Spring naar bijdragen

Kunnen we wat leren van Moslims?


Aanbevolen berichten

Wat is belediging? Kun je je uberhaupt uiten zonder op iemands tenen te staan?

Jawel.

Je mening uiten is iets anders dan iemand opzettelijk boos maken.

Ik betwijfel dat. Ik geloof niet dat Mohammed een boodschap van God heeft gekregen. Dus is hij of een oplichter of een gek. Dat lijkt me een gevolgtrekking die vele niet-moslims zullen maken, maar ook één waarvan ik denk dat veel moslims zich beledigd door zullen voelen. Mag ik nog steeds mijn mening uiten?

LOL, daag je mij nou uit?

Ik vraag God om je te leiden.

Er zijn twee soorten vragende, namelijk iemand die vraagt omdat die echt wilt weten.

En iemand die vraagt met een slechte intentie.

Indien je een slechte intentie hebt dan bespaar ik liever me tijd.

:*

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 149
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Leuk die citaten uit de koran Fatima, het zal weinig moeite kosten om daar een dozijn walgelijke citaten uit de koran tegenover te zetten. Kortom, het betekend zo ontzettend weinig als de praktijk er niet naar is. En hoe die praktijk is kunnen we eigenlijk bij zo'n beetje alle brandhaarden in deze wereld zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jawel.

Je mening uiten is iets anders dan iemand opzettelijk boos maken.

Ik betwijfel dat. Ik geloof niet dat Mohammed een boodschap van God heeft gekregen. Dus is hij of een oplichter of een gek. Dat lijkt me een gevolgtrekking die vele niet-moslims zullen maken, maar ook één waarvan ik denk dat veel moslims zich beledigd door zullen voelen. Mag ik nog steeds mijn mening uiten?

LOL, daag je mij nou uit?

Ik vraag God om je te leiden.

Er zijn twee soorten vragende, namelijk iemand die vraagt omdat die echt wilt weten.

En iemand die vraagt met een slechte intentie.

Indien je een slechte intentie hebt dan bespaar ik liever me tijd.

:*

Het lijkt me een wezenlijke vraag, aangezien uitkomen voor je religie onlosmakelijk verbonden lijkt te zijn met afstand nemen van andere religies. Afstand nemen, waaruit nog wel eens gevolgen getrokken worden, zoals hier met Mohammed. Mag ik nu gewoon antwoord op mijn vraag zonder verdere discussie over de aard van de vraag?

Link naar bericht
Deel via andere websites
@ Fatima, is Allah deelgenoten toekennen (oftewel geloven dat Jezus de zoon van God is) de grootste zonde in de Islam ja of nee?
Shirk is de grootste zonde in de islaam.

Shirk houd in deelgenoten toekennen aan Allaah.

Deelgenoten houd in dat je zegt dat er meerdere Goden bestaan.

Als je gelooft dat Jezus een God is, dan ken je deelgenoten toe aan God.

Als je zegt dat Jezus een zoon is van God, dan vertel je een leugen over God.

Indien je dit beweert ben je een niet-moslim.

Als je oprecht berouwt toont dan word alles je vergeven, dan maakt het niet uit wat voor grote zonde je hebt verricht.

Bedankt voor je reactie Fatima. Wat je nu zegt is nieuw voor me en het verbaast me enorm. Het is namelijk zo, een neef van mij is Imam en hij vertelde me dat een ieder die gelooft dat Jezus de zoon van God is Shirk pleegt. Hetgeen de enige zonde is die NIET vergeven wordt binnen de Islam. Heeft mijn neef zich soms vergist?

Als je geen berouw ervoor toont dan zal het je niet vergeven worden.

Kleine zondes kunnen uitgewist worden door aanbidding.

Maar voor shirk is echte berouw nodig.

Indien Allaah shirk niet vergeeft dan zou bijna niemand moslim kunnen worden : )

(Waarlijk zij lasteren God, die zeggen: "Allaah is Eén der Drie." Er is geen God dan de enige God. En indien zij niet ophouden met hetgeen zij beweren, zal de ongelovigen een smartelijke straf overkomen. Willen zij zich dan niet tot Allaah wenden en om Zijn vergiffenis vragen terwijl Allaah Vergevensgezind, Genadevol is?) (QS5:73-74)

(Zeg: "O mijn dienaren die tegen u zelf buitensporig zijt geweest, wanhoopt niet aan de barmhartigheid van Allaah, voorzeker Allaah vergeeft alle zonden, waarlijk, Hij is de Vergevensgezinde, de Genadevolle.) (QS39:53)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor je reactie Fatima, maar hoe verklaar je de volgende passage dan?

4 De Vrouwen (A-Nisaae)

47. O, mensen van het Boek, gelooft in hetgeen Wij hebben nedergezonden, vervullende hetgeen bij u is voordat Wij uw leiders vernietigen en neerwerpen of hen vervloeken, zoals Wij het volk van de Sabbath vervloekten. Allah's gebod zal volbracht worden.

48. Waarlijk, Allah vergeeft niet dat men iets met Hem vereenzelvigt, maar Hij zal al hetgeen daarbuiten staat vergeven, wie Hij wil. En wie iets met Allah vereenzelvigt, heeft inderdaad een zeer grote zonde begaan.

49. Hebt gij over hen niet vernomen die zichzelf rein achten? Neen, Allah is het, Die reinigt, wie Hij wil. Hen zal niet het minste onrecht worden aangedaan.

50. Zie, hoe zij een leugen tegen Allah smeden. En dat is, voorzeker, een klaarblijkelijke zonde.

51. Hebt gij degenen niet waargenomen aan wie een gedeelte van het Boek was gegeven? Zij geloven in afgoden en duivelen en zeggen van de ongelovigen: "Dezen zijn beter geleid op het pad dan de gelovigen."

52. Dezen zijn degenen die Allah heeft vervloekt en die Allah vervloekt voor hen zult gij geen helper vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bedankt voor je reactie Fatima, maar hoe verklaar je de volgende passage dan?

4 De Vrouwen (A-Nisaae)

47. O, mensen van het Boek, gelooft in hetgeen Wij hebben nedergezonden, vervullende hetgeen bij u is voordat Wij uw leiders vernietigen en neerwerpen of hen vervloeken, zoals Wij het volk van de Sabbath vervloekten. Allah's gebod zal volbracht worden.

48. Waarlijk, Allah vergeeft niet dat men iets met Hem vereenzelvigt, maar Hij zal al hetgeen daarbuiten staat vergeven, wie Hij wil. En wie iets met Allah vereenzelvigt, heeft inderdaad een zeer grote zonde begaan.

49. Hebt gij over hen niet vernomen die zichzelf rein achten? Neen, Allah is het, Die reinigt, wie Hij wil. Hen zal niet het minste onrecht worden aangedaan.

50. Zie, hoe zij een leugen tegen Allah smeden. En dat is, voorzeker, een klaarblijkelijke zonde.

51. Hebt gij degenen niet waargenomen aan wie een gedeelte van het Boek was gegeven? Zij geloven in afgoden en duivelen en zeggen van de ongelovigen: "Dezen zijn beter geleid op het pad dan de gelovigen."

52. Dezen zijn degenen die Allah heeft vervloekt en die Allah vervloekt voor hen zult gij geen helper vinden.

Indien je dood gaat terwijl je shirk pleegt (deelgenoten toekennen/ongeloof) dan sterf je als ongelovige.

En Allaah zal het dan niet vergeven van je.

Alle andere zondes kan Hij wel vergeven als je dood bent.

Maar als je leeft en je wilt nog voor je dood oprecht berouw ervoor tonen.

Dus een gelovige worden, dan word dat van je geaccepteerd.

Met andere woorden iedereen die als ongelovige sterft word niet vergeven en zal ervoor boeten.

En idereen die als gelovige sterft met zondes (geen shirk) kan vergeven worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
-“En als één der afgodendienaren u om bescherming vraagt, schenk hem dan bescherming dat hij het woord van Allah moge horen; voer hem dan naar de plaats, waar hij veilig is. Dit is omdat zij een volk zijn dat niet weet.†[Hoofdstuk 9 vers 6]

Wat word bedoeld met het onderstreepte?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Indien je dood gaat terwijl je shirk pleegt (deelgenoten toekennen/ongeloof) dan sterf je als ongelovige.

En Allaah zal het dan niet vergeven van je.

Alle andere zondes kan Hij wel vergeven als je dood bent.

Maar als je leeft en je wilt nog voor je dood oprecht berouw ervoor tonen.

Dus een gelovige worden, dan word dat van je geaccepteerd.

Met andere woorden iedereen die als ongelovige sterft word niet vergeven en zal ervoor boeten.

En idereen die als gelovige sterft met zondes (geen shirk) kan vergeven worden.

Allah is dus eigenlijk behoorlijk jaloers/trots? Een jaloers kind dat z'n speelgoed niet wilt delen? Je zou als gelovige door het leven kunnen gaan, en mensen vermoorden, martelen, alle afschuwelijke dingen doen die je maar kan bedenken, maar het zal je allemaal vergeven worden omdat je in 1 God: Allah gelooft. Maar oh wee als je niet in Allah gelooft of in een andere God gelooft, dan maakt het niet uit hoeveel je anderen hebt geholpen, al vind je een geneesmiddel voor kanker/AIDS/MS/alles, nee, dan moet je eeuwig boeten. Als dat niet de grootste vorm van ijdelheid is dan weet ik het ook niet meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

(Waarlijk zij lasteren God, die zeggen: "Allaah is Eén der Drie." Er is geen God dan de enige God. En indien zij niet ophouden met hetgeen zij beweren, zal de ongelovigen een smartelijke straf overkomen. Willen zij zich dan niet tot Allaah wenden en om Zijn vergiffenis vragen terwijl Allaah Vergevensgezind, Genadevol is?) (QS5:73-74)

In dit korancitaat staat eenzelfde misvatting als je laat zien in je eigen uitspraak:

Als je gelooft dat Jezus een God is, dan ken je deelgenoten toe aan God.

Tenminste: als we het eens zijn dat "Allah" in het Arabisch het woord voor "God" is.

De christelijke Kerk leert niet dat God "één van drie" is... Net zoals ze niet leert dat Jezus een god is. Hij is God. En dat is heel iets anders...!

En inderdaad: er is geen god dan de Enige God... En dat is ook precies wat de Kerk leert...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Indien je dood gaat terwijl je shirk pleegt (deelgenoten toekennen/ongeloof) dan sterf je als ongelovige.

En Allaah zal het dan niet vergeven van je.

Alle andere zondes kan Hij wel vergeven als je dood bent.

Maar als je leeft en je wilt nog voor je dood oprecht berouw ervoor tonen.

Dus een gelovige worden, dan word dat van je geaccepteerd.

Met andere woorden iedereen die als ongelovige sterft word niet vergeven en zal ervoor boeten.

En idereen die als gelovige sterft met zondes (geen shirk) kan vergeven worden.

Allah is dus eigenlijk behoorlijk jaloers/trots? Een jaloers kind dat z'n speelgoed niet wilt delen? Je zou als gelovige door het leven kunnen gaan, en mensen vermoorden, martelen, alle afschuwelijke dingen doen die je maar kan bedenken, maar het zal je allemaal vergeven worden omdat je in 1 God: Allah gelooft. Maar oh wee als je niet in Allah gelooft of in een andere God gelooft, dan maakt het niet uit hoeveel je anderen hebt geholpen, al vind je een geneesmiddel voor kanker/AIDS/MS/alles, nee, dan moet je eeuwig boeten. Als dat niet de grootste vorm van ijdelheid is dan weet ik het ook niet meer.

gebod 1 van de 10 geboden:

1. "U zult naast Mij geen andere goden hebben, want Ik ben een jaloers God".

ook de christelijke God is jaloers.

volgens de christelijke leer kun je ook niet bij God komen als je Jezus niet erkent als God en/of afwijst.

Paulus zegt zelfs:

indien iemand de Here niet liefheeft, hij zij vervloekt" (1 Korintiërs 16:22).

ook is het zo dat men in het christelijk geloof van alles kan uitspoken tijdens het leven en als men zich net voor de dood bekeert alles vergeven wordt.

en diegenen die veel betekend hebben voor de mensheid - zoals jij aangeeft - en niet geloven, hebben alsnog geen toegang tot de hemel en moeten eeuwig boeten.

dus zo heel veel verschil is er kennelijk niet

Link naar bericht
Deel via andere websites

-Diegene die kennis hebben over de islam die weten dat het geen haat religie is.

Vaak vult men zelf de vragen in en zo komen er vooroordelen naar voren die op niets gebaseerd zijn. Er zijn tig overleveringen en koranverzen die aanhalen dat je beter kan vergeven of geen kwaad terug moet doen aan diegene die je kwaad doet.

-Wij zijn verplicht om de christenen goed te behandelen, indien ze ons om hulp vragen moeten we gehoor daaraan geven. Wij hebben geen probleem met mensen maar het enigste waarin we verschillen is het geloof, en ieder zijn eigen geloof.

En dat moeten we respecteren.

-Omdat Jezus, Abraham, Mozes etc allemaal verkondigde dat wij de enige ware God moeten aanbidden. Niemand van ze heeft gezegd dat ze aanbeden moeten worden.

Jezus was een mens die door God uitverkoren was zoals ook andere boodschappers.

Wij geloven niet dat een mens ook een God kan zijn, wij mogen de term zoon niet letterlijk nemen. Want dat zou betekenen dat God een vrouwtje had etc.. En dan zou er een mens-God ontstaan, wat niet bij een Godsbeeld hoort.

-Wij geloven dat er 1 God is voor de hele mensheid.

p.s. je begrijpt toch wel dat ik het niet allemaal in een paar zinnen kan uitleggen.

Indien je dieper erop in wilt gaan kan je me gerust een bericht sturen.

Beste Fatima met belangstelling heb ik uw (vele) antwoorden gelezen maar toch heb ik nog een fundamenteel probleem.

In bovenstaand schrijft u : "Diegene die kennis hebben over de islam die weten dat het geen haat religie is".

“Wij zijn verplicht om de christenen goed te behandelen, indien ze ons om hulp vragen moeten we gehoor daaraan geven. Wij hebben geen probleem met mensen maar het enigste waarin we verschillen is het geloof, en ieder zijn eigen geloof.

En dat moeten we respecteren.â€

Persoonlijk heb ik niet zoveel theoretische kennis van de Islam daarentegen heb ik toch wel wat ervaring ermee.

Mijn vraag aan u is dan ook :zijn er dan twee soorten leer bij de Moslims?.

Een leer voor hen die leven in “den vreemde†en een leer voor hen die de macht hebben!?

Ik hoor namelijk steeds dat zij die in “den vreemde†leven ,en dus niet aan de macht zijn, de mond vol hebben van een islam van vrede , verdraagzaamheid en begrip voor de “anderenâ€. Zoals u hier trouwens al meerdere malen naar voor heeft gebracht

Daartegenover stel ik vast ( dit zijn dus feiten en geen woorden) dat zij die de macht bezitten al diegenen die geen islamiet zijn, op grond van de Islam, zowel fysisch als psychisch vervolgen, verdrukken, martelen en doden.

Het is ook een feit dat er op vandaag niet één islamitisch land is die daarop een uitzondering maakt. ( indien u er één kent laat het mij weten a.u.B).

Is er dan een soort gespletenheid in de leer van de Koran!

Een houding (een leer) van verdraagzaamheid en begrip voor de “ongelovigen†als men in de minderheid is; en een houding ( een leer ) van verdrukking en vervolging eens men de macht heeft!!?

Kan u mij misschien nu eens duidelijk verklaren wat nu eigenlijk de leer van de Koran is tegenover hen die Mohamed en zijn leer niet aanvaarden?

Om het u ietwat eenvoudiger te maken wil ik u hierbij een praktische vraag stellen:

Wat leert de Koran dat er moet gebeuren als een moslim zich bekeert tot een andere Godsdienst ( Boeddhisme, Christendom ….)!!?

Moet men hem met ALLE mogelijke middelen ( overreding , slagen, gevangenis , foltering en uiteindelijk moord) dwingen om moslim te blijven??.

Dit is wat mijn Moslim kennissen in Egypte en Marokko beweren dat volgens de Koran moet gebeuren en dit wordt daar dan ook officieel aanvaardt en tot op vandaag nog toegepast.

Dat dit heden ook nog van toepassing is in alle andere moslimlanden mag blijken uit de vele getuigenissen van hen die zich als Moslim tot het Christendom bekeerden ( lees ook eens het boek “Duur Betaald†van Joseph Fadelle; betreffende de belevenissen van een Iraakse moslim) .

Uw uitspraak “Wij zijn verplicht om de christenen goed te behandelen, indien ze ons om hulp vragen moeten we gehoor daaraan geven. Wij hebben geen probleem met mensen maar het enigste waarin we verschillen is het geloof, en ieder zijn eigen geloof.En dat moeten we respecteren.†blijkt op dat “soort†christenen in de praktijk totaal niet relevant te zijn

Mijn vraag in deze is dan ook duidelijk en eenvoudig

Wie heeft volgens de Koran gelijk.!!?

Alle islamlanden of de islamieten die hier in het Westen wonen!!?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Leuk die citaten uit de koran Fatima, het zal weinig moeite kosten om daar een dozijn walgelijke citaten uit de koran tegenover te zetten.

Hetzelfde geld voor de bijbel.

Kortom, het betekend zo ontzettend weinig als de praktijk er niet naar is. En hoe die praktijk is kunnen we eigenlijk bij zo'n beetje alle brandhaarden in deze wereld zien.

Dat is meer een cultuur ding. Vroeger deden we in het westen dezelfde gekke dingen. Alleen wij hebben hier een verlichting/secularisatie gehad.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Leuk die citaten uit de koran Fatima, het zal weinig moeite kosten om daar een dozijn walgelijke citaten uit de koran tegenover te zetten.

Hetzelfde geld voor de bijbel.

Klopt. Maar mij zul je daar geen no true scotsman van horen maken.

Kortom, het betekend zo ontzettend weinig als de praktijk er niet naar is. En hoe die praktijk is kunnen we eigenlijk bij zo'n beetje alle brandhaarden in deze wereld zien.

Dat is meer een cultuur ding. Vroeger deden we in het westen dezelfde gekke dingen. Alleen wij hebben hier een verlichting/secularisatie gehad.

Dat het meer een cultuurding is geloof ik niet. Dit is cultuur doorbrekend. We zien het van noord tot zuid en van oost tot west op de wereld. En vroeger deden christenen vreemde dingen maar toen was de wereld ook een veel vreemdere plek. Het christendom heeft een ontwikkeling doorgemaakt evenals de rest van de wereld minus het islamitische gedeelte. Dat zij schijnbaar nog geen verlichting mee hebben gemaakt is geen excuus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad...en de Islam is meer dan een religie alleen. Het heeft z'n eigen politieke systeem, z'n eigen rechtsstelsel, z'n eigen wetten, z'n eigen economie, cultuur, onderwijs, etc. Vrijheid van geloofsovertuiging blijft vaak niet alleen bij het religieuze aspect van de religie, maar wordt vaak onterecht ook doorgetrokken naar al die andere gebieden in de maatschappij. Kijk bijvoorbeeld naar de burka in frankrijk. In dat land is een identificatieplicht, en mensen mogen daarom hun gezicht niet verbergen. De logische stap is dat frankrijk de burka verbood, maar vervolgens vonden veel mensen dat dat een schending was van hun vrijheid om hun eigen geloofsovertuiging te beoefenen. Dat is niet zo; mensen mogen nog steeds geloven waar ze in willen geloven, zolang je tradities die je hebt meegenomen uit het Midden-Oosten maar niet botsen met de wetten van het betreffende land. Als dat wel zo is, pech, dan had je dat moeten bedenken voordat je daarheen ging. En ja, het christendom heeft zo ook zijn eigen dingen, maar Europa is gevormd onder het christendom, dus het christelijke gedachtengoed zal veel minder vaak botsen met de algemene westerse maatschappij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bedankt voor je reactie Fatima, maar hoe verklaar je de volgende passage dan?

4 De Vrouwen (A-Nisaae)

47. O, mensen van het Boek, gelooft in hetgeen Wij hebben nedergezonden, vervullende hetgeen bij u is voordat Wij uw leiders vernietigen en neerwerpen of hen vervloeken, zoals Wij het volk van de Sabbath vervloekten. Allah's gebod zal volbracht worden.

48. Waarlijk, Allah vergeeft niet dat men iets met Hem vereenzelvigt, maar Hij zal al hetgeen daarbuiten staat vergeven, wie Hij wil. En wie iets met Allah vereenzelvigt, heeft inderdaad een zeer grote zonde begaan.

49. Hebt gij over hen niet vernomen die zichzelf rein achten? Neen, Allah is het, Die reinigt, wie Hij wil. Hen zal niet het minste onrecht worden aangedaan.

50. Zie, hoe zij een leugen tegen Allah smeden. En dat is, voorzeker, een klaarblijkelijke zonde.

51. Hebt gij degenen niet waargenomen aan wie een gedeelte van het Boek was gegeven? Zij geloven in afgoden en duivelen en zeggen van de ongelovigen: "Dezen zijn beter geleid op het pad dan de gelovigen."

52. Dezen zijn degenen die Allah heeft vervloekt en die Allah vervloekt voor hen zult gij geen helper vinden.

Indien je dood gaat terwijl je shirk pleegt (deelgenoten toekennen/ongeloof) dan sterf je als ongelovige.

En Allaah zal het dan niet vergeven van je.

Alle andere zondes kan Hij wel vergeven als je dood bent.

Maar als je leeft en je wilt nog voor je dood oprecht berouw ervoor tonen.

Dus een gelovige worden, dan word dat van je geaccepteerd.

Met andere woorden iedereen die als ongelovige sterft word niet vergeven en zal ervoor boeten.

En idereen die als gelovige sterft met zondes (geen shirk) kan vergeven worden.

Kortom, volgens de Islam kan een pedofiele seriemoordenaar zelfs na zijn dood nog vergeven worden als hij berouw toont, maar een overtuigd christen kan alleen gered worden als hij zich nog tijdens zijn leven bekeert. Ergo: volgens de Islam is geloven dat Jezus de zoon van God is erger dan moord.

Link naar bericht
Deel via andere websites
-“En als één der afgodendienaren u om bescherming vraagt, schenk hem dan bescherming dat hij het woord van Allah moge horen; voer hem dan naar de plaats, waar hij veilig is. Dit is omdat zij een volk zijn dat niet weet.†[Hoofdstuk 9 vers 6]

Wat word bedoeld met het onderstreepte?

Zodat hij iets kan horen/leren over de koraan/islaam.

Omdat diegene die bijv. beelden aanbidden geen ware kennis hebben over wat ze doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Indien je dood gaat terwijl je shirk pleegt (deelgenoten toekennen/ongeloof) dan sterf je als ongelovige.

En Allaah zal het dan niet vergeven van je.

Alle andere zondes kan Hij wel vergeven als je dood bent.

Maar als je leeft en je wilt nog voor je dood oprecht berouw ervoor tonen.

Dus een gelovige worden, dan word dat van je geaccepteerd.

Met andere woorden iedereen die als ongelovige sterft word niet vergeven en zal ervoor boeten.

En idereen die als gelovige sterft met zondes (geen shirk) kan vergeven worden.

Allah is dus eigenlijk behoorlijk jaloers/trots? Een jaloers kind dat z'n speelgoed niet wilt delen? Je zou als gelovige door het leven kunnen gaan, en mensen vermoorden, martelen, alle afschuwelijke dingen doen die je maar kan bedenken, maar het zal je allemaal vergeven worden omdat je in 1 God: Allah gelooft. Maar oh wee als je niet in Allah gelooft of in een andere God gelooft, dan maakt het niet uit hoeveel je anderen hebt geholpen, al vind je een geneesmiddel voor kanker/AIDS/MS/alles, nee, dan moet je eeuwig boeten. Als dat niet de grootste vorm van ijdelheid is dan weet ik het ook niet meer.

Jij gelooft toch dat zolang ik geen christen ben maar een geweldige mens niet het paradijs in zal gaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Fatima met belangstelling heb ik uw (vele) antwoorden gelezen maar toch heb ik nog een fundamenteel probleem.

In bovenstaand schrijft u : "Diegene die kennis hebben over de islam die weten dat het geen haat religie is".

“Wij zijn verplicht om de christenen goed te behandelen, indien ze ons om hulp vragen moeten we gehoor daaraan geven. Wij hebben geen probleem met mensen maar het enigste waarin we verschillen is het geloof, en ieder zijn eigen geloof.

En dat moeten we respecteren.â€

Persoonlijk heb ik niet zoveel theoretische kennis van de Islam daarentegen heb ik toch wel wat ervaring ermee.

Mijn vraag aan u is dan ook :zijn er dan twee soorten leer bij de Moslims?.

Een leer voor hen die leven in “den vreemde†en een leer voor hen die de macht hebben!?

Ik hoor namelijk steeds dat zij die in “den vreemde†leven ,en dus niet aan de macht zijn, de mond vol hebben van een islam van vrede , verdraagzaamheid en begrip voor de “anderenâ€. Zoals u hier trouwens al meerdere malen naar voor heeft gebracht

Daartegenover stel ik vast ( dit zijn dus feiten en geen woorden) dat zij die de macht bezitten al diegenen die geen islamiet zijn, op grond van de Islam, zowel fysisch als psychisch vervolgen, verdrukken, martelen en doden.

Het is ook een feit dat er op vandaag niet één islamitisch land is die daarop een uitzondering maakt. ( indien u er één kent laat het mij weten a.u.B).

Is er dan een soort gespletenheid in de leer van de Koran!

Een houding (een leer) van verdraagzaamheid en begrip voor de “ongelovigen†als men in de minderheid is; en een houding ( een leer ) van verdrukking en vervolging eens men de macht heeft!!?

Kan u mij misschien nu eens duidelijk verklaren wat nu eigenlijk de leer van de Koran is tegenover hen die Mohamed en zijn leer niet aanvaarden?

Om het u ietwat eenvoudiger te maken wil ik u hierbij een praktische vraag stellen:

Wat leert de Koran dat er moet gebeuren als een moslim zich bekeert tot een andere Godsdienst ( Boeddhisme, Christendom ….)!!?

Moet men hem met ALLE mogelijke middelen ( overreding , slagen, gevangenis , foltering en uiteindelijk moord) dwingen om moslim te blijven??.

Dit is wat mijn Moslim kennissen in Egypte en Marokko beweren dat volgens de Koran moet gebeuren en dit wordt daar dan ook officieel aanvaardt en tot op vandaag nog toegepast.

Dat dit heden ook nog van toepassing is in alle andere moslimlanden mag blijken uit de vele getuigenissen van hen die zich als Moslim tot het Christendom bekeerden ( lees ook eens het boek “Duur Betaald†van Joseph Fadelle; betreffende de belevenissen van een Iraakse moslim) .

Uw uitspraak “Wij zijn verplicht om de christenen goed te behandelen, indien ze ons om hulp vragen moeten we gehoor daaraan geven. Wij hebben geen probleem met mensen maar het enigste waarin we verschillen is het geloof, en ieder zijn eigen geloof.En dat moeten we respecteren.†blijkt op dat “soort†christenen in de praktijk totaal niet relevant te zijn

Mijn vraag in deze is dan ook duidelijk en eenvoudig

Wie heeft volgens de Koran gelijk.!!?

Alle islamlanden of de islamieten die hier in het Westen wonen!!?

Als mijn moslim buurjongen bijv nu besluit om een christen te worden dan heb ik het recht niet op hem slecht te behandelen.

Misschien dat ik even een praatje met hem zal maken van weet je wel zeker waarmee je bezig bent, en dat is het.

Mijn ouders zijn zelf in Marokko geboren en ik heb nooit gehoord dat daar iemand vermoord is omdat ie een andere geloof is gaan aanhangen. En daar zijn genoeg christenen en joden.

En ja ze leven liefdevol naast elkaar : )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jij gelooft toch dat zolang ik geen christen ben maar een geweldige mens niet het paradijs in zal gaan?

Nee, ik ben atheist. Maar ik weet dat christenen geloven dat je niet per sé in God hoeft te geloven om alsnog naar de hemel te kunnen gaan. Zou ook een beetje raar zijn anders, vind je niet? Als jij toevallig in een amazone stam was geboren, dan zou je nog nooit van God, of Allah gehoord hebben. Dan zou je één of andere naturalistische God aanbidden, in elk geval niet Allah, omdat je niet beter weet. Dus volgens de Islam ben je dan vanaf je geboorte gedoemd om voor eeuwig verloren te gaan? Je redding hangt dus puur af van waar je geboren word?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als mijn moslim buurjongen bijv nu besluit om een christen te worden dan heb ik het recht niet op hem slecht te behandelen.

Dat is mooi zeggen, maar de praktijk is daar allerminst naar. De praktijk is dat een gigantisch taboe ligt op het afvallen van de islam en dat zelfs mensen in Nederland dan moeten vrezen voor hun eigen veiligheid.

Ridda (Arabisch: ارتداد, irtidÄd of ردة, ridda) is een term voor wanneer een moslim formeel afstand doet van de islam. Het is een theoretisch-juridische kwestie of geloofsafval binnen de islam bestraft wordt volgens een vaste straf (hadd), namelijk de dood.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ridda

Link naar bericht
Deel via andere websites
-“En als één der afgodendienaren u om bescherming vraagt, schenk hem dan bescherming dat hij het woord van Allah moge horen; voer hem dan naar de plaats, waar hij veilig is. Dit is omdat zij een volk zijn dat niet weet.†[Hoofdstuk 9 vers 6]

Wat word bedoeld met het onderstreepte?

Zodat hij iets kan horen/leren over de koraan/islaam.

Omdat diegene die bijv. beelden aanbidden geen ware kennis hebben over wat ze doen.

Ik vind het wel een apparte reden om iemand te beschermen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

LOL, daag je mij nou uit?

Ik vraag God om je te leiden.

Er zijn twee soorten vragende, namelijk iemand die vraagt omdat die echt wilt weten.

En iemand die vraagt met een slechte intentie.

Indien je een slechte intentie hebt dan bespaar ik liever me tijd.

:*

De vraag is niet beantwoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Fatima met belangstelling heb ik uw (vele) antwoorden gelezen maar toch heb ik nog een fundamenteel probleem.

In bovenstaand schrijft u : "Diegene die kennis hebben over de islam die weten dat het geen haat religie is".

“Wij zijn verplicht om de christenen goed te behandelen, indien ze ons om hulp vragen moeten we gehoor daaraan geven. Wij hebben geen probleem met mensen maar het enigste waarin we verschillen is het geloof, en ieder zijn eigen geloof.

En dat moeten we respecteren.â€

Persoonlijk heb ik niet zoveel theoretische kennis van de Islam daarentegen heb ik toch wel wat ervaring ermee.

Mijn vraag aan u is dan ook :zijn er dan twee soorten leer bij de Moslims?.

Een leer voor hen die leven in “den vreemde†en een leer voor hen die de macht hebben!?

Ik hoor namelijk steeds dat zij die in “den vreemde†leven ,en dus niet aan de macht zijn, de mond vol hebben van een islam van vrede , verdraagzaamheid en begrip voor de “anderenâ€. Zoals u hier trouwens al meerdere malen naar voor heeft gebracht

Daartegenover stel ik vast ( dit zijn dus feiten en geen woorden) dat zij die de macht bezitten al diegenen die geen islamiet zijn, op grond van de Islam, zowel fysisch als psychisch vervolgen, verdrukken, martelen en doden.

Het is ook een feit dat er op vandaag niet één islamitisch land is die daarop een uitzondering maakt. ( indien u er één kent laat het mij weten a.u.B).

Is er dan een soort gespletenheid in de leer van de Koran!

Een houding (een leer) van verdraagzaamheid en begrip voor de “ongelovigen†als men in de minderheid is; en een houding ( een leer ) van verdrukking en vervolging eens men de macht heeft!!?

Kan u mij misschien nu eens duidelijk verklaren wat nu eigenlijk de leer van de Koran is tegenover hen die Mohamed en zijn leer niet aanvaarden?

Om het u ietwat eenvoudiger te maken wil ik u hierbij een praktische vraag stellen:

Wat leert de Koran dat er moet gebeuren als een moslim zich bekeert tot een andere Godsdienst ( Boeddhisme, Christendom ….)!!?

Moet men hem met ALLE mogelijke middelen ( overreding , slagen, gevangenis , foltering en uiteindelijk moord) dwingen om moslim te blijven??.

Dit is wat mijn Moslim kennissen in Egypte en Marokko beweren dat volgens de Koran moet gebeuren en dit wordt daar dan ook officieel aanvaardt en tot op vandaag nog toegepast.

Dat dit heden ook nog van toepassing is in alle andere moslimlanden mag blijken uit de vele getuigenissen van hen die zich als Moslim tot het Christendom bekeerden ( lees ook eens het boek “Duur Betaald†van Joseph Fadelle; betreffende de belevenissen van een Iraakse moslim) .

Uw uitspraak “Wij zijn verplicht om de christenen goed te behandelen, indien ze ons om hulp vragen moeten we gehoor daaraan geven. Wij hebben geen probleem met mensen maar het enigste waarin we verschillen is het geloof, en ieder zijn eigen geloof.En dat moeten we respecteren.†blijkt op dat “soort†christenen in de praktijk totaal niet relevant te zijn

Mijn vraag in deze is dan ook duidelijk en eenvoudig

Wie heeft volgens de Koran gelijk.!!?

Alle islamlanden of de islamieten die hier in het Westen wonen!!?

Als mijn moslim buurjongen bijv nu besluit om een christen te worden dan heb ik het recht niet op hem slecht te behandelen.

Misschien dat ik even een praatje met hem zal maken van weet je wel zeker waarmee je bezig bent, en dat is het.

Mijn ouders zijn zelf in Marokko geboren en ik heb nooit gehoord dat daar iemand vermoord is omdat ie een andere geloof is gaan aanhangen. En daar zijn genoeg christenen en joden.

En ja ze leven liefdevol naast elkaar : )

Beste Fatima

Het is best mogelijk dat u het nog nooit gehoord heeft wat er allemaal in Marokko gebeurd met moslims die zich bekeren, maar informeer maar eens even bij uw famillie aldaar .

Want op dit eigenste ogenblik is er daar een (nieuwe) minister van binnenlandse zaken die de controle en strafuitvoering tegenover hen die zich bekeren erg heeft opgedreven.

En dat er daar Christenen en Joden zijn is zeer juist en informeer maar eens bij deze mensen hoe ze behandeld , gecontroleerd en genegeerd en gesard worden door politie en de ambtenarij en dat enkel omdat ze Christen of Jood zijn.Mijn kennissen worden er elke dag mede geconfronteerd.

Toch wil ik mijn vraag even herhalen in verband met de houding tegenover hen uit hun eigen volk die zich tot een andere Godsdiendienst dan de Islam bekeren

Wie is er nu in overeenstemming met de Koran

De Islamlanden of de westerse Islamieten !!?

Wilt u dit dan staven met enkele verzen uit de Koran??

Link naar bericht
Deel via andere websites
-“En als één der afgodendienaren u om bescherming vraagt, schenk hem dan bescherming dat hij het woord van Allah moge horen; voer hem dan naar de plaats, waar hij veilig is. Dit is omdat zij een volk zijn dat niet weet.†[Hoofdstuk 9 vers 6]

Wat word bedoeld met het onderstreepte?

Zodat hij iets kan horen/leren over de koraan/islaam.

Omdat diegene die bijv. beelden aanbidden geen ware kennis hebben over wat ze doen.

wat is er verkeerd aan Boeddhisme?

Link naar bericht
Deel via andere websites

LOL, daag je mij nou uit?

Ik vraag God om je te leiden.

Er zijn twee soorten vragende, namelijk iemand die vraagt omdat die echt wilt weten.

En iemand die vraagt met een slechte intentie.

Indien je een slechte intentie hebt dan bespaar ik liever me tijd.

:*

De vraag is niet beantwoord.

Het zou me niets verbazen als dat antwoord er ook niet meer komt. Doodse stilte hier.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid