Spring naar bijdragen

Adoptie bij homostellen, ja of nee?


Aanbevolen berichten

1 ouder gezinnen zijn ook niet ideaal, kinderen uit huis plaatsen naar gezin met een vader en moeder? Ja of Nee?

Waar geef ik aan dat kinderen bij een 1 ouder gezin uit huis moet worden geplaatst? Ik snap niet waarom je dit vraagt in dit topic wat over homo,s die adopteren gaat.

Omdat je aangeeft dat 2 mannen of 2 vrouwen die kinderen opvoeden onnatuurlijk is, een 1 ouder gezin is ook onnatuurlijk en niet zoals het bedoeld is. Dus ik vraag aan je of je ook tegen gezinnen met 1 vader of 1 moeder bent en of ze uit huis geplaatst moeten worden omdat het beter voor een kind is om door een vader en moeder opgevoed te worden.

Als je dat niet vind vervalt namelijk je 'onnatuurlijk' claim die je stelt bij een gezin met twee vaders of twee moeders en zul je dus met iets anders moeten komen om er tegen te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 196
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

1 ouder gezinnen zijn ook niet ideaal, kinderen uit huis plaatsen naar gezin met een vader en moeder? Ja of Nee?

Waar geef ik aan dat kinderen bij een 1 ouder gezin uit huis moet worden geplaatst? Ik snap niet waarom je dit vraagt in dit topic wat over homo,s die adopteren gaat.

Omdat je aangeeft dat 2 mannen of 2 vrouwen die kinderen opvoeden onnatuurlijk is, een 1 ouder gezin is ook onnatuurlijk en niet zoals het bedoeld is. Dus ik vraag aan je of je ook tegen gezinnen met 1 vader of 1 moeder bent en of ze uit huis geplaatst moeten worden omdat het beter voor een kind is om door een vader en moeder opgevoed te worden.

Als je dat niet vind vervalt namelijk je 'onnatuurlijk' claim die je stelt bij een gezin met twee vaders of twee moeders en zul je dus met iets anders moeten komen om er tegen te zijn.

Wat een onzin. Ook weer appels met peren vergelijken.

Verder wil ik er wel een antwoord op geven als je er een topic over opent.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij is het behoorlijk ontopic, dus een apart topic openen zal niet nodig zijn, je kunt hier ook antwoord geven. Overigens is het pas appels met peren vergelijken als ik de vergelijking zou maken tussen hoe apen hun nageslacht opvoeden en hoe mensen dit doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Volgens mij is het behoorlijk ontopic, dus een apart topic openen zal niet nodig zijn, je kunt hier ook antwoord geven. Overigens is het pas appels met peren vergelijken als ik de vergelijking zou maken tussen hoe apen hun nageslacht opvoeden en hoe mensen dit doen.

Neen, kinderen moet je niet bij alleenstaande vrouwen weg halen. Kind en vrouw kunnen er nimmer aan doen als de man zijn verantwoordelijkheid niet neemt. Het probleem van de moderne man is dat ze een ruggegraat hebben van een kwal. Als volwassen kleuters houden ze zich enkel bezig met carriere, sport en spel, tijd en geld verbrassen aan onzinnige dingen en verwaarlozen van omgeving. Ze houden niet bezig om hun gezin te verzorgen.

Vrouwen en kinderen zijn zichtbaar het slachtoffer van als je kijkt naar de scheiding cijfers. Als je als hetero stel samen met God een gezin onderhoud zal scheiding aanzienlijk reduceren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Is hier niet eens een (wetenschappelijk) onderzoek naar geweest? Volgens mij was de uitkomst dat het kinderen niet schaad als ze twee papa's of twee mama's hebben. Scheidingen daarentegen schaad een kind ongelofelijk, nog meer als het overlijden van een papa of mama.

Dat geloof ik graag. We leven in een wegwerp wereld, ook een huwelijk kun je weggooien.

De moderne wereld van nu draait om de volwassenen. Het moet weer om het belang van het kind draaien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De moderne wereld van nu draait om de volwassenen. Het moet weer om het belang van het kind draaien.

Daar ben ik het niet mee eens. In onze tijd gaat er meer aandacht dan ooit uit naar kinderen. Door economische belangen veranderd dat echter wel. Ik prijs mijzelf vrij gelukkig dat er in mijn jeugd (t/m 11 jaar ongeveer) vrijwel altijd mijn moeder thuis was en dat was bij vriendjes ook zo het geval. Helaas vereist onze huidige economie veelal dat beide partners veel werken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Volgens mij is het behoorlijk ontopic, dus een apart topic openen zal niet nodig zijn, je kunt hier ook antwoord geven. Overigens is het pas appels met peren vergelijken als ik de vergelijking zou maken tussen hoe apen hun nageslacht opvoeden en hoe mensen dit doen.

Neen, kinderen moet je niet bij alleenstaande vrouwen weg halen.

Wel bij alleenstaande mannen?
Kind en vrouw kunnen er nimmer aan doen als de man zijn verantwoordelijkheid niet neemt. Het probleem van de moderne man is dat ze een ruggegraat hebben van een kwal. Als volwassen kleuters houden ze zich enkel bezig met carriere, sport en spel, tijd en geld verbrassen aan onzinnige dingen en verwaarlozen van omgeving. Ze houden niet bezig om hun gezin te verzorgen.
Dit baseer je op wat? Onderzoeken, feiten of onderbuikgevoel?
Vrouwen en kinderen zijn zichtbaar het slachtoffer van als je kijkt naar de scheiding cijfers. Als je als hetero stel samen met God een gezin onderhoud zal scheiding aanzienlijk reduceren.
Scheiding kan een noodzakelijk kwaad zijn, mensen veranderen soms in de loop van hun leven. Liever een scheiding dan kinderen die opgevoed worden in een gezin waarvan de ouders dagelijks vechtend door het huis rollen. Dit omwille van 'het ideaal' en 'samen met God' instant houden lijkt me niet verstandig.

Adoptie komt meestal voort uit 'enorme' problemen binnen gezinnen, ideaal zou inderdaad zijn als een gezin in harmonie leeft de ideale situatie, helaas is dat niet zo, en komt de minder ideale situatie van adoptie in beeld. Daarbij lijkt het me belangrijker dat een kind goed en liefdevol wordt opgevoed dan door wie het opgevoed word.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je stemt zeker links ook nog.

Ik stem links. Sluit vind ik persoonlijk best wel goed aansluiten bij het sociale hart van het christendom.

Waardeloos, ik denk dat ik weer een maand weg blijf. Wat een forum zeg.

Evolutie theorie, gezinswaarden overboord. Wat is het volgende, Jezus niet opgestaan uit de dood?

Het beste, :*

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mensen zo als jij maken gezinswaarden kapot. Je stemt zeker links ook nog. Domme progressieve gedoe.
Minder geenstijl lezen, het is een tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend blog, niet echt iets om altijd serieus te nemen doen ze zelf ook niet.

Ik ben voor gezinswaarden, tegen zondagsopeningen, tegen een steeds groter wordende en alles bepalende overheid, voor maatregelen om het milieu en het klimaat te beschermen, voor het homohuwelijk, tegen weiger ambtenaren, voor beperking van wachtgelden voor ambtenaren. Nu mag jij gokken wat ik precies stem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 years later...

Tuurlijk mogen Homostellen adopteren.

Ik en mijn vriend zijn al een lange tijd bij elkaar en uiteindelijk als de relatie voortzet willen wij ook adopteren. waarom zou dit niet mogen ? is het omdat er in de Bijbel nadrukkelijk word gezegd dat een man niet met een man mag slapen en een vrouw niet met een vrouw?. De bijbel is een heel oud boek en de mensen in die tijd hadden deze opvatting over homostellen. Nu is de kijk op homostellen anders de Bijbel is niet helemaal met zijn tijd me gegaan dit blijkt ook uit de stukken waarin staat dat een vader zijn zoon met een stok moet slaan als deze niet luistert anders gaat deze geen goed leven krijgen, Nu worden kinderen niet meer geslagen en staan daar hoge straffen op als er wel kinderen worden geslagen .

Uit onderzoek( zie link onderaan) is gebleken dat homostellen juist wel goede ouders zijn en uit sommige cijfers blijkt zelfs dat een kind met homo seksuele ouders op sommige vlakken beter presteert dan andere kinderen.

Uiteindelijk is er ook nog het argument dat God nooit homo's geschapen zou hebben als hij Homo's zou haten. God houd event veel van homo's als van iedereen om ons heen.

In de Bijbel staat nadrukkelijk dat alle liefde goed is. De Bijbel heeft bijna een discussie met zich zelf aangezien er voor elke regel en voor elk verhaal een tegen strijdig iets is gevonden waaruit weer iets heel anders blijkt.

Al met al. Ik wil ook gewoon kunnen adopteren dus een dikke JA op de stelling adoptie bij homostellen, Ja of nee?

Link naar onderzoek :https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwienaSTj83JAhXLJCYKHWuQDMIQFggnMAE&url=http%3A%2F%2Fwww.homoinfo.nl%2Fdownloads%2Fverslagen%2FKleuters%2520met%2520homoseksuele%2520ouders%2520-%2520Verslag.doc&usg=AFQjCNEPOQJBAEZtPgoSHtHLoq_xiZaFJQ

Link naar bericht
Deel via andere websites

Meestal zijn dat soort onderzoeken gesponsord door organisaties met n pro-gay agenda. Net zoals onderzoeken die omgekeerde zaken beweren door organisaties met n rechts-christelijle agenda gesponsord worden. Zeg overigens niet dat t in dit geval zo is, maar geen zjn t uit te zoeken. Gevoelsmatig zeg ik dat n kind bij n man en vrouw hoort te zijn. Heeft eigenlijk weinig met mn geloof te maken. Of ik gelijk heb weet ik niet...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Meestal zijn dat soort onderzoeken gesponsord door organisaties met n pro-gay agenda. Net zoals onderzoeken die omgekeerde zaken beweren door organisaties met n rechts-christelijle agenda gesponsord worden. Zeg overigens niet dat t in dit geval zo is, maar geen zjn t uit te zoeken. Gevoelsmatig zeg ik dat n kind bij n man en vrouw hoort te zijn. Heeft eigenlijk weinig met mn geloof te maken. Of ik gelijk heb weet ik niet...

tuurlijk zijn die onderzoeken gesponsord door organisaties met een pro-gay agenda :P. het zou raar zijn als homo fobische organisaties hun geld aan uitgeven omdat dit hun stand punt niet is. nu is het wel zo dat de uitslagen van een onderzoek niet gekocht kunnen worden. Dit onderzoek is gebaseerd op een onderzoek van een kinderpsychologe wat redelijk betrouw baar is. Uit onderzoeken blijkt dus dat homostellen even goede ouders zijn als hetero stellen

Deze discussie is gewoon volledig zoals jij ook al zegt gevoelsmatig. Omdat ik zelf dus homo ben wil ik dit graag veranderen en wil ik graag iedereen die tegen gelijke rechten voor homo's is graag proberen over te halen (ook al is dit moeilijk) een aanrader is om de film: Prayers for Bobby te kijken dit gaat over een christelijk gezin waarin een zoon uit de kast komt en niet geaccepteerd word. Ook laat dit zien waarom homoseksuele mensen gelijke rechten moeten hebben( dus ook het adopteer stuk). Voor de rest respecteer ik dus ieders mening.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die film moet ik steeds nog een keer zien ja. Veel goeds over gehoord. Gelijke rechten klinkt mooi, maar heeft t kind dan niet recht op zijn biologische ouders? En als dat geen optie is, op iets wat zo dicht mogelijk in de buurt komt?

Maar je hebt gelijk, het is n gevoelskwestie. Ik ben zelf net sinds 3 maanden vader en de band die je smeed met zo'n klein poep-huil-machinetje is formidabel. Ik denk dat je niet moet onderschatten wat t natuurlijke proces van zwangerschap en bevalling doet met n echtpaar, en hoe n man en n vrouw elkaar aanvullen, en wat dat als ouders brengt voor n kind en de opvoeding daarvan. Maar ws idd liever een liefhebbend homo-echtpaar dan twee aan de drugsverslaafde biologische ouders die t kind verwaarlozen. Ofzo. Smoelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik denk dat je niet moet onderschatten wat t natuurlijke proces van zwangerschap en bevalling doet met n echtpaar, en hoe n man en n vrouw elkaar aanvullen,

Maar ik denk dat een adoptieprocedure ook heel wat met een stel doet. En dat partners elkaar aanvullen lijkt me ook heel algemeen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik bank wat dat betreft liever op moeder natuur en talloze jaren evolutie. En zeggen dat twee mannen elkaar net zo aanvullen als twee vrouwen lijkt zeker als je cultuur meeneemt onhoudbaar. Gaat een man op dezelfde manier als een vrouw met dochterlief praten over specifieke meisjesproblemen? Over makeup? Over seksualiteit?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gaat een man op dezelfde manier als een vrouw met dochterlief praten over specifieke meisjesproblemen? Over makeup? Over seksualiteit?

Ik kom wel eens types tegen bij de kapperszaak of in een kledingzaak waarvan ik dat zeker verwacht.

Je hoeft geen ervaringsdeskundige te zijn om inlevingsvermogen te hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sorry maar ik kan weinig met je onuitgesproken bewering dat een homoman zijn dochter net zo veel inzicht kan geven in de emotionele karakteristieken en psychologische dynamiek van een meisje/vrouw. Ja daar heb je ervaring voor nodig. Ik speel bij elkaar opgeteld zo'n 15 jaar gitaar. Leuk hoor, muziekrecensisten, en die kunnen héél ver komen qua muziekbeleving, verder dan menig gitarist. Maar lesgeven? Neuh... dacht t niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid