Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 78
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

ik heb op vrijdag avond de goede vrijdag dienst...dan doen we met zijn allen het avondmaal :)

en een stukje aanbidding.

verder kijken we zaterdag avond vaak de passion. om er toch even bij stil te staan...je vergeet het zo makkelijk.

met ons gezin dan wel niet met de kerk. dan hebben we zondag ochtend paasontbijt en de paasdienst :)

verder vieren we het gewoon met familie :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

@...me... en tucker, geniet er van vanavond!

Bij de kruisverering kon het Christusbeeld aan het kruis gekust worden. Erg mooi...

Nou gun ik iedereen zijn of haar gebruiken, maar daar gaan bij mij dus echt de nekharen van overeind staan.

Ik ga zo naar een kerkdienst vanuit de Jacobikerk luisteren. Doe ik ook nog iets godsdienstigs vandaag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gisteren was een uitputtende dag. Het was bloedheet, maar ik was heel blij dat zo'n beetje iedereen die ik had uitgenodigd er aanwezig was. De dienst begon prachtig, we hebben met twee dopelingen de Paaskaars aangestoken en die werd toen door de priester de kerk in gedragen. Met onze kaarsjes staken we vervolgens de kaarsjes van de mensen in de kerk aan. En het werd licht in de kerk (alleen kaarslicht).

Vervolgens een reeks aan lezingen, waar ik alleen nog maar flarden van herinner. Zenuwen waarschijnlijk. Toen lazen we onze getuigenissen voor en deden we onze doopbelofte. Op het podium waar het altaar staat, met heel de gemeenschap er rond. Toen kwam het moment waarop we beiden gedoopt en gevormd werden (P). Alles verliep zoals we het hadden doorgesproken. Toen ik terug bij m'n vrienden en familie kon gaan staan volgden de echte emoties pas.

Het was heel speciaal om voor het eerst ter communie te mogen gaan. De grote druk was er af, de zenuwen konden door de deuren naar buiten.

De receptie erna was prachtig, nog voor ik überhaupt naar de zijbeuk kon gaan stond er een meute mensen om me heen om me te feliciteren. Het meest bijzondere moment was toen m'n moeder mij het medaillon wat ik van m'n grootmoeder had gekregen bij mijn geboorte overhandigde.

Het was een prachtige dag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn doop was eigenlijk wel vergelijkbaar, met die van Tucker. Inderdaad die enorme hitte overdag, zelfs in de kerk waar ik nog even heb zitten bidden. 's Morgens om negen uur hadden we onze laatste voorbereidende ritus (de effeta ritus en het teruggeven van de geloofsbelijdenis) 's Avonds in de kerk was ik wel rustiger dan ik had verwacht. Ik voelde me eigenlijk heel ontspannen en kreeg tot mijn eigen verbazing eigenlijk heel veel mee van de lezingen en homilie. Vanmorgen in de kerk was dat dan weer minder, toen was ik erg met mijn gedachten bij gisteravond.

Naast het Doopsel ontving ik ook het Vormsel en mijn Eerste Communie. Dat laatste was iets waar ik de afgelopen tijd ontzettend naar uitzag en het hele idee dat ik ook nog gevormd zou worden was zo nu en dan toch wat naar de achtergrond verdwenen. Uiteindelijk was het moment van het Vormsel juist een moment dat ik als enorm bijzonder ervaren heb. Het was sowieso een indrukwekkende en bijzondere dag/avond. Het heeft ook wel eventjes geduurd voor ik het idee had weer wat aan te landen ofzo. Na de Mis waren er zo ontzettend veel mensen die me kwamen feliciteren (volgens mij heb ik nog nooit zoveel zoenen op een avond gehad, en ik heb nog minstens zes keer zoveel handen geschud) Thuis werd ik nog eens overspoeld met een enorme lading cadeaus en ondertussen was ik wel ontzettend moe van de hele dag en de voorgaande week. Vanmorgen was ik erg vroeg wakker en begon het allemaal wat tot me door te dringen. Na de Mis heb ik een paar uur geslapen en nu lijkt het gewone leven ook weer wat te beginnen, maar mijn enorme stapel huiswerk bewaar ik nog eventjes voor morgen;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Huiswerk kan inderdaad wachten tot morgen. De Paasmis heb ik vanochtend niet meegemaakt, ik was pas om 03:00 am thuis. Mijn parochie ligt ver van het adres van mijn ouders, dus vandaar.

Dat landen is inderdaad een hele goede..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi om te lezen, ...me... en tucker. Proficiat allebei. Misschien vinden jullie het fijn om er een apart topic over te maken, zodat het niet wegzinkt tussen algemene posts over (de aanloop naar) Pasen? :) (Dat is geen "jongens ga eens BOT"-post trouwens, voor alle duidelijkheid, als jullie een apart topic niet nodig of tof vinden mag het natuurlijk gewoon hier hoor.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het eigenlijk wel hip om het hier te laten staan, dan blijft het chronologisch en weet ik het te vinden. Maar als je de posts verplaatst, even goede vrienden. Delen van het forum hebben ook wel geholpen om bepaalde vraagstukken op te lossen, dus ook een grote thankyou naar de crew en alle leden voor de verleende hulp:)

Link naar bericht
Deel via andere websites
@ ...me...

Wat vond je familie er eigenlijk van? En waren die ook aanwezig omdat het toch een grote gebeurtenis was voor jou?

Dan schoppen we de vraag nog eens de lucht in :)

Ik had 'm gister al beantwoord, maar blijkbaar is er iets fout gegaan ;) Mijn ouders en zusje waren erbij en hebben het allemaal wel een mooie avond gevonden. Mijn moeder is zelfs het hele Paastridium mee naar de kerk geweest. Vooral mijn moeder heeft nog wel moeite met bepaalde dingen die ze in de kerk ziet, maar dat is ook wel logisch eigenlijk. Ik ben ik elk geval heel blij dat zowel m'n ouders als m'n zusje er waren!

Link naar bericht
Deel via andere websites
@ ...me...

Wat vond je familie er eigenlijk van? En waren die ook aanwezig omdat het toch een grote gebeurtenis was voor jou?

Dan schoppen we de vraag nog eens de lucht in :)

Ik had 'm gister al beantwoord, maar blijkbaar is er iets fout gegaan ;) Mijn ouders en zusje waren erbij en hebben het allemaal wel een mooie avond gevonden. Mijn moeder is zelfs het hele Paastridium mee naar de kerk geweest. Vooral mijn moeder heeft nog wel moeite met bepaalde dingen die ze in de kerk ziet, maar dat is ook wel logisch eigenlijk. Ik ben ik elk geval heel blij dat zowel m'n ouders als m'n zusje er waren!

Gelukkig dan maar. Ik moest er even aan denken of je dat wel zou kunnen delen met je familie ondanks jullie verschil in visie. Maar mooi dat het zo gelopen is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid