Spring naar bijdragen

schepping vs evolutie deel 4633


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 1,9k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Niet elk gesprek hoeft gevoerd te worden. Een discussie is alleen mogelijk wanneer iets van het onderwerp bekend is bij elk van de partijen en een afspraak gemaakt kan worden over de betekenis van beg

Vermeend bewijs dus. Het probleem met de wetenschap zit em niet in de ratio, maar in de emotie. Conformistisch van aard als de mens is, zwicht ze voor de druk van de meerderheid. En de populaire opini

Welke kennis en welke wijsheid is door het christendom vernietigd? Specificeer dit alsjeblieft zodat ik het ook kan volgen. Anders blijft het allemaal zo vaag. 

Posted Images

Zojuist zei Thinkfree:

1. Cosmic evolution

2. chemical evolution. 

3. Stellar. Planetary evolution

4. Organic evolution

5. Marco evolutionair

6. Micro evolution

Ik weet niet of kosmologen en scheikundigen daadwerkelijk het woord evolutie gebruiken voor de eerste 3 termen, maar daar ging het topic iig niet over.

Wat betreft de laatste drie, dat heet biologische evolutie. Ik begrijp dat voor jou de drang groot is om onderscheid te maken in micro- en macro-evolutie. Biologische "Evolutie is het biologische begrip waarmee het proces van verandering in alle vormen van leven van generatie op generatie wordt aangegeven. Evolutie kan worden gedefinieerd als de veranderingen in de genetische structuur van een populatie."

Bron: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Evolutie_(biologie)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Appie B:

Ik weet niet of kosmologen en scheikundigen daadwerkelijk het woord evolutie gebruiken voor de eerste 3 termen, maar daar ging het topic iig niet over.

Wat betreft de laatste drie, dat heet biologische evolutie. Ik begrijp dat voor jou de drang groot is om onderscheid te maken in micro- en macro-evolutie. Biologische "Evolutie is het biologische begrip waarmee het proces van verandering in alle vormen van leven van generatie op generatie wordt aangegeven. Evolutie kan worden gedefinieerd als de veranderingen in de genetische structuur van een populatie."

Bron: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Evolutie_(biologie)

Vraag aan jou definieer het woord verandering ?

Bedoel je daarmee vermeerdering van informatie

Gelijkblijvende...

Vermindering

???

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Thinkfree:

Informatie vermeerderd zichzelf niet zonder intelligentie daarachter,.. al helemaal niet informatie in de juiste volgorde

Wel, de wilskracht van het organisme was de intelligentie en drijvende kracht daarachter? De flora heeft zich uitbundig kunnen settelen door de selectie van de fauna. Insecten die onbewust bloemen selecteerden, zoogdieren die vruchten aten en zaden verspreidden. Het is dus enigszins random gegaan en de kracht daarachter was het leven zelf. Het leven is een petrischaal met oneindigtal wezens die elk een vrije wil gekregen hebben. Dit is het resultaat. Met wat (boven)natuurlijke inmengen is dit de piek ervan. Welkom.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Wel, de wilskracht van het organisme was de intelligentie en drijvende kracht daarachter? De flora heeft zich uitbundig kunnen settelen door de selectie van de fauna. Insecten die onbewust bloemen selecteerden, zoogdieren die vruchten aten en zaden verspreidden. Het is dus enigszins random gegaan en de kracht daarachter was het leven zelf. Het leven is een petrischaal met oneindigtal wezens die elk een vrije wil gekregen hebben. Dit is het resultaat. Met wat (boven)natuurlijke inmengen is dit de piek ervan. Welkom.

Wie wie was er eerst dan 

De bloem of de bij ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

Zojuist zei Thinkfree:

Wie wie was er eerst dan 

De bloem of de bij ?

Ik zou zeggen de boem in één of andere vorm. Want de bij kan niet leven zonder nectar. De bloem kan leven zonder bij, daar ze via de wind bestoven kan worden. De bij heeft gewoon de evolutie van bloemen van richting veranderd. Door te selecteren op bloemen met de meeste nectar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

 

Ik zou zeggen de boem in één of andere vorm. Want de bij kan niet leven zonder nectar. De bloem kan leven zonder bij, daar ze via de wind bestoven kan worden. De bij heeft gewoon de evolutie van bloemen van richting veranderd. Door te selecteren op bloemen met de meeste nectar.

Geloof je dat of is dat een waarneembaar feit ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Appie B:

Verandering = niet hetzelfde

Stel je hebt een getallenreeks: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Dat ken veranderen in: 1 2 3 4 5  6 7 8 8

of: 1 2 3 4 5 6 7 8

of: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 9

Het woord verandering lijkt me niet zo moeilijk

Kennis daarentegen ...

Informatie over wat?

1ste veranderd de 9 in een 8

2de vermindering van informatie

3de vermeerdering van informatie 

(H)

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:


Ben je daar zeker van of is dat een geloof? ;)

 

Dat geloof ik,.. en doormiddel van het geopenbaarde boek van God zie ik tekenen om mij heen die dat geloof zeer sterk beïnvloeden.. 

5 minuten geleden zei Appie B:

Juist, er is dus wat veranderd. Het is niet hetzelfde. Heel scherp van je. _:)_

Ga je mijn vraag nog beantwoorden? Kennis is informatie over wat?

Ik kan 100 procent zekerheid geven dat daar een intelligent persoon achter zat :D

Kennis is de informatie die we momenteel bezitten zowel de ware informatie als de slecht niet bestaande.

Dus de ware en de leugen beide hebben we keuze naar

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Thinkfree:

Dat geloof ik,.. en doormiddel van het geopenbaarde boek van God zie ik tekenen om mij heen die dat geloof zeer sterk beïnvloeden.. 

Of slechte mensen die de wereld daar heen geleid hebben? Hongersnood is meteen op te lossen. Droogte toch ook? Als Libië des tijds en Israël een woestijn in vruchtbare grond kan veranderen, waarom kan de rest van de wereld dit dan niet? Het is maar hoe wij de middelen toepassen en alles gaat naar een economie die ontworpen is op macht. Uit macht ontstaat verlangen, uit verlangen ontstaat onderdrukking en oorlog.

De bijbel is misschien de hele oorzaak van het probleem. Want zo schrijft het: Ga en vermenigvuldigt U. Maar waarom schrijft het nergens spaarzaam met onze planeet om te gaan en onszelf niet te overkweken zodat er geen armoede meer zal zijn? Bepleit je nu een geboortebeperking zijn de gelovigen die het eerste in opstand komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Of slechte mensen die de wereld daar heen geleid hebben? Hongersnood is meteen op te lossen. Droogte toch ook? Als Libië des tijds en Israël een woestijn in vruchtbare grond kan veranderen, waarom kan de rest van de wereld dit dan niet? Het is maar hoe wij de middelen toepassen en alles gaat naar een economie die ontworpen is op macht. Uit macht ontstaat verlangen, uit verlangen ontstaat onderdrukking en oorlog.

De bijbel is misschien de hele oorzaak van het probleem. Want zo schrijft het: Ga en vermenigvuldigt U. Maar waarom schrijft het nergens spaarzaam met onze planeet om te gaan en onszelf niet te overkweken zodat er geen armoede meer zal zijn? Bepleit je nu een geboortebeperking zijn de gelovigen die het eerste in opstand komen.

Dus eerst zeg je mensen,... en daarna ga je de bijbel de schuld geven ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Thinkfree:

Ik kan 100 procent zekerheid geven dat daar een intelligent persoon achter zat :D

En hoe kun je die zekerheid geven?

5 minuten geleden zei Thinkfree:

Kennis is de informatie die we momenteel bezitten zowel de ware informatie als de slecht niet bestaande.

Nu kan ik ook figuurlijk met een hamer op mijn kop slaan. Ik vroeg: informatie over wat? Niet wie die informatie bezit. Maar op zich fijn dat je dat ook aangeeft. Wat is trouwens "ware informatie" en "de slecht niet bestaan (of hoe je die zin ook bedoelde)"?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Appie B:

En hoe kun je die zekerheid geven?

Nu kan ik ook figuurlijk met een hamer op mijn kop slaan. Ik vroeg: informatie over wat? Niet wie die informatie bezit. Maar op zich fijn dat je dat ook aangeeft. Wat is trouwens "ware informatie" en "de slecht niet bestaan (of hoe je die zin ook bedoelde)"?

Zolang we de volle 100% niet weten is het speculeren

Daarom heb ik mijn vertrouwen op de volle 100% gezet

Op je eerste vraag ga ik niet eens antwoorden ik geloof dat je het antwoord al weet

1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ik geef niemand de schuld, ik stel mij de vraag.

Sorry voor mijn aaname (F)

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Thinkfree:

Zolang we de volle 100% niet weten is het speculeren

Daarom heb ik mijn vertrouwen op de volle 100% gezet

Op je eerste vraag ga ik niet eens antwoorden ik geloof dat je het antwoord al weet

Sorry voor mijn aaname (F)

Wat ik wil zeggen, de mens geeft de macht uit handen, gaat aan de kant staan en zegt dan: Het is voorschreven, we moeten betrouwen op God en niets doen.

Wat als onze voorouders zo hadden gedacht? :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid