Spring naar bijdragen

Wie was, is en wordt Hij?


Aanbevolen berichten

Net las ik een draad op een ander christelijk forum, waar ik geen jota van begrijp.

Daarom een topic op een begrijpelijke manier met de vraag, zeg nu eens heel gewoon...

Wie was Jezus, wat kwam Hij doen en waar kwam Hij vandaan??? Wat heb jij met Hem te maken en wat heeft Hij met jou te maken?

Lijkt me toepasselijk op Palm Pasen

Palmpasen+%252822%2529.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wie was Jezus,

God de Zoon die het vlees aannam en onder ons kwam wonen.

wat kwam Hij doen?

Gods wil voorleven en zich ontleden, zodat Hij als God op gelijke voet naast ons kwam te staan en niet meer onbereikbaar boven ons. Wij kunnen niet God worden en Hem zo op gelijke wijze liefhebben, dus wordt Hij Mens en opent Hij zijn Hart voor ons. Want echte liefde vraagt kwetsbaarheid, openheid, gebrokenheid en zo afhankelijkheid van elkaar. Echte passie vraagt om de bereidheid voor elkaar te lijden, tot in de dood.

en waar kwam Hij vandaan???

Uit God, zoals wij belijden: "God uit God, Licht uit Licht, ware God uit de ware God; geboren, niet geschapen; één in wezen met de Vader." Jezus is eeuwig en ongeschapen.

Wat heb jij met Hem te maken en wat heeft Hij met jou te maken?

Hij is mijn Geliefde, mijn Beminde die in mij wil wonen en ik in Hem. Hij heeft zich aan mij overgegeven en vraagt van mij om mij elke dag aan Hem over te geven. Om mijn hart voor Hem te openen, wat dus enkel met een wond kan, en mijn lijden en droefheid dus aan Hem op te dragen. En dat doe ik door erop te vertrouwen dat Hij mij liefheeft en mij niet zal laten vallen, wat er ook gebeurd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pasen is de mooiste dag in het jaar. Op Pasen ben ik altijd dolgelukking en kan ik wel van de daken schreeuwen dat Christus verrezen is. Iedere dag van het jaar weet je dat Christus verrezen is, maar op Pasen ben ik zo gelukkig alsof ik het nét voor de eerste keer hoor. Dat gevoel gaat na een paar dagen weer een beetje weg, maar toch geeft het je een boost.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi om te lezen hoe je dat ervaart zo.

Zelf zit ik nu in gedachten (behalve dat feest) bij Jezus' lijden dat al echt vorm gaat krijgen. De vooruitzicht die Hem te wachten staat, waar Hij steeds meer tegen op gaat zien. Hij kijkt om zich heen en ziet feestende mensen, maar weet wat Hem gaat gebeuren...

Voor iedereen een feest, voor Hem een lijdensweg..

Link naar bericht
Deel via andere websites
Net las ik een draad op een ander christelijk forum, waar ik geen jota van begrijp.

Daarom een topic op een begrijpelijke manier met de vraag, zeg nu eens heel gewoon...

Wie was Jezus, wat kwam Hij doen en waar kwam Hij vandaan??? Wat heb jij met Hem te maken en wat heeft Hij met jou te maken?

Lijkt me toepasselijk op Palm Pasen

Ik heb een palm takje gekregen. :$

Jezus is mijn redder, mijn heiland. Mijn verlosser, mijn Heer, mijn God.

God, onze maker, door Zjn Woord (christus zijn wij geschapen, hij heeft ons zo ontzettend lief. Wij kunnen nooit naar hem komen, daarom kwam hij naar ons toe. En wij vermoorden hem. Hij offerde zichzelf voor ons zodat wij bij Hem kunnen zijn.

Of ander, God zo transcendent, daalde af naar ons, kwetsbaar, gaf zichzelf, om de breuk die wij veroorzaakten te helen. Jezus is God, mijn Heer. De Weg, de Waarheid, het Leven. Wil je God kennen, dan moet je Jezus kennen. Hij is het Woord van God en brengt ons naar de Vader.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat heeft Jezus met mij te maken; alles als ik wil!

En ik wil! Begrijpen wat Zoon van God inhoudt doe ik vaak niet, en het dichts bij mij komt Jezus als mens. Zijn menselijk handelen raakt me, niet het opvaren ten Hemel enz.

En het doet er voor mij niet meer toe dat ik dat niet snap.

Nu op weg naar Pasen merk ik ook dat Jezus het dichts bij mij komt in de hof van Ghetsemané, totale verlatenheid. ~God als het kan laat deze drinkbeker aan mij voorbij gaan~~mens die angst ervoer. En zijn vrienden sliepen, wat zou ik doen als ik in de hof was? Oh nu denk ik: ik hield Hem vast als het mocht en zou Hem troosten als het mocht, maar mag een mens dat doen?

Ghetsemané raakt me nog meer dan de kruisiging nog meer dan de Opstanding, terwijl dat toch het hart van het evangelie is.

Maar ik kan niet anders dan als mens er naar kijken, een Petrus, impulsief. Gelovend dat wat mij uitkomt, en de rest al gauw als cultuur bepalend zien.

Waarom zie ik U niet als een verhaal Jezus; waarom voelt die band zo sterk, adembenemend soms.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
ik hield Hem vast als het mocht en zou Hem troosten als het mocht, maar mag een mens dat doen?

Als ik zo vrij mag zijn: ik denk dat je dat mag. Ik zou zeggen, voor wat dat waard is natuurlijk (weinig), dat je hiermee ten diepste Jezus' offer begrijpt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hij moet wel een heel groot hart hebben. Wij als mensen raken van slag door één verkeerde opmerking en worden dan boos. Maar dan Hij: "Vader, vergeef het hen. Zij weten niet wat ze doen."

Zijn uitspraken zijn doeltreffend.

Inderdaad: "laat deze beker aan mij voorbij gaan"

"Heb je Mij waarlijk lief?"

"Mijn God, Mijn God, waarop hebt U mij verlaten?"

"Aan U beveel Ik Mijn Geest."

"Het is volbracht."

"Maria, zie je zoon. Johannes, zie je moeder."

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wie zijn toch al die mensen? (-S)

Adam en Eva (symbolisch voor de hele mensheid) worden uit het graf getrokken, aan de linkerkant staan David, Salomo, misschien Saul enJohannes de Doper. Rechts staan herders.

Dank je :)

Ik vroeg me af of recht achter ook drie wijzen staan en alles achter engelen zijn.

De twee opvallende engelen misschien Gabriël en Michaël.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat heeft Jezus met mij te maken; alles als ik wil!

En ik wil! Begrijpen wat Zoon van God inhoudt doe ik vaak niet, en het dichts bij mij komt Jezus als mens. Zijn menselijk handelen raakt me, niet het opvaren ten Hemel enz.

En het doet er voor mij niet meer toe dat ik dat niet snap.

Nu op weg naar Pasen merk ik ook dat Jezus het dichts bij mij komt in de hof van Ghetsemané, totale verlatenheid. ~God als het kan laat deze drinkbeker aan mij voorbij gaan~~mens die angst ervoer. En zijn vrienden sliepen, wat zou ik doen als ik in de hof was? Oh nu denk ik: ik hield Hem vast als het mocht en zou Hem troosten als het mocht, maar mag een mens dat doen?

Ghetsemané raakt me nog meer dan de kruisiging nog meer dan de Opstanding, terwijl dat toch het hart van het evangelie is.

Maar ik kan niet anders dan als mens er naar kijken, een Petrus, impulsief. Gelovend dat wat mij uitkomt, en de rest al gauw als cultuur bepalend zien.

Waarom zie ik U niet als een verhaal Jezus; waarom voelt die band zo sterk, adembenemend soms.

Mooie post die me raakt Lobke.
Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid