Spring naar bijdragen

Heeft God ...


Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei TTC:
8 minuten geleden zei Tomega:

Zo ken ik je weer. Je bent mijn held! Liet je je maar sturen..

Er is maar één God, als die zich gespleten aan je voordoet kan je niet de enige zijn. 

Dat is waar. Dat ben ik ook niet. Ik heb een achterkant en een voorkant. Een lichte kant en een duistere kant. 
En God is één in Licht en Heerlijkheid. Helaas ken ik hem niet anders dan samen met mijn duistere kant.
Maar eens zal het anders zijn. Omdat mijn duistere kant dwars door mijzelf heen
is verlicht geworden door het Licht, dat van één kant komt, maar alsdan in alles overal is.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 103
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Amen! Het geluid van een scheet is voor mij een bewijs dat God humor heeft.    

Humor en de Bijbel is geen combinatie. Daar waar er eens iemand wordt betrapt op lachen (bv Sara of Hagar) heeft dat direct negatieve gevolgen. Echter, sommige gelovigen kunnen wel degelijk humor he

Er is maar één iemand die echt geen greintje gevoel voor humor heeft en dat is de duivel. Met hem valt niet te lachen en hij heeft een hekel aan spot. Voor humor heb je immers relativeringsvermogen no

13 minuten geleden zei Tomega:

Ik heb cliniclowns gezien bij héél kleine kinderen. Het bizarre werkelijk ongeloflijk stomme, is dat die clowns absoluut geen enkele associatieve aansluiting hebben met die kinderen. Met fopneuzen en grimage zijn ze gemaskerd alsof die kinderen van nog geen twee al dertig jaren Bassie en Adriaan hebben gezien. Terwijl zo'n kind behoefte en versterking nodig heeft van een oprechte lach, een oprecht meevoelen en een oprecht aanstekelijk werken, op de ziel van dat kind.

Gelukkig lost het (veronderstelde) probleem zich in de tijd vanzelf op; want een toekomende generatie groeit op (in deze karikatuur) die ziekte en verlatenheid associëren, met een rode fopneus, een hoop herrie en ballonnen; en men zal weer kwaliteit zoeken van de spontaniteit en blijdschap van degene die je liefhebben, of oprechte blijken van liefde en meeleven tonen. En met niet te vergeten: humor.

Ik sta daar wat sceptischer tegenover. Als een kind van twee op die leeftijd al wordt geconditioneerd om vooral niet jezelf te zijn als je te maken krijgt met lijden, dan houdt ik mijn hart vast. Jong geleerd is oud gedaan immers.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Tomega:

Dat is waar. Dat ben ik ook niet. Ik heb een achterkant en een voorkant. Een lichte kant en een duistere kant. En God is één in Licht en Heerlijkheid. Helaas ken ik hem niet anders dan samen met mijn duistere kant. Maar eens zal het anders zijn. Omdat mijn duistere kant dwars door mijzelf heen is verlicht geworden door het Licht, dat van één kant komt, maar alsdan in alles overal is.

Volgens mij ben je dat wel, in het andere geval zou je het ook niet kunnen worden, wat je al was.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Citaat

Toen kwam de grote clown uit Moskou. Parmantig stapte hij door de manege. Het leek zelfs of hij even mijn kant opkeek. Mijn ogen schoten vol tranen, maar niemand zag het. En met het water uit mijn ogen ebde er iets weg van mijn pijn en mijn eenzaamheid. De clown lachte en er begon ook iets te lachen in mij. Het werd opeens lichter van binnen, veel lichter. Toen gebeurde er iets wat ik zeker niet had verwacht. De clown kwam mijn kant op. Met koddige stapjes hupte hij door het gele zand, ik kreeg een schok want hij stapte over de rode pisterand en stond plotseling vlak voor me, met die wonderlijke kinderlijke blik onder de grote zwartwit geblokte pet.

Oleg Popov.

Vóórdat ik het wist drukten we elkaar de hand. Hij legde zijn rare bolle hoofd op mijn schouder en gaf me een blauwe ballon. Daar stonden we. Tussen het daverende applaus, in de volle circustent. Ik, lachend en huilend tegelijk, met in mijn armen de kleine clown uit Rusland. God stuurt ons engelen als wij het niet meer aankunnen. Hij heeft er mij een gestuurd in de vorm van een clown.

Toon Hermans (uit 'Tussen mei en september')

Bron: http://www.toon100.be/content/rip-oleg-konstantinovitsj-popov-1930-2016

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei TTC:

Volgens mij ben je dat wel, in het andere geval zou je het ook niet kunnen worden, wat je al was.

Volgens mij word ik nu door jou in het ongelijk gesteld, in welk geval het andere geval zijn eigen bewijs krijgt. 
Tenzij je gemist hebt dat hetgeen eens anders zal zijn, gaat over het niet gespleten zijn.
In dat geval komen we niet verder dan de vaststelling dat het licht nog niet volkomen is.

13 minuten geleden zei Bastiaan73:

Mooi citaat. Inspirerend en voorbeeldig. Kan zo opgenomen worden in het Handboek Zieken-animeerders, deel A: Hoop in vreugde en bijdschap. 
Waarin dan nog duizend en één verschijningen als van engelen kunnen worden weergegeven, en een deel B: Hoop in pijn en eenzaamheid.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:
2 uur geleden zei Bastiaan73:

Clowns zijn vaak ook tragische figuren. Een lach én een traan. Nog een voorbeeld: Cliniclowns die het lijden van zieke kinderen een beetje proberen te verzachten.

Door ze voor de gek te houden? Stelletje laffe rattenvangers zijn het met hun Afrikaanse dodenmaskers, geïmiteerde vriendelijkheid en een hart van plastic. Pak mijn hand en dwaal af naar het beloofde fantasialand. Ik ben toch zeker geen vreemdeling...

Stelletje pipo's en met recht tragische figuren ?

Is ook een zaak van een beetje perspectief, en inleving:

 

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Bastiaan73:

Duh, soort zoekt soort en weet zich door elkaar bevestigd. Het leven is geen (clowns)act.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei TTC:
58 minuten geleden zei Tomega:

Volgens mij word ik nu door jou in het ongelijk gesteld, in welk geval het andere geval zijn eigen bewijs krijgt. 

Het is net andersom, je doet je voor als God maar je kan vanuit die positie niet de enige zijn omwille van alle anderen die dat ook zijn.

Lafhart, die je bent. Jij spreekt voor mij in jouw perspectief. Maar draagt dat dan doodleuk ook uit naar buiten
en zelfs naar de bron die jou het gevoel heeft gegeven dat je het kunt vertegenwoordigen.
Wie heeft jou tot woordvoerder en vertolker van mijn wezen gemaakt?
Met welke macht en op wiens gezag treed je in de beoordeling van mijn zijn? 
Erken waarheid waar die is, liever dan te struikelen over de vorm waarin die komt.
In jouw perspectief bezien, weet je zeker dat als er inderdaad een bron is en een kern, waaraan jij je ergert,
dat het dan evenzo zo is dat in jouw perceptie, ik uit een geslacht kom van vele goden, en zeker niet de meeste ben,
en zeker ook eer en plaats toereken aan de anderen, en ook aan mindere goden, dan ik.  

Dus erken je eigen woorden: waarom zou ik de enige zijn?

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Tomega:

"Kaasjeskruid wordt zo genoemd omdat de vruchten wat op een Goudse kaas lijken." https://nl.wikipedia.org/wiki/Kaasjeskruid

I see... :D :+ :+ 

284b01417817e54bcb2fe6a327a17dd7.jpg

 

Het gesprek gaat nergens meer over en verzuipt in subjectiviteit. Ik distantieer mij van dit stelletje clowns en ga op rodeneuzenjacht. Ik hou ermee op en hou het voor gezien. Wat een nare mensen zijn jullie, beetje met zijn allen tegen een. Hoe durven jullie. Ik ga wel wat anders doen en druip af.

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Het gesprek gaat nergens meer over en verzuipt in subjectiviteit. Ik distantieer mij van dit stelletje clowns en ga op rodeneuzenjacht. Ik hou ermee op en hou het voor gezien. Wat een nare mensen zijn jullie, beetje met zijn allen tegen een. Hoe durven jullie. Ik ga wel wat anders doen en druip af.

Toch wel jammer, want inhoudelijk heb je gelijk met je negatieve associatie met clown-acts.
Alleen dan net niet op het punt van die hilariteitsfactor van jou. :-) 
Niettemin bewijst dit voorbeeld keurig hoe humor meestal iets van leedvermaak meebrengt,
en dat inderdaad vaak vooral in groepsverband.
Ik hoop dat het spelen en lachen met je forumnaam, niet persoonlijk voelt.
Als dat wel zo is, dan hierbij mijn welgemeende excuses !

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites

Blijkbaar heeft niet iedereen evenveel zelfrelativeringsvermogen...

28 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Het gesprek gaat nergens meer over en verzuipt in subjectiviteit. Ik distantieer mij van dit stelletje clowns en ga op rodeneuzenjacht. Ik hou ermee op en hou het voor gezien. Wat een nare mensen zijn jullie, beetje met zijn allen tegen een. Hoe durven jullie. Ik ga wel wat anders doen en druip af.

Je kraakt Laurel & Hardy, Toon Hermans (en clowns in het algemeen) af met een keihard oordeel; je stampt ze verbaal min of meer de grond in. Dat mag uiteraard maar ik typte alleen de zin 'Het was vast lachen met jou in de klas' en Tomega plaatst een link naar het echte kaasjeskruid en een plaatje met een getekend kaashoofd. Is het dan ineens 'met z'n allen tegen één' en ben je dan beledigd? Jeetje.

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Tomega:

Toch wel jammer, want inhoudelijk heb je gelijk met je negatieve associatie met clown-acts.
Alleen dan net niet op het punt van die hilariteitsfactor van jou. :-) 
Niettemin bewijst dit voorbeeld keurig hoe humor meestal iets van leedvermaak meebrengt,
en dat inderdaad vaak vooral in groepsverband.
Ik hoop dat het spelen en lachen met je forumnaam, niet persoonlijk voelt.
Als dat wel zo is, dan hierbij mijn welgemeende excuses !

Te laat, ik heb Stop pesten nu al benaderd en ze wisten mij te vertellen dat ik bepaal of er sprake is van pesten of plagen. Waarop ik ze hartelijk heb bedankt, bepaal ik toch nog iets in dit afschuwelijke intens gemene clowneske IT gestalte aannemende horrorverhaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei TTC:

Omdat er geen andere is, of ga je nu plots beweren dat het anders is?

Waarom zou ik plotseling anders beweren, dan jouw onterecht concluderende waarneming over wat zich voordoet; 
met welke bewering jij dan weer intrinsiek inconsistent gedrag gaat bewijzen, ten opzichte van een door jouzelf gecreëerd beeld?

Stel nu eens dat ik erin slaag om jouw afdoende van antwoord te voorzien,
dan bevestig ik precies het beeld dat jij in je hoofd hebt, en groeit je klacht en je ergernis. 
Krijg je dan zelf ook niet het idee en inzicht, dat jij daarmee alleen jezelf in de tang neemt?  
Daar heb je mijn inbreng echt niet voor nodig.
Het is het door jouzelf geschapen beeld, waarin jij zowel schepper, als gelovige, als oordeelbrenger bent,
waarmee je een ander tegen zijn wil een positie geeft, met het doel om hem precies daarop te veroordelen.
En dan heb jij je punt gemaakt, en de veroordeelde aan de kaak gesteld, niet bij machte te zijn, 
om het bij door jou opgeroepen en geprojecteerde beeld waar te maken.
De schepper van je onrust, die ben je zelf. 
En de ironie is dat de schepper in je, ook daarvan getuigt

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid