Spring naar bijdragen

Donald Trump versus The New World Order


Aanbevolen berichten

14 minuten geleden zei Willempie:

Wat heeft hij dan allemaal geflikt, behalve wat hij had beloofd te doen?

Wat ik belangrijker vind is dat hij geen oorlog voerde in tegenstelling tot zijn voorgangers. Die veel meer op de kerfstok hebben maar niet over gesproken wordt omdat onze staatszenders daarover zwijgen.

Hij erkende Jeruzalem als hoofdstad van Israël, zegt genoeg voor mij. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Opvallend dat je die journalist brutaliteit en onbeschoftheid verwijt, terwijl je tegelijk instemmend een filmpje post van een militair die nog veel brutaler en onbeschofter zijn toekomstige opperbeve

@Gaitema Misschien moet je het advies van je verloofde maar opvolgen en niet meer reageren, en met haar meehuilen als jullie voor de TV zitten en beelden zien van de vluchtelingen.  Je hebt namel

Militairen worden getraind en opgeroepen om namens de overheid onder meer oorlogsmissies uit te voeren. Ongeacht of zij het eens zijn met deze oorlogen, want daar gaan zij dan niet over. Als militair

Posted Images

11 uur geleden zei Willempie:

Als het zo is, en blijkbaar is het zo, dat de helft van de Amerikanen grote twijfels heeft over de integriteit van de verkiezingen

Hoezo heeft blijkbaar de helft twijfels? Er zal wel een deel twijfels hebben, maar dat is slechts een deel van de republikeinse stemmers. Die hebben dat overgenomen van hun leiders,  het is aan die leiders om die twijfel te onderbouwen. En dat is ze niet gelukt, dus dan houdt het op. Maar hoe kom je aan de helft?

11 uur geleden zei Willempie:

Wat ik absoluut niet begrijp is dat de Democraten daar geen enkele boodschap aan lijken te hebben.

Omdat nergens onderbouwing voor is. Waarom dan serieus nemen?

11 uur geleden zei Willempie:

het interesseert me werkelijk geen ene moer of jij het daarmee eens bent.

Dat verbaast me niets. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Willempie:

Als het zo is, en blijkbaar is het zo, dat de helft van de Amerikanen grote twijfels heeft over de integriteit van de verkiezingen, en een groot deel daarvan er zelfs van overtuigd is dat die gemanipuleerd zijn, is de enige menselijke oplossing voor de V.S. dat daar duidelijkheid over komt.

Er is echter volstrekte duidelijkheid over de verkiezingen. Keer op keer gingen Trump en zijn aanhang naar de rechter, maar keer op keer werden hun zaken afgewezen vanwege gebrek aan bewijs. En blijkbaar vertrouwde hij het rechtssysteem voldoende om steeds die gang te maken, dus gebrek aan vertrouwen was het probleem niet.
Uiteindelijk heeft zelfs het Hooggerechtshof, waar toch ook door Trump benoemde rechters zitten, bepaald dat er geen bewijs is voor fraude tijdens de verkiezingen.

Sinds eergisteren is er in elk geval over één ding duidelijkheid gekomen: president Trump is niet in staat gebleken daadwerkelijk law & order te handhaven, zoals hij beloofde te doen. De nachtmerriescenario's die hij omscreef als de Democraten zouden winnen, zijn door zijn lakse handelen daadwerkelijk onder hemzelf uitgekomen op absoluut ongekende wijze.
We mogen echt blij zijn dat er niet méér doden en gewonden zijn gevallen, dat er geen branden zijn gesticht en dat de gevonden pijpbommen niet zijn afgegaan.

Of het moet zo zijn dat hij nu niet wílde handhaven, omdat hem dit eigenlijk wel goed uitkwam. Uiteindelijk was het dan ook vice-president Pence die de ordetroepen liet aanrukken. Want je kunt je serieus afvragen wat er zou zijn gebeurd als dit een bestorming van bijvoorbeeld de Black Lives Matter-beweging was geweest.
Ik weet wel zeker dat de Nationale Garde dan binnen een uur in volle militaire uitrusting paraat zou hebben gestaan om die rebellen op hardhandige wijze uit het Capitool te jagen. En dat Trump zo'n bestorming direct in harde, niet mis te verstane woorden zou hebben afgekeurd. Dat hebben we immers wel gezien bij andere BLM-demonstraties onder Trump.

In beide gevallen heeft hij echter dan zeer kwalijk tot absoluut kwaadwillend gehandeld. Deze bestorming had nooit mogen plaatsvinden, ongeacht vanuit welke beweging deze kwam, en het is de president wel degelijk zwaar aan te rekenen dat hij het zo ver heeft laten komen.

bewerkt door Robert Frans
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Robert Frans:

Er is echter volstrekte duidelijkheid over de verkiezingen. Keer op keer gingen Trump en zijn aanhang naar de rechter, maar keer op keer werden hun zaken afgewezen vanwege gebrek aan bewijs. En blijkbaar vertrouwde hij het rechtssysteem voldoende om steeds die gang te maken, dus gebrek aan vertrouwen was het probleem niet.
Uiteindelijk heeft zelfs het Hooggerechtshof, waar toch ook door Trump benoemde rechters zitten, bepaald dat er geen bewijs is voor fraude tijdens de verkiezingen.

Sinds eergisteren is er in elk geval over één ding duidelijkheid gekomen: president Trump is niet in staat gebleken daadwerkelijk law & order te handhaven, zoals hij beloofde te doen. De nachtmerriescenario's die hij omscreef als de Democraten zouden winnen, zijn door zijn lakse handelen daadwerkelijk onder hemzelf uitgekomen op absoluut ongekende wijze.
We mogen echt blij zijn dat er niet méér doden en gewonden zijn gevallen, dat er geen branden zijn gesticht en dat de gevonden pijpbommen niet zijn afgegaan.

Of het moet zo zijn dat hij nu niet wílde handhaven, omdat hem dit eigenlijk wel goed uitkwam. Uiteindelijk was het dan ook vice-president Pence die de ordetroepen liet aanrukken. Want je kunt je serieus afvragen wat er zou zijn gebeurd als dit een bestorming van bijvoorbeeld de Black Lives Matter-beweging was geweest.
Ik weet wel zeker dat de Nationale Garde dan binnen een uur in volle militaire uitrusting paraat zou hebben gestaan om die rebellen op hardhandige wijze uit het Capitool te jagen. En dat Trump zo'n bestorming direct in harde, niet mis te verstane woorden zou hebben afgekeurd. Dat hebben we immers wel gezien bij andere BLM-demonstraties onder Trump.

In beide gevallen heeft hij echter dan zeer kwalijk tot absoluut kwaadwillend gehandeld. Deze bestorming had nooit mogen plaatsvinden, ongeacht vanuit welke beweging deze kwam, en het is de president wel degelijk zwaar aan te rekenen dat hij het zo ver heeft laten komen.

Misschien heb je gelijk. Ik weet het niet. Er zijn ook andere geluiden te horen. Ik bid, vertrouw en wacht af. Meer kan ik niet doen. Ondertussen hoor ik al van Amerikanen met een Nederlands paspoort dat ze voorbereidingen treffen het land te ontvluchten. Er is weinig vertrouwen in de toekomst onder Biden en Harris. De gebieden waar de democraten aan de macht zijn, verloederen en worden steeds onveiliger. New York is inmiddels veranderd in een soort derde wereldstad. Het is daar één grote bende op straat. Over California verneem ik ook alleen maar verontrustende berichten. Ik vrees dat het land uiteen valt. En dat doet mij persoonlijk pijn omdat ik een band heb met vele Amerikanen en van ze houd. En dat er hufters rondlopen weet ik natuurlijk ook wel. Die heb je trouwens in Nederland ook meer dan genoeg, ook in de politiek.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Willempie:

Misschien heb je gelijk. Ik weet het niet. Er zijn ook andere geluiden te horen. Ik bid, vertrouw en wacht af. Meer kan ik niet doen.

Natuurlijk kun je meer doen dan alleen maar afwachten. Dat is typisch de houding van iemand zonder eigen initiatief. Durf de zaak eens van twee kanten te bekijken,

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Willempie:

Misschien heb je gelijk. Ik weet het niet. Er zijn ook andere geluiden te horen. Ik bid, vertrouw en wacht af. Meer kan ik niet doen. Ondertussen hoor ik al van Amerikanen met een Nederlands paspoort dat ze voorbereidingen treffen het land te ontvluchten. Er is weinig vertrouwen in de toekomst onder Biden en Harris. De gebieden waar de democraten aan de macht zijn, verloederen en worden steeds onveiliger. New York is inmiddels veranderd in een soort derde wereldstad. Het is daar één grote bende op straat. Over California verneem ik ook alleen maar verontrustende berichten. Ik vrees dat het land uiteen valt. En dat doet mij persoonlijk pijn omdat ik een band heb met vele Amerikanen en van ze houd. En dat er hufters rondlopen weet ik natuurlijk ook wel. Die heb je trouwens in Nederland ook meer dan genoeg, ook in de politiek.

Nu is het wel zo dat president Trump vier jaar lang voornamelijk verdeling, twijfel en haat heeft gezaaid en constant de legitimiteit van de Amerikaanse rechtsspraak, de vrije pers en de democratische waarden openlijk betwistte. President-elect Biden zei terecht al dat de pers de 'vijand van het volk' noemen normaal alleen door dictators gedaan wordt.
Natuurlijk doet hij dat dan in zodanige verwoordingen dat men hem er juridisch niet op kan pakken, maar het is zeker sinds eergisteren vrij duidelijk dat hij buitengewoon partijdig handelt als het gaat om het aanpakken van gewelddadige opstanden en liever zelfs nog meer olie op het vuur gooit dan oproept tot kalmte.
Het komt er feitelijk op neer dat als hij zijn zin niet krijgt, het dan standaard wel onbetrouwbaar en fraudeleus moet zijn. Want denk je dat hij geklaagd zou hebben over de verkiezingen als hij gewonnen zou hebben? Natuurlijk niet...

Afgelopen nacht, een volle dag na de opstand, heeft hij ineens een toespraak gehouden die zowaar enigszins presidentiëel klonk. Je mag doen wat je wil, maar ik geloof er helemaal niets van dat die speech ook maar enigszins oprecht was.
Ik heb hem nooit als presidentiëel gezien en nu al helemaal niet. Hij is er nooit voor alle Amerikanen geweest, maar uitsluitend en alleen voor zijn achterban, zolang deze tenminste precies doet wat hij wil. Dus eigenlijk alleen voor zichzelf.
Hij is mijns inziens dan ook voor het grootste deel verantwoordelijk voor alle haat en verdeling in Amerika. Nu was daar natuurlijk al sprake van vóórdat hij aantrad, maar hij heeft het vuur alleen maar verder opgestookt, met die bestorming als absolute dieptepunt.

We maken graag grappen over complotdenkers, van 'wappies' tot antivaxxers, maar we hebben afgelopen dagen vrij duidelijk de grimmige kant van de zaak gezien. Dat ook een klein groepje fanatiekelingen enorm veel onrust en geweld kan veroorzaken als ze daartoe maar voldoende aangespoord en gemobiliseerd worden door iemand met gezag.
Dit is iets wat elke politicus zich behoort te realiseren, presidenten voorop. Een vlammetje is op zichzelf onschuldig, maar kan een vlammenzee veroorzaken als zij in de verkeerde brandstof terecht komt. Dat kan heel vervelend zijn als je geen vlammenzee wil, maar in Jakobus 3,1-12 wordt niet voor niets al gewaarschuwd voor de grote macht van de tong.
Het bedreigen van politici en het ze beschuldigen van pedofilie gaat al vele malen te ver, maar we hebben nu gezien hoe ver het écht kan gaan als we dergelijke clubjes niet heel scherp in de gaten (blijven) houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Robert Frans:

Afgelopen nacht, een volle dag na de opstand, heeft hij ineens een toespraak gehouden die zowaar enigszins presidentiëel klonk. Je mag doen wat je wil, maar ik geloof er helemaal niets van dat die speech ook maar enigszins oprecht was.

Dat was zijn eerste presidentieel overkomende toespraak (vermoedelijk ook zijn laatste, en daarmee ook zijn enige, wat op zich voor een president ook weer een record is, zo zie je maar weer, een stabiel genie). Volgens mij heeft er geen woord zelf van bepaald. Ik ben geen complotdenker maar ik wil wel geloven dat zijn kabinet hem de wacht heeft aangezegd en dat de volgende deal is gemaakt. Als jij deze speech fatsoenlijk voorleest dan passen wij artikel 25 niet toe en voor de komende twee weken hou je verder je waffel want anders doen we het alsnog. Waarschijnlijk heeft hij er toen, al sputterend, nog de leugen in gekregen dat hij de nationale garde heeft gemobiliseerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mullog:

Dat was zijn eerste presidentieel overkomende toespraak (vermoedelijk ook zijn laatste, en daarmee ook zijn enige, wat op zich voor een president ook weer een record is, zo zie je maar weer, een stabiel genie). Volgens mij heeft er geen woord zelf van bepaald. Ik ben geen complotdenker maar ik wil wel geloven dat zijn kabinet hem de wacht heeft aangezegd en dat de volgende deal is gemaakt. Als jij deze speech fatsoenlijk voorleest dan passen wij artikel 25 niet toe en voor de komende twee weken hou je verder je waffel want anders doen we het alsnog. Waarschijnlijk heeft hij er toen, al sputterend, nog de leugen in gekregen dat hij de nationale garde heeft gemobiliseerd.

Is geen gekke gedachte hoor. Die toespraak was inderdaad zonder meer on-Trumpiaans. Ik denk ook dat hij onder druk is gezet om deze tekst voor te lezen. En inderdaad, dat van die nationale garde geloof ik ook niet erg. Uiteindelijk zijn ze wel gekomen, maar wat ik zei en Biden ook al suggereerde: was het een BLM-demostratie geweest, dan waren die relschoppers waarschijnlijk niet eens in de buurt van het Capitool geweest...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 8-1-2021 om 16:16 zei Robert Frans:

Nu is het wel zo dat president Trump vier jaar lang voornamelijk verdeling, twijfel en haat heeft gezaaid en constant de legitimiteit van de Amerikaanse rechtsspraak, de vrije pers en de democratische waarden openlijk betwistte. President-elect Biden zei terecht al dat de pers de 'vijand van het volk' noemen normaal alleen door dictators gedaan wordt.
Natuurlijk doet hij dat dan in zodanige verwoordingen dat men hem er juridisch niet op kan pakken, maar het is zeker sinds eergisteren vrij duidelijk dat hij buitengewoon partijdig handelt als het gaat om het aanpakken van gewelddadige opstanden en liever zelfs nog meer olie op het vuur gooit dan oproept tot kalmte.
Het komt er feitelijk op neer dat als hij zijn zin niet krijgt, het dan standaard wel onbetrouwbaar en fraudeleus moet zijn. Want denk je dat hij geklaagd zou hebben over de verkiezingen als hij gewonnen zou hebben? Natuurlijk niet...

Afgelopen nacht, een volle dag na de opstand, heeft hij ineens een toespraak gehouden die zowaar enigszins presidentiëel klonk. Je mag doen wat je wil, maar ik geloof er helemaal niets van dat die speech ook maar enigszins oprecht was.
Ik heb hem nooit als presidentiëel gezien en nu al helemaal niet. Hij is er nooit voor alle Amerikanen geweest, maar uitsluitend en alleen voor zijn achterban, zolang deze tenminste precies doet wat hij wil. Dus eigenlijk alleen voor zichzelf.
Hij is mijns inziens dan ook voor het grootste deel verantwoordelijk voor alle haat en verdeling in Amerika. Nu was daar natuurlijk al sprake van vóórdat hij aantrad, maar hij heeft het vuur alleen maar verder opgestookt, met die bestorming als absolute dieptepunt.

We maken graag grappen over complotdenkers, van 'wappies' tot antivaxxers, maar we hebben afgelopen dagen vrij duidelijk de grimmige kant van de zaak gezien. Dat ook een klein groepje fanatiekelingen enorm veel onrust en geweld kan veroorzaken als ze daartoe maar voldoende aangespoord en gemobiliseerd worden door iemand met gezag.
Dit is iets wat elke politicus zich behoort te realiseren, presidenten voorop. Een vlammetje is op zichzelf onschuldig, maar kan een vlammenzee veroorzaken als zij in de verkeerde brandstof terecht komt. Dat kan heel vervelend zijn als je geen vlammenzee wil, maar in Jakobus 3,1-12 wordt niet voor niets al gewaarschuwd voor de grote macht van de tong.
Het bedreigen van politici en het ze beschuldigen van pedofilie gaat al vele malen te ver, maar we hebben nu gezien hoe ver het écht kan gaan als we dergelijke clubjes niet heel scherp in de gaten (blijven) houden.

Beste Robert Frans,

Jouw (snoeiharde) oordeel is niets anders dan (een voortzetting) van wat we de afgelopen vier jaar van de media hebben vernomen, dag na dag. Denk je nu werkelijk dat dit me allemaal is ontgaan? Zo niet, wat is dan de meerwaarde van jouw betoog? Is het een uiting van emotie? Daar heb ik ook last van en ik moet oppassen me daar niet door te laten overweldigen. Momenteel ben ik bijzonder bedroefd door de, in mijn ogen demonische, haat die zich steeds duidelijker manifesteert. En nu beginnen de wraakacties. 

 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Willempie:

Beste Robert Frans,

Jouw (snoeiharde) oordeel is niets anders dan (een voortzetting) van wat we de afgelopen vier jaar van de media hebben vernomen, dag na dag.

Het is gewoon wat er aan de hand is.

19 minuten geleden zei Willempie:

Denk je nu werkelijk dat dit me allemaal is ontgaan? Zo niet, wat is dan de meerwaarde van jouw betoog? Is het een uiting van emotie?

Denk je nu werkelijk dat wat hier staat speciaal voor jou is geschreven? @Robert Frans schrijft zoals hij er tegen aan kijkt, een uiting van zijn mening. Niets mis mee, dat doet iedereen hier. Ik begrijp niet dat je dit ziet als een uiting van emotie. 

21 minuten geleden zei Willempie:

Momenteel ben ik bijzonder bedroefd door de, in mijn ogen demonische, haat die zich steeds duidelijker manifesteert.

Wie zaait, al oogsten. Het volk koos Trump. Trump heeft jarenlang haat gezaaid. Daar plukt het volk nu de vruchten van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Het is gewoon wat er aan de hand is.

43 minuten geleden zei Willempie:

Er is nog veel meer aan de hand waar we nauwelijks over horen, net zoals we in de zeventiger jaren niets vernamen over Pol Pot die zijn volk aan het uitroeien was, en we momenteel nauwelijks iets vernemen over de concentratiekampen in China en de werkelijke redenen waarom Chinese producten zo goedkoop zijn. We horen ook nauwelijks iets over de honderdduizenden vermiste kinderen (waaronder baby's) en over de (kind)slavernij in de seksindustrie. We horen maar weinig over de miljoenen mensen die dood gaan van de honger, nu nog verergerd door de coronamaatregelen. Blijkbaar is de "verdorvenheid" van Trump één van de weinige zaken die nieuwswaardig worden geacht. Journalistiek? Nee, opinievorming. Ik durf het zelfs hersenspoeling te noemen. En het is tegenwoordig al zo erg dat, indien je kritisch durft te zijn over de, in mijn ogen, eenzijdige, oppervlakkige en sensatiebeluste media, je een complotgekkie bent. Er is steeds meer moed voor nodig om niet met de massa mee te hollen maar ik bid en vertrouw erop dat God mij en al zijn kinderen die moed schenkt. Dan zijn we maar dwars en "een gevaar voor de samenleving". Ik ben van mening dat deze wereld niet in stand wordt gehouden door meelopers maar juist door "dwarse" mensen. Zonder hen had deze wereld al lang niet meer bestaan. 

42 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik begrijp niet dat je dit ziet als een uiting van emotie. 

Het was een vraag. Niet zo'n heel vreemde vraag aangezien we bijna allemaal door de media emotioneel opgezweept worden. Bovendien is de mens meer een emotioneel dan een rationeel wezen.

 

44 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Wie zaait, al oogsten. Het volk koos Trump. Trump heeft jarenlang haat gezaaid. Daar plukt het volk nu de vruchten van.

Ik heb het over demonische haat en wrok en wraakgevoelens. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Willempie:

Er is nog veel meer aan de hand waar we nauwelijks over horen, net zoals we in de zeventiger jaren niets vernamen over Pol Pot die zijn volk aan het uitroeien was, en we momenteel nauwelijks iets vernemen over de concentratiekampen in China en de werkelijke redenen waarom Chinese producten zo goedkoop zijn. We horen ook nauwelijks iets over de honderdduizenden vermiste kinderen (waaronder baby's) en over de (kind)slavernij in de seksindustrie. We horen maar weinig over de miljoenen mensen die dood gaan van de honger, nu nog verergerd door de coronamaatregelen. Blijkbaar is de "verdorvenheid" van Trump één van de weinige zaken die nieuwswaardig worden geacht. Journalistiek? Nee, opinievorming. Ik durf het zelfs hersenspoeling te noemen. En het is tegenwoordig al zo erg dat, indien je kritisch durft te zijn over de, in mijn ogen, eenzijdige, oppervlakkige en sensatiebeluste media, je een complotgekkie bent. Er is steeds meer moed voor nodig om niet met de massa mee te hollen maar ik bid en vertrouw erop dat God mij en al zijn kinderen die moed schenkt. Dan zijn we maar dwars en "een gevaar voor de samenleving". Ik ben van mening dat deze wereld niet in stand wordt gehouden door meelopers maar juist door "dwarse" mensen. Zonder hen had deze wereld al lang niet meer bestaan.

Weet jouw God dan wel van Pol Pot, concentratiekampen, vermiste kinderen, kindslavernij, hongerdood. En is hij almachtig ? 
Lekker dan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Weet jouw God dan wel van Pol Pot, concentratiekampen, vermiste kinderen, kindslavernij, hongerdood. En is hij almachtig ? 

Ja, gelukkig wel. En daarom komt er ook een eind aan en een rechtvaardig oordeel over. Maar ik had het over de media. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Willempie:

Ja, gelukkig wel. En daarom komt er ook een eind aan en een rechtvaardig oordeel over. Maar ik had het over de media. 

Ja, jij had het over de media die er niet over berichten en dat je daarom op jouw God vertrouwt. Ik wijs er alleen maar op dat jouw God er ook niet over heeft bericht, en er niets aan heeft gedaan. Je kunt je afvragen of hij er wel van weet.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

En ja hoor. De "zuivering" is al begonnen. Welkom in de nieuwe wereldorde. Wees niet bang maar ook niet naïef. Kruip dicht bij je hemelse Vader en vertrouw volkomen op Hem want Hij heeft nog steeds alles in zijn machtige hand, tot in de allerkleinste details aan toe. Schuil bij Hem. Daar ben je volkomen veilig.

 

2 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ja, jij had het over de media die er niet over berichten en dat je daarom op jouw God vertrouwt. Ik wijs er alleen maar op dat jouw God er ook niet over heeft bericht, en er niets aan heeft gedaan. Je kunt je afvragen of hij er wel van weet.

God bericht daar wel over maar daar wens jij geen kennis van te nemen. Bovendien kun je waarnemen, als je de geschiedenis een beetje bestudeert, dat het kwaad altijd wordt ingeperkt en overwonnen. De duivel heeft nooit het laatste woord. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Willempie:

Blijkbaar is de "verdorvenheid" van Trump één van de weinige zaken die nieuwswaardig worden geacht.

Vooral omdat de man, als president van de VS, een enorm platform heeft (of misschien beter, had) waarop hij nogal luid en duidelijk aanwezig was.

We hebben het er wel eens over gehad wat hij goed en fout deed. Ik mag toch aannemen dat je de bestorming van het Capitool als fout bestempeld? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Mullog:

Vooral omdat de man, als president van de VS, een enorm platform heeft (of misschien beter, had) waarop hij nogal luid en duidelijk aanwezig was.

We hebben het er wel eens over gehad wat hij goed en fout deed. Ik mag toch aannemen dat je de bestorming van het Capitool als fout bestempeld? 

Over vier jaren wordt Trump gewoon weer president. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Mullog:

We hebben het er wel eens over gehad wat hij goed en fout deed. Ik mag toch aannemen dat je de bestorming van het Capitool als fout bestempeld?

Natuurlijk. Wie niet? Dat was uitzinnig en ongehoord. Je kunt je dan wel afvragen waarom de beveiliging blijkbaar niet op orde was. Kwam het misschien juist wel erg goed uit?

47 minuten geleden zei Mullog:

Vooral omdat de man, als president van de VS, een enorm platform heeft (of misschien beter, had) waarop hij nogal luid en duidelijk aanwezig was.

De tegenpartij was en is vele malen luider en duidelijker aanwezig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Hermanos2:

Over vier jaren wordt Trump gewoon weer president. 

Ik verwacht dat niet. Men stelt nu alles in het werk om hem voor altijd kapot te maken en uit te schakelen. Ik heb best wel medelijden met hem en zijn familie. Ik bid dat God hen zal troosten en beschermen tegen alle demonische aanvallen die nu steeds meer vrij spel lijken te krijgen. De hel is aan het losbreken. Ik had gehoopt (en doe dat nog een beetje hoewel alle hoop verloren lijkt maar wie weet) dat de wereld nog vier jaar uitstel zou krijgen voordat deze in een socialistische dictatuur zou veranderen. Maar de Bijbel vertelt ons precies wat er uiteindelijk gaat gebeuren en blijkbaar is dat ook onderdeel van Zijn plan. Uw wil geschiedde, niet de mijne of de onze.

10 minuten geleden zei sjako:

Wie een clown kiest, kan een circus verwachten.

Een circus is veel leuker dan socialisme. Het is nog veel leuker dan een (nucleaire) oorlog. Een circus is ook leuker dan vervolging en onderdrukking van christenen, tenzij je dat natuurlijk alleen maar een probleem vindt als het JG's zijn. Lieve sjako, Het begint met een bepaalde groep maar uiteindelijk wordt iedereen het slachtoffer. Probeer maar eens wat te leren van de geschiedenis. Het WTG weigerde zich, vanuit haar veilige pluche in New York, uit te spreken tegen het (nationaal)socialisme en de vervolging van Joden en christenen maar jij weet net zo goed als ik dat de JG's in Duitsland die niet uit het genootschap stapten en trouw bleven uiteindelijk eveneens het slachtoffer werden. Lees eens wat Niemöller daarover zei:

Toen de nazi's de communisten arresteerden, heb ik gezwegen;

ik was immers geen communist.

Toen ze de sociaaldemocraten gevangenzetten, heb ik gezwegen;

ik was immers geen sociaaldemocraat.

Toen ze de vakbondsleden kwamen halen, heb ik niet geprotesteerd;

ik was immers geen vakbondslid.

Toen ze de Joden opsloten, heb ik niet geprotesteerd;

ik was immers geen Jood.

Toen ze mij kwamen halen

was er niemand meer, die nog protesteren kon.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Ik heb best wel medelijden met hem en zijn familie.

Inderdaad, zo jammer dat Trump inmiddels zo'n paria is dat hij niet meer ongehinderd in het vrouwelijke kruis kan grijpen of een staatsgreep kan plegen.

Net zo jammer als dat Ravi Zacharias zo besmeurd wordt, terwijl hij volgens zijn eigen organisatie zich alleen maar aan vrouwen vergreep. Het is natuurlijk veel erger dat mensen zich daarover uitspreken.

Nee God staat aan de kant van de misbruikers en de fascisten, dat blijkt duidelijk uit zijn Woord.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid