Kaasjeskruid 994 Geplaatst 30 december 2018 Rapport Share Geplaatst 30 december 2018 (bewerkt) 13 minuten geleden zei TTC: Dan rest geest zonder tijd, ruimte en/of materie. Wil dat zeggen dat jij geest bent? In wezen wel ja. Het is mijn geest die eeuwig voort blijft bestaan. Ik geloof wel in een materieel niets. Maar niet in een immaterieel niets, want er is altijd God en Hij is overal. 30 december 2018 bewerkt door Kaasjeskruid Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 30 december 2018 Rapport Share Geplaatst 30 december 2018 24 minuten geleden zei thom: Hoe kan je 2 verschillende naturen mengen. Dat is niet de opdracht. Er moet zich iets overgeven, om het andere toe te laten. Er moet iets herboren worden, om de waarheid. Koekoek. Je haalt er van alles en nog wat bij, veel plezier daarmee. Ben blij dat Gaitema wel wat kon met mijn antwoord. Daar deed ik het voor. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 30 december 2018 Rapport Share Geplaatst 30 december 2018 10 minuten geleden zei Kaasjeskruid: In wezen wel ja. Het is mijn geest die eeuwig voort blijft bestaan. Ik geloof niet in een materieel niets. En eigenlijk ook niet in een immaterieel niets, want er is altijd God en Hij is overal. Speelt God dan een spelletje met zichzelf? Zou het dan niet andersom kunnen zijn, de geest die jou laat denken dat je een geest hebt? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 30 december 2018 Rapport Share Geplaatst 30 december 2018 Zojuist zei TTC: Speelt God dan een spelletje met zichzelf? Zou het dan niet andersom kunnen zijn, de geest die jou laat denken dat je een geest hebt? Ik heb mijn schrijven herzien en aangepast. Ik geloof wel in een materieel niets namelijk. Verder heb ik geen behoefte om weer spelletjes met jou te gaan spelen want je speelt voortdurend vals. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 30 december 2018 Rapport Share Geplaatst 30 december 2018 Zojuist zei Kaasjeskruid: Ik heb mijn schrijven herzien en aangepast. Ik geloof wel in een materieel niets namelijk. Verder heb ik geen behoefte om weer spelletjes met jou te gaan spelen want je speelt voortdurend vals. Zo gaat het verder, het immateriële wordt nu materieel niets. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 30 december 2018 Rapport Share Geplaatst 30 december 2018 Zojuist zei TTC: Zo gaat het verder, het immateriële wordt nu materieel niets. Ja, vandaar de Creatio ex nihilo. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 30 december 2018 Rapport Share Geplaatst 30 december 2018 Zojuist zei Kaasjeskruid: Ja, vandaar de Creatio ex nihilo. Zover zijn we, hoe dan verder? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 30 december 2018 Rapport Share Geplaatst 30 december 2018 Zojuist zei TTC: Zover zijn we, hoe dan verder? Wel, het materiële niets kan niet bewezen worden middels de wetenschappelijk methode. Dus is het een kwestie van geloof. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 30 december 2018 Rapport Share Geplaatst 30 december 2018 Zojuist zei Kaasjeskruid: Wel, het materiële niets kan niet bewezen worden middels de wetenschappelijk methode. Dus is het een kwestie van geloof. Wie is er dan dat in iets gelooft? Wetenschap kan ook niet bewijzen wat een mens in essentie is. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 30 december 2018 Rapport Share Geplaatst 30 december 2018 1 minuut geleden zei TTC: Wie is er dan dat in iets gelooft? Ik geloof niet met mij lichaam maar met mij geest. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 30 december 2018 Rapport Share Geplaatst 30 december 2018 2 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Ik geloof niet met mij lichaam maar met mij geest. Dan heb je je lichaam niet meer nodig? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 30 december 2018 Rapport Share Geplaatst 30 december 2018 1 minuut geleden zei TTC: Dan heb je je lichaam niet meer nodig? Lichaam en geest zijn niet onafscheidelijk met elkaar verbonden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 30 december 2018 Rapport Share Geplaatst 30 december 2018 Zojuist zei Kaasjeskruid: Lichaam en geest zijn niet onafscheidelijk met elkaar verbonden. Logisch, herboren worden is dan ook een geestelijk proces. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 30 december 2018 Rapport Share Geplaatst 30 december 2018 Zojuist zei TTC: Logisch, herboren worden is dan ook een geestelijk proces. En iets is niet afhankelijk van materie om te kunnen bestaan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 30 december 2018 Rapport Share Geplaatst 30 december 2018 3 minuten geleden zei Kaasjeskruid: En iets is niet afhankelijk van materie om te kunnen bestaan. De wereld is er nog steeds. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 30 december 2018 Rapport Share Geplaatst 30 december 2018 13 minuten geleden zei TTC: De wereld is er nog steeds. Zo is dat, dus krijgt nog steeds iedereen de kans om zich te laten verbeteren. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 30 december 2018 Rapport Share Geplaatst 30 december 2018 1 minuut geleden zei Kaasjeskruid: Zo is dat, dus krijgt nog steeds iedereen de kans om zich te laten verbeteren. Een wereld vol dogma's, zo blijkt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 30 december 2018 Rapport Share Geplaatst 30 december 2018 3 minuten geleden zei TTC: Een wereld vol dogma's, zo blijkt. We draaien weer eens rondjes. Het lijkt wel ballet hier. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gaitema 439 Geplaatst 30 december 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 december 2018 1 uur geleden zei TTC: Dat is wat de geschiedenis leert, op die manier tijdloos. Ja, dat zal hem vooral in de meest strenge kerken zijn. In de meer pluriforme kerken zal dat niet zo sterk spelen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 30 december 2018 Rapport Share Geplaatst 30 december 2018 Zojuist zei Kaasjeskruid: We draaien weer eens rondjes. Het lijkt wel ballet hier. Wachtend op Godot. Zojuist zei Gaitema: Ja, dat zal hem vooral in de meest strenge kerken zijn. In de meer pluriforme kerken zal dat niet zo sterk spelen. Dat mag inmiddels wel duidelijk zijn, bijna onwaarschijnlijk zelfs. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gaitema 439 Geplaatst 30 december 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 december 2018 42 minuten geleden zei TTC: Dat mag inmiddels wel duidelijk zijn, bijna onwaarschijnlijk zelfs. Wat is onwaarschijnlijk? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 30 december 2018 Rapport Share Geplaatst 30 december 2018 10 minuten geleden zei Gaitema: Wat is onwaarschijnlijk? De opeenstapeling van contradicties, net zoals het niet zien wat voor de hand ligt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gaitema 439 Geplaatst 30 december 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 december 2018 8 minuten geleden zei TTC: De opeenstapeling van contradicties, net zoals het niet zien wat voor de hand ligt. Heb je het over de orthodoxen? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 311 Geplaatst 30 december 2018 Rapport Share Geplaatst 30 december 2018 (bewerkt) 10 minuten geleden zei TTC: De opeenstapeling van contradicties, net zoals het niet zien wat voor de hand ligt. Als je niet ziet wat voor de hand ligt, is het ook helemaal geen contradictie. Maar degene die daar dan wel een contradictie ziet, maar zijn mond erover houdt of niet in staat blijkt om de contradictie te benoemen, die heeft dan wel en die zorgt wel voor een contradictie. Maar; is dat dan nog wel een contradictie, als hij het niet kan waarmaken? 30 december 2018 bewerkt door Tomega Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 30 december 2018 Rapport Share Geplaatst 30 december 2018 Zojuist zei Gaitema: Heb je het over de orthodoxen? In het algemeen, alles kan z'n waarde hebben op het niveau waarop het betrekking heeft, alles door elkaar klutsen resulteert in chaos en onenigheid. Zojuist zei Tomega: Als je niet ziet wat voor de hand ligt, is het ook helemaal geen contradictie. Maar degene die daar dan wel een contradictie ziet, maar zijn mond erover houdt of niet in staat blijkt om de contradictie te benoemen, die heeft dan wel en die zorgt wel voor een contradictie. Maar; is dat dan nog wel een contradictie, als hij het niet kan waarmaken? Ben er zeker van dat je dat snel even gaat oplossen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten