Robert Frans 1.653 Geplaatst 25 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2011 De cartridges voor de spelcomputers waren ook al vrij geniaal. Niks geen flauw schijfje dat op zo'n bekerhouder wordt gelegd en heel saai in de computer schuift. Nee, gewoon met een ferme duw bam! de console in. En als het videospel, want zo werd een game nog weleens genoemd, dan soms onverhoopt niet opstartte, even wat stof wegblazen en net even iets harder bam! erin. Dan deed ie het vaak weer wel. Link naar bericht Deel via andere websites
Minifan 0 Geplaatst 26 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2011 Quote: Op donderdag 06 januari 2011 15:22:20 schreef Jalikaatje het volgende: Barbapapa vond ik zo geweldig En Rupsje nooitgenoeg ook. Ohja en een prentenboek 'Over een mol die wilde weten wie er op zijn kop gepoept had' of iets in die strekking. Die kon ik honderden keren doorlezen. Die hadden wij in het fries Dan is die zoveel leuker "Fan de lytse mol, dy't witte wol wa't him op 'e kop skiten hat" Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 26 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2011 Quote: Op vrijdag 25 februari 2011 09:33:23 schreef RobertF het volgende: Ik weet niet hoe het met de andere ouwelui hier zit, maar ik vind het nog steeds best wel erg geinig dat ik heel bewust een tijd heb meegemaakt dat er nog geen CD-ROM's, geen internet, geen 3D-games op de spelcomputers en geen mobieltjes waren. Dat je nog echt naar de bibliotheek moest als je iets wilde opzoeken (wat echter vrijwel niemand deed), dat je muziek kon luisteren op de walkman en dat je films op de videorecorder keek. En dat op de basisschool en soms ook op de middelbare school werkstukken handgeschreven mochten worden ingeleverd. Heel herkenbaar Quote: Op vrijdag 25 februari 2011 09:29:58 schreef WonderfulStar het volgende: Verrek! Daar hadden wij ook één of meerdere boeken van! als ik er nu op te-rug kijk, vind ik het wel grap-pig om al die ver-deel-streep-jes van bak-ker-tje deeg te-rug te zien Link naar bericht Deel via andere websites
brabbeldasje 0 Geplaatst 26 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2011 mijn jeugdsentiment...is bruintje de beer...( die hardstikke wit was) en ponnypark slagharen waar je toen nog een grote paardenstal had en met de huifkar kon rijden! en sixflags (ook een voorloper van walibi, is nog niet zo lang weg maar oke...) met daffy duck en en en al die andere grote dieren! en thomas de stoomlocomotief die een keer vast kwam te zitten in de sneeuw! en butchie de kleine helicopter... en afred jodocus kwak...die in zijn liedje gevangen word door dat monster waar ik dan altijd heel bang van werd... en de keverachtbaan! waar ik de eerste keer heel erg hard van moest huilen en telekids! (de leuke niet de nieuwe!) enzo... Link naar bericht Deel via andere websites
Hendrika 0 Geplaatst 26 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2011 Te veel om op te noemen..maar wat me zo te binnen schiet: Jody en het hertejong Wicki de viking de smurfen de snorkels Ovide Bob in the bottle Prince valiant de freggels Ik kijk op youtube stiekem nog wel eens een intro van zo'n serie terug Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 26 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2011 Kijk uit malloot, een kokosnoot! Link naar bericht Deel via andere websites
HelenaV 0 Geplaatst 26 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2011 Als ik mijn jeugdsentimenten ga opnoemen heeft niemand er boodschap aan Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 26 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2011 En waarom is dat erg? Het is wat jÃj voelt. Dat hoeft iemand anders niet zo te zien, jeugdsentiment is iets persoonlijks. Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 27 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2011 Alhoewel Helena wel een beetje een punt heeft, want één van de leuke dingen aan jeugdsentiment is juist dat je het kunt delen met anderen. Dat vind ik tenminste. Verder heb jij ook gelijk hoor, WS, maar ik kan Helena ook wel begrijpen. Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 27 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2011 Lego! Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 27 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2011 Ja, lego! En dan ruzie maken over alle rode blokjes, want onze huisjes moesten wel rode bakstenen hebben xD Link naar bericht Deel via andere websites
Hinata 0 Geplaatst 27 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2011 Wij speelden echt superveel met lego. Met mijn vader want die is er ook dol op. Link naar bericht Deel via andere websites
gewoon Paul 8 Geplaatst 27 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2011 Quote: Op zondag 27 februari 2011 12:56:22 schreef Mister_L het volgende: Lego! Dat is het voor mij nog steeds niet, net als mijn miniaturen. Maar das hier wel vrij bekend denk ik... Link naar bericht Deel via andere websites
HelenaV 0 Geplaatst 27 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2011 Quote: Op zondag 27 februari 2011 12:28:28 schreef annzie het volgende: Alhoewel Helena wel een beetje een punt heeft, want één van de leuke dingen aan jeugdsentiment is juist dat je het kunt delen met anderen. Dat vind ik tenminste. Verder heb jij ook gelijk hoor, WS, maar ik kan Helena ook wel begrijpen. Ja, het is zo aso. Niemand kan erover meepraten, mensen kunnen alleen knikken en oke zeggen. Echt zo'n "Respecteer mijn cultuur" geval zou dat worden, bleeeeeeeeegh. Marreh: link Link naar bericht Deel via andere websites
HelenaV 0 Geplaatst 27 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2011 Oh, en deze: link De acteur die de stem van de beer doet, ziet er eigenlijk precies zo uit als hij: En dan heb ik nog deze: link (Druk op CC voor Engelse ondertiteling) Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 27 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2011 Die russische winnie the pooh is leueueueuek! Link naar bericht Deel via andere websites
HelenaV 0 Geplaatst 27 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2011 Deze is trouwens ook leuk: Ik ken het weliswaar niet uit Rusland maar van Youtube, maar het doet me evengoed aan mijn jeugd denken. Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 27 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2011 Quote: Op zondag 27 februari 2011 14:48:47 schreef HelenaV het volgende: Deze is trouwens ook leuk: Ik ken het weliswaar niet uit Rusland maar van Youtube, maar het doet me evengoed aan mijn jeugd denken. Dit is práchtig! Zo mooi gedaan met die mist, en ook gewoon een mooi verhaaltje Je houdt me wel van mijn huiswerk af, nu wil ik al die linkjes bekijken. Als die allemaal tien minuten duren, ben ik een half uur bezig Samengevoegd: Die Bremer straatmuzikanten en dat van de Wolf en die motor doet me denken aan die oude amerikaanse animaties, vooral met die wolf, en dat met die egel doet me denken aan Paulus de boskabouter volgens mij. Dat keken we altijd op school en dat had ook van die práchtige mooie minimalistische animaties, veel beter dan al het geweld van beweging en kleur en geluid zoals we dat nu op tv hebben. Die met die egel zou ik zelfs als kunst beschouwen, zo zorgvuldig als ze daar gekozen hebben tussen beweging en stilstand, muziek en stilte. Wauw, Helena, voor het eerst denk ik dat ik een beetje begrijp waarom je Rusland zo mooi vindt Link naar bericht Deel via andere websites
HelenaV 0 Geplaatst 27 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2011 Quote: Op zondag 27 februari 2011 14:57:30 schreef annzie het volgende: Wauw, Helena, voor het eerst denk ik dat ik een beetje begrijp waarom je Rusland zo mooi vindt Oeeeeeeeeh *veegt zweet af van voorhoofd* Heb ik DIE indruk gewekt? Marrem, nu ik ernaar kijk, eigenlijk vind ik die tekenfilm over de egel wel een beetje schizo. Maar de animatie is prachtig idd, bijna te prachtig voor een tekenfilm. Precies daarom vind ik het schizo. En eigenlijk vind ik tekenfilms in het algemeen wel schizo. En dan is er nog dit: Dit is al wel uit mijn born again Nederlander tijd. Lekker dramatisch. Ik vind het zo zielig voor Kovu Link naar bericht Deel via andere websites
HelenaV 0 Geplaatst 27 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2011 Oh en trouwens, over die egel. Die tekenfilm mag dan wel schizo zijn, maar het lijkt anders wel precies op Rusland. Daar is die rationele onttovering van de wereld nog veel minder doorgedrongen dan hier. Die kleuren en atmosfeer die je daar ziet, in Rusland heb je gewoon de real thing, moet je nagaan. Dat heb je in Nederland niet, echt zonde. Of niet zozeer zonde als raar. Dat dezelfde mensen in zulke verschillende landen kunnen leven en dus een heel verschillend bewustzijn hebben... Misschien dat ik daarom ook zo'n weirdo ben. Link naar bericht Deel via andere websites
HelenaV 0 Geplaatst 27 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2011 Oh en deze: link Die ken ik ook van Youtube maar bla-bla-bla-bla-bla-bla-bla. Die muziek van 6:45 vind ik zo mooi, dan moet ik huilen vanbinnen. (Gaaaaaaaaintjuh. Ik heb toch geen emoties ) En dat is trouwens ook waarom mensen die Sovjet-Unie missen. Die muziek........... Dáárom. Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 27 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2011 Quote: Op zondag 27 februari 2011 13:11:58 schreef ilsefecit het volgende: Wij speelden echt superveel met lego. Met mijn vader want die is er ook dol op. Haha de mijne ook! Die had ook lantaarnpalen geregeld voor in het dorp! Elke vakantie kwam de lego tevoorschijn en gingen we bouwen op de zolderkamer. Mn 2 broers en ik hadden dan allemaal ons eigen huis, bedrijfje, auto's etc. en er ontstond een heel dorp. Die lantaarnpalen (origineel voor een electrische trein) maakten het dan helemaal af. Dan maakten we de kamer donker en was dat een heel mooi gezicht! Link naar bericht Deel via andere websites
Hinata 0 Geplaatst 28 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2011 Trouwens, jeugdsentiment: Pietje Bell Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 28 februari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 februari 2011 Bak-ker-tje Deeg. Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 28 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2011 Quote: Op woensdag 09 februari 2011 14:32:57 schreef EulogÃa het volgende: bak-ker-tje deeg [afbeelding] Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten