Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Zojuist zei sjako:

Het is ook gewoon Bijbels dat deze wereld in de hand van satan ligt. Hij wordt zelfs de god van dit samenstel genoemd. Kijk om je heen en je ziet duidelijk dat deze corrupte wereld niet van God afkomt. Je ziet idd sterk de geest van het globulisme. Je ziet het ook in religie. De RKK zoekt steeds meer toenadering tot andere religies, de Lutherse kerk wilt ook weer meer toenadering met de RKK. 

De duivel is inderdaad heerser van deze samenleving. Daarom is het voor christenen zo belangrijk dat zij een vol loon mogen ontvangen en niet langer geloven in de duivel/samenleving. 

Het is eigenlijk ons voorrecht en privelege, neen plicht, de duivel bekend te maken. Ook als dat niet politiek correct (poco) klinkt. De politiek bepaalt het woord niet, Christus doet dat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

1 minuut geleden zei Fundamenteel:

De duivel is inderdaad heerser van deze samenleving. Daarom is het voor christenen zo belangrijk dat zij een vol loon mogen ontvangen en niet langer geloven in de duivel/samenleving. 

Het is eigenlijk ons voorrecht en privelege, neen plicht, de duivel bekend te maken. Ook als dat niet politiek correct (poco) klinkt. De politiek bepaalt het woord niet, Christus doet dat.

Deze boodschap is idd niet politiek correct en zeker niet populair bij de overheden. Je ziet ook dat we gedwarsboomd worden bij het verbreiden van deze boodschap. Christenen worden opgeroepen geen deel van deze wereld te zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei sjako:

Deze boodschap is idd niet politiek correct en zeker niet populair bij de overheden. Je ziet ook dat we gedwarsboomd worden bij het verbreiden van deze boodschap. Christenen worden opgeroepen geen deel van deze wereld te zijn. 

Wel ik ben daar enigszins wel mee akkoord. Dat christenen in apartheid/segregatie kunnen gaan, ieder zijn weg. Het christendom heeft onze samenleving veel goed gedaan, ok niet altijd perfect, maar er werd constant aan gewerkt en vernieuwd. Gedenk hoe onderwijs er kwam, einde van de tweestandenmaatschappij, ziekenzorg voor behoeftigen, ... Maar dan maakte men van het christendom de vijand en rolde ze de loper uit voor de geest der anti christ. Wel laat de overheden met hun kiesvee verder gaan en laat ons christenen een nieuwe samenleving bouwen vanuit de segregatie? Christelijke scholen uitsluitend voor christenen etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

De duivel heeft mij in zijn macht omdat ik diens werken openbaar? Vreemde logica dat.

Zo is dat, er is geen ruimte meer voor iets anders en het kan oneindig voortduren omdat de Duivel je steeds nieuwe dingen aanlevert. Maar deze logica lijk je maar niet begrijpen waardoor je niet eens meer ziet wat mensen je trachten te zeggen, onverminderd buldert de trein verder zonder ook maar enige notie van waar het nu echt om gaat. Volledig in de ban ben je, gecultiveerd door het gezelschap dat je hiertoe aanzet onder het mom van het christendom. En dat ga je zelfs krachtdadig afstrijden op een manier alsof mensen niet in staat zouden zijn dergelijke spelletjes te doorzien. Maar doe rustig verder, het maakt al lang niet meer uit en het kan nog slechts nuttig zijn voor de aandachtige waarvan we hopen dat hij/zij zich hierdoor niet laat vangen. Vreemde logica zeggen ze dan, vergeet niet af en toe Jezus en God te vermelden zoals het je geleerd werd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Zo is dat, er is geen ruimte meer voor iets anders en het kan oneindig voortduren omdat de Duivel je steeds nieuwe dingen aanlevert. Maar deze logica lijk je maar niet begrijpen waardoor je niet eens meer ziet wat mensen je trachten te zeggen, onverminderd buldert de trein verder zonder ook maar enige notie van waar het nu echt om gaat. Volledig in de ban ben je, gecultiveerd door het gezelschap dat je hiertoe aanzet onder het mom van het christendom. En dat ga je zelfs krachtdadig afstrijden op een manier alsof mensen niet in staat zouden zijn dergelijke spelletjes te doorzien. Maar doe rustig verder, het maakt al lang niet meer uit en het kan nog slechts nuttig zijn voor de aandachtige waarvan we hopen dat hij/zij zich hierdoor niet laat vangen. Vreemde logica zeggen ze dan, vergeet niet af en toe Jezus en God te vermelden zoals het je geleerd werd. 

Iets anders.... hoeveel keer moet er “iets anders” plat op de bek gaan alvorens men inziet dat het niet zonder Christus kan?

Ik zie wel wat je poogt te zeggen, maar de kern van het probleem houdt die verandering tegen. Gaan we cirkels blijven draaien? 

Ik ben nu uitgesproken en leg mijn lot in handen van God. Er moet geen verandering komen maar een totale annihilatie van dat wat nu reeds is, het is gefaald. Het westen heeft trouwens de oorlog verloren en die slotfase zal niet in Amerika of Rusland uitgevochten worden maar hier. Alsof enig alternatief dat kan tegenhouden, behalve dan de kop van westerse leiders op een presenteerblaadje aldaar gaan overhandigen met een excuus zie ik dat echt niet goedkomen. De wereld is wat ze is, ik heb daar geen invloed op. Maar laat deze dan ook niet langer invloed op mij oefenen. Al wat ik nog wil is bij Christus thuiskomen, al de rest zijn dwaalleren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Iets anders.... hoeveel keer moet er “iets anders” plat op de bek gaan alvorens men inziet dat het niet zonder Christus kan? Ik zie wel wat je poogt te zeggen, maar de kern van het probleem houdt die verandering tegen. Gaan we cirkels blijven draaien? Ik ben nu uitgesproken en leg mijn lot in handen van God. Er moet geen verandering komen maar een totale annihilatie van dat wat nu reeds is, het is gefaald. Het westen heeft trouwens de oorlog verloren en die slotfase zal niet in Amerika of Rusland uitgevochten worden maar hier. Alsof enig alternatief dat kan tegenhouden, behalve dan de kop van westerse leiders op een presenteerblaadje aldaar gaan overhandigen met een excuus zie ik dat echt niet goedkomen. De wereld is wat ze is, ik heb daar geen invloed op. Maar laat deze dan ook niet langer invloed op mij oefenen. Al wat ik nog wil is bij Christus thuiskomen, al de rest zijn dwaalleren.

Zo gaat het, het is een oneindige reeks die ook nog eeuwen kan doorgaan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Noem het zoals je wil, in ieder geval veel gezever. 

Ja dat zeiden ze in 2011-2012 ook en zie nu, waarvoor ik dikwijls geband werd op andere fora is nu een waarheid als een koe.

ik weet dat ik een nutcracker ben, maar ik tast diep en zeg niet zomaar iets, ik meen mijn hele betoog. Armageddon Now, enkel de duivel en diens minions vrezen dat en hopen wellicht op een alternatief. Nou niet dus :) Solo Christo

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja dat zeiden ze in 2011-2012 ook en zie nu, waarvoor ik dikwijls geband werd op andere fora is nu een waarheid als een koe. ik weet dat ik een nutcracker ben, maar ik tast diep en zeg niet zomaar iets, ik meen mijn hele betoog. Armageddon Now, enkel de duivel en diens minions vrezen dat en hopen wellicht op een alternatief. Nou niet dus :) Solo Christo

Tja, je zou evengoed een Jubeljaar in de Bijbel kunnen vermelden en het nooit toepassen, de schuldigen zijn altijd diegenen die het niet toepassen en/of niets van dit alles enig zonlicht gunnen. Gelieve de zinnen af te ronden met God en/of Jezus, in het andere geval zou enig argwaan kunnen gewekt worden. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Tja, je zou evengoed een Jubeljaar in de Bijbel kunnen vermelden en het nooit toepassen, de schuldigen zijn altijd diegenen die het niet toepassen en/of niet van dit alles enig zonlicht gunnen. Gelieve de zinnen af te ronden met God en/of Jezus, in het ander geval zou enig argwaan kunnen gewekt worden. 

Hehehe ochja er moet nog gelachen worden :) Wie zijn degene die tegen de bijbel rebelleren? Zou het dan niet zinvoller zijn daar uw pijlen op te richten? Het is als ik die jou zou verwijten wat onze staat in het MO deed. Ik benoem dat en wijs de kern van het probleem aan. Jij vuurt je pijlen op de mensen die niet anders kunnen dan ondergaan. Misschien als je dat omdraait het meer vruchten afwerpt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Fundamenteel:

Hehehe ochja er moet nog gelachen worden  Wie zijn degene die tegen de bijbel rebelleren? Zou het dan niet zinvoller zijn daar uw pijlen op te richten? Het is als ik die jou zou verwijten wat onze staat in het MO deed. Ik benoem dat en wijs de kern van het probleem aan. Jij vuurt je pijlen op de mensen die niet anders kunnen dan ondergaan. Misschien als je dat omdraait het meer vruchten afwerpt?

Er is niets om te lachen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Er is niets om te lachen.

De roze bril eens proberen ;) Als alles kapot geblazen is door de toorn van God bouwen de boel toch opnieuw op? 1 megaquake en het is einde verhaal voor life as we know it. Waar maken we ons druk om als de pole shift (die versnelt) alles zal her regelen? Wat baten de veranderingen als die mee tot as herleid zullen worden?

solo Christo, niets anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Fundamenteel:

De roze bril eens proberen Als alles kapot geblazen is door de toorn van God bouwen de boel toch opnieuw op? 1 megaquake en het is einde verhaal voor life as we know it. Waar maken we ons druk om als de pole shift (die versnelt) alles zal her regelen? Wat baten de veranderingen als die mee tot as herleid zullen worden? solo Christo, niets anders.

Ik kijk uit naar de dood en liefst zo snel mogelijk, in deze wereld verder leven is totaal nutteloos.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Fundamenteel:

Romeinen 12:2

En word niet aan deze wereld gelijkvormig, maar word veranderd door de vernieuwing van uw gezindheid  om te kunnen onderscheiden wat de goede, welbehaaglijke en volmaakte wil van God is.

Probleem is dat men, zoals Petrus het verwoordt, naar hun eigen begeerten zal wandelen. We zien daarin een aantal zaken, waarvan ik er twee wil belichten: ten eerste het ontkennen van de Schepping en ten tweede het ontkennen van de wederkomst (2 Petrus 3). Ik geloof dat God Zelf orde op zaken gaat stellen! Zoals God 2000 jaar geleden Mens (Jezus) werd, onze zonden gedragen heeft, voor ons gestorven is en opgestaan is uit de dood, zo zal Hij wederkomen!

Dit moet u allereerst weten, dat er in het laatste der dagen spotters zullen komen, die naar hun eigen begeerten zullen wandelen en zeggen:  Waar is de belofte van Zijn komst? Want vanaf de dag dat de vaderen ontslapen zijn, blijven alle dingen zoals vanaf het begin van de schepping. Want willens en wetens is het hun onbekend dat door het Woord van God de hemelen er reeds lang geweest zijn, evenals  de aarde, die uit water oprijst en in water vaststaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei WdG:

En word niet aan deze wereld gelijkvormig, maar word veranderd door de vernieuwing van uw gezindheid  om te kunnen onderscheiden wat de goede, welbehaaglijke en volmaakte wil van God is.

Probleem is dat men, zoals Petrus het verwoordt, naar hun eigen begeerten zal wandelen. We zien daarin een aantal zaken, waarvan ik er twee wil belichten: ten eerste het ontkennen van de Schepping en ten tweede het ontkennen van de wederkomst (2 Petrus 3). Ik geloof dat God Zelf orde op zaken gaat stellen! Zoals God 2000 jaar geleden Mens (Jezus) werd, onze zonden gedragen heeft, voor ons gestorven is en opgestaan is uit de dood, zo zal Hij wederkomen!

Dit moet u allereerst weten, dat er in het laatste der dagen spotters zullen komen, die naar hun eigen begeerten zullen wandelen en zeggen:  Waar is de belofte van Zijn komst? Want vanaf de dag dat de vaderen ontslapen zijn, blijven alle dingen zoals vanaf het begin van de schepping. Want willens en wetens is het hun onbekend dat door het Woord van God de hemelen er reeds lang geweest zijn, evenals  de aarde, die uit water oprijst en in water vaststaat.

Welkom terug Wdg :)

Het is natuurlijk belangrijk alles vanuit de christelijke optiek te lezen en uit te voeren. God is nabij en ik geloof ook in de terugkomst van een tijdperk waar iedereen zal getuigen van God. 

We zien dat nu inderdaad anders. De mens is onder hypnose zoals de ratten bij Hamel. Gelukkig heeft het melodie van de duivel steeds minder invloed. Maar weet broeders en zusters, een kat in het nauw maakt rare sprongen. De climax hiervan zal niemand ontgaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Welkom terug Wdg :)

Het is natuurlijk belangrijk alles vanuit de christelijke optiek te lezen en uit te voeren. God is nabij en ik geloof ook in de terugkomst van een tijdperk waar iedereen zal getuigen van God. 

We zien dat nu inderdaad anders. De mens is onder hypnose zoals de ratten bij Hamel. Gelukkig heeft het melodie van de duivel steeds minder invloed. Maar weet broeders en zusters, een kat in het nauw maakt rare sprongen. De climax hiervan zal niemand ontgaan.

Dank je. Enerzijds heeft de melodie van de duivel steeds minder invloed. Aan de andere kant zingt satan in deze tijd des te harder, om nog zoveel mogelijk mensen te misleiden. Waarom? Omdat de duivel een enorme hekel aan God (Jezus) heeft. De duivel heeft verloren, de vraag is of hij het al weet. De duivel zal zijn uiterste best doen om de staat Israel te vernietigen, en stel dat hem dat lukt... dan blijkt een Bijbelse profetie niet te kloppen... Jij en ik weten dat satan zal falen, of beter gezegd, al heeft gefaald. Als de duivel ons aanklaagt, herinner ik hem aan zijn toekomst: de eeuwige hel. Waarom denk je dat Petrus waarschuwt als de duivel steeds minder invloed zal krijgen? Ik denk dat satan "very close" bij zijn doel komt. En, wanneer hij denkt te winnen, is het tijd voor de wederkomst van onze enige God: Jezus Christus!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei WdG:

Dank je. Enerzijds heeft de melodie van de duivel steeds minder invloed. Aan de andere kant zingt satan in deze tijd des te harder, om nog zoveel mogelijk mensen te misleiden. Waarom? Omdat de duivel een enorme hekel aan God (Jezus) heeft. De duivel heeft verloren, de vraag is of hij het al weet. De duivel zal zijn uiterste best doen om de staat Israel te vernietigen, en stel dat hem dat lukt... dan blijkt een Bijbelse profetie niet te kloppen... Jij en ik weten dat satan zal falen, of beter gezegd, al heeft gefaald. Als de duivel ons aanklaagt, herinner ik hem aan zijn toekomst: de eeuwige hel. Waarom denk je dat Petrus waarschuwt als de duivel steeds minder invloed zal krijgen? Ik denk dat satan "very close" bij zijn doel komt. En, wanneer hij denkt te winnen, is het tijd voor de wederkomst van onze enige God: Jezus Christus!

Ik weet een miljoen procent zeker dat men de strijd tegen Israël serieus zal onderschatten. Het is ook daar waar God zal ingrijpen. Gedenk hoe mirakuleus Israël al tot stand kwam. Alle buurlanden hebben non stop bombardementen gestuurd, Israël bleef groeien en veranderde woestijn in vruchtbare grond. Israël verdedigde zich tegen al haar buurlanden en deed dit zo succesvol dat men niet anders kon dan Israël te erkennen. Behalve dan wat nu Palestina noemt. Het is daar een zeer complexe zaak en onze westerse leiders gaan daar faliekant fout mee om mijn inziens. Het is nu wel heel gevaarlijk met Iran en Rusland aan hun grens in Syrië. 

We zullen zien waar het uitloopt. De wereld is er in alle gevallen erg aan toe en er gebeuren rare dingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik weet een miljoen procent zeker dat men de strijd tegen Israël serieus zal onderschatten. Het is ook daar waar God zal ingrijpen. Gedenk hoe mirakuleus Israël al tot stand kwam. Alle buurlanden hebben non stop bombardementen gestuurd, Israël bleef groeien en veranderde woestijn in vruchtbare grond. Israël verdedigde zich tegen al haar buurlanden en deed dit zo succesvol dat men niet anders kon dan Israël te erkennen. Behalve dan wat nu Palestina noemt. Het is daar een zeer complexe zaak en onze westerse leiders gaan daar faliekant fout mee om mijn inziens. Het is nu wel heel gevaarlijk met Iran en Rusland aan hun grens in Syrië. 

We zullen zien waar het uitloopt. De wereld is er in alle gevallen erg aan toe en er gebeuren rare dingen.

Klopt, Fundamenteel. Hitler werd al onderschat, en hij is een heel eind gekomen in het vernietigen van het Joodse volk. Het was slechts een 
"wee", een voorproefje van wat gaat komen. Je noemt Iran en Rusland. Vergeet Turkije, China en Egypte niet. En, is dit doemdenken? Wel voor diegenen die Jezus niet als God en Verlosser aanvaard hebben. Wij zijn een nieuwe schepping, Jezus is onze God, onze Verlosser, onze Geneesheer, Beste Vriend. Hij is met ons:

Al zullen er duizend vallen aan uw zijde en tienduizend aan uw rechterhand – bij u zal het onheil niet komen. Slechts met uw ogen zult u het aanschouwen, u zult de vergelding aan de goddelozen zien. Want U, HEERE, bent mijn toevlucht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei TTC:

Zodra wordt alles tot as herleid, waarom zouden we dan nog willen leven?

Omdat het de enige manier is om de zonde radicaal te verwijderen en te kunnen genieten van een nieuwe volmaakte schepping. Zelfs zal er geen as overblijven na de verbranding.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid