Spring naar bijdragen

Ontspanning

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 352
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het was een succesvolle ochtend. Om 06:15 meldde zich een dikke brasem met twee haken in zijn bek. Eentje van mij en eentje van iemand die deze vis verspeeld heeft. Gelukkig heb ik hem gevangen en zwe

Vannacht de hengels maar eens uitgegooid na een gedegen voercampagne. Drie vissen waarvan de zwaarste 30 pond maar deze spiegel is toch wel het plaatje.

Het holst van de nacht levert vaak mooie vissen op.  

Posted Images

• 1 month later...

Vandaag een beverburcht ontdekt. Leuheuk! Nu de bevers nog... De politie heeft mijn mes in beslag genomen terwijl deze is vervoerd volgens wettelijk vastgestelde eisen... Met als enig verweer: hij is te groot voor het vissen. Snap er niks meer van. Alles wordt helemaal subjectief beoordeeld en ik laat me geen 100 euro afjatten.

Hierbij maak ik bezwaar tegen de inbeslagname van mijn mes tijdens mijn activiteiten. Het mes is vervoerd volledig conform de wettelijke eisen: het zat veilig opgeborgen in een tas en was niet direct bij mij.

Het mes is niet bedoeld als wapen, maar als gereedschap met een legitiem doel:

Ik was op snoek aan het vissen. Voor het vangen en eventueel noodgedwongen afmaken van een grote snoek is een groter mes praktisch noodzakelijk; een klein mes is hiervoor ongeschikt.

Daarnaast heb ik de hond bij me, en het mes dient ook voor het veilig en hygiënisch bewerken van takken en materiaal die nodig zijn voor de verzorging van de hond.

Het mes heeft dus een direct functioneel doel dat past binnen de wetgeving omtrent het bezit en vervoer van messen bij legitiem gebruik. De inbeslagname lijkt gebaseerd op een subjectieve beoordeling van “te groot voor vissen”, terwijl het mes in mijn situatie volledig gerechtvaardigd en functioneel is.

Ik verzoek u vriendelijk om het mes zo spoedig mogelijk aan mij terug te geven en de inbeslagname ongedaan te maken. Mocht u aanvullende informatie of bewijsstukken nodig hebben, dan verstrek ik die graag.

Zo niet, dan hou ik u verantwoordelijk voor het compenseren van wat u van mij hebt gestolen.

bewerkt door Figulus
Link naar bericht
Deel via andere websites