Spring naar bijdragen

Waarom JG uiteindelijk niets doen, en ook niet kunnen


Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Thinkfree:

Dat kan alleen in en door christus, zonder het erkennen van christus als verlosser en God. Eer jij de vader niet.

Dat ben jij ingeprent, maar dat staat er nergens. Wel erkennen als Christus (hoofdletter) als Verlosser. Iets wat niet in de Bijbel voorkomt kan ook nooit een vereiste zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 279
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik heb geen vervelende ervaringen. Ik zie mensen met kraampjes met literatuur en herinner me mensen bij mijn ouders aan de deur. Zijn vriendelijke beleefde mensen, helemaal niet dat 'voet tussen de de

Vanwege Sjako en waarom JG niets - tenzij prediken - kunnen/mogen doen: Tijdens Grote Verdrukking en Armageddon zullen de mensen met aardse hoop niets ondernemen. Pas na Armageddon zal d

Mwa, ze zijn heel erg missionair actief. Ik zag ze laatst nog in Maastricht op een plein met twee enorme (oude) kerken van de RKK en de PKN, in het hart van Nederland's cultuur katholicisme.  Qua lede

4 minuten geleden zei sjako:
8 minuten geleden zei Thinkfree:

Dat kan alleen in en door christus, zonder het erkennen van christus als verlosser en God. Eer jij de vader niet.

Dat ben jij ingeprent, maar dat staat er nergens. Wel erkennen als Christus (hoofdletter) als Verlosser. Iets wat niet in de Bijbel voorkomt kan ook nooit een vereiste zijn

De bijbel leert dat Jezus in alles de eerste en het begin is, dan staat er letterlijk dat Jezus God is aangezien alleen God in alles de eerste en de laatste is, en kan zijn.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Thinkfree:

De bijbel leert dat Jezus in alles de eerste en het begin is, dan staat er letterlijk dat Jezus God is aangezien alleen God in alles de eerste en de laatste is.

Jezus is overal het eerste en begin van. Jezus was de eerste van de schepping, de eerste die uit de dood werd opgewekt tot eeuwig leven werd opgewekt etc. Daarvoor had Hij blijkbaar nog niet eeuwig leven?? Nee, want Hij kon sterven. Is Hij niet gestorven, dan is er ook geen loskoopoffer betaald. Als je de eerste bent dan heb je een begin gekend. Van Jehovah wordt gezegd dat hij de Alpha en de Omega is, het alles. Is iets anders dan het begin en het eind. Jezus is onze Heer, onze Koning. Aan Hem zijn we eer verschuldigd. Maar Jezus eert ook Zijn Vader. Hij zegt immers: niet Mijn wil, maar UW wil geschiede,

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

Jezus is overal het eerste en begin van. Jezus was de eerste van de schepping, de eerste die uit de dood werd opgewekt tot eeuwig leven werd opgewek

Jezus vertelde breek deze tempel af en in drie dagen zal ik(God) hem wederom opbouwen. 

7 minuten geleden zei sjako:

Daarvoor had Hij blijkbaar nog niet eeuwig leven?? Nee, want Hij kon sterven. Is Hij niet gestorven, dan is er ook geen loskoopoffer betaald. 

Jezus kon pas sterven toen hij een lichaam aangenomen had.

8 minuten geleden zei sjako:

Als je de eerste bent dan heb je een begin gekend

Wederom een onzin claim God is de eerste daarmee zegt het niets over een begin, enkel dat alles stand houdt in hem de eerste. Die het begin van de rest is.

9 minuten geleden zei sjako:

Van Jehovah wordt gezegd dat hij de Alpha en de Omega is, het alles. Is iets anders dan het begin en het eind. Jezus is onze Heer, onze Koning. Aan Hem zijn we eer verschuldigd. Maar Jezus eert ook Zijn Vader. Hij zegt immers: niet Mijn wil, maar UW wil geschiede,

Jezus is onze God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei sjako:

Jezus is overal het eerste en begin van. Jezus was de eerste van de schepping, de eerste die uit de dood werd opgewekt tot eeuwig leven werd opgewekt etc. Daarvoor had Hij blijkbaar nog niet eeuwig leven?? Nee, want Hij kon sterven. Is Hij niet gestorven, dan is er ook geen loskoopoffer betaald. Als je de eerste bent dan heb je een begin gekend. Van Jehovah wordt gezegd dat hij de Alpha en de Omega is, het alles. Is iets anders dan het begin en het eind. Jezus is onze Heer, onze Koning. Aan Hem zijn we eer verschuldigd. Maar Jezus eert ook Zijn Vader. Hij zegt immers: niet Mijn wil, maar UW wil geschiede,

Jezus zegt in Openbaringen óók dat Hij de alfa en de omega is. En ook de eerste en de laatste, de oorsprong en het einde:

'Zie, Ik kom spoedig,
en mijn loon breng Ik mee, om ieder te vergelden naar zijn werk.
Ik ben de Alfa en de Omega,
de eerste en de laatste,
de oorsprong en het einde. Zalig zij die hun kleren rein wassen.
Zij zullen recht krijgen op de boom des levens
en door de poorten mogen ingaan in de stad.
Buiten blijven de honden, de tovenaars,
de hoereerders, de moordenaars, de afgodendienaars:
eenieder die de leugen liefheeft en doet.
Ik, Jezus, heb mijn engel gezonden
om u deze openbaringen aangaande de kerken bekend te maken.
Ik ben de Wortel uit het geslacht van David,
de stralende morgenster.'

-Openbaringen 22,12-16

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Thinkfree:

Jezus vertelde breek deze tempel af en in drie dagen zal ik(God) hem wederom opbouwen. 

Handelingen 2:32 God heeft deze Jezus opgewekt, en daar zijn wij allemaal getuigen van. 33  Hij is verhoogd tot* Gods rechterhand en heeft de beloofde heilige geest van de Vader ontvangen. Daarom heeft hij uitgestort wat jullie zien en horen.

Jezus heeft zichzelf niet opgewekt maar door God volgens Handelingen 2:32 Jezus was in alles gehoorzaam aan Zijn Vader. Daarom had Hij die opstanding verdient door Zijn geloof. Het is als in Lukas 7:50 Uw geloof heeft u gered.... Door Jezus Zijn geloof heeft Hij zichzelf gered. Hij is daarna verhoogd aan Gods rechterhand (aan Zijn eigen rechterhand???) en daarna heeft Hij Gods Geest ontvangen die Hij vervolgens weer over ons mensen heeft uitgestort. 

9 minuten geleden zei Thinkfree:

Jezus kon pas sterven toen hij een lichaam aangenomen had.

Hij was drie dagen in Hades staat er. Hij was drie dagen echt dood. Wat een offer van God, Zijn eigen Zoon!! 

11 minuten geleden zei Thinkfree:

Wederom een onzin claim God is de eerste daarmee zegt het niets over een begin, enkel dat alles stand houdt in hem de eerste. Die het begin van de rest is.

Dat jij de Bijbel ontkent kan ik niks aan doen. Ik heb mijn best gedaan. Nog eentje dan Micha 5:2 

 En uit jou, Bethlehem E̱fratha, te klein om bij de duizenden van* Juda te horen, uit jou zal degene voortkomen die voor mij heerser zal zijn in Israël. Zijn oorsprong ligt in oude tijden, in lang vervlogen dagen.

Jezus had een oorsprong, een begin.

6 minuten geleden zei Robert Frans:

Jezus zegt in Openbaringen óók dat Hij de alfa en de omega is. En ook de eerste en de laatste, de oorsprong en het einde

Openbaring 22 is een ingewikkeld hoofdstuk. Hier zijn verschillende personen aan het woord. Het is niet duidelijk wie nu precies wat zegt. Jehovah is aan het woord, Johannes, de engel, Jezus. Als je de tekst goed bestudeerd kom je tot de conclusie dat Jehovah zichzelf daar de Alpha en de Omega noemt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei sjako:
19 minuten geleden zei Thinkfree:

Jezus vertelde breek deze tempel af en in drie dagen zal ik(God) hem wederom opbouwen. 

Handelingen 2:32 God heeft deze Jezus opgewekt, en daar zijn wij allemaal getuigen van. 33  Hij is verhoogd tot* Gods rechterhand en heeft de beloofde heilige geest van de Vader ontvangen. Daarom heeft hij uitgestort wat jullie zien en horen.

Jezus heeft zichzelf niet opgewekt maar door God volgens Handelingen 2:32 Jezus was in alles gehoorzaam aan Zijn Vader. Daarom had Hij die opstanding verdient door Zijn geloof. Het is als in Lukas 7:50 Uw geloof heeft u gered.... Door Jezus Zijn geloof heeft Hij zichzelf gered. Hij is daarna verhoogd aan Gods rechterhand (aan Zijn eigen rechterhand???) en daarna heeft Hij Gods Geest ontvangen die Hij vervolgens weer over ons mensen heeft uitgestort

Jezus is God die zijn heerlijkheid heeft afgelegd tot voorbeeld en verlossing tot onze vreugde.

8 minuten geleden zei sjako:
21 minuten geleden zei Thinkfree:

Jezus kon pas sterven toen hij een lichaam aangenomen had.

Hij was drie dagen in Hades staat er. Hij was drie dagen echt dood. Wat een offer van God, Zijn eigen Zoon!! 

Klopt, Jezus was echt dood. Een Goddelijk offer voor ons.

9 minuten geleden zei sjako:

Dat jij de Bijbel ontkent kan ik niks aan doen. Ik heb mijn best gedaan. Nog eentje dan Micha 5:2 

 En uit jou, Bethlehem E̱fratha, te klein om bij de duizenden van* Juda te horen, uit jou zal degene voortkomen die voor mij heerser zal zijn in Israël. Zijn oorsprong ligt in oude tijden, in lang vervlogen dagen.

Jezus had een oorsprong, een begin.

jouw claim: God is de oorsprong dus God had een begin, zie je zelf niet in de dwaasheid ?

10 minuten geleden zei sjako:
15 minuten geleden zei Robert Frans:

Jezus zegt in Openbaringen óók dat Hij de alfa en de omega is. En ook de eerste en de laatste, de oorsprong en het einde

Openbaring 22 is een ingewikkeld hoofdstuk. Hier zijn verschillende personen aan het woord. Het is niet duidelijk wie nu precies wat zegt. Jehovah is aan het woord, Johannes, de engel, Jezus. Als je de tekst goed bestudeerd kom je tot de conclusie dat Jehovah zichzelf daar de Alpha en de Omega noemt. 

Zoals vermeld je moet blijven draaien om JG te blijven

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei sjako:

Hij was drie dagen in Hades staat er. Hij was drie dagen echt dood. Wat een offer van God, Zijn eigen Zoon!! 

Mijn dochter is een paar dagen op kamp geweest. Het is nooit zeker of je ze daarna nog terugziet (er kan van alles gebeuren onderweg heen, tijdens en op weg terug). Ik vind mijn offer wat groter dan dat van God die, alwetend als hij is, gewoon wist dat zijn zoon weer thuis zou komen.

Wat een flauwekul opmerking!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei sjako:

Dat staat er niet. Lees nog eens goed. Zijn oorsprong ligt in oude tijden. Wat is een oorsprong volgens jou?

Bron, begin,..

5 minuten geleden zei Mullog:

Mijn dochter is een paar dagen op kamp geweest. Het is nooit zeker of je ze daarna nog terugziet (er kan van alles gebeuren onderweg heen, tijdens en op weg terug). Ik vind mijn offer wat groter dan dat van God die, alwetend als hij is, gewoon wist dat zijn zoon weer thuis zou komen.

Wat een flauwekul opmerking!

Weet dat alle spottende opmerkingen tot in der eeuwigheid je helse smarten verzwaren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Thinkfree:

Vader in uw handen beveel ik mijn geest (Goddelijkheid) zijn lichaam stierf.

Nee, Hij gaf Zijn levensadem (geest, ruach) weer terug aan God. Dat is wat er gebeurd als je dood gaat (Psalm 146:4: Zijn geest (ruach, levensadem) gaat uit, hij keert terug naar zijn grond, op die dag vergaan zijn gedachten). Hij gaf zijn leven aan God in het vertrouwen dat Hij weer zou worden opgewekt. 

3 minuten geleden zei Thinkfree:

Bron, begin,..

Nog duidelijker.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei sjako:

Nee, Hij gaf Zijn levensadem (geest, ruach) weer terug aan God. Dat is wat er gebeurd als je dood gaat (Psalm 146:4: Zijn geest (ruach, levensadem) gaat uit, hij keert terug naar zijn grond, op die dag vergaan zijn gedachten). Hij gaf zijn leven aan God in het vertrouwen dat Hij weer zou worden opgewekt. 

geen enkel mens kan zijn geest bevelen tot God terug te keren dan enkel God zelf.

Als wij mensen sterven, bevelen wij niets. Dat bepaald God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Dat is een boute uitspraak die ik niet waag te onderschrijven. De zonde tegen de Heilige Geest levert berouwloze mensen op.

Daarom zeg Ik u: Alle zonde en lastering zal den mensen vergeven worden; maar de lastering tegen den Geest zal den mensen niet vergeven worden. En zo wie enig woord gesproken zal hebben tegen den Zoon des mensen, het zal hem vergeven worden; maar zo wie tegen den Heiligen Geest zal gesproken hebben, het zal hem niet vergeven worden, noch in deze eeuw, noch in de toekomende. (Mat.12:31-32,SV)

Mocht jou bewering waar zijn, dan zijn alle JG reddeloos verloren en dat zijn ze niet i.m.o. Ze spreken wel ten nadele van Jezus, maar dat is te vergeven.

Het is een interessant punt. Ik geloof dat alle zonden vergeven worden, op één zonde na: het afwijzen van Jezus als God en Verlosser. Het betekent dat ook alle zonden van diegenen die de eeuwigheid in de hel verblijven vergeven zijn, op die ene zonde na. Ze hebben Jezus afgewezen. Ik geloof - maar ik kan het mis hebben, dus corrigeer me gerust - dat ieder mens gedurende het hele aardse leven de gelegenheid heeft Jezus als God en Verlosser te aanvaarden. Wanneer hij of zij dat niet doet, is er sprake van het lasteren van de Heilige Geest. Immers, Jezus heeft de Heilige Geest gezonden. Lasteren van de Geest is hetzelfde als God lasteren. Iemand kan de - in de ogen van mensen - meest verschrikkelijke misdaden begaan hebben, maar toch het eeuwige leven ontvangen hebben. Een zonde staat de eeuwigheid van een wedergeborene niet in de weg. Diegenen die verloren gaan [dus niet zijn], hebben per definitie de Geest gelasterd. Iemand die wedergeboren is kan de Geest niet lasteren. Daarom hoeft een wedergeborene zich ook geen moment zorgen te maken.

Ik ben heel benieuwd naar jouw visie betreffende het lasteren van de Heilige Geest!

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei WdG:

Als je gelooft dat er slechts EEN weg is, dan lopen alle andere wegen toch dood? Op die ene weg, waarop velen gelukkig lopen, kan men best wel dwalen. Men kan zelfs ruzie maken. We zullen elkaar niet moeten oordelen, wanneer we op de enige weg lopen. Dat betekent dat we de zwakke in geloof moeten respecteren (Romeinen 14) en niet moeten twisten over wat we eten, of we wel of geen feestdagen vieren, wat we drinken. Immers, God heeft ons aanvaard, en wij hebben Zijn aanbod aangenomen. Vergeet niet dat de duivel ook gelooft, maar, hij erkent Jezus niet als God. De duivel wil zelf God worden, en dat is dus het grote probleem. Jezus als God erkennen is noodzakelijk. Jezus als Verlosser aanvaarden is eveneens noodzakelijk. We kunnen ons niet beroepen op een mens, op een profeet of een andere god. Naar mijn mening is het liefdeloos mensen hier niet op te wijzen. Mensen die Jezus afwijzen zullen het niet redden. Jezus afwijzen als God is hetzelfde als de Heilige Geest lasteren. Het kan niet vergeven worden. Alle zonden worden ons vergeven, behalve het lasteren van de Heilige Geest. Zou er een verband bestaan tussen het afwijzen van Jezus als God en het lasteren van de Heilige Geest? Waarom wilde de duivel als God zijn? Dat heeft satan zijn val veroorzaakt, zijn onomkeerbare val. Het is noodzakelijk om Jezus als God te aanvaarden, en nee, je oordeelt niet wanneer je mensen daarop wijst.

Ik vind dat wel oordelen; zeggen of bepaalde mensen in de hemel of hel gaan komen of niet. God doet dat. Natuurlijk mag je het evangelie verkondigen met de boodschap wanneer je gered bent (en het bestaan van de hel moet dan ook genoemd worden), maar mensen hoeven gewoon geen anderen de hel in te denken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Sjofar:

Ik vind dat wel oordelen; zeggen of bepaalde mensen in de hemel of hel gaan komen of niet. God doet dat. Natuurlijk mag je het evangelie verkondigen met de boodschap wanneer je gered bent (en het bestaan van de hel moet dan ook genoemd worden), maar mensen hoeven gewoon geen anderen de hel in te denken.

Ik spreek niet over bepaalde mensen, Sjofar. Ik spreek over een leer. Ik geef een voorbeeld: stel dat iemand gelooft dat Jezus een profeet is. Die persoon gelooft niet dat Jezus gekruisigd is. Heeft die persoon dan kans om naar de hemel te gaan? Of is bekering noodzakelijk? Jezus leert ons toch dat er slechts één Weg is? Alle andere wegen voeren dan toch automatisch naar de hel? En, op die ene weg kunnen we zeker van mening verschillen, zullen we zelfs ruzie maken. Maar, die ene Weg leidt wel naar de hemel. Alle andere wegen (of die weg nu islam, boeddhisme, humanisme,... heet) voeren NIET naar het eeuwige leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Ja, so what? Jezus had hoe dan ook dus een begin. Johannes 1:1 In den beginne was het Woord....... Hoezo beginne?? Het Woord had een begin dus. Het wordt keer op keer gezegd in de Bijbel. Begin van de schepping, eerstgeborene, In den beginne, overal de Eerste in en zo heb je er nog tich. Voordat de aarde was, was Jezus er al. Logisch, want de stoffelijke schepping ging door (dia) Jezus. 

Ja, er staat dat het Woord er was in het begin, wat er echt niet op wijst dat het toen gemaakt was. Het betekent dat het Woord er al was in het begin van de tijd (daarvoor kon je nog niet spreken van een begin), en dan kan het net zo goed zijn dat het Woord er ook voor het begin al was. Ook staat er in Spreuken 8:22: 'vóór Zijn werken', over dat Jezus er als was. Kan Jezus dan geschapen zijn, als Jezus er al was voordat God begon te schapen? Ik weet dat het in jouw Bijbel anders staat, maar ik wil ook de andere mogelijkheid laten zien.

Bovendien spreek je nu wel over het Woord als verwijzing naar Jezus, maar er staat in Johannes 1 gewoon bij: 'en het Woord was God'. Dus Jezus is God.

1 uur geleden zei sjako:
14 uur geleden zei Sjofar:

God spreekt dus in de Wij-vorm. Je kan dit verklaren als een majesteitsmeervoud, wat soms wordt gedaan, maar ik denk dat dit echt een kloppend meervoud is.

Nee, dat is majesteitsmeervoud. Zou het anders zijn, dan hadden de joden ook wel in een drieëenheid geloofd.

Het is niet omdat de Joden het niet zagen dat het niet klopt. Zo kan je ook spreken over Spreuken 8. In dit vers wordt over de Wijsheid gesproken, waar wij Jezus in zien, maar de Joden niet.

Het is trouwens ook maar de vraag tot hoever de vergelijking opgaat in Jezus, net als de vergelijking van het Woord.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Thinkfree:

Weet dat alle spottende opmerkingen tot in der eeuwigheid je helse smarten verzwaren.

Maar het heden veel lol en verder ben ik niet van plan om überhaupt helse smarten te krijgen :-)

Verder meen ik wat ik zeg. Als je zegt

48 minuten geleden zei sjako:

Hij was drie dagen in Hades staat er. Hij was drie dagen echt dood. Wat een offer van God, Zijn eigen Zoon!! 

Wat een offer van God! 3 dagen zonder zijn zoon nadat hij hem pakweg al 30 jaar niet gezien had omdat hij op aarde rondkuierde. Dat slaat toch nergens op!

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei WdG:

Heeft die persoon dan kans om naar de hemel te gaan? Of is bekering noodzakelijk? Jezus leert ons toch dat er slechts één Weg is? Alle andere wegen voeren dan toch automatisch naar de hel? En, op die ene weg kunnen we zeker van mening verschillen, zullen we zelfs ruzie maken. Maar, die ene Weg leidt wel naar de hemel. Alle andere wegen (of die weg nu islam, boeddhisme, humanisme,... heet) voeren NIET naar het eeuwige leven.

Ik ga niet op de troon van God zitten, maar ik leer dat je Jezus als Messias moet zien, de Zoon van God. Dat Hij in de gedaante van een volmaakt mens voor ons is gestorven voor wat Adam de mensheid heeft aangedaan. Dat is wat volgens mij de Bijbel leert. En ja, dit accepteren is noodzakelijk voor eeuwig leven. Jezus is gekomen voor de hele loskoopbare mensheid. 

24 minuten geleden zei Sjofar:

Bovendien spreek je nu wel over het Woord als verwijzing naar Jezus, maar er staat in Johannes 1 gewoon bij: 'en het Woord was God'. Dus Jezus is God.

Jezus was er al voordat er ook maar iets geschapen was. Hij werd als enige voortgebracht door God zelf. De rest is geschapen via Jezus. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen? Het woord was een god..... of het Woord was goddelijk. In het Grieks ontbreekt het woordje ho wat de betekent. Dus letterlijk staat er: het Woord was bij de God en het Woord was god. De laatste god is dus kwalitatief bedoeld. Jezus wordt een eindje verder de eniggeboren God genoemd. Maar dat is iets anders dan Almachtige God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Zelfs de drieëenheid zegt dat de Vader niet de Zoon is. Jezus had de vorm van een mens, maar dat wilt niet zeggen dat de Almachtige God, de Vader, de vorm van een mens heeft. God is een geest staat er, we kunnen Hem niet zien. Dus toen Jezus zei dat wie Hem heeft gezien, ook de Vader heeft gezien kan niet duiden op Zijn vorm. Het ging over Zijn eigenschappen en hoedanigheden, doel etc. Jezus lijkt in alles op Zijn Vader. Hij zou niet iets anders besluiten dan Zijn Vader. Ook de Geest van Zijn Vader is werkzaam in Jezus. Die Geest heeft Jezus ook gebruikt om te scheppen. Jezus was de eerste creatie die God heeft voortgebracht. Hij was letterlijk Zijn Zoon, Hij was dus veel meer dan een mens.

Ja, Jezus is ook niet hetzelfde als de Vader, maar dat Jezus zichzelf naast de Vader plaatst, zegt volgens mij heel wat over Zijn goddelijke positie.

2 uur geleden zei sjako:

Als mediator tussen Hem en de stoffelijke wereld denk ik. Hij had makkelijk alles kunnen scheppen zonder Jezus, maar Hij is zo heilig en machtig dat dit waarschijnlijk problemen zou opleveren. Bovendien hebben wij de eigenschappen van God mee gekregen. Wij hebben ook behoefte aan gezelschap, God ook. Als ik Spreuken 8 zo lees had Hij veel genoegen met de omgang van Zijn Zoon. 

Maar God schiep de mens voor gezelschap. Ik denk daarom dat de Zoon, de Geest en de Vader een volmaakte, hechte band hadden, waarin de mens naar hun beeld is geschapen als gezelschap.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Mullog:

Wat een offer van God! 3 dagen zonder zijn zoon nadat hij hem pakweg al 30 jaar niet gezien had omdat hij op aarde rondkuierde. Dat slaat toch nergens op!

God had nooit iets met de dood te maken gehad en juist Zijn eigen Zoon ging dood. Eerst werd Zijn Zoon in de gedaante van een mens naar de aarde gestuurd. Wat al een vernedering was. Een goddelijk persoon die alles had ontworpen en geschapen werd een mens. Daarna onderging Zijn Zoon ook nog eens de dood. Lijkt me toch een groot offer. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid