Nicky O 117 Geplaatst 12 april 2019 Rapport Share Geplaatst 12 april 2019 3 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Echter ook onze ziel bevindt zich in een doodse toestand, ze is afgesneden van God. Indien deze relatie niet wordt niet hersteld zal onze ziel in de dood blijven. Er staat toch: bekeert u en blijf leven. Dis vanaf de wedergeboorte is er eeuwig leven. Heren, volgens mij bedoelen we hetzelfde. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Nicky O 117 Geplaatst 12 april 2019 Rapport Share Geplaatst 12 april 2019 Zojuist zei thom: Dan zou er staan bijvoorbeeld; heb het leven. Of; leeft. Nu lijkt het of er niets veranderen hoeft. A zo.. ach zo lees ik dat helemaal niet. Willibrord of SV, voor mij is het wel duidelijk. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 12 april 2019 Rapport Share Geplaatst 12 april 2019 3 minuten geleden zei Nicky O: Er staat toch: bekeert u en blijf leven. Dis vanaf de wedergeboorte is er eeuwig leven. Heren, volgens mij bedoelen we hetzelfde. Pas na de wedergeboorte leef je. Voordien niet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Nicky O 117 Geplaatst 12 april 2019 Rapport Share Geplaatst 12 april 2019 Zojuist zei Kaasjeskruid: Pas na de wedergeboorte leef je. Voordien niet. Natuurlijk Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 12 april 2019 Rapport Share Geplaatst 12 april 2019 6 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Er zit wel degelijk verschil tussen "blijven leven" en "leeft". Blijven leven impliceert dat je al leeft en dat dit leven wordt voortgezet, maar dat klopt niet want wij zijn levend dood. Toch knap; een dode die kan typen! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 12 april 2019 Rapport Share Geplaatst 12 april 2019 Zojuist zei Nicky O: Natuurlijk En na de wedergeboorte hoef je je geen zorgen te maken over of je blijft leven, want dat doe je dan al. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Nicky O 117 Geplaatst 12 april 2019 Rapport Share Geplaatst 12 april 2019 (bewerkt) 3 minuten geleden zei Kaasjeskruid: En na de wedergeboorte hoef je je geen zorgen te maken over of je blijft leven, want dat doe je dan a Door de wedergeboorte overwinnen we de dood en blijven we leven. Zal ik de SV dan maar gebruiken in 't vervolg? Is die beter? 12 april 2019 bewerkt door Nicky O Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 12 april 2019 Rapport Share Geplaatst 12 april 2019 Zojuist zei Nicky O: Door de wedergeboorte overwinnen we de dood en blijven we leven. Nee, door de wedergeboorte krijgen we leven. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Nicky O 117 Geplaatst 12 april 2019 Rapport Share Geplaatst 12 april 2019 (bewerkt) 1 minuut geleden zei Kaasjeskruid: Nee, door de wedergeboorte krijgen we leven. Correct. Nu heb ik 'm. 2 minuten geleden zei Nicky O: Correct. Nu heb ik 'm. Toch maar SV dan? 12 april 2019 bewerkt door Nicky O Kaasjeskruid reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 12 april 2019 Rapport Share Geplaatst 12 april 2019 3 minuten geleden zei Nicky O: Correct. Nu heb ik 'm. Toch maar SV dan? Ik beveel je die van harte aan. Ze laat minder ruimte voor misinterpretatie over. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 12 april 2019 Rapport Share Geplaatst 12 april 2019 13 minuten geleden zei Bastiaan73: Toch knap; een dode die kan typen! Ons lichaam kan nog blijkbaar nog een tijdje voortbestaan terwijl we geestelijk gezien dood zijn. Ik zie ons lichaam als een tijdelijk omhulsel dat vergankelijk is. We hebben de Bijbelse belofte van een nieuw, onvergankelijk lichaam. Terwijl we nog in dit lichaam leven kunnen we opnieuw worden geboren in het Koninkrijk van God. God geeft ons dan alvast Zijn Heilige Geest als onderpand. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 12 april 2019 Rapport Share Geplaatst 12 april 2019 46 minuten geleden zei Bastiaan73: Toch knap; een dode die kan typen! De gnosticus gebruikt alles door elkaar heen, zo mag nog eens blijken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Nicky O 117 Geplaatst 12 april 2019 Rapport Share Geplaatst 12 april 2019 (bewerkt) 37 minuten geleden zei thom: En dan past die vertaling van Ezechiel totaal niet in het plaatje; de rups blijft dan alleen maar gewoon leven alsof er niets gebeurt. Klopt inderdaad. Dan is het slecht vertaald. De ziel blijft leven, maar door onze bekering hebben wij een nieuw leven in Christus, namelijk in de Geest. 12 april 2019 bewerkt door Nicky O Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 12 april 2019 Rapport Share Geplaatst 12 april 2019 32 minuten geleden zei Willempie: Ons lichaam kan nog blijkbaar nog een tijdje voortbestaan terwijl we geestelijk gezien dood zijn. Ik zie ons lichaam als een tijdelijk omhulsel dat vergankelijk is. We hebben de Bijbelse belofte van een nieuw, onvergankelijk lichaam. Terwijl we nog in dit lichaam leven kunnen we opnieuw worden geboren in het Koninkrijk van God. God geeft ons dan alvast Zijn Heilige Geest als onderpand. En daaruit blijkt de oorsprong van moraliteit doordat .....? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Nicky O 117 Geplaatst 12 april 2019 Rapport Share Geplaatst 12 april 2019 48 minuten geleden zei Willempie: Terwijl we nog in dit lichaam leven kunnen we opnieuw worden geboren in het Koninkrijk van God. God geeft ons dan alvast Zijn Heilige Geest als onderpand. Na onze bekering van lichaam, ziel en verstand geeft Zijn Geest ons het leven; Zijn levende Geest leeft dan in ons, wij leven dan in Hem. 21 minuten geleden zei Dat beloof ik: En daaruit blijkt de oorsprong van moraliteit doordat .....? .. doordat we door de wedergeboorte in God leven. Hij die liefde, vrede, licht en hoop is. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 12 april 2019 Rapport Share Geplaatst 12 april 2019 2 minuten geleden zei Nicky O: Na onze bekering van lichaam, ziel en verstand geeft Zijn Geest ons het leven; Zijn levende Geest leeft dan in ons, wij leven dan in Hem. En wat gebeurt er hierna? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Nicky O 117 Geplaatst 12 april 2019 Rapport Share Geplaatst 12 april 2019 1 minuut geleden zei TTC: En wat gebeurt er hierna? We merken dat de zondige mens afsterft, we leven met God in ons hart en we weten dat we het eeuwig leven hebben. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 12 april 2019 Rapport Share Geplaatst 12 april 2019 43 minuten geleden zei Nicky O: We merken dat de zondige mens afsterft, we leven met God in ons hart en we weten dat we het eeuwig leven hebben. Alsof je een trofee gewonnen hebt, interessant. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 12 april 2019 Rapport Share Geplaatst 12 april 2019 1 uur geleden zei Dat beloof ik: En daaruit blijkt de oorsprong van moraliteit doordat .....? God bepaald wat goed en slecht is. Op slecht staat de doodstraf. Simpel toch. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 12 april 2019 Rapport Share Geplaatst 12 april 2019 20 minuten geleden zei Kaasjeskruid: God bepaald wat goed en slecht is. Op slecht staat de doodstraf. Simpel toch. Voorbeeldige nuancering. Zo zwart wit is het leven namelijk ook. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Nicky O 117 Geplaatst 12 april 2019 Rapport Share Geplaatst 12 april 2019 8 minuten geleden zei Bastiaan73: Zo zwart wit is het leven namelijk ook. Ja zo helder is het. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 12 april 2019 Rapport Share Geplaatst 12 april 2019 2 minuten geleden zei Nicky O: Ja zo helder is het. Fundamenteel en thom reageerden hierop 2 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Nicky O 117 Geplaatst 12 april 2019 Rapport Share Geplaatst 12 april 2019 (bewerkt) 1 Joh. 5:4 SV Want al wat uit God geboren is, overwint de wereld; en dit is de overwinning, die de wereld overwint, namelijk ons geloof. @thom wat is er zo grappig? Het leven zoals God het bedoelt heeft is vrij eenvoudig. 12 april 2019 bewerkt door Nicky O Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Nicky O 117 Geplaatst 12 april 2019 Rapport Share Geplaatst 12 april 2019 11 minuten geleden zei thom: Wel bij de pinken blijven Nicky..? Het wordt zo droog dat ik er dorst van krijg. ? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Nicky O 117 Geplaatst 12 april 2019 Rapport Share Geplaatst 12 april 2019 2 minuten geleden zei thom: Jaja, maar ondertussen ben ik mijn laptop aan het droogvegen.. Moreel verantwoord? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten