Spring naar bijdragen

Macht van de duivel


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Kaasjeskruid:
1 uur geleden zei Thinkfree:

Nee nog niet, dat gold in die tijd ook voor de farao kwestie van verhard men keer op keer tot het te laat is, of zoek je tot gij vind.

Wie is het die verhardt?

De mens zelf als men het kloppen aan de deur niet open doet wordt het kloppen al zachter, niet dat het kloppen ophoudt. Maar het hart wordt harder dat is een keus van de mens zelf.

Wanneer het kloppen ophoudt? dat is aan God. Mocht God daartoe doen is de mens volledig gelijk aan satan want was er nog hoop zou hij niet stoppen.

Het verharden van het hart is het doven van het licht als men niet stopt met blazen zal God ooit besluiten het niet meer in stand te houden.

Maar de blazer zijn hopeloze wens vervullen.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 186
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De duivel heeft gekozen voor een bestaan zonder God omdat hij zelf de baas wilde zijn. Buiten God is er geen goeds, dus daar is waar hij zich bevind.

6 uur geleden zei Fritsie:

"En de duivel zeide tot Hem: Ik zal U al deze macht, en de heerlijkheid derzelver koninkrijkengeven; want zij is mij overgegeven, en ik geef ze, wien ik ook wil" (Lu.4:6)

God Zelf had Adam autoriteit gegeven om te heersen over de gehele aarde. (Gen.1:26)
Maar het was ook Gods bedoeling dat de mens over de zonde die 'als belager aan de deur' van zijn levenshuis lag zou heersen, hetgeen in het gesprek met Kaïn naar voren komt. (Gen.4:7)
Als wij nu tegen deze achtergrond uit Genesis de woorden van de Heer Jezus plaatsen:

'Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Een iegelijk, die de zonde doet, is een dienstknecht der zonde.' (Joh.8:34)

Wordt daarmee duidelijk gemaakt, dat toen Adam ongehoorzaam werd en zondigde, hij de van God gekregen autoriteit verkwanselde voor slavernij aan de duivel! Adam was voortaan niet meer de 'heerser' over de schepping, maar hij had zichzelf aan de duivel dienstbaar gemaakt en zo zijn autoriteit aan hem uit handen gegeven. De zondaar Adam werd onderworpen aan de dood, terwijl de boze via hem toegang kreeg om de ganze aarde te bezetten. (Rm.5:12)

Dit is helemaal juist.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Thinkfree:

Precies alle kracht of macht komt uiteindelijk bij God vandaan. Tis gewoon absurd om te stellen dat het Gods schuld is. Want die macht is door hem aan ons gegeven, hoe wij als schepselen er mee omgaan is onze verantwoording.

Dus als ik iemand vermoord is het Gods schuld want hij gaf mij die macht  (tuurlijk niet tis dan mijn verantwoording)

Tsjonge wat dwaas geredeneerd dan ook @HJW

 

Flash Gordon heeft mij oktober vorig jaar duidelijk gemaakt dat er bij mij een denkfout zit:

Waarom zou je ook een dergelijke volmaakt ongelijkwaardige discussie willen voeren? Probeer eens aan een kleuter met argumenten te bewijzen dat er geen monster onder zijn bed woont. Dan ontdek je exact wat er mis gaat in jouw discussie met een gelovige. JIJ maakt de denkfout, door te doen alsof je op gelijk niveau praat

Hij had gelijk. Met dien verstande dat dit lang niet voor elke gelovige opgaat. Maar in jouw geval wel.

Ook deze "constatering" van je dat ik dwaas redeneer is hier weer een voorbeeld van.

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Thinkfree:

Kan zijn, ware het niet dat de mens zelf voor de duivel gekozen had hij die macht ook niet.

Er is taalkundig iets ernstig mis met deze zin.

12 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Kwaad is ook een macht, maar kan uit God niet voortkomen.

Als God alles geschapen heeft zou je zeggen dat hij ook het kwaad geschapen heeft. Of was dat er al voordat God alles schiep? Was God niet alleen toen hij alles schiep? Deze bewering roept wel de nodige vragen op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Mullog:

Als God alles geschapen heeft zou je zeggen dat hij ook het kwaad geschapen heeft. Of was dat er al voordat God alles schiep? Was God niet alleen toen hij alles schiep? Deze bewering roept wel de nodige vragen op.

Kwaad is datgene wat niet uit God komt en zich buiten God bevind. Toen God alles geschapen had, was alles zeer goed. Geen greintje kwaad in te bekennen.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Mullog:

Als God alles geschapen heeft zou je zeggen dat hij ook het kwaad geschapen heeft. Of was dat er al voordat God alles schiep? Was God niet alleen toen hij alles schiep? Deze bewering roept wel de nodige vragen op.

De bijbel zelf is kraakhelder: God is de schepper van al het heil en al het onheil. Jesaja 45:7.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Kwaad is niet geschapen.

Waar komt het dan vandaan? Als het niet is geschapen moet het ergens anders vandaan komen en is er dus nog iets anders dan God (een andere god die de christelijke God dwars wil zitten misschien?) die het kwaad gemaakt heeft of als het een emergente eigenschap van de schepping is dan heeft God blijkbaar zijn schepping niet goed overdacht of kon God zijn schepping niet tot in alle uithoeken overzien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Mullog:

Als ik dan slecht denk, en als atheïst had je ongetwijfeld niet anders van mij verwacht, dan wordt de mensheid dus gestraft omdat God het kwaad dat buiten hem is, zelf niet de baas kan.  

Nee, de mens wordt gestraft omdat hij verantwoordelijk gehouden kan worden voor de keuze die hij maakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Nee, de mens wordt gestraft omdat hij verantwoordelijk gehouden kan worden voor de keuze die hij maakt.

God is niet bij machte het kwaad buiten te sluiten. Hij schept de mens in de wetenschap dat deze wel eens tegen Hem kan kiezen. Hij kan ook aanvaarden dat deze keuze gemaakt wordt en zich van de mens afkeren, deze met rust laten.

Maar het is nog erger. Hij stuurt zijn zoon als offer om de mens van het kwaad te bevrijden. Maar omdat hij geen macht heeft over het kwaad is dit een zinloos offer. Want de mens blijft de keuze houden voor of tegen God. En God blijft daarom maar straffen.

Jij leeft in een beangstigend universum.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Als ik jou was, dan zou ik de hele Bijbel als tekst nemen.

Dat heb ik gedaan. In de tenach nogal wat geweld door Hem opgedragen. Laat mensen vrij makkelijk doodgaan. Bepaald geen heilige. En geeft aan dat al het onheil bij Hem vandaan komt.

Er gebeurt niets zonder dat Hij het wil of goedkeurt. 

Maar nergens dat wat jij hier stelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid