Thinkfree 528 Geplaatst 13 november 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 november 2017 2 minuten geleden zei Dat beloof ik: Ik heb het kind niet ziek gemaakt. Ook al hebben zijn ouders ik weet niet wat gedaan. Zie jij daar dan een reden in om een kind hier mee op te zadelen ? Oh jawel elke keer als je weer een vruchie eet ben ook jij medeplichtig. Vrucht (zonde) Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 13 november 2017 Rapport Share Geplaatst 13 november 2017 2 minuten geleden zei Kaasjeskruid: 4 minuten geleden zei Dat beloof ik: Ik heb het kind niet ziek gemaakt. Ook al hebben zijn ouders ik weet niet wat gedaan. Zie jij daar dan een reden in om een kind hier mee op te zadelen ? Het kind zit opgezadeld met de gevolgen van de zondeval. Ik kan dit kind een oplossing aanbieden om hiervan voor eeuwig verlost te worden. Dus jij vindt het terecht dat het kind er zo bij loopt? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 528 Geplaatst 13 november 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 november 2017 3 minuten geleden zei Dat beloof ik: Dus jij vindt het terecht dat het kind er zo bij loopt? Nee... En dat reken ik jou en mij ook aan. (De mensheid) Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 13 november 2017 Rapport Share Geplaatst 13 november 2017 Zojuist zei Dat beloof ik: Dus jij vindt het terecht dat het kind er zo bij loopt? Ik zou het onterecht vinden als dit de enige optie is die hij/zij heeft. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 13 november 2017 Rapport Share Geplaatst 13 november 2017 2 minuten geleden zei Thinkfree: Ziektes zijn niet gemaakt Sorry maar de Bijbel leert dat God alles heeft geschapen. Er staat zelfs een verslag dat Hij land, zee, dieren maakte, de mens maakte etc. Ik ken weinig alternatieven dan 'God heeft alles geschapen' en 'evolutie zonder enige sturing van Bovenaf laat alle soorten ontstaan'. De mens heeft deze bacterium niet gemaakt in een lab. Noch ingesteld dat de gevolgen zo verschirkkelijk zijn. Als je niet in blinde evolutie gelooft (en dat doe je volgens mij niet?).... Wie heeft dan deze bacteria in t leven geblazen? 7 minuten geleden zei Thinkfree: de parameters zijn in onbalans gebracht door ons koningen. Sorry ik ken geen verslagen van vergaderingen van welke mensengroep dan ooit met gedetailleerde verslagen en onderhandelingen over de hoeveelheid pijn en verminking die bij deze ziekte hoirt. De mens stelt deze zeikte niet in. De mens maakt deze bacteria niet. Dan is het toch of God of blinde evolutie? Waarom draai je zo om de hete brei heen? Waarom kun je niet gewoon zeggen "God heeft deze ziekte gemaakt, als gevolg van onze zonden"? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 13 november 2017 Rapport Share Geplaatst 13 november 2017 1 minuut geleden zei Thinkfree: Nee... En dat reken ik jou en mij ook aan. Jij rekent mij het uiterlijk van dat kind aan ? Ik heb geen woorden hiervoor. Mensen zoals jij horen in een gesloten kliniek. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 13 november 2017 Rapport Share Geplaatst 13 november 2017 1 minuut geleden zei MysticNetherlands: Waarom kun je niet gewoon zeggen "God heeft deze ziekte gemaakt, als gevolg van onze zonden"? Omdat God deze ziekte niet gemaakt heeft, maar het een gevolg is van leven zonder God. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bonjour 80 Geplaatst 13 november 2017 Rapport Share Geplaatst 13 november 2017 Een kind gaat met deze informatie naar zijn zieke oma en zegt: "Eigen schuld, had je maar vaker naar de kerk moeten gaan." Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 528 Geplaatst 13 november 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 november 2017 1 minuut geleden zei MysticNetherlands: Sorry maar de Bijbel leert dat God alles heeft geschapen. Er staat zelfs een verslag dat Hij land, zee, dieren maakte, de mens maakte etc. Ik ken weinig alternatieven dan 'God heeft alles geschapen' en 'evolutie zonder enige sturing van Bovenaf laat alle soorten ontstaan'. De mens heeft deze bacterium niet gemaakt in een lab. Noch ingesteld dat de gevolgen zo verschirkkelijk zijn. Als je niet in blinde evolutie gelooft (en dat doe je volgens mij niet?).... Wie heeft dan deze bacteria in t leven geblazen? Ja hij heeft alles in een perfecte staat geschapen 2 minuten geleden zei MysticNetherlands: Sorry ik ken geen verslagen van vergaderingen van welke mensengroep dan ooit met gedetailleerde verslagen en onderhandelingen over de hoeveelheid pijn en verminking die bij deze ziekte hoirt. De mens stelt deze zeikte niet in. De mens maakt deze bacteria niet. Dan is het toch of God of blinde evolutie? Waarom draai je zo om de hete brei heen? Waarom kun je niet gewoon zeggen "God heeft deze ziekte gemaakt, als gevolg van onze zonden"? Zoek de oorzaak eens bij zelf in plaats naar een ander te wijzen, dan wordt jezus ineens zo groot zonder zondebesef heb je hem niet nodig. 3 minuten geleden zei Dat beloof ik: Jij rekent mij het uiterlijk van dat kind aan ? Ik heb geen woorden hiervoor. Mensen zoals jij horen in een gesloten kliniek. Jij ontneemt dat kind zijn hoop Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 13 november 2017 Rapport Share Geplaatst 13 november 2017 Zojuist zei Bonjour: Een kind gaat met deze informatie naar zijn zieke oma en zegt: "Eigen schuld, had je maar vaker naar de kerk moeten gaan." Een kind begrijpt wellicht nog niet de impact die de zondeval heeft gehad op ons leven. Maar eenmaal volwassen zal het niet zeggen: ging ik (of een ander) maar vaker naar de kerk, maar vertrouwde ik maar meer op de belofte van God. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 13 november 2017 Rapport Share Geplaatst 13 november 2017 3 minuten geleden zei Thinkfree: Ja hij heeft alles in een perfecte staat geschapen Zoek de oorzaak eens bij zelf in plaats naar een ander te wijzen, dan wordt jezus ineens zo groot zonder zondebesef heb je hem niet nodig. Wat een blinde vlek op je ratio, danwel een moedwillige ontwijking van een echt antwoord. Jammer. Jammer ook dat je jouw onlogische theologie meent iets te moeten laten zeggen over mijn eigen zondebesef en Jezus nodig hebben. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bonjour 80 Geplaatst 13 november 2017 Rapport Share Geplaatst 13 november 2017 4 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Een kind begrijpt wellicht nog niet de impact die de zondeval heeft gehad op ons leven. Maar eenmaal volwassen zal het niet zeggen: ging ik (of een ander) maar vaker naar de kerk, maar vertrouwde ik maar meer op de belofte van God. Of het kind zegt: Ik wil zo'n gemene god niet aanbidden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 13 november 2017 Rapport Share Geplaatst 13 november 2017 Zojuist zei Bonjour: Of het kind zegt: Ik wil zo'n gemene god niet aanbidden. Dat is dan zijn keuze. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 13 november 2017 Rapport Share Geplaatst 13 november 2017 7 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Omdat God deze ziekte niet gemaakt heeft, maar het een gevolg is van leven zonder God. Ah indhoudelijk. Prima. Nog een kans dan maar. Oke, dus God heeft m niet gemaakt. De mens echter ook niet. Lees je mee @Thinkfree? Dus? Wie bepaalt de mate van verminking en pijn en mortaliteit die deze ziekte omvat? De duivel in zijn helse, uiteraard ondergrondse lab? Of heeft God een soort natuurwet of juist iets bovennatuurlijks ingesteld waardoor dit mocht gebeuren, als gevolg van onze zondeval? Of heeft God stiekem een stukje evolutie laten gebeuren als straf Iets anders? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 13 november 2017 Rapport Share Geplaatst 13 november 2017 1 minuut geleden zei MysticNetherlands: Oke, dus God heeft m niet gemaakt. De mens echter ook niet. Weldegelijk, door te kiezen tegen Hem. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 13 november 2017 Rapport Share Geplaatst 13 november 2017 7 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Weldegelijk, door te kiezen tegen Hem. Ik kan nog begrijpen dat je denkt dat dit de oorzaak is, maar niet dat je stelt dat de mens dit gemaakt heeft. Dat heeft de mens namelijk niet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 528 Geplaatst 13 november 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 november 2017 1 minuut geleden zei Dat beloof ik: Ik kan nog begrijpen dat je denkt dat dit de oorzaak is, maar niet je stelt dat de mens dit gemaakt heeft. Dat heeft de mens namelijk niet. Nee de mens heeft wel het perfecte in onbalans gebracht, door zich van God te ondoen Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 13 november 2017 Rapport Share Geplaatst 13 november 2017 3 minuten geleden zei Dat beloof ik: Ik kan nog begrijpen dat je denkt dat dit de oorzaak is, maar niet dat je stelt dat de mens dit gemaakt heeft. Dat heeft de mens namelijk niet. Dat heeft Adam (als mens) nu eenmaal veroorzaakt. De enige optie die wij hebben is voor Hem te kiezen, willen wij het eeuwig leven in voorspoed beërven. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Appie B 134 Geplaatst 13 november 2017 Rapport Share Geplaatst 13 november 2017 1 uur geleden zei Willempie: Het spijt me. Ik doelde niet op jou persoonlijk. Jij bent geen dictator en ook geen trol. Ik doelde op een aantal andere personen die alle discussies lopen te verzieken hier, en dat zijn anti-theïsten en ook mensen die zich uitgeven voor christenen. Die kun je beter negeren. Dan krijgen ze er op den duur vanzelf genoeg van. Ok, ik vond het al een vreemde opmerking van je. Je reageerde op Thinkfree die op mij reageerde. Vandaar dat ik dacht dat je mij bedoelde Maar laten we met z'n allen weer on-topic gaan! Schepping en Evolutie en aanverwante zaken zoals wetenschap en zo. Ik hoop dat @student nog reageert. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 13 november 2017 Rapport Share Geplaatst 13 november 2017 1 minuut geleden zei Thinkfree: Nee de mens heeft wel het perfecte in onbalans gebracht Vanuit jouw visie: de mens heeft alleen maar een stuk fruit van en bepaalde boom gegeten. Volgens mij zijn alle gevolgen daarvan bepaald door god, volgens jouw visie. 1 minuut geleden zei Kaasjeskruid: Dat heeft Adam (als mens) nu eenmaal veroorzaakt. De enige optie die wij hebben is voor Hem te kiezen. Het was Eva. Ken uw klassiekers. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 13 november 2017 Rapport Share Geplaatst 13 november 2017 1 minuut geleden zei Dat beloof ik: Het was Eva. Ken uw klassiekers. Nee, dat was Eva niet. Adam had ook kunnen weigeren. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 528 Geplaatst 13 november 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 november 2017 1 minuut geleden zei Dat beloof ik: Vanuit jouw visie: de mens heeft alleen maar een stuk fruit van en bepaalde boom gegeten. Volgens mij zijn alle gevolgen daarvan bepaald door god, volgens jouw visie. Nee de mens heeft God voor leugenaar uitgemaakt, en de satan geloofd Door die vrucht te nemen Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 13 november 2017 Rapport Share Geplaatst 13 november 2017 1 minuut geleden zei Kaasjeskruid: Nee, dat was Eva niet. Adam had ook kunnen weigeren. Als hij had geweten dat die vrucht van die boom kwam, maar dat staat er niet. Er staat alleen dat Eva at en ook aan Adam gaf. 2 minuten geleden zei Thinkfree: 5 minuten geleden zei Dat beloof ik: Vanuit jouw visie: de mens heeft alleen maar een stuk fruit van en bepaalde boom gegeten. Volgens mij zijn alle gevolgen daarvan bepaald door god, volgens jouw visie. Nee de mens heeft God voor leugenaar uitgemaakt, en de satan geloofd Door die vrucht te nemen En wie bepaalde de gevolgen daarvan ? (gevolgen, die Adam en Eva tevoren niet kenden) Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 13 november 2017 Rapport Share Geplaatst 13 november 2017 2 minuten geleden zei Dat beloof ik: Er staat alleen dat Eva at en ook aan Adam gaf. En Adam had niet de keuze om te weigeren? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 13 november 2017 Rapport Share Geplaatst 13 november 2017 16 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Weldegelijk, door te kiezen tegen Hem. Je verwart producent met opdrachtgever Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten