Spring naar bijdragen

onchristelijke liedjes?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 112
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik heb wel eens gehoord dat als je de tekst van sommige liedjes omdraait, je iets anti-christelijks krijgt. Ik weet ook niet hoe dat precies werkt, maar dat heb ik gehoord van bijvoorbeeld Britney Spears. Is dat echt zo en kan je dan wel naar die muziek luisteren (bijvoorbeeld haar nieuwe liedje met Will.I.Am?

Je kan luisteren wat je wil luisteren. Er wordt je heus geen magische toverspreuk ingefluisterd die wat vreemde dingen met je doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zijn inderdaad bands geweest die tekst omgedraaid in hun liedjes gemonteerd hebben. Maar het nodige onderzoek heeft tot nu toe alleen uitgewezen dat het geen aantoonbar effect heeft. Sterker nog als je er niet nadrukkelijk op gewezen wordt zul je het niet eens opmerken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Dat is sowieso een onchristelijke site, en die mensen die weten het zelf ook niet zeker toch? Ik kan er (niet om het engels :) ) niet erg wijs uit worden... :P

Wat je daar toch vrij simpel uit kan afleiden is dat het enkele decennia geleden een gimmick was, niets meer dan dat. De band Black Sabbath heeft er nog eens een rechtzaak voor aan de broek gehad. Ozzy Osbourne trouwens ook, en die hoefde je niet eens achteruit te draaien.

As je puberzoon zich dood ongelukkig voelt, je daar als ouders te weinig oog voor hebt gehad, je wapens in huis hebt waarmee hij zichzelf door zijn kop schiet, dan kan dat namelijk maar één oorzaak hebben: hij luisterde naar rockmuziek!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Ik snap wel dat er waarschijnlijk geen toverspreuk wordt ingefluisterd, maar ik wil God er niet mee beledigen. Ik zing namelijk vaak mee :) En als het geen effect heeft, waarom doen ze het dan? En dat onderzoek, tja, er is zo veel dat we nog niet weten, maargoed.

Tsja, bij twijfel niet inhalen

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik snap wel dat er waarschijnlijk geen toverspreuk wordt ingefluisterd, maar ik wil God er niet mee beledigen. En als het geen effect heeft, waarom doen ze het dan? En dat onderzoek, tja, er is zo veel dat we nog niet weten, maargoed.

De meeste bands waar dit speelde waren vroegere rockbands en heavymetal bands, tegenwoordig is het nauwelijks aan de orde. En de artiesten die je in je openingspost noemde, hebben zover ik weet zich daar nog nooit mee beziggehouden. Dus de kans dat je God beledigt door liedjes te luisteren die gewoon vooruit afgedraaid worden is een stuk groter dan liedjes waar misschien wel ooit eens een achteruitgesproken tekst in zou kunnen zitten waar je niets vanaf weet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat is sowieso een onchristelijke site, en die mensen die weten het zelf ook niet zeker toch? Ik kan er (niet om het engels :) ) niet erg wijs uit worden... :P

Wat je daar toch vrij simpel uit kan afleiden is dat het enkele decennia geleden een gimmick was, niets meer dan dat. De band Black Sabbath heeft er nog eens een rechtzaak voor aan de broek gehad. Ozzy Osbourne trouwens ook, en die hoefde je niet eens achteruit te draaien.

As je puberzoon zich dood ongelukkig voelt, je daar als ouders te weinig oog voor hebt gehad, je wapens in huis hebt waarmee hij zichzelf door zijn kop schiet, dan kan dat namelijk maar één oorzaak hebben: hij luisterde naar rockmuziek!

Ik hoop dat dit sarcasme is......

Ik heb wel eens gehoord dat als je de tekst van sommige liedjes omdraait, je iets anti-christelijks krijgt. Ik weet ook niet hoe dat precies werkt, maar dat heb ik gehoord van bijvoorbeeld Britney Spears. Is dat echt zo en kan je dan wel naar die muziek luisteren (bijvoorbeeld haar nieuwe liedje met Will.I.Am?

De mens hoort wat hij wil horen. Dat omdraaien van de muziek hebben ze ook wel eens bij opwekking gedaan, het resultaat is op zijn minst schokkend :P

http://www.youtube.com/watch?v=NzUIxsv9ZZs

Moet ik nu concluderen dat opwekkingsliederen van satan zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

As je puberzoon zich dood ongelukkig voelt, je daar als ouders te weinig oog voor hebt gehad, je wapens in huis hebt waarmee hij zichzelf door zijn kop schiet, dan kan dat namelijk maar één oorzaak hebben: hij luisterde naar rockmuziek!

Ik hoop dat dit sarcasme is......

Uiteraard. Toch zou ik het gevaarlijk en te simpel vinden om de invloed van de rock en metal muziek te negeren. Dergelijke muziek heeft normaliter zeer loyale fans welke de soms zeer depressieve, agressieve, satanische etc teksten woord vooe woors kennen en deze fans zijn bijna 24/7 met hun muziwk bezig. Lijkt me nogal een boude suggestie dat dit geen invloed zou kunnen hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Diaken: klopt. En van beide lijkt t me nogal voorbarig om te zeggen dat er geen sprake van is.

@Robert: precies. Ik heb het sterke vermoeden dat moderne media vaak een afspiegeling is van gevoelens van mensen (d00000h) maar andersom ook de gevoelens van mensen sterk kan beinvloeden (voor sommigen not so d00000h).

Link naar bericht
Deel via andere websites

As je puberzoon zich dood ongelukkig voelt, je daar als ouders te weinig oog voor hebt gehad, je wapens in huis hebt waarmee hij zichzelf door zijn kop schiet, dan kan dat namelijk maar één oorzaak hebben: hij luisterde naar rockmuziek!

Ik hoop dat dit sarcasme is......

Ik heb het in ieder geval zo opgevat, voor mijn gevoel zelfs zo sarcastisch dat je een bakje nodig hebt om het overschot van het afdruipende sarcasme op te vangen. Hoe triest en treurig het ook is natuurlijk..

Correlatie is GEEN causaliteit. Andersom wel uiteraard.
Ook naar die wiskundige geloerd van de week? Topvrouw overigens, slimmer dan de anderen aan die tafel bij elkaar |P

Uiteraard. Toch zou ik het gevaarlijk en te simpel vinden om de invloed van de rock en metal muziek te negeren. Dergelijke muziek heeft normaliter zeer loyale fans welke de soms zeer depressieve, agressieve, satanische etc teksten woord vooe woors kennen en deze fans zijn bijna 24/7 met hun muziwk bezig. Lijkt me nogal een boude suggestie dat dit geen invloed zou kunnen hebben.

Géén invloed is te ver gezocht, maar een oorzakelijk verband aanbrengen vind ik te ver gaan. Overigens, mijn muziekdocent liet ons een plaat van de Beatles eens achteruit horen waar ook zoiets mafs op stond. Ik denk niet dat we daardoor ineens duivels gedrag zijn gaan vertonen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Overigens, voor wie sarcasme niet eens herkent als het hem in het gezicht springt: ik citeerde min of meer een tekst van de Dead Kennedys, Triumph of the swill:

De tekst legt het verder wel uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid