Spring naar bijdragen

Geslachtsgemeenschap: evt. demonen overnemen van diegene?


Aanbevolen berichten

Seksueel overdraagbare demonen (SAD's)? Waarschijnlijk baseert hij dat op het gegeven dat man en vrouw één worden als ze met elkaar huwen en het huwelijk bevestigen in de huwelijksnacht. Dus als de ene dan demonen heeft, dan de andere ook. Dat is echter wel heel vergezocht en in zowel de Schrift als elke serieuze christelijke traditie kom je dit idee dan ook niet tegen. Sowieso is zijn hele idee over demonen nogal, ja, origineel en bepaald niet gestoeld op enige apostolische grond.

Met dergelijke orginele ideeën moet je dan ook altijd uitkijken. God zelf is namelijk heel erg meer van hetzelfde in dit soort dingen en heeft de Openbaring met Christus al lang en breed voltooid. Nieuwe dingen vallen er dus niet te leren; hoogstends kan men de theologie rondom de oude leer verder ontwikkelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is voor mij essentieel dit te weten, het is inderdaad Herman. Maar wil liever niet dat hij op deze manier overal terug te vinden is op het internet. Vandaar dat ik zijn voornaam niet noemde. Ik heb de Bijbel veel gelezen maar ik heb niet ergens gelezen dat wanneer je geslachtsgemeenschap met iemand hebt en die heeft demonen jij ze dan ook krijgt. Een demon deelt zich toch niet door tweeën? Of ben ik nu te nuchter?

Wat me wel bijstaat is dat wanneer je gemeenschap hebt met een hoer je dan zondigt tegen je eigen lichaam maar dat is iets anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb alleen wat filmpjes gezien..dus mn beeld is wat beperkt.

In elk geval is zijn humor niet van het hoogste niveau;) Hij is geen Herman Finkers en ook geen Youp van t Hek (die laatste is wel iritant, maar wel serieus goed qua humor).

De Boodschap van Boon is verder de logische evangelische. Bekering, etc. Hij brengt het ook als een echte gereformeerde, met statenvertalingtaalgebruik, met dan tussendoor die matige grapjes.

Persoonlijk denk ik...dat het leuk zou zijn als mensen die nu eenmaal stijf en protestants zijn eens vast blijven houden en daarin hun humor zoeken. Dat is veel echter, minder tenenkrommend en daarin zit wel echt die humor. Ik vind bijvoorbeeld de woordvoerder van de SGP dat echt magistraal doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Herman Boon zit mijn inziens wel in een bepaalde hoek. Ook binnen de evangelische scene zijn er mensen die helemaal met hem weglopen, maar ook die hem totaal niet kunnen uitstaan. En dan heb ik het zowel over zijn methodes als inhoudelijk. Zowel theologisch als qua beleving zit hij wel in een heel bepaald 'emogelisch' vaarwater.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet het niet hoor... Maar kan nergens Bijbel tekst vinden dat wanneer iemand gebonden is en gemeenschap met diegene heeft daaraan te leiden heeft. Ik had de demon van dood in mij. Een ex vriendin van mij heeft zelfmoord gepleegd (erg heftig) en daarom had ik die vraag eigenlijk. Dan voel je schuldig van had ik nu dit maar gedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oke, dit neemt toch wel een serieuze wending.

Ik ken(de) Herman persoonlijk en heb jaren bij hem in de kerk gezeten. Hij is een goede kerel en ik heb dikwijls steun aan hem gehad. Maar in deze gemeente zijn een aantal mensen met een wat... aparte kijk op het geestelijk leven. Een visie die nauwelijks wordt ondersteund en al helemaal niet door de Bijbel. Herman is daar een van. Ik weet niet waarom hij dit soort dingen is gaan geloven en zeggen, misschien heeft hij gewoon te lang in dat kringetje vertoefd? Maar je mag aannemen dat niets daarvan waar is.

Je bent nooit bezeten geweest, je hebt nooit een demon van de dood gehad en die ook niet doorgegeven. Dat je vriendin het leven niet meer zag zitten is vreselijk tragisch maar had veel waarschijnlijker een andere, wellicht psychologische oorzaak.

Deze gebeurtenis zal voor jou ongetwijfeld ook vreselijk zijn, en als je vragen hebt of hulp nodig hebt raad ik je aan dit niet te zoeken in het geestlijke maar bij professionele, erkende hulpverlening.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja ik weet het. Je zou bijna denken dat het wel echt moet zijn, want je ervaart het als dat het zomaar (met jou) 'gebeurt'. Maar de waarheid is net even anders... ik denk dat degenen die ermee bezig zijn er ook wel echt in geloven, maar dat is misschien ook wel een voorwaarde en het maakt het misschien ook wel 'gevaarlijker'. Gevaarlijker in de zin van, dat het een loopje met je kan gaan nemen.

Wat er namelijk gebeurt is dat er samengevat een soort van hypnose plaatsvindt, dat kan zowel individueel als met groepen (massahypnose/-hysterie). Onder bepaalde omstandigheden, de juiste sfeer, met de neuzen dezelfde kant op en met een open geest, kan de psyche van de mens de meest bijzondere dingen ervaren, waarnemen en uitvoeren. Het is in feite niet meer dan een psychologisch verschijnsel en niets ervan is geestelijk (al ervaar je dat wel zo). Het zit hem namelijk in het feit dat je je op dat moment (psychisch) eigenlijk overal voor open stelt, en dus kan er alles 'ingegoten' worden. Deze dingen gebeuren dan ook net zo goed bij andere (groepen) mensen of bij bijvoorbeeld een hypnotiseur en het komt in allerlei vormen voor.

Op zichzelf is er niets kwalijks aan zolang je erkent wat er feitelijk gaande is en er duidelijke (persoonlijke) grenzen worden gerespecteerd. Want veel mensen kunnen er ook baat bij hebben en dat is goed. Het kwalijke zit hem echter in het feit dat er mensen mee kunnen worden misleid of bedrogen.

En ik heb de indruk dat dat laatste het geval is bij je, want te denken bezeten te zijn geweest en ook nog met de gedachte rondlopen dat je mede schuldig bent aan de zelfmoord van je ex-vriendin, vind ik ten eerste onterecht en ten tweede ook ongezond en zelfs gevaarlijk. Daarom raad ik je aan het gewoonweg niet te geloven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is voor mij essentieel dit te weten, het is inderdaad Herman. Maar wil liever niet dat hij op deze manier overal terug te vinden is op het internet. Vandaar dat ik zijn voornaam niet noemde. Ik heb de Bijbel veel gelezen maar ik heb niet ergens gelezen dat wanneer je geslachtsgemeenschap met iemand hebt en die heeft demonen jij ze dan ook krijgt. Een demon deelt zich toch niet door tweeën? Of ben ik nu te nuchter?

Wat me wel bijstaat is dat wanneer je gemeenschap hebt met een hoer je dan zondigt tegen je eigen lichaam maar dat is iets anders.

Ik ken een vrouw die demonen had, maar haar man had die niet.

Wel hangt me bij dat Paulus het in zijn brieven er over heeft dat een huwelijk tussen een christen en iemand die dat niet is de gene die niet christen is in die eenheid de niet gelovige kan redden, maar dat het ook mogelijk is dat de christen erdoor zo beïnvloed raakt, dat die Jezus met zijn of haar partner erdoor dreigt te verliezen. Paulus wijst erop dat van sommigen zelfs de kleren besmet zijn en dat je daarom voor ze uit moet kijken of zelfs uit de weg moet gaan. Pas op voor het zuur van de Farizeeërs, zegt ook veel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik weet het niet hoor... Maar kan nergens Bijbel tekst vinden dat wanneer iemand gebonden is en gemeenschap met diegene heeft daaraan te leiden heeft. Ik had de demon van dood in mij. Een ex vriendin van mij heeft zelfmoord gepleegd (erg heftig) en daarom had ik die vraag eigenlijk. Dan voel je schuldig van had ik nu dit maar gedaan.

Dat moet je niet denken. Mijn opa pleegde ook zelfmoord en je hebt dan altijd met nabestaanden van doen. Als jij in haar plaats gestorven zou zijn, dan was het voor jouw nabestaanden (inclusief je vriendin) een drama geweest. In deze relatie heeft oma wel heel veel geleden die acht jaren die volgden. Ik geloof niet dat het door die demonen kwamen, maar door het psychische gevolg ervan. Wel kunnen daar weer demonen aan gaan kleven.

Maar je moet het ook zo zien dat demonen geen krachtvelden zijn, maar gevallen engelen.

Een demoon kan maar één lichaam bezitten. Een ander lichaam moet door een andere bezet worden. Echter als het huis van die andere schoon is, kan die daar niet zijn inwoning vinden. Je geestelijke wapenuitrusting (het één zijn met Jezus) weerhoudt zo'n bezetenheid. Mijn moeder als dochter begon juist hierdoor de bijbel heel veel te lezen en God te zoeken in dit drama. God gebruikte het juist om haar juist naar Zich toe te trekken. Dat heeft ook weer invloed gehad op mijn leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar je moet het ook zo zien dat demonen geen krachtvelden zijn, maar gevallen engelen.

Een demoon kan maar één lichaam bezitten. Een ander lichaam moet door een andere bezet worden. Echter als het huis van die andere schoon is, kan die daar niet zijn inwoning vinden. Je geestelijke wapenuitrusting (het één zijn met Jezus) weerhoudt zo'n bezetenheid.

Al hoewel ik zelf mijn grote twijfels heb bij het bestaan van demonen in deze vorm, wekt het wel interesse. De uitleg komt me ergens bekend voor, kun je iets verder uitdiepen waar je je op baseerd?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tja, ik zat wel te schreeuwen toen daar bevrijding voor gevraagd werd? Ik ben nuchter en ga niet zeker niet zonder meer schreeuwen in een zaal? We lagen allen op een matras. De voorganger ging dan bidden om bevrijding voor bepaalde zaken.
Eens met Rutgerza. Dat je gaat schreeuwen is niet per se een teken dat je bezeten bent. Laat je vooral niet het idee aanpraten dat je allemaal demonen in je hebt zitten.
Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid