Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Je ogen ergens op richten en in het bestaan danwel toekomstige gebeuren van iets geloven zijn 2 verschillende dingen.

Zo lust ik er nog wel een paar. Zeg maar gewoon dat jij je ogen wel op het einde der tijden gericht hebt, want we kennen allemaal de evangelische leer wel. :)

Euh ik weet werkelijk niet wat ik op een dergelijke vooringenomenheid en hokjesgeest moet zeggen. Ik hou me nl helemaal niet bezig met de eindtijd.
Link naar bericht
Deel via andere websites
De dag des Heren zie ik niet als een paar duizend jaar, maar als letterlijk 1 dag: een dag der wrake voor onze God. Nu zitten we in het aangename jaar des Heren, geloof ik dan. Maar ik zat een paar dagen op zo'n Amerikaans eschatology forum. Er zijn wel tig uitleggingen en ze hebben allemaal wat goeds en iets wat niet klopt. Ik houd me er maar niet meer mee bezig en blijf maar bij deze tekst:

Hebt dus geduld, broeders, tot de komst des Heren! Zie, de landman wacht op de kostelijke vrucht des lands en heeft geduld, totdat de vroege en late regen erop gevallen is.

Met nadruk op de late regen. Ik wil opwekking.

Ik heb jaren op eschatologie gestudeerd en er is geen twijfel over mogelijk dat Jezus en de apostelen het einde in de eerste eeuw plaatsen. Een troostende gedachte want dat betekent dat de wereld niet vergaan is en ook nooit zal vergaan.

'Hij heeft de aarde gegrondvest op zijn fundamenten, die zal voor eeuwig en altijd niet wankelen.' (Ps 104,5)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je ogen ergens op richten en in het bestaan danwel toekomstige gebeuren van iets geloven zijn 2 verschillende dingen.

Zo lust ik er nog wel een paar. Zeg maar gewoon dat jij je ogen wel op het einde der tijden gericht hebt, want we kennen allemaal de evangelische leer wel. :)

Euh ik weet werkelijk niet wat ik op een dergelijke vooringenomenheid en hokjesgeest moet zeggen. Ik hou me nl helemaal niet bezig met de eindtijd.

Ik baseer dat louter op wat jij uitzendt, maar wees gerust, als dat beeld niet klopt stel ik het graag bij! Maar je wou toch niet ontkennen dat het evangelische christendom een eindtijdbeweging is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik baseer dat louter op wat jij uitzendt, maar wees gerust, als dat beeld niet klopt stel ik het graag bij! Maar je wou toch niet ontkennen dat het evangelische christendom een eindtijdbeweging is?

Ik heb geen idee, ik ben volgens mij niet evangelisch. Ik voel me uberhaupt niet echt tot 1 denominatie horen. En nee, ik hou me niet specifiek met de eindtijd bezig.

Ik reageerde puur vanuit een grammaticaal en logisch perspectief :-p

Link naar bericht
Deel via andere websites
Eerst zo snel mogelijk naar de priester om de laatste biecht te spreken. Of wellicht houdt hij dan een biechtuur voor dit moment. Mijn gebeden ongetwijfeld extra intens uitspreken, de inhoud van de nog te plaatsen column hier drastisch wijzigen (jammer van degene die nu ligt te rijpen, maar ja), afscheid nemen hier en bidden dat voor vele mensen het einde een nieuw begin mag wezen, het liefst ook voor mijzelf. Mocht de parochie nog een afscheidsviering of -bijeenkomst houden, dan ga ik daar nog heen.

Daarna in een ongetwijfeld overvolle trein naar mijn pa en ma en met hen de laatste tijd doorbrengen, nadat ik uitgebreid afscheid heb genomen van de mensen hier om mij heen. De laatste minuten dus ook samen met pa en ma en ongetwijfeld de rest van de familie doorbrengen. En hoe dat dan gaat verlopen, tja, dat is dan afwachten. In elk geval zal ik denk ik spijt betonen voor alles wat ik verkeerd heb gedaan en maar hopen (en stiekem eigenlijk wel een beetje vanuit gaan) dat we elkaar daarboven in de hemel weer mogen zien.

Als het zal gebeuren, dan hoop ik dat mijn laatste minuten minuten van terechte vreugde en vertrouwen mogen zijn.

21 december + NS? Ik weet het niet hoor, RobertF, ik weet het niet. :|

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik baseer dat louter op wat jij uitzendt, maar wees gerust, als dat beeld niet klopt stel ik het graag bij! Maar je wou toch niet ontkennen dat het evangelische christendom een eindtijdbeweging is?

Ik heb geen idee, ik ben volgens mij niet evangelisch. Ik voel me uberhaupt niet echt tot 1 denominatie horen. En nee, ik hou me niet specifiek met de eindtijd bezig.

Ik reageerde puur vanuit een grammaticaal en logisch perspectief :-p

Ik dacht dat je evangelisch was naar aanleiding van die moderne filmpjes die je plaatste. Dat soort diensten zie ik als evangelisch.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit topic doet me trouwens denken aan een mooie tekst van de apostel Johannes:

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:17 Zo is de liefde bij ons werkelijkheid geworden, en daardoor kunnen we op de dag van het oordeel vol vertrouwen zijn, want hoewel wij nog in deze wereld zijn, zijn we als Jezus. 18 De liefde laat geen ruimte voor angst; volmaakte liefde sluit angst uit, want angst veronderstelt straf. In iemand die angst kent, is de liefde geen werkelijkheid geworden. 19 Wij hebben lief omdat God ons het eerst heeft liefgehad.

Het heeft dus ook geen nut elkaar angst aan te jagen met enge eindtijdverhalen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als het morgen echt gedaan zou zijn, zou ik lekker en duur eten en drinken halen, en in bed kruipen met de katten en mijn vriendin. Ik zou uit de Bijbel lezen, bidden en Game of Thrones kijken.

Jammer dat ik dit zo laat lees! Ik zou namelijk alles hetzelfde doen (nouja, vriend minus -in dan), maar het kijken van Game of Thrones vervangen door het lezen daarvan :P.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou trouwens een Highland park van 40 jaar gaan "bevrijden" uit een slijterij. Ik zou een toffe gotische kerk opzoeken en een priester en ik zal nadien met vrienden gaan rond dolen door de straten, kijken naar de lucht, drinken (ja... die fles...), praten, sfeer opsnuiven en wachten tot het spektakel gaat beginnen.

Of... ik ga naar mijn ouders, zus en de hond... in afwachting wat komen gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Is niemand bang voor de pijn? :?

Ja, ik. Ik zie op tegen uren lang onder het puin liggen, of in de aarde vallen of wat er ook kan gebeuren. Een vloedgolf die alles overspoelt lijkt me ook een vreselijke manier om aan je einde te komen.

Maar gelukkig, ik en mijn ouders hebben de ondergang van de wereld overleeft. Wel op het nippertje. Zo te zien zijn een aantal andere users ook nog in leven. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid