Spring naar bijdragen

Verkiezing Provinciale Staten 2011


Wat ga je stemmen?  

2 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat ga je stemmen?

    • CDA
      3
    • CU/SGP
      11
    • D66
      2
    • GroenLinks
      2
    • PvdA
      0
    • PvdD
      3
    • SP
      4
    • VVD
      2


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Het probleem met de PVV is dat zij steun geven aan CDA en VVD, een kabinet dat het niet zo best voor heeft met mensen die niet tot de "hogere klasse" behoren, ik als buschauffeur ben zwaar de sigaar bij deze groep, dus ga ik voor de partij voor de dieren, in sommige dingen kan ik het best vinden in hun standpunten, bovendien compenseert het mijn stem op de PVV een beetje, als ik met mijn PVV stem ook echt PVV had gekregen had ik misschien anders gedacht, maar een PVV stem is een stiekeme VVD stem helaas...

hmm PvdD is ook nog een optie ja...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 156
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik weet het nog niet. Wat betreft de provinciale politiek heb ik me niet echt verdiept in de partijprogramma's dus ik weet niet of ik op D66 stem - waar ik landelijk en plaatselijk op gestemd heb. Verder speelt natuurlijk de indeling van de Eerste Kamer een belangrijke rol en ik wil eigenlijk een meerderheid van Bruin I in de Eerste Kamer voorkomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja, Thieme zit bij "een kerk die homo's haat"..

is dat zo? daar was ik nog niet mee bekend...


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Ach ja, op dat punt zitten ze er iig. niet naast.

gek is dat, ik had niet verwacht dat een christelijke kerk haat predikt naar medemensen, maar er zullen vast wel sekte achtige clubs zijn die dat wel doen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

gek is dat, ik had niet verwacht dat een christelijke kerk haat predikt naar medemensen, maar er zullen vast wel sekte achtige clubs zijn die dat wel doen...

Wel als je elke vorm van afkeuring als haat bestempelt, zoals de homolobby dat doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hopen jullie dat het huidige kabinet een meerderheid haalt in de eerste kamer of niet? Ik hoop zelf van niet, het zal wel enorm spannend worden.

In principe moet dat niets uitmaken. De eerste kamer heeft de taak om een democratisch gekozen regering te controleren. Zo nu en dan wordt het echter als politiek instrument ingezet en dan hoort men vaak de roep om afschaffing ervan.

Nu links in de aanloop naar deze verkiezingen duidelijk heeft gemaakt dat het dwarszitten van de rechtse regering in zowel de eerste als de tweede kamer de absolute prioriteit heeft verwordt de eerste kamer weer tot een politiek instrument.

Links heeft dus absoluut niet meer als doel om constructief bij te dragen tot het besturen van het land, maar slechts het doel om de regering zo snel mogelijk ten val te brengen ten koste van het landsbelang.

Enkel daarom zou ik al de komende verkiezingen op een regeringspartij stemmen. Maar voor mij in de provincie komt het CDA als beste uit, en daar stem ik dus op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid