Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Het gaat je goed

Chaos staat tot duisternis als orde tot licht, ons licht werpen op de duisternis betekent dan ook orde scheppen in de chaos. Om een en ander helder te krijgen kan perfectionisme helpen maar is geen garantie dat GGZ-experten er ook enige interesse in zullen hebben, ter getuigenis vijf jaar GGZ-ervaring. Duisternis kan in stand gehouden worden door anomalieën of fouten tegen de logica die weinigen opvalt dan wel de realiteit bepalen, vertaalt als de waan van de dag en een reeks dooddoeners die nog slechts als clichés geopperd worden. Het willen valideren van ervaringskennis en expertise staat daarom mooi op papier, het strookt geenszins met wat in praktijk gebeurt. En waar kan je dan nog terecht?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

Op 14-1-2020 om 11:09 zei Willempie:

Mijn cadeautje voor jou vandaag

Als we onze visie beperken of verruimen tot de wereldziel dan worden we getuige van een caleidoscoop, hierbinnen zien we verschillende stromingen als golven in een oceaan. Het navigerende zelf is dan ook als een druppel die deze of gene golf prefereert en bekrachtigt, niet zelden in conflict met andere golven die er andere aspiraties op na houden. Het zwaartepunt van een samenleving wordt bepaald door de dominantie van deze of gene golf met inbegrip van perverse effecten die ook de andere golven infecteert. Binnen deze context betekent herstel aandacht hebben voor het totale spectrum, voor de omgevingsfactoren waarbinnen de druppels elk hun specifieke rol spelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-1-2020 om 08:20 zei Fundamenteel:

Waarom blijf je dan voor de ggz kiezen?

Wie de toekomst met zekerheid kan voorspellen moet wel een fantast zijn, zeker gezien het talrijke aanbod aan verschillende scenario’s. Ik beperk me dan ook graag tot het zoeken naar GGZ-experten die een aantal anomalieën in het hedendaagse systeem op een deskundige willen beschouwen, om daar vervolgens nuchtere conclusies aan te koppelen in relatie tot diverse psychische ongemakken waarmee lotgenoten te kampen hebben. Maar zelfs dat lukt me niet, ik schiet dan ook ernstig tekort met bijhorende gemoedstoestand, ondanks alles.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-12-2019 om 19:04 zei Fundamenteel:

En dat zeg ik niet om de destructieve trol uit te hangen, maar als herstelplan.

Herstelonderzoek leidt tot een paradoxaal neveneffect, namelijk de vraag hoe je GGZ-hulpverleners kan afhelpen van hun waanbeelden waar ze met logisch redeneren niet vanaf te helpen zijn. Bizar genoeg, het is op basis van de eigen goedbedoelde GGZ-richtlijnen dat we dit te weten kunnen komen, niet andersom. Heikel, zacht gezegd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei TTC:

Herstelonderzoek leidt tot een paradoxaal neveneffect, namelijk de vraag hoe je GGZ-hulpverleners kan afhelpen van hun waanbeelden waar ze met logisch redeneren niet vanaf te helpen zijn. Bizar genoeg, het is op basis van de eigen goedbedoelde GGZ-richtlijnen dat we dit te weten kunnen komen, niet andersom. Heikel, zacht gezegd.

Bezoek Askawan ofzo ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

We kunnen zelfs de uitkomst meegeven, dan nog volstaat het niet. 

O6Ix72T.png

Ge kunt blijven ontleden, berekenen, formuleren. Het is uw vrije wil muren op te lopen of eens iets radicaal anders te doen.

Eind dees jaar is mijn vermogen de hoogte in, dat weet ik. En wie zette mij op weg denkte? De nummers en rationele tabellen  of totaal de andere kant op te gaan door het systeem terug te neuken? Toegegeven, ik heb een beetje geluk gehad. Dat is bijzaak haha

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ge kunt blijven ontleden, berekenen, formuleren. Het is uw vrije wil muren op te lopen of eens iets radicaal anders te doen. Eind dees jaar is mijn vermogen de hoogte in, dat weet ik. En wie zette mij op weg denkte? De nummers en rationele tabellen  of totaal de andere kant op te gaan door het systeem terug te neuken? Toegegeven, ik heb een beetje geluk gehad. Dat is bijzaak haha

Het volstaat zelfs niet om de uitkomst mee te geven om dan te achterhalen hoe we van punt A naar B gaan, noch dat GGZ-experten hier nuchtere conclusies uit kunnen ventileren in relatie tot allerhande stoornissen. Maar weet je, het scheelt ons eigenlijk geen barst wat klanten zeggen en we zijn ook niet van plan om ons verstand een keertje te gebruiken, gaan jullie dus maar rustig folders vouwen en hou jullie belachelijke kop, wat denken jullie wel? Het verzamelde studiewerk van de GGZ in een notendop, over optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen, met uiteraard onze integere excuses voor het ongemak, in liefde, respect, hoop en vertrouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Het volstaat zelfs niet om de uitkomst mee te geven om dan te achterhalen hoe we van punt A naar B gaan, noch dat GGZ-experten hier nuchtere conclusies uit kunnen ventileren in relatie tot allerhande stoornissen. Maar weet je, het scheelt ons eigenlijk geen barst wat klanten zeggen en we zijn ook niet van plan om ons verstand een keertje te gebruiken, gaan jullie dus maar rustig folders vouwen en hou jullie belachelijke kop, wat denken jullie wel? Het verzamelde studiewerk van de GGZ in een notendop, over optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen, met uiteraard onze integere excuses voor het ongemak, in liefde, respect, hoop en vertrouwen.

Er is geen a-b punt. Het is allemaal schijn ter dienste van het beestensysteem u te onderdrukken. Zodat gij op zinloze zaken zou ranten en nooit als vrij en zelfstandige mens zult leven.  Fuck the (beast)system.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Er is geen a-b punt. Het is allemaal schijn ter dienste van het beestensysteem u te onderdrukken. Zodat gij op zinloze zaken zou ranten en nooit als vrij en zelfstandige mens zult leven.  Fuck the (beast)system.

Halleluja, het is nog veel erger dan we al dachten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Fundamenteel:

Echt waar, veel erger. We zijn van geboorte geboren in een leugen en de waarheid is dan een harde slag. Velen, ook gij en ik, kiezen dan een leugen te leven omdat dat gemakkelijker is. En dat is gewoon de waarheid.

Jijzelf bedoel je. De leugen van het Vlaams Belang.... (alsof er een Vlaams belang kan bestaan).

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Plume:

Jijzelf bedoel je. De leugen van het Vlaams Belang.... (alsof er een Vlaams belang kan bestaan).

Het probleem van vandaag is dat de leugenaar de waarheid verkoopt en waar de waarheid zou moeten zijn ze liever liegen omdat dat politiek correct is. Ik stem liever ook anders en het is nog niet gezegd dat ik ga stemmen. Dat ene stemmetje maakt het verschil niet.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het probleem van vandaag is dat de leugenaar de waarheid verkoopt

Dat is onmogelijk, want de leugenaar bezit de waarheid niet en kan dus ook niets verkopen.  Hij kan enkel surrogaat verkopen zoals de astrale Jezus. En dat zolang zijn tijd nog niet voorbij is. 
 

Citaat

en waar de waarheid zou moeten zijn ze liever liegen omdat dat politiek correct is. Ik stem liever ook anders en het is nog niet gezegd dat ik ga stemmen.



De leugen is dat er ook maar een politieke partij zou bestaan die de waarheid bezit.   Er is geen probleem met stemmen, er is enkel een probleem wanneer je je politieke stem gaat zien cq verkopen als de waarheid. Die gaat dan de plaats vervangen van Christus.

 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Plume:

Dat is onmogelijk, want de leugenaar bezit de waarheid niet en kan dus ook niets verkopen.  Hij kan enkel surrogaat verkopen zoals de astrale Jezus. En dat zolang zijn tijd nog niet voorbij is. 
 



De leugen is dat er ook maar een politieke partij zou bestaan die de waarheid bezit.   Er is geen probleem met stemmen, er is enkel een probleem wanneer je je politieke stem gaat zien cq verkopen als de waarheid. Die gaat dan de plaats vervangen van Christus.

 

Ik vervang Christus niet, maar tot Zijn terugkeer moeten we er hier wel het beste van maken he. Een geef toe, die echt hulp nodig hebben worden naar de vergeethoek geduwd terwijl die slachtoffer spelen sneller hulp krijgen wegens linksse naïviteit.

En wil je nu afbollen? Ik vink bij uw naam een extra sterretje op mijn shitlist.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Ik vervang Christus niet, maar tot Zijn terugkeer moeten we er hier wel het beste van maken he. Een geef toe, die echt hulp nodig hebben worden naar de vergeethoek geduwd terwijl die slachtoffer spelen sneller hulp krijgen wegens linksse naïviteit. En wil je nu afbollen? Ik vink bij uw naam een extra sterretje op mijn shitlist.

Het gaat precies steeds beter?

43 minuten geleden zei Fundamenteel:

Echt waar, veel erger. We zijn van geboorte geboren in een leugen en de waarheid is dan een harde slag. Velen, ook gij en ik, kiezen dan een leugen te leven omdat dat gemakkelijker is. En dat is gewoon de waarheid.

Straks ga je nog zeggen dat je het heel die tijd geveinsd hebt, alsof we blinden zouden zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

“Ga maar kijken hoe het danst zonder mij.”

Het is met logisch redeneren te begrijpen dat wanneer een waan realiteit wordt dat dan alles wat hiervan afwijkt een waan genoemd kan worden, bekeken vanuit de waan. Even logisch wordt het wanneer de waan doorzien wordt dat dan de realiteit als een waan gezien kan worden, dit is louter een kwestie van perceptie. Op de vraag of we dit met logisch redeneren ook kunnen aantonen is het antwoord positief, het wil echter niet zeggen dat de waan dan ook zomaar losgelaten zal worden. Dat zoiets verwarrend is mag duidelijk zijn, dit geldt zeker wanneer we in de zogeheten schemerzone belanden waarbij we ons de vraag kunnen stellen in welke richting therapieën dan gestuurd worden. Maar dat zijn vragen die men zich doorgaans niet eens stelt, het komt immers niet spontaan in het bewustzijn op om de vigerende realiteit als waan te zien.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Het is met logisch redeneren te begrijpen dat wanneer een waan realiteit wordt dat dan alles wat hiervan afwijkt een waan genoemd kan worden, bekeken vanuit de waan. Even logisch wordt het wanneer de waan doorzien wordt dat dan de realiteit als een waan gezien kan worden, dit is louter een kwestie van perceptie. Op de vraag of we dit met logisch redeneren ook kunnen aantonen is het antwoord positief, het wil echter niet zeggen dat de waan dan ook zomaar losgelaten zal worden. Dat zoiets verwarrend is mag duidelijk zijn, dit geldt zeker wanneer we in de zogeheten schemerzone belanden waarbij we ons de vraag kunnen stellen in welke richting therapieën dan gestuurd worden. Maar dat zijn vragen die men zich doorgaans niet eens stelt, het komt immers niet spontaan in het bewustzijn op om de vigerende realiteit als waan te zien.  

De waan is goed. Zo kunt ge in een droomwereld leven, Harry Potter uitvinden en schatrijk worden. Luchtkastelen verkopen schitterend. Echter, zij die het te serieus nemen ....

 

De realiteit die gedeeld wordt door de meerderheid is een andere. En ook al geloof je niet in de duivel, ik zie diens toorn toenemen in die “meerderheid”. Tijd zal ons leren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

De waan is goed. Zo kunt ge in een droomwereld leven, Harry Potter uitvinden en schatrijk worden. Luchtkastelen verkopen schitterend. Echter, zij die het te serieus nemen .... De realiteit die gedeeld wordt door de meerderheid is een andere. En ook al geloof je niet in de duivel, ik zie diens toorn toenemen in die “meerderheid”. Tijd zal ons leren.

Op naar WOIII, ik zou nog snel zoveel mogelijk geld proberen te vergaren, of goud. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid