Spring naar bijdragen

Is Jezus Michael de aartsengel?


Aanbevolen berichten

Op ‎2‎-‎9‎-‎2018 om 09:32 zei sjako:

Ja, gelukkig wel.

Waar kunt u dat uit opmaken @sjako?

 

Op ‎20‎-‎8‎-‎2018 om 17:58 zei Fritsie:

Klein en subtiel, maar een GROTE VERVALSING door het WTG. Het woordje "WEER" is vanwege het WTG-paradigma TOEGEVOEGD, om hun on-Bijbelse theorie van de ZIELENSLAAP kloppend te krijgen!

modbreak Trajecto: het woordje "weer" staat niet in de NWV die de JG's gebruiken. Vraag liever aan sjako waarom hij van "weer" spreekt nadat hij eerst de exacte tekst zoals die in de NWV staat heeft geciteerd, dan maar direct conclusies te trekken.

@sjako, de vraag van Trajecto wil ik u graag bij deze stellen:  Waarom sprak u in onze discussie van "weer", nadat u eerst de exacte tekst volgens de NWV had geciteerd?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 128
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Op de vraag of Jezus identiek is met de aartsengel Michaël kan ik antwoorden met: Nee. Michaël is een (aarts)engel, die als taak heeft Gods volk terzijde te staan.  De engel Michaël komt 8 k

Elke christen wordt door Jezus zelf gedoopt, niemand uitgezonderd. Wie het vatten kan, vatte het.

Je hebt het nog nooit uitgelegd. Denk je dat de twaalf stammen zomaar voor de lol worden genoemd? Of om ons in verwarring te brengen? De Bijbel strookt hier niet met jullie leer. Ik heb het hier al va

Het woordje weer is logisch. (zie bijv Job 14:14) Je komt 'weer' tot leven als je niet behoort tot de 144.000. De Bijbel is duidelijk dat pas bij Jezus wederkomst er een opstanding zal plaatsvinden. (zie bijv Mattheus 13:39-43) In de tussentijd ben je nog steeds in Hades. Pas aan het eind van het 1000 jarig Rijk wordt Hades in het meer van vuur gegooid. Wat betekent dat er geen Graf meer zal zijn. Dus niet direct na je dood. Dat geld niet voor gezalfden op dit moment. Die krijgen wel een directe opstanding in de hemel. 

Adam en Eva zouden ook niet naar een hemel toe zijn gegaan. De aarde was hun bestemming. En dat zal het voor de overgrote meerderheid van de mensheid ook weer zo zijn. Anders kan je toch niet zeggen dat de daden van satan ongedaan zijn gemaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei sjako:

Het woordje weer is logisch. (zie bijv Job 14:14) Je komt 'weer' tot leven als je niet behoort tot de 144.000.

Echter, ik had niet Job geciteerd maar de Heer Jezus.

Ieder mens bevindt zich nu reeds door zijn 'misdaden en de zonden' in de dood! (Ef.2:1) Slechts door het horen (of lezen) van de stem van Jezus Christus en Hem als Verlosser van zonden aannemen, doet de gelovige mens tot leven komen. Daarom: dat is in het nu, de tegenwoordige tijd, niet pas bij de opstanding.

'Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: De ure komt, en is nu, wanneer de doden zullen horen de stem des Zoons Gods, en die ze gehoord hebben, zullen leven.' (Joh.5:25, SV)

(Bij de (tweede)opstanding worden de overige doden opgewekt, de boosdoeners tot de opstanding der verdoemenis, terwijl degenen die het goede zochten en gedaan hebben (Rm.2:14) tot de op opstanding des levens. Onder deze laatste groep bevinden zich de mensen die nooit van de Heer Jezus hadden gehoord of Hem konden aannemen, en verbleven tot die tijd, evenals alle boosdoeners, wel in Hades maar staan dus op ten leven. (Jh.5:29) Maar zij die de stem van de Heer Jezus nu horen en Hem direct aannemen, worden overgeplaatst vanuit de dood in het leven. (Jh.5:24) Deze laatsten zijn dus al overgegaan vanuit de dood in het Koninkrijk Gods: zij leven, zij komen niet in Hades, zij zullen de dood niet zien, en zij zullen volgens Openbaring als eerste groep met de Heer Jezus opstaan; dit is de eerste opstanding. (Op.20:4) Pas daarna (nadat de 'duizend jaren geëindigd' zijn) worden al de 'overige' doden weer levend.

1 uur geleden zei sjako:

In de tussentijd ben je nog steeds in Hades.

Maar niet de wedergeboren kinderen van God, die hebben de Heer Jezus als Redder en Verlosser aangenomen en zijn gedoopt met de Heilige Geest.
(Wil je dus niet in Hades komen, zorg dan dat je de Heer Jezus Christus als Verlosser en Heiland aanroept, en je zult behouden blijven! (Rm.10:13)

1 uur geleden zei sjako:

Dus niet direct na je dood. Dat geld niet voor gezalfden op dit moment. Die krijgen wel een directe opstanding in de hemel. 

Waarom zou u @sjako ook niet zelf een gezalfde willen zijn? De zalving met de Heilige Geest is ook voor u, indien u in de Heer Jezus gelooft God te zijn.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fritsie:

Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: De ure komt, en is nu, wanneer de doden zullen horen de stem des Zoons Gods, en die ze gehoord hebben, zullen leven.' 

Het uur komt nog zegt Jezus, het ligt in de toekomst. En is nu betekent op dat moment. Wat deed Jezus op dat moment? Hij wekte Lazarus op. Jezus was op dat moment aanwezig en kon dus Lazarus opwekken. Maar Lazarus ging daarna weer dood. Je moet er niet meer in lezen dan er staat.

Gelovigen die Jezus hebben aangenomen als hun Messias en er naar leven krijgen een opstanding. De eerste opstanding. Hiertoe behoren ook de gezalfden. 

Geleidelijk krijgen ook de andere mensen een opstanding in de tweede opstanding en daar behoren idd ook mensen die nooit van Jezus hebben gehoord. Onrechtvaardigen hoeven niet perse misdadigers te zijn. Alle mensen krijgen de kans alsnog Jezus aan te nemen.

Het probleem met uw redenering is dat u geen onderscheid maakt tussen gezalfden en de andere schapen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 20-8-2018 om 09:17 zei sjako:

Geregeld is er onenigheid over Michael de aartsengel. Is Jezus de aartsengel Michael? Naar mijn mening is hier geen enkele twijfel over. Ik zal het proberen uit te leggen aan de hand van de Bijbel.

Mijn mening is dat Jezus geen engel is. Hij is wel een engel in de zin van boodschapper natuurlijk. En we komen in het OT ook de engel van de heer tegen die even later vereenzelvigd wordt met God. Engel is boodschapper. Maar als we het hebben over de engel als schepsel, zoals dat wezen dat aan Maria de blijde boodschap gaf, of in Exodus de boel zat af te slachten, of Rafael in verhaal met Tobit, of liedjes voor de herdertjes bij nachte zat te zingen: Neuh. 

De opening in het evangelie van Johannes wijst er wat mij betreft op dat Jezus het Woord  is, waardoor God alles geschapen heeft. Het Woord dat God is. Het Woord dat niet geschapen is en er altijd geweest is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Olorin:

Mijn mening is dat Jezus geen engel is.

Dat is mijn mening ook, Hij is de Zoon van God. Maar je moet het woord engel hier zien als 'boodschapper'. Hij vertegenwoordigd God. Een engel vertegenwoordigd ook God. God is zo'n macht en heeft zo'n enorme energie dat je God niet kunt zien. Wel kunnen boodschappers God vertegenwoordigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei sjako:

Dat is mijn mening ook, Hij is de Zoon van God. Maar je moet het woord engel hier zien als 'boodschapper'. Hij vertegenwoordigd God. Een engel vertegenwoordigd ook God. God is zo'n macht en heeft zo'n enorme energie dat je God niet kunt zien. Wel kunnen boodschappers God vertegenwoordigen.

@sjako, u zei toch dat Michael en Jezus Christus één en dezelfde persoon zijn? Uw stellingen zijn heel verwarrend!

4 uur geleden zei sjako:

Mijn mening is dat Jezus geen engel is. (Olorin)

 

4 uur geleden zei sjako:

God is zo'n macht en heeft zo'n enorme energie dat je God niet kunt zien. 

Ik had u toch al eens gevraagd om niet te jokken?

'Zalig zijn de reinen van hart; want zij zullen God zien.' (Mt.5:8)

13 uur geleden zei Olorin:

De opening in het evangelie van Johannes wijst er wat mij betreft op dat Jezus het Woord  is, waardoor God alles geschapen heeft. Het Woord dat God is. Het Woord dat niet geschapen is en er altijd geweest is.  

Helemaal juist, bravo!

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Fritsie:

@sjako, u zei toch dat Michael en Jezus Christus één en dezelfde persoon zijn? Uw stellingen zijn heel verwarrend!

Ja, dat is ook zo, maar Jezus kan toch de Boodschapper zijn in dit geval. Hij roept met de stem als van een aartsengel. Dus Hij kondigt iets aan. 

 

24 minuten geleden zei Fritsie:

'Zalig zijn de reinen van hart; want zij zullen God zien.' (Mt.5:8)

Dit is na de opstanding niet ervoor. In dit leven kunnen we God niet zien. Rechters 13:22, Exodus 33:20 "Mijn gezicht kun je niet zien, want geen mens kan mij zien en in leven blijven.""

Johannes 1:18: Geen enkel mens heeft God gezien. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-9-2018 om 21:23 zei sjako:

En is nu betekent op dat moment. Wat deed Jezus op dat moment? Hij wekte Lazarus op.

Even goed lezen @sjako, Johannes 5 gaat helemaal niet over Lázarus, dat gebeurt pas in hoofdstuk 11!

Op 4-9-2018 om 16:38 zei sjako:

Het woordje weer is logisch. Je komt 'weer' tot leven als je niet behoort tot de 144.000.

Zoals gezegd heb ik niet Job geciteerd, maar de Heer Jezus. Het woordje "weer" door u gebruikt is zeer misleidend, want wie de Heer Jezus aanneemt en gedoopt wordt met de Heilige Geest, behoort vanzelfsprekend tot de 144000. Je kunt immers niet in de Heer Jezus geloven, en daarna nog in de dood komen! Want wie in Christus Jezus gelooft zal de dood niet zien of smaken:

'Zo iemand Mijn woord bewaard zal hebben, die zal den dood niet smaken in der eeuwigheid?' (Jh.8:52)

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fritsie:

Even goed lezen @sjako, Johannes 5 gaat helemaal niet over Lázarus, dat gebeurt pas in hoofdstuk 11!

Ja oeps, u heeft gelijk. Maar het verhaal wordt niet anders. Jezus was op dat moment op aarde. Op dat moment wekte Hij mensen op uit de dood. Maar alle andere doden worden opgewekt bij de wederkomst. 

10 minuten geleden zei Fritsie:

Het woordje "weer" door u gebruikt is zeer misleidend, want wie de Heer Jezus aanneemt en gedoopt wordt met de Heilige Geest, behoort vanzelfsprekend tot de 144000. Je kunt immers niet in de Heer Jezus geloven, en daarna nog in de dood komen! Want wie in Christus Jezus gelooft zal de dood niet zien of smaken:

Dat is uw mening. Job is in deze wel belangrijk want hier gaat het ook over de opstanding. 144.000 is dus volgens u symbolisch, maar in Openbaring wordt het gesteld tegenover de schare die niemand tellen kon, dus een precies getal tegenover een ongedefinieerd aantal. Het is dus heel aannemelijk dat deze 144.000 dus letterlijk zijn. Ik ben het niet met u eens dat wanneer je eenmaal Jezus heeft aangenomen dat je niet meer van je geloof kunt vallen. Je moet tot het einde volharden zegt de Bijbel duidelijk. Waarom staan anders al die waarschuwingen in de Bijbel als je eeuwige leven niet zou kunnen verliezen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei sjako:

Dat is uw mening.

Dat dit mijn mening is komt omdat de Heer Jezus gezegd heeft: 
'Zo iemand Mijn woord bewaard zal hebben, die zal den dood niet smaken in der eeuwigheid?' (Jh.8:52)

3 uur geleden zei sjako:

Job is in deze wel belangrijk

Job was iemand uit het Oude Verbond die de aard, de bedoelingen en de plannen van God helemaal niet kende. Hoe zou Job Gods plannen ook moeten kennen, hij had immers geen deel aan de Heilige Geest!
 

3 uur geleden zei sjako:

Ik ben het niet met u eens dat wanneer je eenmaal Jezus heeft aangenomen dat je niet meer van je geloof kunt vallen.

Dit zijn dan ook uw woorden, niet die van mij!
De mensen die echt van de Heer Jezus houden, bewaren zijn woorden en vallen daarom nimmer af!

3 uur geleden zei sjako:

144.000 is dus volgens u symbolisch

De 144000 is inderdaad symbolisch, zij drukt in dit beeld (12 stammen van Israël) de Gemeente van Jezus Christus uit.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 20-8-2018 om 09:17 zei sjako:

Geregeld is er onenigheid over Michael de aartsengel. Is Jezus de aartsengel Michael? Naar mijn mening is hier geen enkele twijfel over. Ik zal het proberen uit te leggen aan de hand van de Bijbel.

Mwa, valt gelukkig wel mee. Verreweg het grootste deel van christendom zie Jezus niet als Michael. Die dat wel zien is relatief een klein groepje, veel mensen komen er denk ik niet geregeld mee in aanraking. Ik lig niet. En ik heb trouwens ook niet-christelijke vrienden die wel eens van de drie eenheid hebben gehoord, maar nog nooit gehoord zullen hebben dat Jezus Michael is denk ik. 

Voor mij is het trouwens ondertussen wel een uitgemaakte zaak dat Jezus God is (met alle nuances zoals ze in de geloofsbelijdenis van Nicea staan). Niet alleen maar omdat ik toevallig in dat dogma zou geloven, maar ik voel me er best wel in bevestigd door de Bijbel, wat ik zoal aan heeeeeel vroeg christelijke schrijvers er over heb gelezen en een best stevige theologische onderbouwing van christelijke denkers. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Fritsie:

Dat dit mijn mening is komt omdat de Heer Jezus gezegd heeft: 
'Zo iemand Mijn woord bewaard zal hebben, die zal den dood niet smaken in der eeuwigheid?' (Jh.8:52)

De Bijbel onderwijst duidelijk een opstanding in het begin van het Duidend Jarig Rijk. Dat ligt nog in de toekomst. Openbaring 20:4-6 is erg duidelijk.

En ik zag tronen, en degenen die erop zaten kregen autoriteit om te oordelen. Ik zag de zielen van hen die terechtgesteld waren omdat ze getuigenis hadden gegeven van Jezus en hadden gesproken over God, en van hen die het wilde beest en zijn beeld niet hadden aanbeden en die niet het merkteken op hun voorhoofd of op hun hand hadden gekregen. Ze kwamen tot leven en regeerden als koningen met de Christus, 1000 jaar lang.  5 (De andere doden kwamen pas tot leven toen de 1000 jaar voorbij waren.) Dit is de eerste opstanding.  6 Gelukkig en heilig is iedereen die deelheeft aan de eerste opstanding. Over hen heeft de tweede dood geen autoriteit, maar ze zullen priesters van God en van de Christus zijn en ze zullen de 1000 jaar met hem als koningen regeren.

Er staat dat ze tot leven kwamen. Ze waren dus eerst dood. Deze eerste opstanding betreft de uitverkorenen, de 144.000. Als ze als koniningen gaan regeren dan moet er ook iets te regeren zijn. Dat zijn mensen die een opstanding krijgen en die de Grote verdrukking overleven, de grote schare die niemand tellen kan. Dit zijn de ‘onderdanen’. Zij krijgen net als de gezalfden eeuwig leven. En dat bedoelde Jezus dat ze de dood niet zouden smaken tot in eeuwigheid.

 

13 uur geleden zei Fritsie:

Job was iemand uit het Oude Verbond die de aard, de bedoelingen en de plannen van God helemaal niet kende. Hoe zou Job Gods plannen ook moeten kennen, hij had immers geen deel aan de Heilige Geest!

Dit is onzin. Gods heilige Geest was wel degelijk bij mensen uit het OT. Bijv Mozes. Numeri 11:17 bijv 

Ik zal afdalen en daar met je spreken, en ik zal wat van de geest die op jou is, wegnemen en op hen leggen. Dan zullen zij je helpen de vracht van het volk te dragen, zodat je die niet alleen hoeft te dragen.

Mozes kon het alleen niet meer aan. Jehovah nam wat van Zijn geest weg bij Mozes en verdeelde dit over 70 oudsten als hulp voor Mozes. Hier zie je duidelijk dat Gods Geest geen Persoon is maar Jehovah’s werkzame kracht, de vinger van God zeg maar. Ook zie je duidelijk dat Gods geest wel degelijk bij mensen in het OT was. 

De Bijbel is ook geen mensenwerk. Het is geïnspireerd door Gods geest. Jobs waren waren dus eigen Gods woorden. Job schreef dingen die hij nooit kon weten. Bijv bepaalde dingen over de schepping. Job 26 vers 7 zegt bijv dat de aarde aan niets hangt. Dat is dus wetenschappelijk correct.

Hij spant de noordelijke hemel uit over lege ruimte,hangt de aarde op aan niets.

Ook doet hij uitspraken over bijv de waterkeringloop die hij nooit zelf kon weten. Hij was zijn kennis duizenden jaren vooruit. Dat kan enkel door Gods geest.

13 uur geleden zei Fritsie:

De mensen die echt van de Heer Jezus houden, bewaren zijn woorden en vallen daarom nimmer af!

Daar ben ik wel mee eens. Het gaat om een band met God en Jezus. Die moet je net als iedere band onderhouden. Jezus laat je idd niet zo maar los. Integendeel zelfs. Maar het is noodzakelijk iedere dag hier aan te werken, maar dat zit bij u wel goed denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Fritsie:

De 144000 is inderdaad symbolisch, zij drukt in dit beeld (12 stammen van Israël) de Gemeente van Jezus Christus uit.

En wie is de Grote Schare dan? Het getal heeft zeker symboliek, maar kan tevens ook letterlijk zijn. Maar ik vind het al heel fijn dat u inziet dat het de Gemeente van Christus is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei sjako:

De Bijbel onderwijst duidelijk een opstanding in het begin van het Duidend Jarig Rijk. Dat ligt nog in de toekomst. 

Alweer fout sjako, wel een beetje bij de les blijven aub;

'Daarom zegt Hij: Ontwaakt, gij, die slaapt, en staat op uit de doden; en Christus zal over u lichten.' (Ef.5:14)

Dat is nu.

'En dit zeg ik te meer, dewijl wij de gelegenheid des tijds weten, dat het de ure is, dat wij nu uit den slaap opwaken; want de zaligheid is ons nu nader, dan toen wij eerst geloofd hebben.' (Rm.13:11)

Ziet u wel, de Bijbel is duidelijk: nu!

13 minuten geleden zei sjako:

Ze kwamen tot leven en regeerden als koningen met de Christus, 1000 jaar lang.  

Dit is een gekunsteld citaat uit het WTG-paradigma! In de Bijbel staat daarentegen:

'..en zij leefden en heersten als koningen met Christus, de duizend jaren.' (Op.20:5)

Dus niet het foutieve "ze kwamen tot leven", want leven deden ze al bij Koning Jezus. Maar het gaat hier om een bijvoeglijke bepaling: hoe leefden zij? Antwoord: als koningen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Olorin:

En ik heb trouwens ook niet-christelijke vrienden die wel eens van de drie eenheid hebben gehoord, maar nog nooit gehoord zullen hebben dat Jezus Michael is denk ik. 

Bijbelwetenschappers zijn het er toch steeds meer mee eens dat Michael de naam is van Christus in de hemel. Ik denk dat de drieeenhiedsleer in de weg zit. God kan in die optiek niet vereenzelvigd worden met een engel. Maar een engel is een Boodschapper. Engel en boodschapper heeft in het Hebreeuws het zelfde woord. Jezus was het Woord van God. Hij was/is dus ook woordvoerder van God.

15 minuten geleden zei Fritsie:

'Daarom zegt Hij: Ontwaakt, gij, die slaapt, en staat op uit de doden; en Christus zal over u lichten.' (Ef.5:14)

Waar staat dat het over nu gaat? Als je bijv in dezelfde brief Efeziers 2:1 leest dan wordt dat duidelijk.

Bovendien heeft God jullie levend gemaakt, hoewel jullie dood waren door jullie overtredingen en zonden.  2 Jullie volgden daarmee eens de weg van deze wereld en de heerser over de macht van de lucht, de geest die nu actief is in ongehoorzame mensen.

Hier heeft Paulus het tegen nog levende mensen. Ze waren dood voor God, maar zijn nu levend gemaakt voor Hem. Omdat ze in de belofte en geloof leven van Jezus Christus. Na de dood krijgen ze eeuwig leven. Er staat niet wanneer.

15 minuten geleden zei Fritsie:

Dit is een gekunsteld citaat uit het WTG-paradigma! In de Bijbel staat daarentegen:

'..en zij leefden en heersten als koningen met Christus, de duizend jaren.' (Op.20:5)

Nou dat zegt de Statenvertaling, nou niet de meest zuivere vertaling en dan zeg ik het nog voorzichtig. NBG51 zegt bijv

‘En ik zag tronen, en zij zetten zich daarop, en het oordeel werd hun gegeven; en (ik zag) de zielen van hen, die onthoofd waren om het getuigenis van Jezus en om het woord van God, en die noch het beest noch zijn beeld hadden aangebeden en die het merkteken niet op hun voorhoofd en op hun hand ontvangen hadden; en zij werden weder levend en heersten als koningen met Christus, duizend jaren lang.’
‭‭Openbaring‬ ‭20:4‬ ‭NBG51‬‬
http://bible.com/328/rev.20.4.nbg51

De Nieuwe Bijbelvertaling zegt: Zij waren tot leven gekomen....

Het lijkt er dus wel heel sterk op dat de Statenvertaling juist aangepast is.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

En dan nu een voor u hele moeilijke:

De Tempel Gods rust op haar Fundament, Jezus Christus. Hij is daarvan de hoeksteen, de Gemeenteleden bij elkaar vormen als levende stenen de rest van de Tempel. De opbouw en de voleinding (voltooiing) vanaf het Fundament, is één geheel. Dit houdt in dat alle beginselen van het ware Evangelie van Jezus Christus, reeds in Zijn Fundament aanwezig zijn. In Hebreeen 6:1-2 wordt door de apostel het Fundament Jezus Christus genoemd. In vs2 staat:

'Van de leer der dopen, en van de oplegging der handen, en van de opstanding der doden, en van het eeuwig oordeel.'

Ziet u @sjako , opstanding der doden begint in het Fundament, nu, en heeft zijn ultieme voltooiing bij het gereedkomen van de Vrouw van Jezus Christus, Zijn Gemeente.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fritsie:

En dan nu een voor u hele moeilijke:

De Tempel Gods rust op haar Fundament, Jezus Christus. Hij is daarvan de hoeksteen, de Gemeenteleden bij elkaar vormen als levende stenen de rest van de Tempel. De opbouw en de voleinding (voltooiing) vanaf het Fundament, is één geheel. Dit houdt in dat alle beginselen van het ware Evangelie van Jezus Christus, reeds in Zijn Fundament aanwezig zijn. In Hebreeen 6:1-2 wordt door de apostel het Fundament Jezus Christus genoemd. In vs2 staat:

'Van de leer der dopen, en van de oplegging der handen, en van de opstanding der doden, en van het eeuwig oordeel.'

Ziet u @sjako , opstanding der doden begint in het Fundament, nu, en heeft zijn ultieme voltooiing bij het gereedkomen van de Vrouw van Jezus Christus, Zijn Gemeente.

Zo moeilijk is dit niet hoor. Paulus heeft in het in vers 1 dat de grondleer over de Christus achter hun is gelaten. Ze moesten gaan streven naar een meer volwassen geloof. Er moest niet steeds opnieuw een fundament worden gelegd. Nee, de Christenen van die tijd moesten zich verder gaan verdiepen dan alleen de basisleer over dopen, het opleggen van de handen, de opstanding van de doden en van het eeuwige oordeel. Ze moesten meer gaan begrijpen, de diepere dingen van het geloof, en Paulus moedigde ze hiertoe aan. 

Zie hier, de opstanding van de doden is een basisleer. Een leer die fundamenteel is en wat eigenlijk tot de 'melk' behoort en niet tot het vastere voedsel. De Bijbel is dan ook helder over de opstanding. Die vindt plaats in de toekomst en die begint met de regering door Christus, dus na de Tijden der Heidenen. Dan zullen eerst de gezalfden een hemelse opstanding krijgen. Dat is ondertussen gebeurd. De overige doden krijgen een na Jezus wederkomst een opstanding, maar allereerst de gelovigen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei sjako:

Bijbelwetenschappers zijn het er toch steeds meer mee eens dat Michael de naam is van Christus in de hemel.

Het zou zo maar eens kunnen dat we die "wetenschappers" in een bepaald hoekje moeten zoeken, denkt u ook niet?
Michael is de naam van een geschapen wezen, een engel van God, terwijl Jezus Christus het vleesgeworden Woord en daarmee God Zelf is.


'Daarom zegt Hij: Ontwaakt, gij, die slaapt, en staat op uit de doden; en Christus zal over u lichten.' (Ef.5:14)

5 uur geleden zei sjako:

Waar staat dat het over nu gaat?

Het is inherent dat Efeze 5:14 over nu gaat. Of heeft u misschien voor vandaag de wekker op half 8 acht gezet, om vervolgens pas volgende week uit bed te komen?

 

6 uur geleden zei sjako:

Nou dat zegt de Statenvertaling

Inderdaad de Statenvertaling, de meest zuivere Nederlandse Bijbelvertaling.
'..en zij leefden en heersten als koningen met Christus, de duizend jaren.' (Op.20:4)

De Engelse King James, Authorised Version heeft:
'..and they lived and reigned with Christ a thousand years.' (KJV Op.20:4)

 

 

6 uur geleden zei Fritsie:

'En dit zeg ik te meer, dewijl wij de gelegenheid des tijds weten, dat het de ure is, dat wij nu uit den slaap opwaken; want de zaligheid is ons nu nader, dan toen wij eerst geloofd hebben.' (Romeinen 13:11)

Lastige tekst he @sjako? Het is de ure dat u uit de slaap ontwaakt! Niet over een tijd lang of kort, maar nu.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎5‎-‎9‎-‎2018 om 08:54 zei sjako:

Hij vertegenwoordigd God. Een engel vertegenwoordigd ook God.

Als jonge man werkte ik bij een textielhuis. Als de eigenaar op pad was beheerde ik dikwijls zijn zaak, ik vertegenwoordigde daarmee de eigenaar. Maar die beste man had ook nog twee dochtertjes en een zoon. Zijn zoon nam later de zaak van zijn vader over, ik werkte er toen al niet meer. Die zoon vertegenwoordigde ook de zaak van zijn vader, net als ik deed. Het grote verschil is echter, dat die zoon nu volledig eigenaar is en alle kapitaal van de zaak op naam heeft. Hij is daardoor inmiddels een rijk man. Ook nu zijn er weer medewerkers die geregeld zijn zaak vertegenwoordigen, maar eigenaar worden ze nooit!

Op ‎2‎-‎9‎-‎2018 om 09:32 zei sjako:
Op ‎2‎-‎9‎-‎2018 om 09:12 zei TTC:

Werk jij ook met die Heilige Geest?

Ja, gelukkig wel.

@sjako  waar kan uw omgeving dat uit opmaken dat u ook met de Heilige Geest werkt?

Op ‎2‎-‎9‎-‎2018 om 08:43 zei sjako:

Als Jezus de macht en autoriteit krijgt van  Zijn Vader hoe kan je dan tot die conclusie komen?

Nou u geeft het zelf al aan he? Jezus Christus heeft van God de Vader volledige autoriteit gekregen; dit staat in de voltooide tijd!
'Want gelijk de Vader het leven heeft in Zichzelven, alzo heeft Hij ook den Zoon gegeven, het leven te hebben in Zichzelven' (Jh.5:26)

Op ‎4‎-‎9‎-‎2018 om 16:38 zei sjako:

Dat geld niet voor gezalfden op dit moment.

De mensen die gezalfden noemt, waarmee zijn die volgens u gezalfd?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 7-9-2018 om 09:41 zei sjako:

Bijbelwetenschappers zijn het er toch steeds meer mee eens dat Michael de naam is van Christus in de hemel. Ik denk dat de drieeenhiedsleer in de weg zit. God kan in die optiek niet vereenzelvigd worden met een engel. Maar een engel is een Boodschapper. Engel en boodschapper heeft in het Hebreeuws het zelfde woord. Jezus was het Woord van God. Hij was/is dus ook woordvoerder van God.

Neuh, misschien die met JG achtergrond en wat exemplarische ad hoc voorbeelden, maar ik geloof er niks van dat er een algemene tendens is. Ik zie die niet lig. En om je eerlijk te zeggen, als 'leek' herken ik het ook niet. 

Dat engel boodschapper betekend klopt. En iedere profeet is ook een boodschapper. Zo is Jezus ook een engel. En wordt in de theologie ook wel eens vereenzelvigd met de Engel van de Heer. Maar dat is weer wat anders dan dat iedere boodschapper het type wezen is wat daar ere zij God zei bij de herders die bij nachte in het veld lagen, of vleugels hebben zoals ze op de verbondskist stonden afgebeeld en in visioenen zichtbaar waren. Of de gevallen versies die we demonen noemen en waar de duivel er eentje van is. Of te wel de metafysische wezens waar Michael ook onder valt, traditioneel als aartsengel aangeduid. Niet elke boodschapper is dat metafysische niet-aardse geschapen wezen. Maar die wezens dienen andersom wel dikwijls als boodschappers van God. Jezus is ook een woordvoerder van God, zelfs het Woord. Overigens iets wat de drie eenheidsleer ook niet tegenspreekt. Maar waar jij en die doctrines van mening mee verschillen is dat die woordvoerder ook zelf God is. "Eén in wezen met de Vader, en door wie alles geschapen is." 

 

bewerkt door Olorin
Link naar bericht
Deel via andere websites

@sjako      Deze dialoog is overgenomen uit "Het Joodse volk in Gods plan" 

  Op ‎8‎-‎9‎-‎2018 om 15:07 zei Fritsie:   1) U denkt dat Jezus Christus de aartsengel Michael is!

Antwoord sjako: Sterker nog, ik weet het zeker.

  Op ‎8‎-‎9‎-‎2018 om 15:07 zei Fritsie:   2) U aanbidt Jezus Christus niet!

Antwoord sjako: Nee, ik aanbidt Zijn Vader, zoals Hij ons heeft opgedragen.

Let op: De volgende feiten kan iedereen nalezen in de Bijbel:

1) De Heer Jezus Christus werd, na Zijn op aarde te zijn geweest, opgenomen in de hemel.
Bijbeltekst: 'De Heere dan, nadat Hij tot hen gesproken had, is opgenomen in den hemel, en is gezeten aan de rechter hand Gods.' (Mr.16:19)
[Het is te verwachten dat tekst-critici juist het slot van Markus 16 in twijfel willen trekken!]

2) In de hemel, in het midden van de zeven gouden kandelaren ziet Johannes zijn Heer Jezus Christus.
Bijbeltekst: 'En in het midden van de zeven kandelaren Een, den Zoon des mensen gelijk zijnde, bekleed met een lang kleed tot de voeten, en omgord aan de borsten met een gouden gordel' (Op.1:13)

Vervolgens ziet Johannes in hoofdstuk 12 van zijn visioen óók de engel Michaël.
Bijbeltekst: 'En er werd krijg in den hemel; Michael en zijn engelen krijgden tegen den draak, en de draak krijgde ook en zijn engelen.' (Op.12:7)

Conclusie: De Bijbel is ook hierin andermaal heel duidelijk, de Heer Jezus Christus is niet de aartsengel Michaël. Dat kan ook niet, want die twee worden afzonderlijk in de hemel genoemd. De engel Michaël is net als alle andere engelen een geschapen wezen (boodschapper, uitvoerder van Gods wil). De Heer Jezus is de Zoon van God en daarmee aan God gelijk. Om die reden geven behalve Openbaring ook andere boeken in de Bijbel aan dat de Heer Jezus Zelf ook God is:

- 'wij zijn in den Waarachtige, namelijk in Zijn Zoon Jezus Christus. Deze is de waarachtige God, en het eeuwige Leven.' (1Jh.5:20)
- 'God is geopenbaard in het vlees, is gerechtvaardigd in den Geest, is gezien van de engelen, is gepredikt onder de heidenen, is geloofd in de wereld, is opgenomen in heerlijkheid.' (1Tm.3:16)
- Welker zijn de vaders, en uit welke Christus is, zoveel het vlees aangaat, Dewelke is God boven allen te prijzen in der eeuwigheid. Amen.' (Rm.9:5)
 



 

bewerkt door Fritsie
Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Fritsie:

@sjako      Deze dialoog is overgenomen uit "Het Joodse volk in Gods plan" 

  Op ‎8‎-‎9‎-‎2018 om 15:07 zei Fritsie:   1) U denkt dat Jezus Christus de aartsengel Michael is!

Antwoord sjako: Sterker nog, ik weet het zeker.

  Op ‎8‎-‎9‎-‎2018 om 15:07 zei Fritsie:   2) U aanbidt Jezus Christus niet!

Antwoord sjako: Nee, ik aanbidt Zijn Vader, zoals Hij ons heeft opgedragen.

Let op: De volgende feiten kan iedereen nalezen in de Bijbel:

1) De Heer Jezus Christus werd, na Zijn op aarde te zijn geweest, opgenomen in de hemel.
Bijbeltekst: 'De Heere dan, nadat Hij tot hen gesproken had, is opgenomen in den hemel, en is gezeten aan de rechter hand Gods.' (Mr.16:19)
[Het is te verwachten dat tekst-critici juist het slot van Markus 16 in twijfel willen trekken!]

2) In de hemel, in het midden van de zeven gouden kandelaren ziet Johannes zijn Heer Jezus Christus.
Bijbeltekst: 'En in het midden van de zeven kandelaren Een, den Zoon des mensen gelijk zijnde, bekleed met een lang kleed tot de voeten, en omgord aan de borsten met een gouden gordel' (Op.1:13)

Vervolgens ziet Johannes in hoofdstuk 12 van zijn visioen óók de engel Michaël.
Bijbeltekst: 'En er werd krijg in den hemel; Michael en zijn engelen krijgden tegen den draak, en de draak krijgde ook en zijn engelen.' (Op.12:7)

Conclusie: De Bijbel is ook hierin andermaal heel duidelijk, de Heer Jezus Christus is niet de aartsengel Michaël. Dat kan ook niet, want die twee worden afzonderlijk in de hemel genoemd. De engel Michaël is net als alle andere engelen een geschapen wezen (boodschapper, uitvoerder van Gods wil). De Heer Jezus is de Zoon van God en daarmee aan God gelijk. Om die reden geven behalve Openbaring ook andere boeken in de Bijbel aan dat de Heer Jezus Zelf ook God is:

- 'wij zijn in den Waarachtige, namelijk in Zijn Zoon Jezus Christus. Deze is de waarachtige God, en het eeuwige Leven.' (1Jh.5:20)
- 'God is geopenbaard in het vlees, is gerechtvaardigd in den Geest, is gezien van de engelen, is gepredikt onder de heidenen, is geloofd in de wereld, is opgenomen in heerlijkheid.' (1Tm.3:16)
- Welker zijn de vaders, en uit welke Christus is, zoveel het vlees aangaat, Dewelke is God boven allen te prijzen in der eeuwigheid. Amen.' (Rm.9:5)
 



 

Precies fritsie

Fillepenzen 2:6-8 geeft aan wat de titel "zoon van God" inhoudt

 

6 Die in de gestaltenis Gods zijnde, geen roof geacht heeft Gode even gelijk te zijn;

7 Maar heeft Zichzelven vernietigd, de gestaltenis eens dienstknechts aangenomen hebbende, en is den mensen gelijk geworden;

8 En in gedaante gevonden als een mens, heeft Hij Zichzelven vernederd, gehoorzaam geworden zijnde tot den dood, ja, den dood des kruises.

Er staat hier gewoon letterlijk dat hij de heerlijkheid Gods afgelegd heeft en is een slaaf gelijk geworden voor den wereld.

De titel zoon van God is God die voor de mensen zijn heerlijkheid heeft afgelegd.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fritsie:

1) De Heer Jezus Christus werd, na Zijn op aarde te zijn geweest, opgenomen in de hemel.
Bijbeltekst: 'De Heere dan, nadat Hij tot hen gesproken had, is opgenomen in den hemel, en is gezeten aan de rechter hand Gods.' (Mr.16:19)
[Het is te verwachten dat tekst-critici juist het slot van Markus 16 in twijfel willen trekken!]

Dat zullen ze doen als daar aanleiding voor is. Als in de oudste afschriften dit slot niet te vinden is dan is het er later ingeslopen. Maar voor de rest geen bezwaar dat Jezus zit aan de rechterhand van God. (Hij zit volgens jou dus naast zichzelf, want er staat niet God de Vader oid.)

1 uur geleden zei Fritsie:

2) In de hemel, in het midden van de zeven gouden kandelaren ziet Johannes zijn Heer Jezus Christus.
Bijbeltekst: 'En in het midden van de zeven kandelaren Een, den Zoon des mensen gelijk zijnde, bekleed met een lang kleed tot de voeten, en omgord aan de borsten met een gouden gordel' (Op.1:13)

Vervolgens ziet Johannes in hoofdstuk 12 van zijn visioen óók de engel Michaël.
Bijbeltekst: 'En er werd krijg in den hemel; Michael en zijn engelen krijgden tegen den draak, en de draak krijgde ook en zijn engelen.' (Op.12:7)

U gaat hier Openbaring 1 en Openbaring 12 met elkaar vergelijken. Openbaring is sterk symbolisch. Jezus vervult meerdere rollen. De naam Jezus kreeg Hij pas op deze aarde. Michaël is zijn voormenselijke naam. Er staat dat hij streed met Zijn engelen. Zijn de engelen van een normale engel of zijn de engelen van Jezus? En kijk eens wat de Bijbel zegt wie vanuit de hemel strijdt met Zijn engelen: 2 Thes 1:7 zegt dat Jezus vanuit de hemel komt met zijn krachtige engelen. Mat 13:39 zegt dat zijn krachtige engelen van Jezus zijn. zie ook Mat 24:31 Mat 16:27

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid