Spring naar bijdragen

Macht van de duivel


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 186
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De duivel heeft gekozen voor een bestaan zonder God omdat hij zelf de baas wilde zijn. Buiten God is er geen goeds, dus daar is waar hij zich bevind.

22 minuten geleden zei Fritsie:

Te belachelijk voor woorden. Dus omdat Nazi-Duitsland ons in '40-'45 bezette, zijn alle kinderen geboren in die bezettingsjaren Duitsers? De erfzonde-theorie wordt nergens geleerd of gevonden in de Bijbel, maar wordt bewaard in "boeken naast de Bijbel", zoals de catechismus en Ned.Geloofsbelijdenis!

Nee, nee, jou leer dat men zonder zondige natuur geboren wordt en zonder gebruikmaking van het offer van Jezus zalig zou kunnen worden, wordt nergens in de Bijbel gevonden. Het werk van Jezus onderuit schoffelen, dat is wat jij doet.

22 minuten geleden zei Fritsie:

Andermaal, hoe dan? In een rugzakje of in een broodtrommeltje? Dit is een losse opmerking, ongefundeerd.

De zondenatuur beïnvloedt het onstoffelijke deel van de mens, dat derhalve onze uitwendige handelingen beïnvloed. Wat is jou definitie van zonde?

22 minuten geleden zei Fritsie:

Meen dat bij de Gamma deze week het brandstapelhoud in de aanbieding was.. Maar wat nu als uit onderzoek blijkt dat ik de waarheid schrijf?

Mijn hond heeft inmiddels een grote voorraad stokken verzameld. Zo groot dat ik de Gamma niet hoef te bezoeken om duur brandhout te kopen.

22 minuten geleden zei Fritsie:

Maar wat nu als uit onderzoek blijkt dat ik de waarheid schrijf?

Onderzoeken? Wat is dat?

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fritsie:

Te belachelijk voor woorden. Dus omdat Nazi-Duitsland ons in '40-'45 bezette, zijn alle kinderen geboren in die bezettingsjaren Duitsers? De erfzonde-theorie wordt nergens geleerd of gevonden in de Bijbel, maar wordt bewaard in "boeken naast de Bijbel", zoals de catechismus en Ned.Geloofsbelijdenis!

De erfzondeleer staat niet in de bijbel, ook niet in Psalm 51. Dat zijn geen woorden van God, maar van David, die zijn eigen situatie beweend en heel slecht over zichzelf denkt. Maar hoe op 1 moment 1 man over zichzelf dekt.......daaruit kun je geen universele waarheden halen.

Erfzondeleer is bedacht door Augustinus en dat is dus theologie van veel later. Ook de christenen in de eerste eeuw geloofden het niet.

41 minuten geleden zei sjako:

Ik ben het ook niet met @Fritsie eens, maar om elkaar als ketters uit te maken doe ik niet

Jij noemt liever de term "leugens" en dergelijke. Is van een zelfde intolerantie. Waarom mag je die term dan wel gebruiken ? Of de term "dwaalleer ".

15 uur geleden zei sjako:

God trok als het ware gelijk ook Zijn witte jas aan en kwam met de oerprofetie. Het probleem is dat het om meer ging dan een appeltje eten van een boom wat eigenlijk niet mocht. Het gaat om de strijdvraag. De oorzaak van deze strijdvraag moet met wortel en al uitgeroeid worden anders blijft het etteren en komt er nooit vrede. Het oplossen van deze strijdvraag kost tijd, veel tijd. Maar eigenlijk is nu die strijdvraag opgelost en kan de wond worden geheeld. .

Witte jassen staat voor psychiatrisch personeel. Je kunt mensen die van toeten nog blazen weten niet zo middenin een strijdvraag stellen en ze zo genadeloos afstraffen. Als jij een problem hebt met iemand en daarmee in strijd bent, gooi jij je dierbaren niet in de strijd. Dan regel je dat zelf met je grote tegenstander.

Als je de oorzaak wilt uitroeien dan moet je gewoon de duivel vernietigen. Het blijft nu al 6.000 jaar etteren. Die strijdvraag kost helemaal geen tijd. Jij maakt dat ervan omdat de ellende gewoon nog steeds voortduurt en God maar niets doet. Hij hjeeft alle mogelijkheden om het te beëindigen en doet dat niet. En dan kom jij met dit verzinsel (het staat nergens in de bijbel dat de strijdvraag veel tijd kost).

Om God mar te verdedigen. En dat werkt niet meer.

6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Nee, nee, jou leer dat men zonder zondige natuur geboren wordt en zonder gebruikmaking van het offer van Jezus zalig zou kunnen worden, wordt nergens in de Bijbel gevonden. 

Dan lees jij de tenach niet. Daar staat het er vol van.

En in de eerste twee eeuwen dachten de christenen ook helemaal niet dat dat een belangrijk thema was. Het is althans niet opgenomen in de Apostolische Geloofsbelijdenis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei sjako:

Was dat niet het geval dan zouden de kinderen niet sterven. Jezus kon dat als enig volmaakt mens (in die hoedanigheid) deze zonde verbreken.

Van de kinderen (ik doe de ongeborenen en de baby's er ook bij) zei de Heer Jezus: 'Want Ik zeg ulieden, dat hun engelen, in de hemelen, altijd zien het aangezicht Mijns Vaders' (Mt.18:10)

Dat kun je van verdorven schepselen beslist niet concluderen.

44 minuten geleden zei sjako:

Er is geen enkel mens zonder zonde, geen één. 

Dat klopt, maar dat komt niet door geboorte maar doordat men ooit zelf begon met zondigen.

47 minuten geleden zei sjako:

Jezus kon dat als enig volmaakt mens (in die hoedanigheid) deze zonde verbreken.

Jezus Christus was en is volmaakt, maar bij Zijn Offer op Golgota was Hij niet zonder zonde, Hij had juist alle zonde op Zich genomen, die der wereld, ook die van u en die van mij. Dat de Heer Jezus met die enorme zonde beladen werd, was ook reden dat Zijn Vader afstand nam, en Jezus vroeg: 'Mijn God! Waarom hebt Gij Mij verlaten!'

 

13 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

zonder gebruikmaking van het offer van Jezus zalig zou kunnen worden

Dit stukje beste @Kaasjeskruid, heb je er zelf bij verzonnen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fritsie:

Jezus Christus was en is volmaakt, maar bij Zijn Offer op Golgota was Hij niet zonder zonde, Hij had juist alle zonde op Zich genomen, die der wereld, ook die van u en die van mij. Dat de Heer Jezus met die enorme zonde beladen werd, was ook reden dat Zijn Vader afstand nam, en Jezus vroeg: 'Mijn God! Waarom hebt Gij Mij verlaten!'

Dat is een vergezochte verklaring en inlegkunde.

Een andere verklaring is veel waarschijnlijker: Jezus dacht dat hij de messias was volgens de joodse verwachtingen (niet de latere christelijke invulling daarvan). Hij dacht dat het in zijn tijd ging gebeuren, dat staat ook gewoon in de bijbel. Daarm heeft hij ook niets op laten schrijven. het stond te gebeuren, het kwam eraan, het was dichtbij.

En dan pakken ze hem op en wordt hij gekruisigd. Einde missie zoals hij dat voor ogen had.

En van daar de term: waarom hebt Gij mij verlaten. Op deze wijze is het bijbelverhaal consistent, zijn de teksten met elkaar in evenwicht.

Maar ja, de christelijke theologie van later dacht daar anders over.......

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fritsie:

Dit stukje beste @Kaasjeskruid, heb je er zelf bij verzonnen!

Integendeel, het is een logische gevolgtrekking uit jou manier van denken. Blijkbaar hebben wij volgens jou zienswijze een keuze om wel of niet te zondigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

De zondenatuur beïnvloedt het onstoffelijke deel van de mens, dat derhalve onze uitwendige handelingen beïnvloed.

Hé, een nieuwe cursus Teleac gevolgd? Maar zullen we gewoon bij de Bijbel blijven, kunnen we allemaal meedoen.

21 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Mijn hond heeft inmiddels een grote voorraad stokken verzameld. Zo groot dat ik de Gamma niet hoef te bezoeken om duur brandhout te kopen. 

Hahaha, ik snap het! Ik zou die hond beslist nooit wegdoen, het beestje bevindt zich ondertussen in het centrum van uw religieus denken. ?

24 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Onderzoeken? Wat is dat? 

 'Onderzoekt de Schriften', deze woorden van de Meester zijn in de Statenvertaling een opdracht! (Jh.5:39)

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Blijkbaar hebben wij volgens jou zienswijze een keuze om wel of niet te zondigen. 

Dat hadden Adam en Eva ook, maar ze werden verleid.

16 uur geleden zei sjako:

Als u niet beladen bent met de erfzonde, waarom moest dan Jezus sterven voor u? 

Omdat ik wel beladen was met een grote zondeschuld, niet door mijn geboorte maar omdat ik 'dood was door de misdaden en de zonden' die ik zelf had gedaan. (Ef 2:1) De Heer Jezus heeft in Zijn goedheid ook een verdorven mens als ik was willen vergeven, waarvoor ik Hem alle dagen van mijn leven dankbaar ben!

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Fritsie:

Omdat ik wel beladen was met een grote zondeschuld, niet door mijn geboorte maar omdat ik 'dood was door de misdaden en de zonden' die ik zelf had gedaan. (Ef 2:1) De Heer Jezus heeft in Zijn goedheid ook een verdorven mens als ik was willen vergeven, waarvoor ik Hem alle dagen van mijn leven dankbaar ben!

Daar was geen kruisdood voor nodig. De bijbel staat vol van voorbeelden die bewijzen dat dat niet nodig was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Kaasjeskruid:

De mens heeft dan absolute vrijheid het goede te kiezen door zijn eigen wil. Dan wordt het ook mogelijk om gered te worden los van het Evangelie.

Daar spreekt toch ook een groot gevoel van rechtvaardigheid uit, dat wij door de Heer Jezus vanwege onze eigen daden beoordeeld worden? Hij zegt dan ook: 'En zullen uitgaan, die het goede gedaan hebben, tot de opstanding des levens, en die het kwade gedaan hebben, tot de opstanding der verdoemenis.' (Jh 5:29)

Op welke grond werden de mensen gered uit het dodenrijk, die leefden vóór Jezus werd geboren? Toch werden ze door Hem meegenomen naar het Paradijs. (Ef 4:8) De 'zaligwording' is iets anders, daar ga ik hier nu niet op in.

 

(P.s. ondanks de schijnbaar harde aanzet van @Kaasjeskruid, verzoek ik het mod.-team hem niet off. te waarschuwen of te bannen!)

1 uur geleden zei sjako:

Waar staat trouwens dat David een buitenechtelijk kind was? 

Juist één vers voor het vers waar staat dat Davids vader Isaï met zijn moeder trouwde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei Fritsie:

Daar spreekt toch ook een groot gevoel van rechtvaardigheid uit, dat wij door de Heer Jezus vanwege onze eigen daden beoordeeld worden? Hij zegt dan ook: 'En zullen uitgaan, die het goede gedaan hebben, tot de opstanding des levens, en die het kwade gedaan hebben, tot de opstanding der verdoemenis.' (Jh 5:29)

Het kiezen van de mens bestaat niet uit de keuze tussen wel of niet zondigen, maar uit het je afhankelijk weten van het werk van Jezus aan het kruis. Omdat wij op geen enkele manier in staat zijn om niet te zondigen. Wij zijn allemaal, inclusief baby's, afgescheiden van God en missen de volmaaktheid die Hij van ons eist. Genade is geen beloning voor menselijke deugd.

2 uur geleden zei Fritsie:

Jezus Christus was en is volmaakt, maar bij Zijn Offer op Golgota was Hij niet zonder zonde, Hij had juist alle zonde op Zich genomen, die der wereld, ook die van u en die van mij. Dat de Heer Jezus met die enorme zonde beladen werd, was ook reden dat Zijn Vader afstand nam, en Jezus vroeg: 'Mijn God! Waarom hebt Gij Mij verlaten!'

Volkomen nonsens en een grove belediging van God. Zonden op Zich nemen is totaal iets anders dan zondigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fritsie:

Te belachelijk voor woorden. Dus omdat Nazi-Duitsland ons in '40-'45 bezette, zijn alle kinderen geboren in die bezettingsjaren Duitsers? De erfzonde-theorie wordt nergens geleerd of gevonden in de Bijbel, maar wordt bewaard in "boeken naast de Bijbel", zoals de catechismus en Ned.Geloofsbelijdenis!

Dan moet je niet bij mij klagen maar bij Paulus. Maar het is toch logisch. Als de ouders van de hele mensheid behept zijn met de dood door die zonde, dan zijn toch ook alle nakomelingen behept met dit defect. Daarvoor, dus voordat ze van de boom aten, gingen ze niet dood en zouden de nakomelingen ook niet dood zijn gegaan. Ik vind toch echt dat Paulus hier dat leert en trouwens op andere plaatsen ook. Als een baby zonder zonden zou zijn en het zou overlijden dan zou dus Jezus niet hoeven te sterven voor die baby. Maar dat is niet wat de Bijbel leert. Jou vergelijk met Nazi-Duitsland gaat niet op, want die baby's hadden geen gezamenlijke ouders en dat is wel het geval met Adam en Eva. 

Heb trouwens nog even gezocht over de moeder van Koning David. Die wordt niet vermeld. Blijkbaar niet belangrijk, maar dat hij een buitenechtelijk kind zou zijn staat nergens.

2 uur geleden zei HJW:

Jij noemt liever de term "leugens" en dergelijke. Is van een zelfde intolerantie. Waarom mag je die term dan wel gebruiken ? Of de term "dwaalleer ".

In plaats van zo te reageren zou je ook eens kunnen redeneren zoals een wedergeboren Christen betaamd. 

2 uur geleden zei Fritsie:

Van de kinderen (ik doe de ongeborenen en de baby's er ook bij) zei de Heer Jezus: 'Want Ik zeg ulieden, dat hun engelen, in de hemelen, altijd zien het aangezicht Mijns Vaders' (Mt.18:10)

Dat kun je van verdorven schepselen beslist niet concluderen.

Maar kinderen gaan ook dood, dus zijn ze behept met de zelfde erfzonde als Adam en Eva. Kinderen zijn minder verdorven als volwassenen en we moeten op dezelfde manier geloven als hen. Maar kinderen kunnen ook heel gemeen doen tegen elkaar hoor. Ze zijn niet volmaakt.

2 uur geleden zei Fritsie:

Dat klopt, maar dat komt niet door geboorte maar doordat men ooit zelf begon met zondigen.

Nee, omdat ze de erfzonde erfden van hun ouders. De zonde brengt de dood. De dood komt dus door zonde. Baby's kunnen doodgaan. Ze zijn dus behept met een zonde, de erfzonde. 

2 uur geleden zei Fritsie:

Jezus Christus was en is volmaakt, maar bij Zijn Offer op Golgota was Hij niet zonder zonde, Hij had juist alle zonde op Zich genomen, die der wereld, ook die van u en die van mij. Dat de Heer Jezus met die enorme zonde beladen werd, was ook reden dat Zijn Vader afstand nam, en Jezus vroeg: 'Mijn God! Waarom hebt Gij Mij verlaten!'

Dit is echt een hele slechte verklaring waarom Jezus voor ons kon sterven. Jezus was juist volkomen zondeloos. Als Hij dat niet was geweest dan had Hij Zijn leven nooit kunnen geven in ruil voor velen. Oog voor oog, tand voor tand, volmaakt leven voor volmaakt leven, Jezus zoenoffer voor de zonde van Adam. Jezus heeft een volmaakt offer gebracht, precies zoals Jesaja profeteerde. Hij heeft dit offer alleen gedragen. Eeuwige dankbaarheid voor dit offer.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei HJW:

Hij dacht dat het in zijn tijd ging gebeuren, dat staat ook gewoon in de bijbel. Daarm heeft hij ook niets op laten schrijven. het stond te gebeuren, het kwam eraan, het was dichtbij.

Ja, maar dat was het ook. Er worden vaak twee zaken door elkaar gehaald. Je hebt de Joodse eindtijd, het einde van het Joodse samenstel en je hebt de algemene eindtijd waar we nu inzitten. Jezus dacht het niet, hij wist het zeker.

2 uur geleden zei HJW:

Einde missie zoals hij dat voor ogen had.

En de opstanding dan????

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei sjako:

In plaats van zo te reageren zou je ook eens kunnen redeneren zoals een wedergeboren Christen betaamd. 

Ben ik nu ineens weer een wedergeboren christen ? Harrie in de warrie.

Maar volgens je eigen woorden:

Citaat

Hij probeert alle geloven over een kam te scheren door te stellen dat we allemaal kinderen van God zijn. En dat is een grove leugen.

Citaat

Het is een leugen om vooral de Joden af te houden van het Christendom

Je spreekt anderen aan op hun woordkeuze, maar zelf kun je er ook wat van.

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fritsie:

Omdat ik wel beladen was met een grote zondeschuld, niet door mijn geboorte maar omdat ik 'dood was door de misdaden en de zonden' die ik zelf had gedaan. (Ef 2:1) De Heer Jezus heeft in Zijn goedheid ook een verdorven mens als ik was willen vergeven, waarvoor ik Hem alle dagen van mijn leven dankbaar ben!

Je hebt het alletwee. Een zonde die je begaat kan worden vergeven en wordt ook vergeven op basis van Jezus loskoopoffer, maar daarom hoefde Jezus niet te sterven. Jezus moest sterven ter compensatie van de zonde door Adam. Hij wordt ook wel de laatste Adam genoemd hierom. (1Kor 15:45)

Romeinen 5:14 is trouwens ook heel duidelijk.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei sjako:

Ja, maar dat was het ook. Er worden vaak twee zaken door elkaar gehaald. Je hebt de Joodse eindtijd, het einde van het Joodse samenstel en je hebt de algemene eindtijd waar we nu inzitten. Jezus dacht het niet, hij wist het zeker.

En zo maak je de bijbel ondergeschikt aan je eigen theologie. Als je kennis zou hebben van het joodse geloof, kun je niet tot dit soort gedachten komen.

8 minuten geleden zei sjako:

En de opstanding dan????

De opstanding is het centrale thema van de eerste christenen. Dat herdachten ze en daar is het van oorsprong op gebaseerd.

De opstanding zegt niets over het gestorven zijn voor de zonden van de mensheid. Het geloof in de opstanding houdt in dat daarmee bewezen zou zijn dat de dood niet het einde is. Meer niet.

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei HJW:

Je spreekt anderen aan op hun woordkeuze, maar zelf kun je er ook wat van.

Bedoel niet dat anderen liegen, want die zullen het geloven, maar dat de theologie dat vaak wel doet. En toch weer op de man spelen he. 

5 minuten geleden zei HJW:

En zo maak je de bijbel ondergeschikt aan je eigen theologie. Als je kennis zou hebben van het joodse geloof, kun je niet tot dit soort gedachten komen.

En toch is het zo. De geslachtsregisters, de tempel, de offers.... allemaal zijn ze verdwenen of vernietigd. Precies zoals Jezus profeteerde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei sjako:

Bedoel niet dat anderen liegen, want die zullen het geloven, maar dat de theologie dat vaak wel doet. En toch weer op de man spelen he. 

Is dat niet iets wat je zelf uitlokt door steeds die tweestrijd met Satan te cultiveren op een vijandige manier? Christenen ijveren voor verzoening en herstel, tenzij ik me schromelijk vergis in het christendom.

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei sjako:

Bedoel niet dat anderen liegen, want die zullen het geloven, maar dat de theologie dat vaak wel doet. En toch weer op de man spelen he. 

Het is beter om het beide niet te doen. Als iemand het JG geloof afkraakt, spring je uit je vel, want ook dan voel je je persoonlijk aangesproken. Zo geldt dat ook voor anderen en hun geloofsbeleving. Mensen voelen zich ook persoonlijk door jou aangevallen als jij hun geloof een leugen noemt. En dat is ook op de man spelen. Zou je ook eens rekening mee kunnen houden.

Ten tweede: als iemand beweert dat een onderdeel van de JG leer een leugen is, dan voel jij je niet aangesproken ?

Ten derde: als iemand iets een ketterij noemt, dan gaat dat ook over de theologie en niet over de persoon.

25 minuten geleden zei sjako:

En toch is het zo. De geslachtsregisters, de tempel, de offers.... allemaal zijn ze verdwenen of vernietigd. Precies zoals Jezus profeteerde.

Er zijn wat vormen gewijzigd. Het jodendom is niet verdwenen, dat was geen eindtijd.

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei HJW:

Het is beter om het beide niet te doen. Als iemand het JG geloof afkraakt, spring je uit je vel, want ook dan voel je je persoonlijk aangesproken. Zo geldt dat ook voor anderen en hun geloofsbeleving. Mensen voelen zich ook persoonlijk door jou aangevallen als jij hun geloof een leugen noemt. En dat is ook op de man spelen. Zou je ook eens rekening mee kunnen houden. Ten tweede: als iemand beweert dat een onderdeel van de JG leer een leugen is, dan voel jij je niet aangesproken?Ten derde: als iemand iets een ketterij noemt, dan gaat dat ook over de theologie en niet over de persoon.

Vrees alleen dat een JG iets over het hoofd ziet, zo wordt het mi telkens een half verhaal. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei TTC:

Is dat niet iets wat je zelf uitlokt door steeds die tweestrijd met Satan te cultiveren op een vijandige manier? Christenen ijveren voor verzoening en herstel, tenzij ik me schromelijk vergis in het christendom.

Met satan zal ik nooit geen vriendjes worden.

22 minuten geleden zei HJW:

Het is beter om het beide niet te doen. Als iemand het JG geloof afkraakt, spring je uit je vel, want ook dan voel je je persoonlijk aangesproken. Zo geldt dat ook voor anderen en hun geloofsbeleving. Mensen voelen zich ook persoonlijk door jou aangevallen als jij hun geloof een leugen noemt. En dat is ook op de man spelen. Zou je ook eens rekening mee kunnen houden.

Je hebt gelijk. Ik moet ook op m'n woorden letten. Menselijk denk ik. 

23 minuten geleden zei HJW:

Er zijn wat vormen gewijzigd. Het jodendom is niet verdwenen, dat was geen eindtijd.

Zoals het toen was wel. Het Judaisme is nu heel anders. Geen tempel, geen offers, geen geslachtsregisters en ga zo maar door.

24 minuten geleden zei HJW:

Ten tweede: als iemand beweert dat een onderdeel van de JG leer een leugen is, dan voel jij je niet aangesproken ?

 

Natuurlijk voel ik me aangesproken, maar ik leg dan op een fatsoenlijke manier mijn visie uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid