Spring naar bijdragen

Jezus ook voor Klingons gestorven?


Aanbevolen berichten

Leuke vraag, gelukkig is het een 100% theoretische kwestie want in het ontzettend onwaarschijnlijke geval dat de mens ooit bewijs* vind voor buitenaards leven dan maakt dat in de praktijk toch niks uit aangezien dat leven per definitie volslagen onbereikbaar is voor die mens, niet alleen fysiek is het onmogelijk om het te ontmoeten, we kunnen er zelfs niet eens mee communiceren. We kunnen dus niet met hen over theologische onderwerpen in gesprek gaan.

* NB dit zegt niks over het bestaan van buitenaards leven, slechts dat we het niet gaan vinden als het bestaat, dit alles vanwege de onvoorstelbare afstanden in ruimte-tijd. De kans op contact is afgerond altijd 0, het maakt hierbij niet uit hoe groot de uitkomst van de Drake equation ook is

Maar we hebben een levendige fantasie en kunnen wel genieten van de mooie verhalen die boek en film ons hebben geschonken in dit genre. Mijn interesse in het genre werd gewekt door SQ3 : The Pirates of Pestulon. Dat vond ik al leuk terwijl ik 90% van de grappen niet snapte omdat ik de originele Star Treks, Star Wars, etc etc nog nooit gezien had. Vele jaren later was het dus geweldig om het nog een keer te spelen en ditmaal al die flauwe grappen wel mee te krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe weet je dat? Heb je daar aantoonbaar bewijs voor?

Het is mijn mening.

Ah en die poneer je dan als zijnde waarheid en correct en als iemand navraag doet hoef je niets uit te leggen, want "mijn mening". Goede methode om elke vorm van gesprek af te kappen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jawel..je suggereert dat het een dwaze vraag is wat er gesteld wordt.. ;)

Ik suggereer niets.

Wel, waarom zou je anders zomaar een citaat neerzetten zonder iets erbij te zeggen waarom je dit citaat van toepassing acht.

Ik plaats een deel van de waarheid van het neutrale woord van God zodat iedereen erop kan reageren zoals het woord in zijn/haar hart werkt. Gods woord is een tweesnijdend zwaard (Hebr. 4:12) dat bij de een blijdschap oproept in een bepaalde situatie en bij een ander werkt als een snoeimes, kastijding of aanstoot. Ik doe niets, maar Gods woord doet zijn werk in het hart van mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aliens zouden elkaar voornamelijk bombarderen vanwege macht, zucht naar rijkdom en aanzien, afgunst enz. net als op aarde.

Hoe weet je dat? Heb je daar aantoonbaar bewijs voor?

Ik weet niet of het daadwerkelijk zo is, maar op grond van meer dan drie decennia levenservaring baseer ik mijn mening dat mensen elkaar benijden, bevechten enz. om macht, rijkdom en aanzien te krijgen en uit afgunst en dat aliens (als die zouden bestaan) uit dezelfde motieven zouden strijden. Ik concludeer persoonlijk dat religie weinig met oorlogen te maken heeft, maar door machthebbers wordt misbruikt om mensen tegen elkaar op te zetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aliens zouden elkaar voornamelijk bombarderen vanwege macht, zucht naar rijkdom en aanzien, afgunst enz. net als op aarde.

Hoe weet je dat? Heb je daar aantoonbaar bewijs voor?

Ik weet niet of het daadwerkelijk zo is, maar op grond van meer dan drie decennia levenservaring baseer ik mijn mening dat mensen elkaar benijden, bevechten enz. om macht, rijkdom en aanzien te krijgen en uit afgunst en dat aliens (als die zouden bestaan) uit dezelfde motieven zouden strijden. Ik concludeer persoonlijk dat religie weinig met oorlogen te maken heeft, maar door machthebbers wordt misbruikt om mensen tegen elkaar op te zetten.

Wat mij beangstigd is dat je geen link kunt leggen naar jezelf.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe weet je dat? Heb je daar aantoonbaar bewijs voor?

Ik weet niet of het daadwerkelijk zo is, maar op grond van meer dan drie decennia levenservaring baseer ik mijn mening dat mensen elkaar benijden, bevechten enz. om macht, rijkdom en aanzien te krijgen en uit afgunst en dat aliens (als die zouden bestaan) uit dezelfde motieven zouden strijden. Ik concludeer persoonlijk dat religie weinig met oorlogen te maken heeft, maar door machthebbers wordt misbruikt om mensen tegen elkaar op te zetten.

Wat mij beangstigd is dat je geen link kunt leggen naar jezelf.

In welk opzicht?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid