Spring naar bijdragen

Wat de Bijbel afgoderij noemt


Aanbevolen berichten

12 minuten geleden zei thom:

Joh 1 schrijft namelijk dit; Het Leven was het Licht der mensen. En daar gaat nu het Evangelie over, om dezen weder op te wekken.

De kern van het evangelie is het herstel van Gods schepping, zodat we dmv het geloof in Jezus , in aanmerking kunnen komen voor eeuwig leven zoals oorspronkelijk ook de bedoeling was. Het is het reddingsplan van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 424
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vergelijk de profetie van Daniël over de koning van het 4e wereldrijk in Dan. 11:36 in relatie tot de draak in openbaring (4e dier). Het is de engelvorst van Rome. Laten we eerst even kort vastst

Aldus spreekt de grote wet: om de kenner van het al-zelf te worden, moet u eerst kenner van het zelf zijn. Om de kennis van dat zelf te verwerven, moet u het zelf voor het niet-zelf, het zijn voor het

Het gaat over jou, wie Jezus volgt komt heel andere dingen te weten. 

Posted Images

28 minuten geleden zei sjako:

De kern van het evangelie is het herstel van Gods schepping, zodat we dmv het geloof in Jezus , in aanmerking kunnen komen voor eeuwig leven zoals oorspronkelijk ook de bedoeling was. Het is het reddingsplan van God.

Logica en diepzinnigheid lijken elkaar te groeten wanneer we ze steeds meer aandacht geven, op deze manier kan een herstelonderzoek ook tot ontnuchterende resultaten leiden die schijnbaar nog weinig met het leven van alledag te maken hebben. Toch wordt dit door een aantal heel anders bekeken door de grote mate van onthechting van culturele conditioneringen, hierdoor kan nu net ook het tegenovergestelde beweerd worden. Anders gezegd, in de diepte duiken laat ook toe om zeer pragmatisch te handelen en inzichten te delen. Het is mi ook op deze manier dat steeds meer affectie kan gevonden voor nieuwe bewegingen waarbij ‘co-creatie’ als een soort toverwoord geldt. In zekere zin is dat reddingsplan derhalve al beschikbaar, zij het nog niet door iedereen begrepen.

2 minuten geleden zei thom:

En wat gaat er verloren dan, kun je je afvragen, of lezen, om de schepping te kunnen voleinden, volbrengen.

Ik denk en vrees veel onware geloofsovertuigingen, goed nieuws voor de ene, uitermate pijnlijk voor de andere.

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei TTC:
51 minuten geleden zei thom:

En wat gaat er verloren dan, kun je je afvragen, of lezen, om de schepping te kunnen voleinden, volbrengen.

Ik denk en vrees veel onware geloofsovertuigingen, goed nieuws voor de ene, uitermate pijnlijk voor de andere.

Was het erg pijnlijk? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Was het erg pijnlijk? 

Wat de neveneffecten zijn bij een paradigma- en/of perceptieverschuiving kunnen we trachten in te schatten of simuleren aan de hand van voorbeelden. Een handige methode is grensverleggend denken of brainstormen, dit laat toe om steeds verder te gaan zonder dat allerhande obstakels dit denkproces belemmeren. Ervaring leert echter dat je hier best ook voorzichtig mee kan zijn, niet dat het geen resultaat kan opleveren maar omwille van dat waar je je ten diepste bewust van kan worden. Maar dat weet, zie of voel je pas na het volledig doorlopen van een dergelijk proces, iets dat je misschien helemaal niet verwachtte bij aanvang maar ook niet meer teruggedraaid kan worden. Het enige dat je dan nog rest is hopen op het beste, zelfs al weet je diep innerlijk heel goed dat de kans op succes minimaal is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Wat de neveneffecten zijn bij een paradigma- en/of perceptieverschuiving kunnen we trachten in te schatten of simuleren aan de hand van voorbeelden. Een handige methode is grensverleggend denken of brainstormen, dit laat toe om steeds verder te gaan zonder dat allerhande obstakels dit denkproces belemmeren. Ervaring leert echter dat je hier best ook voorzichtig mee kan zijn, niet dat het geen resultaat kan opleveren maar omwille van dat waar je je ten diepste bewust van kan worden. Maar dat weet, zie of voel je pas na het volledig doorlopen van een dergelijk proces, iets dat je misschien helemaal niet verwachtte bij aanvang maar ook niet meer teruggedraaid kan worden. Het enige dat je dan nog rest is hopen op het beste, zelfs al weet je diep innerlijk heel goed dat de kans op succes minimaal is.

Waarom?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei thom:

Joh.1 vers 1 t/m 5 spreekt daarover boekdelen anders.

1 In den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was God.

2 Dit was in den beginne bij God.

3 Alle dingen zijn door Hetzelve gemaakt, en zonder Hetzelve is geen ding gemaakt, dat gemaakt is.

4 In Hetzelve was het Leven, en het Leven was het Licht der mensen.

5 En het Licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft hetzelve niet begrepen.

Bij de stelling ‘less is more’ kan ik simultaan ook denken aan ‘delen is vermenigvuldigen’, naargelang de context waarbinnen we deze stellingen plaatsen krijgen ze een haast megalomane betekenis. Hetzelfde geldt vervolgens voor ‘het zit in kleine dingen’, net zoals voor vele andere gezegden die we maar al te vaak als ‘dooddoeners’ gebruiken. Op deze manier zouden we ook kunnen stellen dat de wereld vol boodschappen zit, boodschappen die pas duidelijker worden wanneer we ook bereid zijn om er dieper over na te denken. Vergis je echter niet, naargelang psychische draagkracht kan dit ook overweldigend worden, net zoals de ‘dooddoeners’ kunnen ervaren worden als onbewust geprojecteerd stigma. Of zo velen willen beamen, het is een kwestie van perceptie, het is altijd al zo geweest.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei thom:

Nee, ik verdwaal steeds in je berichten.

Dat is de dwaling, er staat dat wanneer 'delen is vermenigvuldigen' in de juiste context geplaatst wordt dan verdwijnen tal van problemen als sneeuw voor de zon, op voorwaarde dat er ook dieper over nagedacht wordt. En zo geldt dat voor veel 'dooddoeners' die nog slechts als cliché gebruikt worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei thom:

Nee, ik verdwaal steeds in je berichten.

Dit ben ik met je eens. Er lijkt geen normaal “rapport” mogelijk. Dat vind ik jammer.

43 minuten geleden zei TTC:

Jij wel, het lijkt stilaan ook op een dooddoener.

Thom heeft wel gelijk. Waarom doe je zo?

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Dolce Vita:

Thom heeft wel gelijk. Waarom doe je zo?

Hij vroeg of ik een computer ben, alsof we achterlijk zouden zijn. Het is telkens hetzelfde verhaal, zeg iets en je krijgt van die reacties.

39 minuten geleden zei Dolce Vita:

Dit ben ik met je eens. Er lijkt geen normaal “rapport” mogelijk. Dat vind ik jammer.

Het normale rapport stelt dat bij afgoderij niet gezien wordt wat voor de hand ligt, noch worden de innerlijke dimensies herkend.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dolce Vita:

Thom heeft wel gelijk. Waarom doe je zo?

Hieronder is wat er staat.

Citaat

Dat is de dwaling, er staat dat wanneer 'delen is vermenigvuldigen' in de juiste context geplaatst wordt dan verdwijnen tal van problemen als sneeuw voor de zon, op voorwaarde dat er ook dieper over nagedacht wordt. En zo geldt dat voor veel 'dooddoeners' die nog slechts als cliché gebruikt worden.

Wanneer we 'delen is vermenigvuldigen' toepassen op onze hedendaagse economie dan valt het geld quasi letterlijk uit de lucht, hiermee zeggend dat we ons kunnen verlossen van de gekende geldketenen. En dat noemt Thom een patat, begrijp je? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei thom:

De rest van die reactie TTC, TCC en TTT, en al die andere reacties; het waaiert overal heen, maar geeft weinig concreets tot wat je vindt, wat je bedoelt, of gewoon als een antwoord op een andere reactie.

En zo gaat het verder, Jezus liet weten ons verstand te gebruiken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Het gaat continu over de egotransverwarring, maar doe rustig verder.

De enige die hier verward is ben jij (zijn jullie) zelf. En die blijvende obsessie met geld doet je geen goed.

Vergeten te sterven in Christus? Dat er nog steeds twee in zitten?

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dolce Vita:

De enige die hier verward is ben jij (zijn jullie) zelf. En die blijvende obsessie met geld doet je geen goed. Vergeten te sterven in Christus? Dat er nog steeds twee in zitten?

Wie is het die sterft?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 23-7-2019 om 07:10 zei TTC:
Op 23-7-2019 om 07:04 zei Dat beloof ik:

Wat is altijd zo geweest en hoe weet je dat ? 

Daar zeg je wat, men is er immers nog steeds over bezig zonder er iets van te begrijpen.

Je zegt dus maar wat zonder er iets van te begrijpen. Ik vermoedde al zoiets.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid