Spring naar bijdragen

Jezus ook voor Klingons gestorven?


Aanbevolen berichten

klingon.jpgAls buitenaards leven wordt ontdekt, heeft dat ingrijpende gevolgen voor het christelijke geloof, want stierf Jezus ook voor hun zonden of alleen voor de mensen van de planeet aarde? Die vraag stelde de Duitse professor Christian Weidemann zich tijdens een lezing over buitenaards leven.

De lezing droeg de titel: Stierf Jezus ook voor Klingons? Klingons (foto) vormen een buitenaardse beschaving in de tv-serie Star Trek. Weidemann – zelf een christen – hield zijn lezing tijdens het 100 Jaar Ruimtevaart Symposium in Florida.

Jezus stierf voor de zonden van iedereen, zo stelde Weidemann, maar horen buitenaardsen daar ook bij? De kans is groot dat er buitenaards leven is, zo vervolgde hij zijn lezing, maar heeft Jezus dan ook die beschavingen bezocht? En gebeurde dat na of voor de Kruisdood, of liep de aardse incarnatie van God tegelijk rond met goddelijke incarnaties op andere planeten?

Het is ook mogelijk dat Jezus alleen stierf voor mensen op aarde, omdat alleen wij zonden hebben. Maar het leek Weidemann onwaarschijnlijk dat buitenaardsen vrij van zonden zijn.

De lezing bevatte veel vragen. Uiteraard kon de professor ze niet beantwoorden.

Bron: IKON

Bron: Kerknieuws.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites

Onderwerpen als deze maken mensen natuurlijk altijd wel nieuwsgierig en het is ook wel iets om over na te denken, al blijft de vraag natuurlijk of dat nuttig is zolang er geen buitenaardse equivalenten van mensen gespot zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
al blijft de vraag natuurlijk of dat nuttig is zolang er geen buitenaardse equivalenten van mensen gespot zijn.

x2

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:9 maar dwaze vragen, geslachtsregisters, twist, en strijd over de wet moet gij ontwijken, want dat is nutteloos en doelloos.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Als men overigens buitenaards leven zou vinden, dan wil het helemaal niet zeggen dat het een soort van klingons zijn. Jezus is ook niet gestorven voor de komkommerplant, dus ik vermoed ook niet voor een buitenaardse kokerworm. Als er al leven in het universum is, dan wilt het niet zeggen dat het iets is wat met de mens vergelijkbaar is.

Als er al dergelijk leven is, dan is het de vraag of die in zonde gevallen zijn. En als dat al zo zou zijn, wie weet is Jezus ook wel voor hun gestorven, of heeft God een eigen heilsplan voor ze, of ze zijn per definitie al verdoemd zoals de demonen dat ook zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, ik vermoed dat Jezus Gods enige mensenzoon is, wat niet wil zeggen dat hij niet ook elders leven kan hebben geplant naar zijn evenbeeld en hen een andere Zoon heeft gestuurd, zijn enige die buitenaardselevensvorm zoon. God heeft maar 1 aardse mensenzoon, maar dat wil niet zeggen dat hij niet nog meer zonen kan hebben op andere planeten, die naar die levensvorm ook daar de enige zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik op die nieuwssite ook al schreef, zijn er verschillende mogelijkheden, waarbij een enkel ras verschillende mogelijkheden in zich kan dragen:

1. De aliens hebben geen onsterfelijke ziel, hoe slim ze misschien ook zijn, en zijn dus gewoon dieren.

2. De aliens hebben simpelweg nog nooit een openbaring van God ontvangen en zullen die misschien ook nooit krijgen, omdat God dat niet wil voor hen.

3. De aliens kennen het Evangelie, alleen dan in hun taal, vanuit hun rituelen, op hun manier en dus waarschijnlijk heel anders dan wij ons voorstellen en vanuit misschien een heel ander begrip van liefde, zodat het Offer ook net even anders is of misschien helemaal niet zo bestaat, als zij geen offers brengen.

4. De aliens zijn op een andere wijze door God gered, omdat bij hun bijvoorbeeld niet liefde, maar kennis van fundamenteel belang is.

5. De aliens hebben een openbaring van God ontvangen, maar op een heel ander niveau dan wij en daardoor ook middels een heel andere godsdienst, misschien wel eentje die wij polytheïstisch zouden noemen, maar wel degelijk niet is.

6. De aliens zoeken God op indirecte wijze al in hun godsdiensten en worden dus nog voorbereid op het Evangelie, net zoals de heidenen hier destijds.

7. De aliens hebben geen Evangelie nodig, omdat zij nooit een zondeval hebben gekend en in volkomen harmonie met God en de schepping leven, hoewel dat er bij hen misschien heel anders uitziet dan wij ons voorstellen en bij hun zonde misschien iets heel anders is dan bij ons.

8. De aliens hebben God al eeuwenlang definitief afgewezen en zijn vrijwel puur slecht, bijna net zo puur als demonen.

9. De aliens staan open voor het Evangelie zoals wij aardse mensen die beleven, omdat hun culturen en hun wezenlijkheden vrijwel gelijk aan die van ons zijn.

Bij de meeste mogelijkheden is evangelisatie in elk geval zeer ongewenst of vrijwel onmogelijk, waarbij een aantal mogelijkheden ook zeer lastig tot vrijwel onmogelijk te herkennen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zodra een alien het onderscheid tussen goed en kwaad kan maken en geloofd dat Jezus ook voor de kwade daden van aliens gestorven is, ja dan wel. Uiteindelijk zouden ze dan ook deel uit maken van de schepping (die is wat groter dan ons zonnestelsel) en zou dus net als de rest van de schepping vervloekt zijn om onze zonden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vermoed dat er ergens een planeet bestaat waar groepen aliens elkaar niet bombarderen vanwege rivaliserende heilige teksten, en waar de economie ook echt economisch is ingericht.

maar goed, als God uniek is in zijn soort, en verantwoordelijk is voor de creatie van de Aarde en het leven, kunnen we er denk ik rustig van uit gaan dat hij alle andere planeten en levensvormen ook heeft gemaakt. (althans, we weten hoe planeten gevormd worden vanuit de ster-vorming, het gaat om de inrichting daarna)

Dan zal hij vermoedelijk ook voor elke planeet die geschikt was voor leven een eigen programma met specifieke gebeurtenissen en doelen hebben opgesteld. Hoewel het dan niet erg helpt wanneer er meerdere heilige teksten en religies bestaan op dezelfde planeet.

Wanneer God niet uniek is, maar er een heel volk aan 'Goden' bestaan, dan word het natuurlijk een ander verhaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vermoed dat er ergens een planeet bestaat waar groepen aliens elkaar niet bombarderen vanwege rivaliserende heilige teksten, en waar de economie ook echt economisch is ingericht.

maar goed, als God uniek is in zijn soort, en verantwoordelijk is voor de creatie van de Aarde en het leven, kunnen we er denk ik rustig van uit gaan dat hij alle andere planeten en levensvormen ook heeft gemaakt. (althans, we weten hoe planeten gevormd worden vanuit de ster-vorming, het gaat om de inrichting daarna)

Dan zal hij vermoedelijk ook voor elke planeet die geschikt was voor leven een eigen programma met specifieke gebeurtenissen en doelen hebben opgesteld. Hoewel het dan niet erg helpt wanneer er meerdere heilige teksten en religies bestaan op dezelfde planeet.

Wanneer God niet uniek is, maar er een heel volk aan 'Goden' bestaan, dan word het natuurlijk een ander verhaal.

Aliens zouden elkaar voornamelijk bombarderen vanwege macht, zucht naar rijkdom en aanzien, afgunst enz. net als op aarde.

God heeft maar een religie en één heilig geschrift achtergelaten. Andere religies en zogenaamde heilige geschriften zijn mensenwerk c.q. demonenwerk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aliens zouden elkaar voornamelijk bombarderen vanwege macht, zucht naar rijkdom en aanzien, afgunst enz. net als op aarde.

Hoe weet je dat? Heb je daar aantoonbaar bewijs voor?

God heeft maar een religie en één heilig geschrift achtergelaten. Andere religies en zogenaamde heilige geschriften zijn mensenwerk c.q. demonenwerk.

Nee hoor, je weet hopelijk wel wat je zegt met deze zin?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:9 maar dwaze vragen, geslachtsregisters, twist, en strijd over de wet moet gij ontwijken, want dat is nutteloos en doelloos.

Hoppetee meteen maar een oordeel erin.

Ik zie nergens een oordeel staan.

Nee tuurlijk niet, maar lees je citaat uit de Schrift nog maar een keer goed en aandachtig in je originele post waar je reageert op Floes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:9 maar dwaze vragen, geslachtsregisters, twist, en strijd over de wet moet gij ontwijken, want dat is nutteloos en doelloos.

Hoppetee meteen maar een oordeel erin.

Ik zie nergens een oordeel staan.

Jawel..je suggereert dat het een dwaze vraag is wat er gesteld wordt.. ;)

Maar goed..Ik heb zoiets..bewijs eerst maar eens dat er buiten God om, buitenaards leven bestaat en dan kijken we wel verder..Het verandert nog steeds niets af aan mijn geloof/ervaringen..Er zijn nog steeds genezingen, wonderen en vele andere zaken waardoor ik weet dat God er is of er nou wel of geen buitenaards leven bestaat..Als we die al ontdekken in ons korte levensspan :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jezus is voor iedereen gestorven. Zelfs voor Ferengi.

Juist. Alle heidense volkeren (dus ook buiten aardse) moeten de kans hebben gehad om de blijde boodschap aan te nemen. Ik stel dan ook voor om zo spoedig mogelijk Bijbel de ruimte in te schieten. (Aangezien missionarissen nog geen optie is)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jezus is voor iedereen gestorven. Zelfs voor Ferengi.

Juist. Alle heidense volkeren (dus ook buiten aardse) moeten de kans hebben gehad om de blijde boodschap aan te nemen. Ik stel dan ook voor om zo spoedig mogelijk Bijbel de ruimte in te schieten. (Aangezien missionarissen nog geen optie is)

Volgende week in een artikel op cip.nl

Forum deelnemer Thorgrem van credible gaat 28 miljoen bijbels de ruimte in schieten, om het evangelie te verspreiden. "Er is een schrijnend tekort aan bijbels in de ruimte daarom is het van groot belang dat we ook deze wezens bereiken", aldus Thorgrem. Aangezien Thorgrem wat krap bij kas zit, hoopt hij dat vele echte christenen aan zijn stichting "red de klingons" zullen schenken. Om deze door de Geest geïnspireerde opdracht te overdenken vertrek hij volgende week voor 5 weken naar de bahama's om de last van dit grote werk uit gerust te kunnen volbrengen.

Bron: geest

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik stuur Thorgrem geen cent voor Bijbelverspreiding, zoals ik niemand die ik niet ken enige cent zou sturen voor Bijbelverspreiding. Of iets al dan niet door de Geest zou zijn ingegeven is voor mij geen argument. Ik laat mij ook door de Geest leiden bij het al dan niet geven van giften.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid