Dat beloof ik 990 Geplaatst 10 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2019 7 uur geleden zei antoon: JG heeft niet zoveel regels, de schrift daarentegen heeft regels en voorzeggingen die voor iedereen gelden, een van die voorzeggingen is dat er een grote afval van de ware leer zou komen. Dat is niet zo moeilijk, bij elk geloof is dat het geval. Dit is zo'n beetje hetzelfde als 'voorzeggen' dat je nat wordt als het regent. 1 uur geleden zei Desid: Interessant! Hou je dan ook op allerlei anti-christelijke crackpots na te wauwelen? Oke, is nu elke scheet van een konijnenvoerdeskundige ook een wending in het biologische onderzoek? En een blogje van een holocaustontkenner een wending in het historische onderzoek? Ga toch fietsen. Dit is volstrekt oninteressant. Ga je lekker? Misschien wat tijd voor ontspanning nemen? Link naar bericht Deel via andere websites
Mullog 641 Geplaatst 10 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2019 47 minuten geleden zei thom: Deze heeft er 5 dagen opgestaan en is toen verwijderd na protesten van het tandartsen-collectief. Ik heb die reactie gelezen van de Nederlandse delegatie van tandartsen, maar zij konden het niet hard maken dat het niet zo was. Ik heb er pas een gehad (een wortelkanaalbehandeling, mijn tweede in mijn leven) en de tandarts ging gelijk daarna op vakantie! Althans toen ik de rekening betaald had. Persoonlijk denk ik dat de bijwerkingen wel heel erg moeten zijn als die het argument zijn om geen wortelkanaalbehandeling te ondergaan. Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 10 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juni 2019 3 uur geleden zei Desid: Oke, is nu elke scheet van een konijnenvoerdeskundige ook een wending in het biologische onderzoek? En een blogje van een holocaustontkenner een wending in het historische onderzoek? Ga toch fietsen. Dit is volstrekt oninteressant. Is afhankelijk vanuit welke dimensie je een en ander wil beschouwen. Citaat De ‘regels’ van het 4 dimensionale bewustzijn geven ons een hogere zin van gemak, mogelijkheid en bekwaamheid dan de structuren in de 3de dimensie. Tijd in 4D is altijd het heden. De focus ligt altijd alleen op dit moment, wat er nu gebeurt. Onze lichamen kennen alleen de huidige tijd, die kennen geen ‘gisteren’ en ‘morgen’. Als bewuste wezens in ons natuurlijk staat van zijn in de hogere 4dedimensie, functioneren wij absoluut in het ‘nu’ van het bewustzijn en de attentie van het heden. (bron) Link naar bericht Deel via andere websites
Mullog 641 Geplaatst 10 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2019 (bewerkt) 3 uur geleden zei TTC: Is afhankelijk vanuit welke dimensie je een en ander wil beschouwen. Dat je die bullshitt geloofd? 10 juni 2019 bewerkt door Mullog Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 10 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juni 2019 (bewerkt) 20 minuten geleden zei Mullog: Dat je die bullshitt geloofd Dat is het 3D-denken, zo zijn we al eeuwen bezig. 10 juni 2019 bewerkt door TTC Link naar bericht Deel via andere websites
Mullog 641 Geplaatst 10 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2019 2 uur geleden zei TTC: Dat is het 3D-denken, zo zijn we al eeuwen bezig. Eeuwen? Eeuwigheden zul je bedoelen. Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 juni 2019 8 uur geleden zei Mullog: Eeuwen? Eeuwigheden zul je bedoelen. Het is hier in ieder geval nog niet gestopt. Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 11 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2019 11 uur geleden zei Mullog: Dat je die bullshitt geloofd? GeloofT Mullog. }-) 15 uur geleden zei TTC: Is afhankelijk vanuit welke dimensie je een en ander wil beschouwen. Dat is dus afgodderij, langs een andere kant kijken dan waarvoor je ontworpen bent. Link naar bericht Deel via andere websites
Mullog 641 Geplaatst 11 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2019 53 minuten geleden zei Fundamenteel: GeloofT Mullog. }-) Je hebt me te pakken, ik zwijg stil Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 juni 2019 2 uur geleden zei Fundamenteel: Dat is dus afgodderij, langs een andere kant kijken dan waarvoor je ontworpen bent. Aldus spreekt de grote wet: om de kenner van het al-zelf te worden, moet u eerst kenner van het zelf zijn. Om de kennis van dat zelf te verwerven, moet u het zelf voor het niet-zelf, het zijn voor het niet-zijn opgeven, en pas dan kunt u rusten tussen de vleugels van de Grote Vogel. Hopper en Dolce Vita reageerden hierop 2 Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 11 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2019 (bewerkt) 7 uur geleden zei TTC: Aldus spreekt de grote wet: om de kenner van het al-zelf te worden, moet u eerst kenner van het zelf zijn. Om de kennis van dat zelf te verwerven, moet u het zelf voor het niet-zelf, het zijn voor het niet-zijn opgeven, en pas dan kunt u rusten tussen de vleugels van de Grote Vogel. Ik weet alleen maar datgene ik weet. Zelfloochening is zowat een antoniem van zelf actualisatie. Dat weet ik gewoon na een nanoseconde nadenken. Christus is Koning, niet jij noch ik. 11 juni 2019 bewerkt door Fundamenteel Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 juni 2019 28 minuten geleden zei Fundamenteel: Ik weet alleen maar datgene ik weet. Zelfloochening is zowat een antoniem van zelf actualisatie. Dat weet ik gewoon na een nanoseconde nadenken. Christus is Koning, niet jij noch ik. Wat je ook met je leven doet, je tweelingziel blijft altijd ongerept bestaan. De tweelingziel ben je dus eigenlijk zelf, het is je eigen kern, ook al heb je daar bewust geen weet van en ben je daar afgescheiden van, als van een tweelingbroer die je niet kent. En naar die ongerepte kern kun je altijd weer terug door de afgescheidenheid op te heffen, door jezelf te herinneren. Dolce Vita reageerde hierop 1 Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 11 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2019 Zojuist zei TTC: Wat je ook met je leven doet, je tweelingziel blijft altijd ongerept bestaan. De tweelingziel ben je dus eigenlijk zelf, het is je eigen kern, ook al heb je daar bewust geen weet van en ben je daar afgescheiden van, als van een tweelingbroer die je niet kent. En naar die ongerepte kern kun je altijd weer terug door de afgescheidenheid op te heffen, door jezelf te herinneren. Waarom zou ik zoeken naar mijn tweede zelf eerder dan de perfecte mens eerst te plaatsen? Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 juni 2019 1 minuut geleden zei Fundamenteel: Waarom zou ik zoeken naar mijn tweede zelf eerder dan de perfecte mens eerst te plaatsen? Dat is de Christus in jou, je doet nu net of je hebt daar nog nooit over nagedacht. Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 11 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2019 2 minuten geleden zei TTC: Dat is de Christus in jou, je doet nu net of je hebt daar nog nooit over nagedacht. Christus leerde niet onszelf te zoeken maar onszelf te ontkennen en Zijn kruis op te nemen. Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 juni 2019 1 minuut geleden zei Fundamenteel: Christus leerde niet onszelf te zoeken maar onszelf te ontkennen en Zijn kruis op te nemen. Herinner jezelf, zei hij. Maar er zijn ook veel teksten die ons kunnen misleiden waardoor de zoektocht iets kan verlengd worden, wellicht noodzakelijk omdat we anders niet zouden kunnen dwalen. 10 minuten geleden zei Fundamenteel: Christus leerde niet onszelf te zoeken maar onszelf te ontkennen Door je valse zelf te ontkennen leer je je ware zelf kennen, dat is hetzelfde als jezelf zoeken. Naar welke kerk ga je eigenlijk? Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 11 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2019 7 minuten geleden zei TTC: Herinner jezelf, zei hij. Maar er zijn ook veel teksten die ons kunnen misleiden waardoor de zoektocht iets kan verlengd worden, wellicht noodzakelijk omdat we anders niet zouden kunnen dwalen. Door je valse zelf te ontkennen leer je je ware zelf kennen, dat is hetzelfde als jezelf zoeken. Naar welke kerk ga je eigenlijk? Er is geen vals en echt zelf, je bent wie je bent. Ik ga niet meer naar de kerk. Ik ben daar niet op mijn plaats. Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 juni 2019 15 minuten geleden zei Fundamenteel: Er is geen vals en echt zelf, je bent wie je bent. Ik ga niet meer naar de kerk. Ik ben daar niet op mijn plaats. Waarom zou Jezus dan vragen om jezelf te ontkennen? Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 11 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2019 12 minuten geleden zei TTC: Waarom zou Jezus dan vragen om jezelf te ontkennen? Omdat ik een zondig wezen ben? Waar werd jij dan gevormd als dit je allemaal vreemd is? Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 juni 2019 1 minuut geleden zei Fundamenteel: Omdat ik een zondig wezen ben? Waar werd jij dan gevormd als dit je allemaal vreemd is? In het leven, anders zou je toch niet naar jezelf kunnen zoeken? Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 11 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2019 17 minuten geleden zei TTC: In het leven, anders zou je toch niet naar jezelf kunnen zoeken? Een christen zoekt zichzelf niet... Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 juni 2019 7 minuten geleden zei Fundamenteel: Een christen zoekt zichzelf niet... De kolderchristenen niet, dat heeft z'n nut al duidelijk laten zien. Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 11 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2019 2 minuten geleden zei TTC: De kolderchristenen niet, dat heeft z'n nut al duidelijk laten zien. Tjah als je dat nodig vindt.... Wie zichzelf vond en daarmee voldaan is gaat er geen anderen van pogen te overtuigen maar doet gewoon voor hoe het moet. Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 juni 2019 26 minuten geleden zei Fundamenteel: Tjah als je dat nodig vindt.... Wie zichzelf vond en daarmee voldaan is gaat er geen anderen van pogen te overtuigen maar doet gewoon voor hoe het moet. Ja, die mogen het opnemen tegen de duivel, het zit goed in elkaar. Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 11 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2019 7 minuten geleden zei TTC: Ja, die mogen het opnemen tegen de duivel, het zit goed in elkaar. We kunnen het niet anders opnemen tegen de duivel dan hem bekend te maken. Ook herkennen we zijn minions aan de vruchten van hun werken. Geld is de wortel van alle kwaad en verleidt/misleidt ons dingen te doen die we natuurlijk nooit zouden doen. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten