korantekst zie ik de wortel vd haat tegen joden en christenen.

mvg

Danny

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 18 november 2004 17:38:11 schreef Dannyr het volgende:

[...]

Beste RobertF

Deze passage soera 9.30 is zo helder als glas, er worden specifiek 2 groepen genoemd: Christenen en de Joden. Degene die belijd dat Jezus de Zoon van God is, daarvan word gezegt dat hij vervloekt is. Een geloofsbelijdenis word genoemd(vd de christenen)en daarna word een regel eronder gezegt dat een ieder die dit belijd(namelijk dat Jezus de Zoon van God is) vervloekt is(De vloek van Allah is over hen) Ik kan het niet anders uitleggen als ik eerlijk ben. Ik denk dat we dit serieus moeten nemen en niet moeten afdoen alzijnde we het niet zo moeten opvatten. In deze korantekst zie ik de wortel vd haat tegen joden en christenen.

mvg

Danny

En (orthodoxe) joden hebben de neiging om op het Christelijk kruis te spugen als ze er een zien. Of gewoon op een Christelijke priester. De Christenen in israel klagen daarover, alleen om een of andere vage reden horen wij daar niks van.

Back to the point. Moeten we orthodoxe joden ook uitzetten? Ik ben daar een voorstander van hoor, alleen als iemand iets tegen/over een jood zegt is het ineens een anti-semiet, dus nazi. Nogal onzinning eerlijk gezegd, maar het is nou eenmaal zo. Waarom mag iemand alle moslims als geitenneukers bestempelen, terwijl als iemand iets over de oh zo heilige joden zegt als een nazi word bestempeld?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op maandag 15 november 2004 11:55:36 schreef RobertF het volgende:

(..) Anders mogen moslims ook zomaar zeggen dat het christendom gewelddadig is vanwege het OT.

Nee Robert, dat mogen ze NIET! Dat mag NIEMAND o.b.v. het OT.

Christenen volgen Christus. Vanaf het NT dus.

Wat iedereen zich wèl aan mag (en MOET !!!!) trekken is de zwarte bladzijde(n) in onze geschiedenis waar bijvoorbeeld Rooms Katholieken de Protestanten probeerden uit te moorden (inquisitie) of zoals Protestanten en Katholieken elkaar naar het leven staan in Nrd-Ierland.

Al die zaken hebben in de kern niets met geloof te maken maar met MACHT. Ook al houdt een ieder daar maar het liefst z'n eigen gekleurde perceptie op na.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 18 november 2004 17:58:56 schreef Silent het volgende:

[...]

En (orthodoxe) joden hebben de neiging om op het Christelijk kruis te spugen als ze er een zien. Of gewoon op een Christelijke priester. De Christenen in israel klagen daarover, alleen om een of andere vage reden horen wij daar niks van.

Back to the point. Moeten we orthodoxe joden ook uitzetten? Ik ben daar een voorstander van hoor, alleen als iemand iets tegen/over een jood zegt is het ineens een anti-semiet, dus nazi. Nogal onzinning eerlijk gezegd, maar het is nou eenmaal zo. Waarom mag iemand alle moslims als geitenneukers bestempelen, terwijl als iemand iets over de oh zo heilige joden zegt als een nazi word bestempeld?

Het christendom en jodom zijn 2 verlichtte godsdiensten en de islam niet. Voorbeeld: een moslim hier in Nederland zou nooit in een land als Iran willen wonen(men leeft daar namelijk onder streng Islamitische wetten). Moslims hebben ook wel door dat het hier veel toleranter is dan in het land van herkomst. De meeste europese landen hebben een christelijke achtergrond en daar zijn alle kernnormen en waarden op gebaseerd waaronder vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst. In Islamitische landen word je als andersdenkende slechts gedoogd(de zogenaamde djimmie status) Dat noem ik een groot verschil tussen christendom/jodendom en Islam. De arabische landen die in meerderheid de Islam zijn toegedaan zijn zelfs afhankelijk van het in hun ogen verwerpelijke westen...en ook dat westen heeft wortels die gegrond zijn in het humanisme maar ook in het Christendom!

mvg

Danny

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Het christendom en jodom zijn 2 verlichtte godsdiensten en de islam niet. Voorbeeld: een moslim hier in Nederland zou nooit in een land als Iran willen wonen(men leeft daar namelijk onder streng Islamitische wetten).

Je spreekt jezelf hier tegen. Je zegt dat een moslim in Nederland nooit in een land als Iran zou willen wonen. Het kan dus volgens jou ook niet aan de Islam liggen, anders zouden de moslims in Nederland wel terug willen naar landen als Iran.

Ik ben erg tegen die Arabische cultuur en de politieke Islam, maar dé Islam vind ik niet zo slecht als jij zegt, en ik denk geen eens dat het echt aan de Islam ligt. Honderden jaren geleden waren de christenen heel intolerant, en de moslims die in Spanje waren waren juist heel tolerant tegenover andere godsdiensten!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
de moslims die in Spanje waren waren juist heel tolerant tegenover andere godsdiensten!

Ik denk dat het gevaar voor Christenen meer bij atheïsten schuilt dan bij moslims.

De Byzantijnse (Orthodoxe) Kerk bijvoorbeeld bleef bestaan onder de Ottomaanse overheersing. Ze hadden rechten etc. Terwijl men in Europa wel even op moordtoer ging naar Jerusalem, onderweg verloren ook veel joden het leven in Europa zelf. Moslims leefden in harmonie samen met joden en Christenen in Spanje, totdat alle moslims werden verjaagd/uitgemoord en een aantal gelukkige joden de kans kregen om zich te bekeren.

Joden en Christenen hebben inderdaad een soort dhimmie-status. Ze moeten extra belasting betalen, maar ze hebben wel degelijk bestaansrecht.

Sommige schatten dat er tijdens de communistische era in Sovjet-Unie meer Christenen zijn omgekomen dan tijdens de vervolging van Christenen in de Romeinse tijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 18 november 2004 22:11:58 schreef Dannyr het volgende:

[...]

Het christendom en jodom zijn 2 verlichtte godsdiensten en de islam niet. Voorbeeld: een moslim hier in Nederland zou nooit in een land als Iran willen wonen(men leeft daar namelijk onder streng Islamitische wetten). Moslims hebben ook wel door dat het hier veel toleranter is dan in het land van herkomst. De meeste europese landen hebben een christelijke achtergrond en daar zijn alle kernnormen en waarden op gebaseerd waaronder vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst. In Islamitische landen word je als andersdenkende slechts gedoogd(de zogenaamde djimmie status) Dat noem ik een groot verschil tussen christendom/jodendom en Islam. De arabische landen die in meerderheid de Islam zijn toegedaan zijn zelfs afhankelijk van het in hun ogen verwerpelijke westen...en ook dat westen heeft wortels die gegrond zijn in het humanisme maar ook in het Christendom!

mvg

Danny

Dat het jodendom verlicht is is netzoiets als men spreekt van een 'judeo-christelijke' europese geschiedenis. De talloze pogroms op joden is het enige wat Europa te maken had met het jodendom.

Hier een stukje tekst dat precies uitlegt volgens welke richtlijnen (orthodoxe) joden leven:

Quote:
In het boek Ezra (Oud Testament; zie hoofdstukken 9 en 10) wordt verhaald, hoe deze profeet zijn kleren verscheurt wanneer hij hoort, dat bepaalde joden gemengde huwelijken hebben aangegaan en hoe hij de 'schuldigen' ertoe brengt, om hun niet-joodse vrouwen mét kinderen te verstoten. Bij Oost-Europese joden bestond de traditie om een rouwdienst te houden voor kinderen die huwden met een niet-jood; het kind werd door dat huwelijk in de ogen van de ouders als 'dood' beschouwd (in Isaac Singer's 'Het Landgoed' wordt dit gebruik beschreven). Deze 'joodse denkwijze' is overigens nog altijd springlevend. Zo is de joodse hooglerares Deborah Lipstadt, die door de revisionist David Irving tevergeefs wegens laster voor de rechter werd gedaagd, een actieve pleitbezorgster tegen 'gemengde' huwelijken. Uit een onderzoek van Woocher ('Sacred survival', 1986) bleek dat 72% van de onderzochte joodse activisten zo'n 'gemengde' huwelijken een 'very serious' probleem vond, en nog eens 21% vond het verschijnsel een 'moderately serious' probleem.

In de Talmud zijn verschillende rabiaat racistische uitspraken te noteren die direct aansluiten bij deze tendens tot genetische afzondering. De heidenen of 'goyims' zijn blijkens diverse passages in de Talmud geen mensen, maar worden met bijvoorbeeld ezels gelijkgesteld (Berakoth 58a; Kerithtoth 6b; Yebamoth 61a). Joden mogen volgens de Talmud niet-joden beroven. De Jood mag houden wat hij steelt van een niet-Jood (Sanhedrin 57a) en meer algemeen geldt dat niet-Joden geen bescherming door de wet genieten en dat God hun geld ter beschikking van Israël heeft gesteld (Baba Kamma 37b).
Eén van de merkwaardigste bepalingen uit de Talmud is, dat Joden mogen liegen om een niet-Jood te misleiden (Baba Kamma 113a).
In Spielbergs film 'Schindler's list' komt op het einde een passage voor, waarin de door Schindler geredde Joden hem een ring overhandigen met daarop het aan de Talmud toegeschreven woord: "He who saves a single life, saves the entire world" ('wie één enkel leven redt, redt de hele wereld'). Dit citaat, dat werd gebruikt in promotieposters voor de film , is vals. Wat er in werkelijkheid in de Talmud staat te lezen is: "Wie één enkele Joodse ziel redt, heeft volgens de Schrift een hele wereld gered" (Sanhedrin 37a). Met andere woorden: "Wie het leven van een enkele Jood redt, redt een hele wereld". Spielberg gebruikt , wellicht om propagandistische redenen, een universalistische herformulering van een impliciet racistisch Talmud-citaat. Het spreekt vanzelf dat men deze meer dan twijfelachtige passages uit de Talmud niet mag misbruiken om het jodendom in zijn geheel te discrediteren. Maar evenmin kan men ontkennen, dat in het historische jodendom een sterke tendens tot rasafzondering heeft gewerkt. Recent onderzoek heeft ten overvloede aangetoond, dat de joden inderdaad genetisch gescheiden zijn gebleven van de Europese volkeren, waaronder ze zo lang leefden. De joodse religie is grotendeels aan afstamming gebonden. Jood ben je, wanneer je langs vrouwelijke lijn van Joden afstamt. Bekering is mogelijk, maar wordt absoluut niet aangemoedigd en komt weinig voor. De staat Israël hanteert deze afstammingscriteria ook, om joden van niet-joden te onderscheiden. Op het Israëlitische paspoort staat aangegeven, of je jood dan wel arabier bent. Wie jood is, heeft in Israël betere rechten dan de niet-jood.

Source

Link naar bericht
Deel via andere websites

Silent?

Waarom nou anti-Israel onder je naam nooo.gif

Wij christenen horen geen haat te verspreiden. Anti-dit Anti-dat. zo plaats je mensen in hokjes. Ja oke er zijn ook idd slechte Joden, sommige Joden zijn wel erg ontspoort van Gods weg. Daarover horen wij niet te oordelen. Vergeet niet dat het niemand zal lukken om Israel van haar erfdeel te verdrijven. De huidige wereldleiders niet, de komende antichrist niet, en zelfs het 200.000.000de leger van het ooste niet, dat in de toekomst zal plaats vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 20 november 2004 22:28:36 schreef orthodox het volgende:

Vind het ook maar niets
nooo.gif
die aanvallen op scholen en diverse gebdsplaatsen de afgelopn dagen
nooo.gif
. Natuurlijk kur ik extremisme (van welk soort dan ook) af, maar ga nou niet gewone Moslims lastig vallen vanwege 1 gek.

Ik denk dat men het recht in eigen hand neemt omdat er een gevoel is dat de regering geen actie onderneemt tegen de radicale islam. En ik denk, sterker nog, ik weet wel zeker dat dat gevoel door dit soort uitspraken komt.

" Deetman is van mening dat de gemeente zich niet moet bemoeien met wat er in de moskee gebeurt."

Of wanneer cohen weer eens oproept om met zijn alles koffie te gaan drinken, wanneer er mensen doodgeschoten worden of er opgeroepen wordt homo's van flat's te werpen.

Gewoon alle gebedshuizen verplicht in het Nederlands laten preken, imam's/rabbi's die haat en geweld verheerlijken uitzetten en terroristen eveneens uitzetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid