Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Het blijkt dan toch waar te zijn. NASA heeft het nu officieel bevestigd: aankomende vrijdag 21 september zal de wereld tóch vergaan door een enorme kosmische ramp die alle grenzen overstijgt. De ramp zal voor ons dan om 12.00 's middags gebeuren. Geen enkel mens of dier zal het overleven, niemand zal ontkomen, hoe goed je als prepper ook bent voorbereid op welke ramp ook. Je hebt morgen dus nog maar een kleine anderhalve dag te leven, net als de rest van de mensheid. Gelukkig wordt er vrij rustig op gereageerd. Er vinden geen plunderingen plaats en het openbare leven, inclusief winkels en openbaar vervoer, zal pas op donderdagmiddag 12.00 uur definitief worden stilgelegd, zo is besloten, zodat mensen nog op weg kunnen.

Wees gerust, dit is natuurlijk maar een verhaal om dit topic in te leiden. Want stel dat je dit nu te horen zou krijgen, dat het dus toch echt waar is en niemand eraan kan ontkomen, hoe zal je dag er morgen dan uitzien? Wat ga je vanaf het tijdsstip dat dit topic geopend is dan van uur tot uur doen en wat ga je de laatste dertig minuten voor de ramp doen? In elk geval één ding niet: hier in dit topic discussiëren over 21 december 2012 of zelfs over dit topic zelf. Dat doe je maar elders. Uiteraard zal ik mijn antwoord straks ook nog geven, maar ik geef eerst jullie de ruimte.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat was ook het eerst wat in mij opkomt, ...allen die me lief zijn om me heen verzamelen. Het is zo iets onwerkelijks ik kan me er geen voorstelling van maken.

Ik weet niet welk gevoel zou overheersen; Maranatha daar ben ik (nog) niet aan toe.

Luther zou nog een boom planten, mij niet gezien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Afscheidsfeestje houden denk ik met vrienden/familie. Het laatste half uur...koud biertje pakken, klapstoeltje in de tuin zetten, en kijken naar de ondergang van de wereld. Zoiets maak je maar 1 keer mee :+ Ik kon het begin niet meemaken, maar het einde zal ook vast spectaculair zijn :P Er zit een zekere troost in het feit dat je er met z'n allen tegelijk uit gaat, dat zal het denk ik ook een stuk makkelijker maken om het te accepteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eerst zo snel mogelijk naar de priester om de laatste biecht te spreken. Of wellicht houdt hij dan een biechtuur voor dit moment. Mijn gebeden ongetwijfeld extra intens uitspreken, de inhoud van de nog te plaatsen column hier drastisch wijzigen (jammer van degene die nu ligt te rijpen, maar ja), afscheid nemen hier en bidden dat voor vele mensen het einde een nieuw begin mag wezen, het liefst ook voor mijzelf. Mocht de parochie nog een afscheidsviering of -bijeenkomst houden, dan ga ik daar nog heen.

Daarna in een ongetwijfeld overvolle trein naar mijn pa en ma en met hen de laatste tijd doorbrengen, nadat ik uitgebreid afscheid heb genomen van de mensen hier om mij heen. De laatste minuten dus ook samen met pa en ma en ongetwijfeld de rest van de familie doorbrengen. En hoe dat dan gaat verlopen, tja, dat is dan afwachten. In elk geval zal ik denk ik spijt betonen voor alles wat ik verkeerd heb gedaan en maar hopen (en stiekem eigenlijk wel een beetje vanuit gaan) dat we elkaar daarboven in de hemel weer mogen zien.

Als het zal gebeuren, dan hoop ik dat mijn laatste minuten minuten van terechte vreugde en vertrouwen mogen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ze gelooft dus niet meer in het einde der tijden, wat volgens God een teken van wijsheid is, zie mijn onderschrift.

Ik denk dat we het beste cobybryant zelf kunnen vragen wat ze niet meer gelooft hè.

Dat geloof ik nog wel, maar niet dat er een opname is op 21/12/2012. In ieder geval heb ik m'n focus van het einde der tijden weer naar Jezus kunnen verleggen en ben ik erachter gekomen dat het niet zoveel uitmaakt wat je op dat punt gelooft. Als er een opname is, wordt iemand die er niet in gelooft, maar leeft zoals God wil, eerder opgenomen dan iemand met een schreeuwerige rapture site, die alleen maar bezig is met zichzelf en het niets kan schelen of iemand anders dan wel of niet opgenomen wordt.

Mijn voorganger zei het altijd al: hang je bruidsjurk nog maar even in de kast. God komt niet terug voor een hand vol christenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ze gelooft dus niet meer in het einde der tijden, wat volgens God een teken van wijsheid is, zie mijn onderschrift.

Ik denk dat we het beste cobybryant zelf kunnen vragen wat ze niet meer gelooft hè.

Dat geloof ik nog wel, maar niet dat er een opname is op 21/12/2012. In ieder geval heb ik m'n focus van het einde der tijden weer naar Jezus kunnen verleggen en ben ik erachter gekomen dat het niet zoveel uitmaakt wat je op dat punt gelooft. Als er een opname is, wordt iemand die er niet in gelooft, maar leeft zoals God wil, eerder opgenomen dan iemand met een schreeuwerige rapture site, die alleen maar bezig is met zichzelf en het niets kan schelen of iemand anders dan wel of niet opgenomen wordt.

Mijn voorganger zei het altijd al: hang je bruidsjurk nog maar even in de kast. God komt niet terug voor een hand vol christenen.

Dan heb ik het verkeerd begrepen.

Als mij een ding duidelijk is geworden, dan is het wel dat Jezus en de apostelen het einde der tijden en de wederkomst allen in de voor hen nabije toekomst plaatsten waarin de eerste kerkvaders hen navolgden. De conclusie dat de eindtijd al eeuwen zou duren klopt niet, want het gaat steeds over de DAG des Heeren en van een dag een jaar maken en van dat jaar weer een eeuw is simpelweg de Bijbel naar je hand zetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De dag des Heren zie ik niet als een paar duizend jaar, maar als letterlijk 1 dag: een dag der wrake voor onze God. Nu zitten we in het aangename jaar des Heren, geloof ik dan. Maar ik zat een paar dagen op zo'n Amerikaans eschatology forum. Er zijn wel tig uitleggingen en ze hebben allemaal wat goeds en iets wat niet klopt. Ik houd me er maar niet meer mee bezig en blijf maar bij deze tekst:

Hebt dus geduld, broeders, tot de komst des Heren! Zie, de landman wacht op de kostelijke vrucht des lands en heeft geduld, totdat de vroege en late regen erop gevallen is.

Met nadruk op de late regen. Ik wil opwekking.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid