Spring naar bijdragen

Duiveluitdrijving in de 21e eeuw


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei HJW:

Jij hoeft de boeddhisten dus niet te bevrijden, net zoals jijzelf niet bevrijd wilt worden van jouw strijd. Daar is dus geen verschil tussen.

Sterker nog! Ik kan boeddhisten niet bevrijden. Ik ken wel bevrijdde boeddhisten. Maar één van de kenmerken van boeddhisten is dat ze geen strijd voeren, in theorie althans want in de praktijk is het nogal eens anders.

 

1 uur geleden zei HJW:

Ik voer helemaal geen strijd, ik vecht niet tegen windmolens.....

Als jij dat nu zo ervaart ben je een gezegend mens en heb je alle reden tot dankbaarheid. Ik bid en wens je toe dat je ook in de storm die vrede kan behouden. Indien niet, dan weet je de weg. Hij is vlakbij! :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 328
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik zal mijn best doen, maar volstrekt is een utopie. Vooruit met de Gait maar weer!

Ik heb er een bloed hekel aan als mensen gaan doen alsof ze het alleenrecht hebben om te spreken, omdat ze bijvoorbeeld het beste zijn in grammatica. Daarbij ben ik jouw moeilijke gedoe hoe dan ook za

Wat jij doet moet je zelf weten. Zolang je andere mensen maar niet afraadt naar de dokter te gaan bij klachten, iets wat je inderdaad gelukkig aangeeft niet te doen. Mijn bezwaar lag dan ook niet da

Posted Images

19 minuten geleden zei Willempie:

 

Als jij dat nu zo ervaart ben je een gezegend mens en heb je alle reden tot dankbaarheid. Ik bid en wens je toe dat je ook in de storm die vrede kan behouden. Indien niet, dan weet je de weg. Hij is vlakbij! :)

In de orkanen (het waren geen stormen meer) is het tot op heden overeind gebleven.

Vlakbij.....in mij.

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Ik ken Derek Prince als iemand die anderen bind door angst. Constante angst voor vloeken en bedreigingen van kwade geestelijke oorzaken en effecten. Een man met een paganistisch wereldbeeld dat getuigt van een weinig tot geen vertrouwen in het verlossende werk van Jezus aan het kruis. De sjamaan is helaas weer terug in de kerk. Er moet blijkbaar meer gedaan worden dan Jezus heeft gedaan en dat maakt zijn doctrine een vals systeem waardoor iedereen denkt op de een of andere manier onder een vloek te staan en er door te lijden. Wij hoeven niet meer te doen dan vertrouwen op het werk van Jezus en er niets aan toe te voegen.

http://cicministry.org/commentary/issue109.htm

Vind ik kort door de bocht. Doen alsof christenen nergens meer van verlost hoeven te worden. Ik heb zelf ook andere ervaringen. Ik ben zelf van meerdere demonen bevrijdt. Onder andere van een demoon die me erg veel angst gaf in mijn leven en een demoon die me zelfmoord wilde laten plegen. Demonische machten zijn een bestaande realiteit. Het is helaas niet zo dat de gave van het uitdrijven van demonen alleen bij mensen nodig is, die Jezus nog niet kennen.

In Afrika kunnen ze er ook wat van. Geloven in God en een animist zijn, waarbij ze geesten oproepen.

Engelse linken ga ik niet luisteren en lezen. Het Engels beheers ik niet goed genoeg.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei HJW:

In de orkanen (het waren geen stormen meer) is het tot op heden overeind gebleven.

Vlakbij.....in mij.

Houden zo! Ja, je kunt wat meemaken als mens! Sommigen krijgen er wel heel erg van langs. Ik denk nu aan Elie Wiesel die na de bevrijding van Buchenwald voor het eerst weer eens in een spiegel keek en toen een oude man zag. Hij was vijftien. Hij is er nooit meer van hersteld, ondanks alle prachtige boeken die hij heeft geschreven. Ik hoop en ga er ook wel van uit dat hij nu rust en troost heeft gekregen.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Willempie:

Houden zo! Ja, je kunt wat meemaken als mens! Sommigen krijgen er wel heel erg van langs. Ik denk nu aan Elie Wiesel die na de bevrijding van Buchenwald voor het eerst weer eens in een spiegel keek en toen een oude man zag. Hij was vijftien. Hij is er nooit meer van hersteld, ondanks alle prachtige boeken die hij heeft geschreven. Ik hoop en ga er ook wel van uit dat hij nu rust en troost heeft gekregen.

Essentiële vraag is: waarom krijgen zoveel mensen er zo ernstig van langs. Straf van God, is het een test ? Ik vind beide verklaringen wreed en passen niet binnen een liefdevol Godsbeeld. Ik snap wel in zekere mate dat enige tegenslag je voort kan helpen, maar martelingen en de Holocaust zijn toch ernstig overdreven.

En ja......veel joden zijn niet hersteld van de ellende in de concentratiekampen. Ongoddelijk liefdeloos, en toch heeft God het niet gestopt, niet ingegrepen. In mijn ogen verwijtbaar. Er moet dus een andere verklaring zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei HJW:

Essentiële vraag is: waarom krijgen zoveel mensen er zo ernstig van langs. Straf van God, is het een test ? Ik vind beide verklaringen wreed en passen niet binnen een liefdevol Godsbeeld. Ik snap wel in zekere mate dat enige tegenslag je voort kan helpen, maar martelingen en de Holocaust zijn toch ernstig overdreven.

En ja......veel joden zijn niet hersteld van de ellende in de concentratiekampen. Ongoddelijk liefdeloos, en toch heeft God het niet gestopt, niet ingegrepen. In mijn ogen verwijtbaar. Er moet dus een andere verklaring zijn.

Waarom bestaat het kwaad? Waarom laat God het toe? Nee, geen straf en ook geen test. Dat zou van God inderdaad een wrede karikatuur maken. Zou er uiteindelijk toch niet iets goeds uit voort kunnen komen? Ik zeg dit heel erg voorzichtig maar het zou de enige verklaring zijn die ik kan bedenken. Als God besloten heeft de mens toch te scheppen, terwijl Hij wel wist dat deze daad veel lijden zou veroorzaken, zal Hij dat volgens mij hebben gedaan omdat Hij vindt dat het, ondanks alles, toch de moeite waard is. Dit alles zeg ik ontzettend voorzichtig omdat ik van mening ben dat we het kwaad nooit mogen bagatelliseren en tot onze laatste snik dienen te weerstaan en te bestrijden. Dat is één van onze taken hier als mens. Als ik zou zeggen: "Het was God's wil." zou ik, naar mijn idee, ernstig zondigen in die zin dat ik God's naam ontzettend zou ontheiligen. Vele malen erger dan vloeken, zeg maar.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Willempie:

Waarom bestaat het kwaad? Waarom laat God het toe? Nee, geen straf en ook geen test. Dat zou van God inderdaad een wrede karikatuur maken. Zou er uiteindelijk toch niet iets goeds uit voort kunnen komen? Ik zeg dit heel erg voorzichtig maar het zou de enige verklaring zijn die ik kan bedenken. 

Tja.....dat is inderdaad iets wat nog een verklaring zou kunnen zijn. Maar is dat vreselijke dan niet veel te vreselijk voor het goede wat er uit komt ?

Persoonlijk kom ik daar niet meer mee weg.

Als het kwaad geen straf is, dan toch ook de ballingschap niet ?

11 minuten geleden zei Willempie:

Als God besloten heeft de mens toch te scheppen, terwijl Hij wel wist dat deze daad veel lijden zou veroorzaken, zal Hij dat volgens mij hebben gedaan omdat Hij vindt dat het, ondanks alles, toch de moeite waard is.

Maar dat zou betekenen dat de mens daar een grote rol in speelt. Had God de randvoorwaarden niet een beetje kunnen invullen ?

Ga jij er hiermee trouwens van uit dat de (vermeende) zondeval door God gewild is of voorzien ?

Ik denk trouwens anders: ik geloof dat de aarde is gemaakt om de "verloren zonen" een plek te geven. 

13 minuten geleden zei Willempie:

Dit alles zeg ik ontzettend voorzichtig omdat ik van mening ben dat we het kwaad nooit mogen bagatelliseren en tot onze laatste snik dienen te weerstaan en te bestrijden

Alles wat je aandacht geeft, groeit.

Ik denk dat je het om moet draaien: cultiveer het goede, dan zal het kwade vanzelf verdwijnen.

Als je het Licht aan doet, dan is de duisternis verdwenen. Het heeft geen zin de duisternis te bestrijden en er een oorlog tegen te beginnen. Doe het Licht aan.

Lukt mij ook lang niet altijd hoor, maar het is volgens mij wel de methode om het hier op deze aarde nog enigszins leefbaar te houden.

14 minuten geleden zei Willempie:

Als ik zou zeggen: "Het was God's wil." zou ik, naar mijn idee, ernstig zondigen in die zin dat ik God's naam ontzettend zou ontheiligen. Vele malen erger dan vloeken, zeg maar.

Dat lijkt mij een uitstekende gedachte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Kwaad is de logische consequentie van de afwezigheid van goed.

Omdat God geduldig is.

Eerste klopt. En daarom moeten we het kwaad ook niet bestrijden maar zorgen dat het goede weer aanwezig is.

Tweede: dus toen de joden met miljoenen stierven in de gaskamers zat God geduldig toe te kijken....

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei HJW:

Tweede: dus toen de joden met miljoenen stierven in de gaskamers zat God geduldig toe te kijken....

Als God nu een definitief eind zou maken aan alle kwaad, dan zou dat ook betekenen dat diegenen die na ons geboren zouden worden, geen kans meer krijgen om God te leren kennen en gered te worden.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Als God nu een definitief eind zou maken aan alle kwaad, dan zou dat ook betekenen dat diegenen die na ons geboren zouden worden, geen kans meer krijgen om God te leren kennen en gered te worden.

Dus je kunt God alleen via het kwaad leren kennen ?

En gered worden is afhankelijk van de instandhouding van het kwaad ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei HJW:

Dus je kunt God alleen via het kwaad leren kennen ?

Ik opteer voor het vervangen van het woord "alleen" door "ook".

2 minuten geleden zei HJW:

En gered worden is afhankelijk van de instandhouding van het kwaad ?

Gered worden is afhankelijk van het wel of niet accepteren van het werk van Jezus aan het kruis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Ik ken Derek Prince als iemand die anderen bind door angst. Constante angst voor vloeken en bedreigingen van kwade geestelijke oorzaken en effecten. Een man met een paganistisch wereldbeeld dat getuigt van een weinig tot geen vertrouwen in het verlossende werk van Jezus aan het kruis. De sjamaan is helaas weer terug in de kerk. Er moet blijkbaar meer gedaan worden dan Jezus heeft gedaan en dat maakt zijn doctrine een vals systeem waardoor iedereen denkt op de een of andere manier onder een vloek te staan en er door te lijden.

Dan ben je verkeerd geinformeerd, beste Kaasjeskruid! Derek Prince onderwijst juist dat we vrij zijn van de vloek, door het perfecte werk van Jezus Christus. Hij leert, zoals de Bijbel dat ook leert, dat we geen geest van angst ontvangen hebben, dat we gered zijn uitsluitend door het perfecte werk van Jezus Christus, en niet door eigen werken of het naleven van wetten. Derek Prince gelooft, net als ik, in de complete ruil aan het kruis, en juist daar geloven veel Christenen niet in, waardoor veel mensen - onnodig (!) - in de ellende blijven. Er moet niet veel meer gedaan worden, er moet veel meer in dankbaarheid aangenomen worden. De meeste Christenen accepteren slecht een klein deel van het complete werk, gelukkig wel het belangrijkste deel, waardoor ze in het aardse leven veel mensen van Zijn Heerlijkheid. Waar ik het volkomen mee eens ben is:

Citaat

Wij hoeven niet meer te doen dan vertrouwen op het werk van Jezus en er niets aan toe te voegen.

Dat is correct. Helaas verwijderen veel Christenen delen van het perfecte werk van Jezus Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei HJW:

En dus is God gedwongen om het kwade in stand te houden om mensen te kunnen redden in komende generaties.

Deze kijk op zaken maakt van God de auteur van het kwaad ipv de mens en geeft blijk van weinig, zelfs geen verantwoordelijkheidsgevoel.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Nochtans voel ik me verre van ellendig.

Ik ook niet.

4 minuten geleden zei Gaitema:

Veel christenen komen inderdaad niet verder dan het geloof dat ze gered zijn. Ze blijven in de beginfase hangen. 

Klopt. Ze vergeten dat God ons wil zegenen met Zijn overvloedige rijkdom en vrede. De meeste mensen willen het niet, vaak uit onwetendheid, soms ook uit valse bescheidenheid, en soms omdat ze denken dat ze het niet "verdienen". En, zeker, we verdienen uit onszelf helemaal niks, dat is waar, maar dankzij het perfecte offer van Jezus Christus is de hemel voor ons geopend! Haat God de zonde? Jazeker! Kijk naar het kruis! Jezus heeft voor alles betaald!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Deze kijk op zaken maakt van God de auteur van het kwaad ipv de mens en geeft blijk van weinig, zelfs geen verantwoordelijkheidsgevoel.

Maar als het kwaad nodig is om iets in stand te houden zodat mensen gered kunnen worden, dan lijkt me dat wel de conclusie.

Als God het kwade zou stoppen zodat de mens geen kwaad meer doet, dan valt er niets meer te redden. En dus moet het wel blijven bestaan.

Het ene volgt logisch op het andere. 

Het is niet mijn kijk op zaken van God, maar gewoon de logische conclusie van je eigen gedachtengang.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Het is jou logica die hierin leidend is, niet de mijne.

Tja....je gebruikelijke verdedigingslinie. Als je vastloopt, ligt het aan de logica van de ander. Ad hominems argument en daarmee een drogreden.

Wel lekker makkelijk natuurlijk. Zo draai je overal vandaan. Ook een methode.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei HJW:

Tja....je gebruikelijke verdedigingslinie. Als je vastloopt, ligt het aan de logica van de ander. Ad hominems argument en daarmee een drogreden.

Wel lekker makkelijk natuurlijk. Zo draai je overal vandaan. Ook een methode.

Ho,ho, graag niets dan respect voor mijn overtuiging wil ik van jou horen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ho,ho, graag niets dan respect voor mijn overtuiging wil ik van jou horen.

Ach ja.....de tweede wal. Werkt altijd !! 

Ik had het niet over je overtuiging, maar over je manier van redeneren. Kun je blijkbaar even niet uit elkaar houden.
Groeten !!

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei WdG:

Ik ook niet.

Klopt. Ze vergeten dat God ons wil zegenen met Zijn overvloedige rijkdom en vrede. De meeste mensen willen het niet, vaak uit onwetendheid, soms ook uit valse bescheidenheid, en soms omdat ze denken dat ze het niet "verdienen". En, zeker, we verdienen uit onszelf helemaal niks, dat is waar, maar dankzij het perfecte offer van Jezus Christus is de hemel voor ons geopend! Haat God de zonde? Jazeker! Kijk naar het kruis! Jezus heeft voor alles betaald!!

Daar komt bij dat het zo onderwezen is, dat je alleen maar hoeft te geloven dat Jezus voor je gestorven is. Het geloven in Jezus is het eindstation, zoals het verkondigd wordt. Terwijl dat het startpunt hoort te zijn van een leven met Jezus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Gaitema:

Daar komt bij dat het zo onderwezen is, dat je alleen maar hoeft te geloven dat Jezus voor je gestorven is. Het geloven in Jezus is het eindstation, zoals het verkondigd wordt. Terwijl dat het startpunt hoort te zijn van een leven met Jezus.

Perfect verwoord! 100% mee eens! En, als we ons volledig aan Hem overgeven, kan niks of niemand ons iets doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid