Spring naar bijdragen

Waarom JG uiteindelijk niets doen, en ook niet kunnen


Aanbevolen berichten

21 minuten geleden zei Sjofar:

In vers 22 staat in jouw Bijbel het woord 'voortbrengen', maar ik de HSV-vertaling hebben ze het als 'bezitten' vertaald. Dan betekent dat vers gewoon dat de Heere Jezus al 'bezat' vóór Zijn werken. Dat vers is dus eigenlijk een samenvatting van de verzen erna, waarin wordt beschreven dat Jezus er voor al die zaken al was. Maar dat Jezus er voor al die zaken al was, betekent niet dat Jezus voor die zaken geschapen is.

De SV vertaald wel vaker in z'n voordeel. Kijk maar eens hoe de NBV het vertaald.

De Heer heeft mij voor al het andere verworven, toen Hij zijn scheppingswerk begon, schiep Hij eerst mij.

Veel explecieter dan de NWV. Het is gewoon heel duidelijk. Jezus heeft een begin gekend. Valt niet te verbloemen. Is het anders dan klopt de Bijbel niet. 

 

28 minuten geleden zei Sjofar:

Ik snap niet wat je bedoelt. De Persoon die de Heilige Geest schept?

Nou, Genesis 1:2

‘De aarde nu was woest en ledig, en duisternis lag op de vloed, en de Geest Gods zweefde over de wateren.’
‭‭Genesis‬ ‭1:2‬ ‭NBG51‬‬
 

Hier schept Gods Geest toch?

29 minuten geleden zei Sjofar:

Toen Jezus op aarde was, was de Vader nog in de hemel. Jezus bad dus tot Zijn Vader, zoals Hij Zelf ook altijd zei.

Denk ook aan het 'onze Vader', dat Jezus de mensen leerde.

Ok, moest even kijken in welke drieëenheid jij gelooft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 279
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik heb geen vervelende ervaringen. Ik zie mensen met kraampjes met literatuur en herinner me mensen bij mijn ouders aan de deur. Zijn vriendelijke beleefde mensen, helemaal niet dat 'voet tussen de de

Vanwege Sjako en waarom JG niets - tenzij prediken - kunnen/mogen doen: Tijdens Grote Verdrukking en Armageddon zullen de mensen met aardse hoop niets ondernemen. Pas na Armageddon zal d

Mwa, ze zijn heel erg missionair actief. Ik zag ze laatst nog in Maastricht op een plein met twee enorme (oude) kerken van de RKK en de PKN, in het hart van Nederland's cultuur katholicisme.  Qua lede

9 minuten geleden zei sjako:

De SV vertaald wel vaker in z'n voordeel. Kijk maar eens hoe de NBV het vertaald.

Onzin, dat doen de JG's

9 minuten geleden zei sjako:

De Heer heeft mij voor al het andere verworven, toen Hij zijn scheppingswerk begon, schiep Hij eerst mij.

Heb jij kolossensen 1 vers 18 al eens gelezen?

18 En Hij is het Hoofd des lichaams, namelijk der Gemeente, Hij, Die het Begin is, de Eerstgeborene uit de doden, opdat Hij in allen de Eerste zou zijn.

19 Want het is des Vaders welbehagen geweest, dat in Hem al de volheid wonen zou;

God, Jezus is het begin van de herschepping.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Thinkfree:

Onzin, dat doen de JG's

Zie het topic van de SV nog maar eens 

4 minuten geleden zei Thinkfree:

En Hij is het Hoofd des lichaams, namelijk der Gemeente, Hij, Die het Begin is, de Eerstgeborene uit de doden, opdat Hij in allen de Eerste zou zijn.

Ook ja, Hij die het Begin is, is overal de Eerste in (opdat Hij in allen de Eerste is) Hij was de eerste van Gods schepping staat er in Openbaring en ook de eerste opgewekt uit de doden. Hij was de eerste die tot eeuwig leven werd opgewekt. 

Hij wordt hier zelfs het Begin genoemd. God heeft nergens een begin gekend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei sjako:
10 minuten geleden zei Thinkfree:

En Hij is het Hoofd des lichaams, namelijk der Gemeente, Hij, Die het Begin is, de Eerstgeborene uit de doden, opdat Hij in allen de Eerste zou zijn.

Ook ja, Hij die het Begin is, is overal de Eerste in (opdat Hij in allen de Eerste is) Hij was de eerste van Gods schepping staat er in Openbaring en ook de eerste opgewekt uit de doden. Hij was de eerste die tot eeuwig leven werd opgewekt. 

Hij wordt hier zelfs het Begin genoemd. God heeft nergens een begin gekend.

Hij die het begin is ==> alpha ??

God wordt de alpha en omega genoemd 

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Thinkfree:

Hij die het begin is ==> alpha ??

God wordt de alpha en de omega genoemd. Het alles. Jezus wordt het begin en het eind genoemd. De SV brengt alpha en omega ook van toepassing op Jezus maar dat komt in andere Codexen weer niet voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:
4 minuten geleden zei Thinkfree:

Hij die het begin is ==> alpha ??

God wordt de alpha en de omega genoemd. Het alles. Jezus wordt het begin en het eind genoemd. De SV brengt alpha en omega ook van toepassing op Jezus maar dat komt in andere Codexen weer niet voor.

 Je moet ook wel op zo'n manier blijven draaien om jehova getuige te blijven.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei sjako:

De SV vertaald wel vaker in z'n voordeel. Kijk maar eens hoe de NBV het vertaald.

De SV vertaalt adhv een geheel andere brontekst dan die van jullie, dus het is onzin om het te gooien op anders vertalen of in zijn voordeel vertalen. De SV vertaalt prima uit de Textus Receptus.

Jullie gebruiken als brontekst die van Westcott & Hort. En zelfs die passen jullie aan naar eigen believen.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Thinkfree:

Je moet ook wel op zo'n manier blijven draaien om jehova getuige te blijven.

Ik draai niet hoor. Je kan er verschillende vertalingen naast leggen. Je zult het in NBV niet vinden en in de meeste niet. Enkel die gebaseerd zijn op de TR.

4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

De SV vertaalt prima uit de Textus Receptus.

En daar zit nu net het probleem. Er zijn veel betere, oudere Codexen. De TR kent veel toevoegingen die in het origineel niet stonden.

6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Jullie gebruiken als brontekst die van Westcott & Hort. En zelfs die passen jullie aan naar eigen believen.

En die is gebaseerd op de meerderheidstekst. Vertaal keuzes heb je altijd, 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

En daar zit nu net het probleem. Er zijn veel betere, oudere Codexen. De TR kent veel toevoegingen die in het origineel niet stonden.

Dat zou betekenen dat God eeuwenlang een verkeerde Bijbel heeft toegestaan en dat druist regelrecht in tegen Zijn belofte dat Hij Zijn Woord bewaard:

Het gras verdort, de bloem valt af; maar het Woord onzes Gods bestaat in der eeuwigheid. (Jes.40:8, SV)

De redenen des HEEREN zijn reine redenen, zilver, gelouterd in een aarden smeltkroes, gezuiverd zevenmaal. Gij, HEERE, zult hen bewaren; Gij zult hen behoeden voor dit geslacht, tot in eeuwigheid. (Ps.12:7-8, SV)

De hemel en de aarde zullen voorbijgaan, maar Mijn woorden zullen geenszins voorbijgaan. (Luk.21:33, SV)

En wij hebben het profetische woord, dat zeer vast is, en gij doet wel, dat gij daarop acht hebt, als op een licht, schijnende in een duistere plaats, totdat de dag aanlichte, en de Morgenster opga in uw harten. (2Pet.1:19, SV)

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei sjako:

En daar zit nu net het probleem. Er zijn veel betere, oudere Codexen. De TR kent veel toevoegingen die in het origineel niet stonden

Gebruikte bijbels of codexen werden zo oud niet, enkel degene die nooit gebruikd werden.

Stel onze twee bijbels gaan verloren, en enkele 1000 jaar vind iemand die, dan is de sv toch echt de oudere dus in jullie ogen de ware.

Zo doe je ook niet aan tekst kritiek.

Het is dus een onzin argument

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

Onvoorwaardelijke liefde heeft geen kleur, het is universeel en niet te vangen of claimen door een of andere strekking.

The meek will inherit the earth 

En de kwade mensen plotten samen en knersen hun tanden. Psalm 37

bewerkt door nikie90
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Vers 22 Jehovah bracht mij voort als het begin van zijn weg,het eerste van zijn werken van lang geleden.

Heeft God een begin gekend dan? Jezus was er vanaf het begin bij, dwz het begin van de schepping. Daarom wordt Hij ook in Openbaring het begin van de schepping door God genoemd.

Openbaring 3:14 Schrijf aan de engel van de gemeente in Laodice̱a: Dit zegt de Amen, de trouwe en ware getuige, het begin van de schepping door God

De schepping begon met Jezus. Daarom is het ook een Zoon van God. Jezus heeft dus een begin gekend, God niet. 

Dat vers 22 is wel heel anders vertaald bij jou dan bij mij.

SV: De HEERE bezat Mij in het beginsel Zijns wegs, voor Zijn werken, van toen aan.

HSV: De HEERE bezat Mij aan het begin van Zijn weg, al vóór Zijn werken, van oudsher.

Ik snap je interpretatie wel, maar ik zie het toch anders, zoals ik uitlegde; dat dit vers als begin van het daaropvolgende gezien moet worden, waarmee de schrijver zegt dat Jezus er voor alles al was. Jezus was er vanaf het 'begin'. En met het 'begin' wordt de tijd voor het ontstaan van de aarde bedoeld. Bovendien staat in de SV en de HSV 'vóór Zijn werken', dus voordat Hij begon scheppen was Jezus er al.

53 minuten geleden zei sjako:

Nou, Genesis 1:2

‘De aarde nu was woest en ledig, en duisternis lag op de vloed, en de Geest Gods zweefde over de wateren.’
‭‭Genesis‬ ‭1:2‬ ‭NBG51‬‬
 

Hier schept Gods Geest toch?

Ik denk juist dat 'heel' God alles heeft geschapen: Jezus, de Geest en de Vader - als een drie-eenheid. Ze worden namelijk in de Bijbel alle drie als schepper genoemd (wat ook wijst op Jezus' goddelijkheid), en bovendien:

God zei: 'Laten Wij mensen maken naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis; [...]. (Genesis 1:26; HSV)

God spreekt dus in de Wij-vorm. Je kan dit verklaren als een majesteitsmeervoud, wat soms wordt gedaan, maar ik denk dat dit echt een kloppend meervoud is.

Bovendien zegt Jezus in Johannes 14:9 dat wie Jezus heeft gezien, de Vader heeft gezien. Zou een schepsel van God dat zomaar zeggen? Alle mensen zijn naar Gods beeld geschapen, dus op die manier zal Jezus het niet bedoeld hebben.

En nog een vraag voor jou: waarom is Jezus geschapen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Sjofar:

Ik denk dat het samenhangt. Als je je afvraagt hoe Jezus ons heeft kunnen redden, is het m.i. alleen maar logisch als Jezus ook God is. Welke mens zou die macht mogen krijgen? Welke mens zou die macht kunnen krijgen? Het antwoord is ofwel een mens die nooit zondigt, ofwel God. Het lijkt me niet logisch als God een mens op aarde zou zetten die niet zou kunnen zondigen, nee, iedere mens is onder de vloek van de zonde. Alleen God Zelf kan ons redden, door Zelf mens te worden, en te sterven en op te staan. Als je hierdoor nog niet erkent dat Jezus God is... tja, daar wil ik niet over oordelen.

Als je gelooft dat er slechts EEN weg is, dan lopen alle andere wegen toch dood? Op die ene weg, waarop velen gelukkig lopen, kan men best wel dwalen. Men kan zelfs ruzie maken. We zullen elkaar niet moeten oordelen, wanneer we op de enige weg lopen. Dat betekent dat we de zwakke in geloof moeten respecteren (Romeinen 14) en niet moeten twisten over wat we eten, of we wel of geen feestdagen vieren, wat we drinken. Immers, God heeft ons aanvaard, en wij hebben Zijn aanbod aangenomen. Vergeet niet dat de duivel ook gelooft, maar, hij erkent Jezus niet als God. De duivel wil zelf God worden, en dat is dus het grote probleem. Jezus als God erkennen is noodzakelijk. Jezus als Verlosser aanvaarden is eveneens noodzakelijk. We kunnen ons niet beroepen op een mens, op een profeet of een andere god. Naar mijn mening is het liefdeloos mensen hier niet op te wijzen. Mensen die Jezus afwijzen zullen het niet redden. Jezus afwijzen als God is hetzelfde als de Heilige Geest lasteren. Het kan niet vergeven worden. Alle zonden worden ons vergeven, behalve het lasteren van de Heilige Geest. Zou er een verband bestaan tussen het afwijzen van Jezus als God en het lasteren van de Heilige Geest? Waarom wilde de duivel als God zijn? Dat heeft satan zijn val veroorzaakt, zijn onomkeerbare val. Het is noodzakelijk om Jezus als God te aanvaarden, en nee, je oordeelt niet wanneer je mensen daarop wijst.

11 uur geleden zei Thinkfree:

Gebruikte bijbels of codexen werden zo oud niet, enkel degene die nooit gebruikd werden.

Stel onze twee bijbels gaan verloren, en enkele 1000 jaar vind iemand die, dan is de sv toch echt de oudere dus in jullie ogen de ware.

Zo doe je ook niet aan tekst kritiek.

Het is dus een onzin argument

Maar zelfs als de SV niet ouder is, dan vertrouw je toch op de Heilige Geest? De Heilige Geest is een Persoon. Zelfs als alle Bijbels verloren zouden gaan, dan zullen er nog mensen opstaan die de juiste Bijbel kunnen reproduceren, door de Heilige Geest. Kern is het erkennen van de Drie-ene God. Zonder dit te erkennen kan men geen Christen zijn, ondanks alle goede bedoelingen.

11 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Dat zou betekenen dat God eeuwenlang een verkeerde Bijbel heeft toegestaan en dat druist regelrecht in tegen Zijn belofte dat Hij Zijn Woord bewaard:

En juist daarom is het van belang te erkennen dat de Heilige Geest een Persoon (God) is, dat Jezus God is. God heeft dit inderdaad beloofd. Hij heeft niet beloofd de taal te bewaren. Hij heeft wel beloofd Zijn Woord te bewaren, en dat doet Hij ook. Zelfs als alle Bijbels verloren gaan, dan zouden we de Bijbel nog kennen door de Heilige Geest, en zo kunnen reproduceren. Mensen die de Godheid van Jezus en de Godheid van de Heilige Geest afwijzen zijn niet in staat Gods Woord te verkondigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei WdG:

Jezus afwijzen als God is hetzelfde als de Heilige Geest lasteren. Het kan niet vergeven worden. Alle zonden worden ons vergeven, behalve het lasteren van de Heilige Geest. Zou er een verband bestaan tussen het afwijzen van Jezus als God en het lasteren van de Heilige Geest?

Dat is een boute uitspraak die ik niet waag te onderschrijven. De zonde tegen de Heilige Geest levert berouwloze mensen op.

Daarom zeg Ik u: Alle zonde en lastering zal den mensen vergeven worden; maar de lastering tegen den Geest zal den mensen niet vergeven worden. En zo wie enig woord gesproken zal hebben tegen den Zoon des mensen, het zal hem vergeven worden; maar zo wie tegen den Heiligen Geest zal gesproken hebben, het zal hem niet vergeven worden, noch in deze eeuw, noch in de toekomende. (Mat.12:31-32,SV)

Mocht jou bewering waar zijn, dan zijn alle JG reddeloos verloren en dat zijn ze niet i.m.o. Ze spreken wel ten nadele van Jezus, maar dat is te vergeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Dat zou betekenen dat God eeuwenlang een verkeerde Bijbel heeft toegestaan en dat druist regelrecht in tegen Zijn belofte dat Hij Zijn Woord bewaard:

Dat valt nu ook wel weer mee. Pas in 1637 is de Statenvertaling tot stand gekomen. Dus als ik jou redenatie volg was er daarvoor geen enkele 'goede' Bijbel. Er is bijv een veel oudere Bijbel gevonden in een klooster, de Codex Sinaiticus. Die wijkt sterk af van de SV. Trouwens, er zijn veel meer codexen gevonden die allemaal iets anders zeggen dat de SV. Trouwens, de kern is niet zodanig anders dat de hele boodschap is veranderd.

Verder zijn er nog genoeg andere Bijbelvertalingen die wel nauwkeurig(er) zijn dan de SV. De vertaling zal best goed zijn, alleen de bron deugd niet.

Dat in de laatste dagen meer begrip zou komen over de Bijbel is niet zo raar. Dat had Daniël al voorzegd. 

12 uur geleden zei Kaasjeskruid:

De hemel en de aarde zullen voorbijgaan, maar Mijn woorden zullen geenszins voorbijgaan. (Luk.21:33, SV)

Nee, ze worden weer netjes in oude orde hersteld. Het meest ernstige is nog wel dat de Naam Jehovah wordt verbloemd. Het is net of een boek vertaald is maar dat de hoofdrolspeler anoniem wordt gemaakt. 

12 uur geleden zei Thinkfree:

Het is dus een onzin argument

Nee, jou argument is onzin. Die vertalingen zijn gewoon WEL gevonden. Je steekt echt je kop in het zand. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei sjako:

Dat valt nu ook wel weer mee. Pas in 1637 is de Statenvertaling tot stand gekomen. Dus als ik jou redenatie volg was er daarvoor geen enkele 'goede' Bijbel.

De Statenvertaling is geen nieuwe Bijbel (dit in tegenstelling tot de NWV), maar een vertaling en herziening (apocriefe boeken werden verwijderd) van wat reeds bestond. De canon waarop de SV is gebaseerd bestond dus al en werd in 363 na Christus tijdens het Concilie van Laodicea vastgesteld. Dit betekent niet dat de boeken toen pas in de canon werden opgenomen, maar dat men het er unaniem over eens is dat ze al sinds jaar en dag door de christelijke kerk als canoniek beschouwd zijn.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Sjofar:

Dat vers 22 is wel heel anders vertaald bij jou dan bij mij.

SV: De HEERE bezat Mij in het beginsel Zijns wegs, voor Zijn werken, van toen aan.

HSV: De HEERE bezat Mij aan het begin van Zijn weg, al vóór Zijn werken, van oudsher.

Ik snap je interpretatie wel, maar ik zie het toch anders, zoals ik uitlegde; dat dit vers als begin van het daaropvolgende gezien moet worden, waarmee de schrijver zegt dat Jezus er voor alles al was. Jezus was er vanaf het 'begin'. En met het 'begin' wordt de tijd voor het ontstaan van de aarde bedoeld. Bovendien staat in de SV en de HSV 'vóór Zijn werken', dus voordat Hij begon scheppen was Jezus er al.

Ja, so what? Jezus had hoe dan ook dus een begin. Johannes 1:1 In den beginne was het Woord....... Hoezo beginne?? Het Woord had een begin dus. Het wordt keer op keer gezegd in de Bijbel. Begin van de schepping, eerstgeborene, In den beginne, overal de Eerste in en zo heb je er nog tich. Voordat de aarde was, was Jezus er al. Logisch, want de stoffelijke schepping ging door (dia) Jezus. 

12 uur geleden zei Sjofar:

God spreekt dus in de Wij-vorm. Je kan dit verklaren als een majesteitsmeervoud, wat soms wordt gedaan, maar ik denk dat dit echt een kloppend meervoud is.

Nee, dat is majesteitsmeervoud. Zou het anders zijn, dan hadden de joden ook wel in een drieëenheid geloofd. 

12 uur geleden zei Sjofar:

Bovendien zegt Jezus in Johannes 14:9 dat wie Jezus heeft gezien, de Vader heeft gezien. Zou een schepsel van God dat zomaar zeggen? Alle mensen zijn naar Gods beeld geschapen, dus op die manier zal Jezus het niet bedoeld hebben.

Zelfs de drieëenheid zegt dat de Vader niet de Zoon is. Jezus had de vorm van een mens, maar dat wilt niet zeggen dat de Almachtige God, de Vader, de vorm van een mens heeft. God is een geest staat er, we kunnen Hem niet zien. Dus toen Jezus zei dat wie Hem heeft gezien, ook de Vader heeft gezien kan niet duiden op Zijn vorm. Het ging over Zijn eigenschappen en hoedanigheden, doel etc. Jezus lijkt in alles op Zijn Vader. Hij zou niet iets anders besluiten dan Zijn Vader. Ook de Geest van Zijn Vader is werkzaam in Jezus. Die Geest heeft Jezus ook gebruikt om te scheppen. Jezus was de eerste creatie die God heeft voortgebracht. Hij was letterlijk Zijn Zoon, Hij was dus veel meer dan een mens.

12 uur geleden zei Sjofar:

En nog een vraag voor jou: waarom is Jezus geschapen?

Als mediator tussen Hem en de stoffelijke wereld denk ik. Hij had makkelijk alles kunnen scheppen zonder Jezus, maar Hij is zo heilig en machtig dat dit waarschijnlijk problemen zou opleveren. Bovendien hebben wij de eigenschappen van God mee gekregen. Wij hebben ook behoefte aan gezelschap, God ook. Als ik Spreuken 8 zo lees had Hij veel genoegen met de omgang van Zijn Zoon. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei WdG:

Het is noodzakelijk om Jezus als God te aanvaarden, en nee, je oordeelt niet wanneer je mensen daarop wijst.

En of je oordeelt dan. De Bijbel pleit veel meer tegen als voor dat Jezus God zou zijn. Er is één God, Hij heeft een Naam, Jehovah. Dat is eeuwenlang zo geweest. Dus eeuwenlang zat men ernaast volgens jou. Mozes bijv is een van de meest heilige personen, maar had nooit van een drieëenheid gehoord. Het wordt zelfs bevestigd door Jezus dat er maar één God is. Hij noemt Zijn Vader Zijn God. Er is maar één God. Dus hoe kan Jezus dan de Almachtige God zijn. De Vader is groter dan ik, zegt Hij. Je moet een hoop zaken negeren om tot jou conclusie te komen.

1 uur geleden zei thom:

Wat een statements.

Dikke duim werk. Ongefundeerd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei sjako:
13 uur geleden zei Thinkfree:

Het is dus een onzin argument

Nee, jou argument is onzin. Die vertalingen zijn gewoon WEL gevonden. Je steekt echt je kop in het zand. 

Je leeft achter een muur, enkel God kan die doen instorten.

Jezus is de alpha en omega, elk ander die deze Jezus naar beneden wil halen eert God de vader niet, maar dient uiteindelijk de doelstellingen van satan. En dat kan best hard aankomen, Zoals de waarheid vaak doet.

Je moet goed beseffen dat satan alles op alles zet om Jezus neer te halen, christenen verhogen hem

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei thom:

Dat kan je niet stellen, want het Woord was er. Er staat niet dat het Woord een begin had, maar kan wel het begin gemaakt hebben; ook de tijd, want zonder tijd geen begin.

Het is maar hoe je het interpreteert. Als je andere teksten leest dan wordt duidelijk dat Jezus wel een begin heeft gekend. (Overal de Eerste in, eerstgeborene, Spreuken 8 pleit voor een geschapen Jezus, het Begin van Gods schepping etc etc)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Thinkfree:

Jezus is de alpha en omega, elk ander die deze Jezus naar beneden wil halen eert God de vader niet, maar dient uiteindelijk de doelstellingen van satan. En dat kan best hard aankomen, Zoals de waarheid vaak doet.

Het staat in de oudere Codexen nergens...... maak je conclusie zou ik zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Het is maar hoe je het interpreteert. Als je andere teksten leest dan wordt duidelijk dat Jezus wel een begin heeft gekend. (Overal de Eerste in, eerstgeborene, Spreuken 8 pleit voor een geschapen Jezus, het Begin van Gods schepping etc etc)

Spreuken profeteert het volbrachte werk van christus.

Alleen God is overal de eerste in en de laatste

1 minuut geleden zei sjako:
3 minuten geleden zei Thinkfree:

Jezus is de alpha en omega, elk ander die deze Jezus naar beneden wil halen eert God de vader niet, maar dient uiteindelijk de doelstellingen van satan. En dat kan best hard aankomen, Zoals de waarheid vaak doet.

Het staat in de oudere Codexen nergens...... maak je conclusie zou ik zeggen

Satan heeft gepoogd valse codexen rond te spreiden, degene die vroege christenen nooit gebruikt hebben, en dus zeer oud werden.

Je leeft naar een onzin argument zoals is aangetoond

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Thinkfree:

Je moet goed beseffen dat satan alles op alles zet om Jezus neer te halen, christenen verhogen hem

Johannes 4:22

Jullie aanbidden wat jullie niet kennen. Wij aanbidden wat we kennen, want redding begint bij de Joden. 23  Maar er komt een tijd, en die is er al, dat de ware aanbidders de Vader met geest en waarheid zullen aanbidden, want de Vader zoekt mensen die hem zo willen aanbidden.n 24  God is een Geest, en wie hem aanbidden, moeten hem met geest en waarheid aanbidden.’

Voor de meeste Christenen is de drieëenheid een mysterie. Dat gaat dus direct tegen deze tekst in. Wie zou dat willen denk je?

5 minuten geleden zei Thinkfree:

Satan heeft gepoogd valse codexen rond te spreiden, degene die vroege christenen nooit gebruikt hebben, en dus zeer oud werden.

Niet te geloven.......Jij hebt vast een hele grote duim

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Johannes 4:22

Jullie aanbidden wat jullie niet kennen. Wij aanbidden wat we kennen, want redding begint bij de Joden. 23  Maar er komt een tijd, en die is er al, dat de ware aanbidders de Vader met geest en waarheid zullen aanbidden, want de Vader zoekt mensen die hem zo willen aanbidden.n 24  God is een Geest, en wie hem aanbidden, moeten hem met geest en waarheid aanbidden.’

Dat kan alleen in en door christus, zonder het erkennen van christus als verlosser en God. Eer jij de vader niet.

Dat is de enige weg tot de vader die God zelf is. Zonder datgene loop je niet op de smalle weg.

4 minuten geleden zei sjako:
9 minuten geleden zei Thinkfree:

Satan heeft gepoogd valse codexen rond te spreiden, degene die vroege christenen nooit gebruikt hebben, en dus zeer oud werden.

Niet te geloven.......Jij hebt vast een hele grote duim

Met die duim probeer ik die muur voor je gezicht weg te drukken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid