St. Ignatius 48 Geplaatst 27 november 2019 Rapport Share Geplaatst 27 november 2019 Op 22-11-2019 om 05:42 zei Bastiaan73: @St. Ignatius waarom juist deze naam? Oh sorry... ik zie dit nu pas. Daar zijn meerdere redenen voor: de meeste mensen zullen hem waarschijnlijk kennen vanwege de contra-reformatie. Maar voor mij is hij vooral belangrijk voor wat hij betekent op spiritueel gebied voor individuele gelovigen. Mede door zijn contemplatieve methode ben ik, al jaren geleden, teruggekeerd in de Moederkerk. Zijn invloed op met name het christelijke leven in de praktijk en contemplatief gebed is enorm. Ook op het gebied van onderwijs en wetenschap had (en heeft) hij enorm veel invloed. Tot slot, heeft zijn orde ook veel invloed op de reikwijdte van de Kerk. Het is een van de elitekorpsen van de Kerk, vanwege de doorgaans zwaar opgeleide leden. Mede daarom beweegt zijn orde zich vaak aan de randen van het christendom (en komt daardoor soms met de kerkleiding in conflict). Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 27 november 2019 Rapport Share Geplaatst 27 november 2019 39 minuten geleden zei St. Ignatius: Oh sorry... ik zie dit nu pas. Daar zijn meerdere redenen voor: de meeste mensen zullen hem waarschijnlijk kennen vanwege de contra-reformatie. Maar voor mij is hij vooral belangrijk voor wat hij betekent op spiritueel gebied voor individuele gelovigen. Mede door zijn contemplatieve methode ben ik, al jaren geleden, teruggekeerd in de Moederkerk. Zijn invloed op met name het christelijke leven in de praktijk en contemplatief gebed is enorm. Ook op het gebied van onderwijs en wetenschap had (en heeft) hij enorm veel invloed. Tot slot, heeft zijn orde ook veel invloed op de reikwijdte van de Kerk. Het is een van de elitekorpsen van de Kerk, vanwege de doorgaans zwaar opgeleide leden. Mede daarom beweegt zijn orde zich vaak aan de randen van het christendom (en komt daardoor soms met de kerkleiding in conflict). Dankjewel. St. Ignatius reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 13 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2020 Hoe oud zijn jullie? Ik ben zelf 46. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 13 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2020 Bijna 5781 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 13 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2020 1 minuut geleden zei Fundamenteel: Bijna 5781 Dan zou je toch wijzer moeten zijn dan je hier tentoonstelt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 13 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2020 1 minuut geleden zei Bastiaan73: Dan zou je toch wijzer moeten zijn dan je hier tentoonstelt. Ik ben het ergens beu geworden en heb me volledig laten gaan. Aangepast aan het publiek. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 13 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2020 (bewerkt) 2 uur geleden zei Bastiaan73: Hoe oud zijn jullie? Ik ben zelf 46. Dat is een gecompliceerde vraagstelling want in welk opzicht bedoel je dit, geestelijk of lichamelijk? 13 maart 2020 bewerkt door Kaasjeskruid Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 14 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2020 13 uur geleden zei Kaasjeskruid: Dat is een gecompliceerde vraagstelling want in welk opzicht bedoel je dit, geestelijk of lichamelijk? Ja. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 14 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2020 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 23 april 2020 Rapport Share Geplaatst 23 april 2020 Is het waar dat vrouwen niet zwanger kunnen worden als ze niet ovuleren? Wat is nu het veiligste? Timen of lattex? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 1 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2020 @dingo ik zie alleen bij jou 'Eeuwige dank verschuldigd!' staan. Wat betekent dit m.b.t. dit forum? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 1 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2020 3 uur geleden zei Bastiaan73: @dingo ik zie alleen bij jou 'Eeuwige dank verschuldigd!' staan. Wat betekent dit m.b.t. dit forum? Dat betekent dat Michiel en ik het beheer van de oprichter Glenn overgenomen heb en dat een aantal jaren zijn blijven doen. In 2015 waren we omdat het uitgangspunt van jongerenforum achterhaald was en de crew te klein werd, van plan Credible op te heffen. Een aantal mensen (die overigens in geen velden of wegen meer te bekennen zijn) hebben toen het forum overgenomen. En ons als dank deze titel gegeven zoals voorheen die ook aan Glenn gegeven is. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 1 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2020 11 minuten geleden zei dingo: Dat betekent dat Michiel en ik het beheer van de oprichter Glenn overgenomen heb en dat een aantal jaren zijn blijven doen. In 2015 waren we omdat het uitgangspunt van jongerenforum achterhaald was en de crew te klein werd, van plan Credible op te heffen. Een aantal mensen (die overigens in geen velden of wegen meer te bekennen zijn) hebben toen het forum overgenomen. En ons als dank deze titel gegeven zoals voorheen die ook aan Glenn gegeven is. ? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Naeva 182 Geplaatst 24 juni 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 juni 2020 Op 23-4-2020 om 12:10 zei Fundamenteel: Is het waar dat vrouwen niet zwanger kunnen worden als ze niet ovuleren? Wat is nu het veiligste? Timen of lattex? Heb je hier ooit antwoord op gekregen? ? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 24 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2020 10 minuten geleden zei Naeva: Heb je hier ooit antwoord op gekregen? ? Ja van de apotheek, nadat ze doorhadden dat ik het andersom wou gebruiken. Gezien de kostprijs toch maar lattex gekozen. Bij uitzonderingen van de "zekerheid". Dus soms zonder. Die testen werken dus maar zijn te duur. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 22 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2020 @leren_schoen klopt het dat er bij jou bij 'Religie' eerst 'Jezus Christus' stond en dat dat nu vervangen is door 'Allah'? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten