Spring naar bijdragen

Vervolgtopic; waarheid / hemel / atheïsme / ... etc.


Aanbevolen berichten

12 minuten geleden zei zendeling:

Bij blind (en doof) religieus dogmatisch fundamentalisme hoort maar 1 gepaste reactie en dat is boycotten en bestrijden. Geen IS-toestanden in Nederland!

Daarmee beantwoord je de vraag niet, zendeling. Je kunt toch een simpel antwoord geven? Nogmaals: weet jij Wie de Waarheid is? Je mag best toegeven dat je het niet weet.

1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Je gelooft je eigen uitspraken met absolute zekerheid? Ik ga er maar vanuit van niet, want ze bestaat niet immers.

Weet je waar dit op duidt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 334
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat het wetenschappelijk niet aangetoond is, is een vrij groot drogargument, en niet terzake doend, wdG haalt al aan dat van de wonderen uit de eerste eeuw (zelfs niet van de opstanding) "wetenschappe

Doordat Hij de losprijs heeft betaald voor wat Adam heeft gedaan en als je in Hem gelooft dan heeft Hij idd de zonde van jou en de dood van jou overgenomen en die dood overwonnen. Daarom is het ook mo

De eerste "openstaande" vraag.... hopelijk slaag ik voor het examen.... De mens is inderdaad tot niets goeds in staat. Er is een fundamenteel verschil tussen jouw en mijn visie. Ik ga uit van een perf

Off-topic: Het is een keuze van het moderatieteam om religieus fundamentalisme op dit forum toe te staan, ik ga daar niet over.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-5-2018 om 11:06 zei zendeling:

Off-topic: Het is een keuze van het moderatieteam om religieus fundamentalisme op dit forum toe te staan, ik ga daar niet over.

Mee eens. Het ontkennen van de Waarheid (Jezus Christus) is wat mij betreft fundamentalisme. Het bevestigen van de Waarheid (Ik KEN de Waarheid) is natuurlijk geen fundamentalisme. Atheisme (bestaat slechts in theorie. In praktijk bestaan atheisten natuurlijk niet) zou je eveneens fundamentalisme kunnen noemen.

modbreak Trajecto: Hier spreekt het niet bestaan van het atheïsme en atheïsten uit. Dat is niet toegestaan. Feitelijkheden simpelweg als niet-bestaand kwantificeren ten behoeve van het het eigen waarheidsbeeld  kan niet worden toegelaten. Een forum is voor discussiëren en meningsuitwisselen. Een anderen opvatting neersabelen als niet bestaande stopt elke zinvolle discussie.

Voor zoiets kan een waarschuwing gegeven gaan worden die meetelt voor een (tijdelijke) ban.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei WdG:

Mee eens. Het ontkennen van de Waarheid (Jezus Christus) is wat mij betreft fundamentalisme. Het bevestigen van de Waarheid (Ik KEN de Waarheid) is natuurlijk geen fundamentalisme. Atheisme (bestaat slechts in theorie. In praktijk bestaan atheisten natuurlijk niet) zou je eveneens fundamentalisme kunnen noemen.

Zei jij niet tegen Kaasjeskruid: klop het stof van je kleed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat is religieus fundamentalisme? De term wordt vaak ten onrechte gebruikt. De Waarheid en fundamentalisme hebben NIKS met elkaar te maken. Wanneer iedereen de Waarheid zou kennen, zijn alle problemen in EEN KLAP opgelost. Helaas blijven mensen vast houden aan het humanisme, atheisme, islam, boeddhisme en andere fundamentalistische rommel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei zendeling:

Off-topic: Het is een keuze van het moderatieteam om religieus fundamentalisme op dit forum toe te staan, ik ga daar niet over.

Het is meer dan fundamentalisme......het is godsdienstwaanzin.

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei HJW:

Het is meer dan fundamentalisme......het is godsdienstwaanzin.

Zoals je in het nieuws veel ziet gaan de twee (ook bij aanslagen door "verwarde" mensen) vaak samen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei thom:

Alles is alleen maar waarheid. Probleem opgelost.

 

Das makkelijk. Dus de dame in de verplichte prostitutie moet niet zeuren. We hoeven haar ook niet te helpen want waarom zou je de waarheid aanpakken...

7 minuten geleden zei zendeling:

Zoals je in het nieuws veel ziet gaan de twee (ook bij aanslagen door "verwarde" mensen) vaak samen.

Yep. En zijn volledig onbereikbaar. Hebben een eigen waarheid en eigen wereld gecreeerd. Waar ze heilig in geloven.

Met de bijbel en Jezus heeft het allemaal niets meer te maken.

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Appie B:

Absolute zekerheid lijkt mij ook saai, dan is er verder niks meer te ontdekken.

Dat is het juist niet, de absolute waarheid is voor christenen een persoon, niet het alles weten qua kennis dat is een misvatting.

Ons wordt wel kennis geopenbaard door zijn woord, maar laat genoeg over voor onderzoek, en bewondering..enz.

Het ontkennen van God is het ontkennen van eigen waarheid en waar je ten diepste geen rots heb om op te bouwen, daar waar alles in het drijfzand van onzekerheid verdwijnt.

Zie gelijkenis van de wijze en dwaze bouwer.

 

 

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Dat men met zekerheid durft te stellen dat God niet bestaat. Dat mag men dan blijkbaar weer wel doen. Vreemd dan dat wij niet mogen stellen dat God wel bestaat.

Klopt. Het stellen dat ik de Waarheid KEN wordt betiteld als "waanzin". Om onze moderator tegemoet te komen: inderdaad ontspoort het. Reden is dat mensen de Waarheid niet kennen. Wat gebeurt er als er op de Waarheid gewezen wordt, en jij (sjako) zou dat moeten weten: scheldpartijen, laster, verdraaiingen.

Feit is dat Jezus de Waarheid IS. Als er geen hiernamaals zou zijn, kunnen we ook niet de vraag stellen of atheisten hierin terecht kunnen komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat men met zekerheid durft te stellen dat God niet bestaat. Dat mag men dan blijkbaar weer wel doen. Vreemd dan dat wij niet mogen stellen dat God wel bestaat.

Dat is dan weer jammer. Ik dacht dat je het begrepen had. Zo zie je maar weer, ik kan kan er naast zitten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei WdG:

"Wir haben es nicht gewußt"

Aber sie haben est gewußt, sie wollen es nicht wissen...

4 minuten geleden zei Appie B:

Dat is dan weer jammer. Ik dacht dat je het begrepen had. Zo zie je maar weer, ik kan kan er naast zitten. 

Je weet het maar nooit bij jou... Weet je wel zeker dat je een atheïst bent?

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei sjako:

Het gaat ontsporen. Willen jullie on-topic blijven. Het gaat niet over wat waarheid is, maar of een atheïst in de hemel kan komen

Maar Sjako, als een atheïst de waarheid niet wil erkennen, dan kunnen ze toch ook niet in de hemel of op de nieuwe aarde komen? Het een lijkt mij logisch voortvloeien uit het ander. Als destillaat raakt het m.i. juist de kern van de discussie.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Aber sie haben est gewußt, sie wollen es nicht wissen...

Je weet het maar nooit bij jou... Weet je wel zeker dat je een atheïst bent?

Inderdaad, ze WILLEN het niet weten, ze WILLEN de Waarheid niet kennen. Atheisten bestaan niet. Er zijn wel mensen die denken dat ze atheist zijn. Ieder mens heeft op de een of andere manier contact met de spirituele wereld. New-age aanhangers, boeddhisten, yoga-beoefenaars hebben contact met de demonische wereld, of ze het willen of niet. Daar ligt dan ook nu eindbestemming. Toch is er een uitWEG, slechts EEN WEG. Leer de Waarheid kennen. Ik citeer Jezus Christus:

Ik ben de weg en de waarheid en het leven

Wie wil Hem leren kennen? Ik ken Hem! Ik ken de Waarheid, en daarom ben ik de gerechtigheid Gods in Christus! Advies: lees de Bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei thom:

Jij kwam met de uitspraak dat er alleen waarheid is, en dat we niet hoeven te vechten tegen windmolens.

Dat heeft toch wat uitleg nodig, dan alleen dit maar neerschrijven lijkt mij.

De duivel is een windmolen, het kwaad als entiteit is een windmolen.

Omstandigheden in dit leven kunnen gruwelijk zijn en zijn geen windmolens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Maar Sjako, als een atheïst de waarheid niet wil erkennen, dan kunnen ze toch ook niet in de hemel of op de nieuwe aarde komen? Het een lijkt mij logisch voortvloeien uit het ander. Als destillaat raakt het m.i. juist de kern van de discussie.

Exact!

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Thinkfree:

Dat is het juist niet, de absolute waarheid is voor christenen een persoon, niet het alles weten qua kennis dat is een misvatting.

 

 

Precies. Het KENNEN van de Waarheid wordt nog wel eens verward met het in pacht hebben van de absolute Waarheid. De vraag die mij gesteld werd is of ik de Waarheid KEN, en inderdaad, ik KEN de Waarheid. Wanneer ik vraag of men de Waarheid KEN, zijn er globaal drie reacties:

1. Ja, ik KEN de Waarheid (Jezus Christus).

2. Nee, ik KEN de Waarheid (nog) niet, maar ik wil Hem leren kennen!

3. Scheldpartijen, beschuldigingen van fundamentalisme, waanzin.

Het is duidelijk dat er personen zijn die occult belast zijn door zich bezig te houden met yoga, boeddhisme, new-age. Deze "geesten" worden kwaad als ze aangesproken worden, logisch dat ze kwaad worden.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei sjako:

Het gaat ontsporen. Willen jullie on-topic blijven. Het gaat niet over wat waarheid is, maar of een atheïst in de hemel kan komen

Van "jullie" site:

‘Ik ben de weg en de waarheid en het leven’, antwoordt Jezus. Alleen degenen die Jezus en zijn leringen aanvaarden en die zijn voorbeeld navolgen, kunnen het huis van zijn Vader, de hemel, binnengaan. Jezus zegt: ‘Alleen via mij kun je bij de Vader komen’ (Johannes 14:6).

Ken jij de waarheid, sjako?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei WdG:

Precies. Het KENNEN van de Waarheid wordt nog wel eens verward met het in pacht hebben van de absolute Waarheid. De vraag die mij gesteld werd is of ik de Waarheid KEN, en inderdaad, ik KEN de Waarheid. Wanneer ik vraag of men de Waarheid KEN, zijn er globaal drie reacties:

1. Ja, ik KEN de Waarheid (Jezus Christus).

2. Nee, ik KEN de Waarheid (nog) niet, maar ik wil Hem leren kennen!

3. Scheldpartijen, beschuldigingen van fundamentalisme, waanzin.

Het is duidelijk dat er personen zijn die occult belast zijn door zich bezig te houden met yoga, boeddhisme, new-age. Deze "geesten" worden kwaad als ze aangesproken worden, logisch dat ze kwaad worden.

 

Kortom: deze post bevestigt jouw waanzin.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei thom:

Ik denk dan op mijn manier, dat de ware fundamentalist bouwt op de Waarheid.

Maar jij thom hebt het over esoterische spirituele Waarheid (of gnosis), die stoelt op de ervaringsrealiteit. Daarin is de religieus-fundamentalistisch gelovige totaal niet geinteresseerd, die verdedigt alleen op fanatieke wijze overgeleverde dogmatische schijnwaarheden en verkettert daarbij iedereen die zich niet bij die dogma's aan wil sluiten (of erger). Hoe meer je ze ontmaskert, hoe bozer (en soms gevaarlijker) ze worden. Je herkent ze vaak aan hun geschreeuw op straat of het veelvuldig gebruik van hoofdletters in hun teksten.

bewerkt door zendeling
Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei thom:

 

15 Ik bid niet, dat Gij hen uit de wereld wegneemt, maar dat Gij hen bewaart van den boze.

Windmolentjes...

Klopt. Windmolentjes. Er staan wel meer dingen in de bijbel die we nu beter kunnen duiden. God die volkeren uitmoordt is voor mij geen waarheid maar een gedachtengang van mensen.

En zo zijn er wel meer voorbeelden.

De duivel is van heidense oorsprong (grieks/Romeins). De joden kennen geen duivel. Zo is er van alles ingeslopen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid