Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

Ik twijfel nog heel erg aan het geloof.

ik vind het lastig om te geloven dat er een God is die alles heeft gemaakt in 6 dagen.

en dat er Iemand is die altijd op je neer kijkt

en van ieder mens precies weet wat hij/zij denkt of doet...

Kunnen jullie me misschien (bijbel)teksten/verhalen/opmerking of wat dan ook vertellen

zodat ik ze kan lezen?

Want ik wil wel heel graag geloven alleen vind ik het nog wel heel moeilijk om het te bevatten

en heb dus eigenlijk even een bemoedeging nodig.

Groetjes van ikbengewoonik

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je op zoek bent naar geloof heb je al een eerste stap gezet. Om te zeggen hoe je moet geloven is lastig. De ene mens geloof vanuit zijn 'gevoel' de ander wil het rationeel benaderen.

Ik kan je deze site aanbevelen : http://www.bijbelwijzer.nl Hier kun je vragen van anderen lezen, maar je kunt ze ook zelf stellen.

Probeer met andere mensen die geloven in contact te komen, maar het beste is om vanuit de Bijbel zelf een beeld te vormen wie God is en wat Hij kan doen.

Je mag me prive mailen al je dit wilt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik vind het lastig om te geloven dat er een God is die alles heeft gemaakt in 6 dagen.

Sommigen geloven dat de aarde in 6 letterlijke dagen van 24 uur is geschapen. Als dit zo zou zijn, dan zou ook de zevende dag of Gods rustdag, een dag zijn van 24 uur. (Genesis 2:3). In het Bijbelboek Hebreeën lezen we echter dat Gods rustdag nog steeds aan de gang is. Dat lees je in Hebreeën 4:1-10.

Bovendien begint Genesis 1:1 met "In het begin schiep God de hemel en de aarde". Voordat God dus begon met zijn scheppingsdagen om de aarde voor bewoning gereed te maken, schiep hij al het universum en de aarde zelf. Het is dus niet zo dat de aarde pas 6.000 jaar oud is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Pakweg 4,6 miljard jaar. Waarvan intussen het grootste deel gevuld is met de evolutie van leven. Op de geologische tijdsschaal doet de mens inderdaad pas een dagje mee.

Op AdventMedia kun je diverse DVD's bekijken van 'Het Genesis Conflict' waaruit blijkt dat de aarde jonger is dan mensen denken . . . Een mooie start: Aarde tijd en ruimte : http://www.adventmedia.nl/index.php?opt ... &Itemid=77

Link naar bericht
Deel via andere websites
warningM.pngAdmod note:
Offtopic SPAM/post + reactie verwijderd. Uit de FAQ:
6 - Eigen argumenten. Discussie valt of staat met argumenten. Het alleen plaatsen van een link of een zin die verwijst naar een andere site of forum helpt daar niet in. Indien dit toch gebeurt zal de link worden verwijderd. Links zijn bedoeld om je argumentatie te ondersteunen, maar niet om als argument te dienen.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Beste allemaal,

Ik twijfel nog heel erg aan het geloof.

ik vind het lastig om te geloven dat er een God is die alles heeft gemaakt in 6 dagen.

Je hoeft niet alles letterlijk te nemen wat in de bijbel staat. Bovendien is de aarde niet in 6 dagen gemaakt (als je er vanuit gaat dat het überhaupt gemaakt is, waar ik niet vanuit ga overigens), maar dat leer je nog wel op school (hoe oud ben je als ik vragen mag?). Zelfde geldt voor het letterlijk nemen van Adam & Eva, Ark v. Noah, etc. etc.

+Wat RK Diaken zegt sluit ik me bij aan.

en dat er Iemand is die altijd op je neer kijkt

en van ieder mens precies weet wat hij/zij denkt of doet...

Vind ik ook moeilijk te geloven. Voor sommigen een rustgevende gedachte, voor anderen absoluut niet.

Kunnen jullie me misschien (bijbel)teksten/verhalen/opmerking of wat dan ook vertellen zodat ik ze kan lezen?

Wat wil je weten?

Want ik wil wel heel graag geloven

Waarom, als ik vragen mag?

[knip]

Groetjes van ikbengewoonik

Groeten terug.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Beste allemaal,

Ik twijfel nog heel erg aan het geloof.

ik vind het lastig om te geloven dat er een God is die alles heeft gemaakt in 6 dagen.

en dat er Iemand is die altijd op je neer kijkt

en van ieder mens precies weet wat hij/zij denkt of doet...

Kunnen jullie me misschien (bijbel)teksten/verhalen/opmerking of wat dan ook vertellen

zodat ik ze kan lezen?

Want ik wil wel heel graag geloven alleen vind ik het nog wel heel moeilijk om het te bevatten

en heb dus eigenlijk even een bemoedeging nodig.

Groetjes van ikbengewoonik

Juist zoals u goed en op de juiste golflengte moet afstemmen om uw favoriete radiozender zuiver te ontvangen en bepaalde stoorzenders te vermijden. Zo ook zal u zich op Gods zender moeten afstemmen om Hem goed te horen en om vele menselijke “stoorzenders†te vermijden.

Indien u werkelijk God wil leren kennen dan zal u ook de weg moeten volgen die Hij aangewezen heeft om Hem te leren kennen.

En deze weg is gebed en Bijbelstudie, met daaraan onverbrekelijk verbonden het aanvaarden en uitleven hetgeen er in ZIJN WOORD geschreven staat en niet wat mensen zoal leren.

In het Woord zal je dan ook de Hoofpersonage (Jezus Christus) leren kennen die naar de aarde gekomen is om nu juist op de door u gestelde vraag te antwoorden; want door zijn woord en werken heeft Christus de mensheid duidelijk gemaakt wie God de Vader eigenlijk was.

Dit nu is het eeuwige leven, dat zij U kennen, de enige waarachtige God, en Jezus Christus, die Gij gezonden hebt.

Ik heb U verheerlijkt op de aarde door het werk te voleindigen, dat Gij Mij te doen gegeven hebt……..

Ik heb uw naam geopenbaard aan de mensen, die Gij Mij uit de wereld gegeven hebt. (Johannes 17: 3- 6)

Rechtvaardige Vader, de wereld kent U niet, maar Ik ken U, en dezen weten, dat Gij Mij gezonden hebt; en Ik heb hun uw naam bekend gemaakt en Ik zal hem bekend maken..,[/b] (Johannes 17: 24 – 26 )

Bij zijn heengaan heeft Hij dan ook beloofd dat Hij ons niet als wezen ging achterlaten maar dat Hij de Vader zou vragen om De Trooster de H.Geest te zenden die ons zal onderwijzen , steunen, sterken en vrede geven. (johannes 14 en 15).

Onder Gebed en Bijbelstudie zal je dan ook dan Gods Karakter leren kennen en ervaren dat Hij Rechtvaardig en liefdevol is tegenover al zijn schepselen en zijn schepping.

U vroeg enkele teksten en daarom zou ik u aanraden om als start de zogenoemde “Bergrede†eens te lezen waar Christus, bij het begin van zijn openbaar leven, de principes van het Christendom ( het Christen zijn) uitlegt. Hetgeen Hij dan ook gedurende de drie volgende jaren heeft voorgeleefd en onderwezen aan zijn discipelen en alle mensen.

Je kan dit vinden in Mattheus van hfdst.5 tot en met hfdst.7

Op het einde van Christus’ leven gaat Hij nogmaals benadrukken wat Hij voorgeleefd en getoond heeft, alsook wat noodzakelijk is en centraal staat in het leven van een gelovige ; namelijk de Liefde tot God en tot elkaar (de naaste) die veruitwendigd of verwezenlijkt wordt door al Gods raadgevingen en geboden te bewaren, te bewaken en te onderhouden.

Dit eindgebeuren met hetgeen Christus ons leert betreffende een volgeling van Hem te zijn (m.a.w. Christen zijn) en hoe je na zijn heengaan hulp en vrede kan bekomen kan je vinden in Johannes hfdst.14 tot en met hfdst.17

Wil je echt God, en niet de mensen, volgen dan moet u vooraf weten dat, niettegenstaande velen het tegendeel beweren, dit niet gemakkelijk zal zijn.

Omdat God – dienst principieel vraagt om uzelf aan God en Zijn Woord te onderwerpen en zoals het in de “Bergrede†duidelijk naar voor komt , gewillig te zijn om het eigen IK, het eigen karakter te laten vormen door Gods Geest tot dienstbaarheid aan God en de medemens.

Het zal moeilijk zijn omdat ook velen die “beweren†God te geloven ( te gehoorzamen) God -dienst beschouwen als het aanschuiven aan een buffettafel; waarbij men enkel de zaken die “bevallen†neemt en de rest laat liggen.

Wat in de praktijk erop neerkomt dat men meer luistert en aanvaardt hetgeen de mensenmassa leert ( de zogenaamde filosofen of wetenschappers ) dan hetgeen Gods Woord verklaart.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi,

Ik heb je verhaal gelezen en ik wil er graag antwoordt opgeven. Ik ben sinds m'n geboorte gedoopt en ik ging altijd naar de kerk, dat was een gewoonte voor me. Het was gewoon zo elke zondag naar de kerk, naar catechisatie enzo. Sinds afgelopen zomer ga ik naar een jongerenplaats daar voelde ik echt de liefde van God de warmte die hij op me straalde. Het raakt me en later die avond heb ik mezelf de vraag gesteld wat ik ermee ging doen. De volgende dag luisterde ik opwekking muziek en toen een poosje later heb ik mezelf overgegeven aan God. Sinds dien geloof ik echt dat Hij mijn Redder is en dat Hij heel veel van me houdt dat vertelt hij in Jesaja 43:4. Dat is echt mijn lievelingstekst geworden. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.Als je vragen hebt of opmerkingen dan zou ik het graag willen horen! Groetjes Celaine, succes met je keuze!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Gewoonik,

De Bijbel is een liefdevolle brief van onze hemelse Vader, de schepper van hemel en aarde. Zonder de Bijbel kun je de ware God niet leren kennen en kun je dus ook niet tot geloof in Jezus Christus komen en dan zal je het ware leven ook nooit zien.

Daarbij komt nog dat men zich door God moet laten onderwijzen (in de Bijbelse waarheid) d.m.v. zijn zoon. Jezus is het licht dat in de wereld is gekomen zonder dat licht kunnen we geestelijke dingen niet zien en blijven we in duisternis.

De ware God is op zoek naar oprechte mensen die hem willen dienen en nederig genoeg zijn om zich door hem te laten onderwijzen, hoogmoedigen weerstaat hij echter.....

(Psalm 86:11) . . .Onderricht mij, o Jehovah, omtrent uw weg. Ik zal in uw waarheid wandelen. Verenig mijn hart om uw naam te vrezen.

(Prediker 12:13, 14) 13 Het slot van de zaak, nu alles is gehoord, is: Vrees(achting/eer) de [ware] God en onderhoud zijn geboden. Want dit is de gehele [verplichting] van de mens.

Dit zijn de zegeningen die eruit voortvloeien:......

(Psalm 145:19) . . .Aan de begeerte van hen die hem vrezen, zal hij voldoen, En hun hulpgeschreeuw zal hij horen, en hij zal hen redden.

(Psalm 25:14) 14 De vertrouwelijke omgang met Jehovah behoort hun toe die hem vrezen, Ook zijn verbond, om hun dat te laten weten.

Kom tot het licht en leef.....

(Johannes 3:16-21) . . .Want God heeft de wereld zozeer liefgehad dat hij zijn eniggeboren Zoon heeft gegeven, opdat een ieder die geloof oefent in hem, niet vernietigd zou worden, maar eeuwig leven zou hebben. 17 Want God heeft zijn Zoon niet naar de wereld uitgezonden opdat hij de wereld zou oordelen, maar opdat de wereld door bemiddeling van hem gered zou worden. 18 Hij die geloof oefent in hem, zal niet geoordeeld worden. Hij die geen geloof oefent, is reeds geoordeeld, omdat hij geen geloof heeft geoefend in de naam van de eniggeboren Zoon van God. 19 Dit nu is de basis voor het oordeel, dat het licht in de wereld is gekomen, maar de mensen hebben de duisternis meer liefgehad dan het licht, omdat hun werken goddeloos waren. 20 Want hij die verachtelijke dingen beoefent, haat het licht en komt niet tot het licht, opdat zijn werken niet worden terechtgewezen. 21 Maar hij die doet wat waar is, komt tot het licht, opdat zijn werken openbaar gemaakt worden als [werken] die in overeenstemming met God zijn gedaan.â€

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zonder de Bijbel kun je de ware God niet leren kennen en kun je dus ook niet tot geloof in Jezus Christus komen en dan zal je het ware leven ook nooit zien.

Kortom, de eerste paar honderd jaar na Christus waren er geen christenen, konden mensen God niet leren kennen. Het is een ridicule uitspraak die enkel aangeeft dat je de ontstaansgeschiedenis van de Bijbel niet kent. Spijtig dat je zoekende mensen zo zand in de ogen wil strooien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zonder de Bijbel kun je de ware God niet leren kennen en kun je dus ook niet tot geloof in Jezus Christus komen en dan zal je het ware leven ook nooit zien.

Kortom, de eerste paar honderd jaar na Christus waren er geen christenen, konden mensen God niet leren kennen. Het is een ridicule uitspraak die enkel aangeeft dat je de ontstaansgeschiedenis van de Bijbel niet kent. Spijtig dat je zoekende mensen zo zand in de ogen wil strooien.

Ik denk dat dit ook niet helpt. Ja, het is zo dat men in de eerste eeuw(en) nog niet de (complete) Bijbel tot beschikking had. Echter, deze is nu zeer gemakkelijk verkrijgbaar. Waarom mensen dan niet doorverwijzen? Simpelweg omdat het niet noodzakelijk is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Liegen, als in 'mensen voor de gek houden' lijkt me nogal een groot iets. Noem me naïef maar ik denk dat eclammers het vooral bekijkt vanuit zijn eigen perspectief, waarin hij gewend is dat de Bijbel voor iedereen beschikbaar is. Een soort van gezegende onwetendheid dus.

Als hij daadwerkelijk zegt dat er zonder de Bijbel geen verlossing is, dan lijkt me dat nogal vreemd aangezien de Bijbel zelf naar Jezus wijst (Joh. 14:6) en niet naar de Bijbel als middel tot de verlossing. Dan hebben we inderdaad te maken met de sekte der bijbelaanbidders die bestreden dient te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Beste allemaal,

Ik twijfel nog heel erg aan het geloof.

ik vind het lastig om te geloven dat er een God is die alles heeft gemaakt in 6 dagen.

en dat er Iemand is die altijd op je neer kijkt

en van ieder mens precies weet wat hij/zij denkt of doet...

Voor God is 1 dag gelijk aan duizend jaar. Het is leuk om Genesis te lezen en een schets te maken van wat er precies gebeurd is volgens Genesis 1 en 2. Zie wat tegenstrijdigheden, Dilemma's en vragen die het bij je op zal roepen. Gewoon proberen en je af vragen, wat wilde Mozus (de gever van deze overlevering) ons hier mee aanreiken?

Valt God ontzaglijk grote schepping gebeuren wel in een paar pagina's te ontvouwen? Leest het niet eerder als een kort verslag van iets groots, maar dan begrijpelijk gemaakt voor ons?

God, zou Hij er zijn?

Ik droomde eens dat mijn kleine teen dik, groot en zwart werd, dat het af stierf. Ik schrok wakker en rukte in één ruk de deken van mijn bed af om mijn teen te bekijken. Met een zucht van verlichting nam ik waar dat hij gezond en wel er nog aan zat. Gelukkig!!! :#

Toen realiseerde ik me opeens iets...

Voor een aantal dagen ervoor had ik mijn teen lelijk gestoten en gekneusd. Dat was nu over. Door die droom ging mijn aandacht weer naar die kleine teen. Als God niet meer zou bestaan, zou mijn teen dan niet dik, zwart en groot worden? Zou het niet afsterven? Maar doordat God bestaat, genas het van die kneuzing.

Een groter wonder had ik niet nodig, maar het moet je maar opvallen. Zo iets..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Thorgrem,

Je schijnt te vergeten dat de mensheid in een duistere tijd heeft geleefd dat de "tijden der heidenen of de bestemde tijd der natieën" wordt genoemd, dat zich uitstrekte van de vernietiging van Jeruzalem rond 607 v.Chr (en afzetting van de laatste koning van Israël, Zedekia of Mattanja) t/m de kroning van de zoon van God, Jezus Christus in 1914 (zie Openb.12).

Na jezus' dood zijn er zeker ware christenen geweest, maar na de dood van de laatste apostel Johannes is de "afval" van het ware christendom pas echt gaan bloeien (dat deed het al in de tijd van Paulus).

Valse of naam christenen zijn toen in de wereld gekomen en hebben zich als gangreen over de hele aardbol verspreid. Dit is door de heilige geschriften reeds voorzegd en deze zogenaamde "dolik"(zwarte/giftige neptarwe) zou opgroeien tezamen met de ware tarwe (ware volgelingen van Christus). In de onze tijd (de eindtijd of oogsttijd) zouden valse christenen (het dolik) samen worden gebonden (door de engelen van Christus) en buiten de gemeenten van Jezus geworpen worden en ware christen zouden worden verzameld in Jezus' gemeente waar ze in de Bijbelse Waarheid onderwezen worden.

Jammer dat je deze belangrijke zaken over het hoofd ziet, Throgrem, ze zijn echt nodig om te vertellen en mensen echt te helpen naar het licht van God en Cristus te komen.

Blokkeer dat licht aub niet maar wijs mensen de juiste weg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid