Spring naar bijdragen

Het interview-topic


Aanbevolen berichten

Ik vind het jammer als het dat inderdaad wordt. Er is niks mis mee om jezelf eens in de kijker te willen zetten, zeker voor mensen die dat in andere topics wat minder makkelijk doen is dit wel een leuke kans, maar de waarde van een topic als dit ligt in mijn ogen net meer in de mogelijkheid om anderen vragen te stellen over dingen waar je in andere topics niet zo makkelijk toe komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 188
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Geeft denk ik wel een beetje aan wat de aard van mensen is.

"We willen dat andere mensen me kennen en erkennen." Maar vervolgens niet vragen naar andere mensen.

Ik snap dat het met een positief karakter bedoeld is. Maar ik heb een beetje het gevoel dat dit een "Show-off" topic is. Terwijl er naar mijn idee al genoeg topics zijn die mensen vullen met over zichzelf praten.

De maker van dit topic heeft zichzelf anders nog niet opgegeven.

Het lijkt mij juist dat dit een mooi middel is om andere users te leren kennen. Maar het concept werkt natuurlijk niet als niemand zichzelf opgeeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Geeft denk ik wel een beetje aan wat de aard van mensen is.

"We willen dat andere mensen me kennen en erkennen." Maar vervolgens niet vragen naar andere mensen.

ja haha best typisch idd. Maar ik vind het wel echt een leuk topic.. zolang er niet negatief wordt gereageerd op niet-zulke-brave-vragen, en iemand snapt dat als ie zich opgeeft hij ook moet proberen op de enigszins persoonlijke vragen antwoord te geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vind het jammer als het dat inderdaad wordt. Er is niks mis mee om jezelf eens in de kijker te willen zetten, zeker voor mensen die dat in andere topics wat minder makkelijk doen is dit wel een leuke kans, maar de waarde van een topic als dit ligt in mijn ogen net meer in de mogelijkheid om anderen vragen te stellen over dingen waar je in andere topics niet zo makkelijk toe komt.

Klinkt als een mooi initatief. Momenteel zijn er alleen al na een ruwe telling 7 mensen die handje omhoogsteken en op een plateau willen staan en 2 mensen waaronder jijzelf die interesse in anderen hebben getoont. Misschien handig de criteria van dit topic wat aan te scherpen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

3 mensen... en er zijn nu al heel veel vragen, dus laten we gewoon de antwoorden even afwachten.

Is het trouwens niet handiger om even echt een tijd aan te duiden, ipv "een paar dagen" .. anders bloedt het topic denk ik sneller dood.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmja, ik begin me ook af te vragen of ik er niet de regel aan toe moet voegen dat enkel mensen die ook zelf actief zijn met het interviewen van anderen geïnterviewd kunnen worden. knipoog_dicht.gif Nuja, het topic is nog maar een paar uur open, ik kijk even hoe het verder loopt, misschien moeten mensen ook even nadenken over wat ze willen vragen. Even zeggen "oh, ik wil ook" is natuurlijk makkelijker gedaan dan gelijk interessante vragen bedenken.

Maareuh, jij mag zelf natuurlijk ook vragen stellen he. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik doet ook mee!

Vragen aan Esther:

- Hoe was je eerste kerst in de zomer?

- Heb je al kennis gemaakt met Bucko and Champ?

- In hoeverre word kerst inhoudelijkk in Australie anders gevierd als in NL?

- Gaan jij en je man een reis naar NL plannen, zodat manlief kennis kan maken met zijn schoonfamilie?

- Wat is de vatula Euro- Australische munteenheid?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik gaf aan dat ik best vragen wil beantwoorden, en ik wil zeker ook vragen stellen. Dat ga ik dan ook doen als ik er even de tijd voor heb - en dat had ik vanmiddag niet en nu ook nog niet, maar later vanavond wellicht wel. Dat Ol Moth dan direct weer moet zeiken in plaats van zelf goede vragen te stellen vind ik dan weer typerend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuk zo'n topic, ik vind het leuk om de andere Crediblers beter te leren kennen. smile.gif

Raar dat direct het negatieve in het topic gezien wordt, omdat de reden die Ol Moth aanhaalt totaal niet van toepassing is voor mij persoonlijk. Ik wil meedoen omdat het me leuk lijkt om lekker in gesprek over elkaar te gaan, heus niet omdat ik over mezelf wil opscheppen. knipoog_dicht.gif

Ik weet alleen nog even geen vragen, anders dan die al gesteld zijn.bloos.gif Ik ben wel benieuwd naar de antwoorden, misschien dat dan nog wat vragen te binnen schieten.

Toch wel trouwens:

Hoe lang ben je al Australiëfan, hoe is het gekomen en heb je andere landen waar je gek op bent?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Psst, lees de OP eens. knipoog_dicht.gif

"Je moet er rekening mee houden dat een zekere mate van persoonlijke vragen er wel gaat komen, als je dat echt niet wilt kun je beter niet meedoen, maar natuurlijk mag je altijd bepaalde vragen open laten als je ze te persoonlijk vindt."

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vragen voor Esther:

- Waarom geloof je in God?

- Ben je ooit ongelovig geweest c.q. heb je ooit sterk getwijfeld?

- Wanneer heb je het meest aan je geloof en wanneer het minst?

- Houd je van sensuele muziek of alleen van die achterhaalde rockband U2? knipoog_dicht.gif

- Is de eenzaamheid die je soms in Australië het verhuizen (voor o.a. de liefde) waard?

Ik hoop dat je het niet te persoonlijk vindt allemaal. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Okee, gaat ie! En na mij mag de volgende geinterviewd worden wat mij betreft smile.gif

Iriacynthe:

-Je bent verhuisd naar Australië, wat vast een erg grote stap was. Waaraan heb je het meeste moeten wennen?

Aan het verkeer, ten eerste natuurlijk het links rijden en ten tweede de chaotische wegen. Ze rijden hier vaak ook als idioten. Zal een tamme boel lijken als ik op vakantie ben in Nederland, haha!

-Bekijk je Nederland/Nederlanders nu ook anders dan toen je er zelf woonde?

Ja, ik ben nu veel trotser op mijn landje smile.gif En ik waardeer de seizoenen meer, want het enige dat je hier hebt is warm en minder warm, lol.

-Ben je zelf gelovig opgevoed?

Ja

-Indien ja: lijkt je geloof nog steeds sterk op dat van je ouders, of ben je toch wel een andere richting in gegaan?

Ben via mijn ouders kerk (PKN) naar niet gelovig gegaan, terug naar PKN, toen evanglisch en ga nu naar een baptistengemeente.

-Is je kerk in Australië heel anders dan hoe je het in Nederland gewoon was?

Nee, best wel hetzelfde, alleen veel kleiner.

-Je bent nu al een tijdje getrouwd, staan de ideeën die je op voorhand over het huwelijk had nog steeds overeind of blijkt het in de praktijk toch wel anders te zijn dan je op voorhand gedacht had? (Kan me voorstellen dat deze vraag wat te persoonlijk kan zijn dus even goede vrienden als je liever niet antwoordt. )

Hm, goeie vraag, ik ben zo iemand van ‘ik neem het zoals het komt’ en in sommige opzichten is het zoals ik het had verwacht, in sommige opzichten niet, maar het is iets waar je in groeit. Het bevalt in elk geval heel goed!

-Je bent al een behoorlijke tijd actief op credible, heb je het idee dat dit forum je doorheen de jaren beïnvloed heeft? Op welke manier?

Ik denk het wel. Ik heb hier in het verleden ook weleens persoonlijke topics geopend en dat heeft me wel met bepaalde dingen geholpen. Heb hier ook vriendschappen opgedaan, mensen ontmoet IRL en heb veel over de RK kerk geleerd. Soms leert het me ook wel dat ik soms afstand moet nemen van het digitale wereldje, als er weer eens ‘drama’ aan de gang is.

MisterL:

- Mis je Nederland?

Ja, meer dan ik aanvankelijk verwacht had. Heb ook heel veel zin om m’n ticket voor een maandje vakantie in NL te boeken!

- Wat denk je dat het grootste verschil is tussen Nederlanders en Australiers?

Da’s een goeie. Ik denk dat er niet zoveel verschil is. Ze zeggen weleens dat Australiers relaxter zijn, maar dat vind ik wel meevallen. Hier is de samenleving ook erg gejaagd.

- Vindt je de geloofsbeleving daar anders of merk je weinig verschil

Ik merk hier meer het idee van ‘fellowship’, maar dat kan ook komen doordat onze kerk zo klein is. Verder is dit een erg geseculariseerd land en het is spreekwoordelijk harde grond voor evangelisatie. Je ziet hier ook ontzettend veel gebouwen van sektes, daar is veel interesse voor. Je ziet haast meer Mormonentempels, Seventh Day Adventist gebouwen en Kroonzalen dan kerken!

Luxuria:

Je was altijd al gek op Australië , denk je dat dat diep in je hart heeft meegespeeld toen je verliefd werd op je man?

Op zich niet. Dat ik Australie interessant vond was wel de aanleiding dat ik een penvriend in dat land zocht, dus het heeft in dat opzicht wel meegespeeld. Maar ik heb ook meerdere penvrienden in Amerika gehad, een land dat ik eerst veel interessanter vond dan Australie, dus dat ik uitgerekend verliefd moest worden op een Australier was denk ik gewoon ‘toeval’ smile.gif

Minifan:

-Hoe ben je op Credible beland?

Dat is al zolang geleden, dat kan ik me echt niet meer herinneren! Ik denk via Google ofzo.

Gewoonpaultje:

- Hoe was je eerste kerst in de zomer?

Vreemd widegrin.gif Het was niet zo heel warm, wel erg nat (zelfs overstromingen in het noorden). En raar zo zonder m’n Hollandse familie. Maar het was wel leuk!

- Heb je al kennis gemaakt met Bucko and Champ?

Wie? Dat kan toch niet, een stukje Aussie cultuur dat ik gemist heb? Manlief weet overigens ook niet wie het zijn knipoog_dicht.gif

- In hoeverre word kerst inhoudelijkk in Australie anders gevierd als in NL?

Voor zover ik weet is het hetzelfde.

- Gaan jij en je man een reis naar NL plannen, zodat manlief kennis kan maken met zijn schoonfamilie?

Hij heeft de hele familie al ontmoet toen hij in februari 2010 in NL was, maar we hopen zodra ik mijn visum heb tickets voor een vakantie te boeken zodat we de kennismaking kunnen hernieuwen smile.gif

- Wat is de vatula Euro- Australische munteenheid? Je bedoelt de wisselkoers Euro-Dollar? Ehm, dat moet ik even opzoeken. Ik weet wel dat de Euro flink omlaag is gegaan. Volgens mij koop je nu voor 1 AUD 0,77 EUR. Voor 1 EUR 1,30 AUD.

Henriette:

Hoe lang ben je al Australiëfan, hoe is het gekomen en heb je andere landen waar je gek op bent?

Ik heb Australia altijd al wel latent interessant gevonden, maar ik was altijd meer een Amerika fan. Al jaaaaaren geroepen dat ik daarheen wilde, m’n ouders helemaal gekgezeurd, heel wat spaarcentjes in een ticket gestopt, me helemaal in de geschiedenis en politiek verdiept, etc. Pas nadat m’n beste vriendin op vakantie geweest was in Australie en helemaal enthousiast was, ben ik me ook meer gaan interesseren. Ik heb nog steeds wel een zwak voor de VS, maar dan echt alleen voor het land zelf (natuur, steden), niet zozeer de cultuur en mensen. En ik vind Japan leuk ^.^

Kurt:

- Waarom geloof je in God?

Zo, die’s diep puh2.gif Omdat ik geloof dat Hij bestaat en door de Bijbel tot ons spreekt, om ons geeft en dat Jezus mij persoonlijk in gedachten had toen Hij stierf aan het kruis, omdat ik God een beetje als een ‘achtergrondruis’ (niet oneerbiedig bedoeld) ervaar, ik voel altijd wel een beetje dat Hij er is, zeg maar. En ik heb wel wat wonderen in mijn leven meegemaakt.

- Ben je ooit ongelovig geweest c.q. heb je ooit sterk getwijfeld?

Jep, rond m’n 18e.

- Wanneer heb je het meest aan je geloof en wanneer het minst?

Het meest als ik verdrietig ben, of Nederland mis. Het minst als ik boos ben (dan heb ik zo’n ‘sch**t aan alles* houding, en dan heb ook ook weleens zoiets van, nou ff geen geloof, ik wil uitrazen).

- Houd je van sensuele muziek of alleen van die achterhaalde rockband U2?

Ik heb totaal geen maling aan wat anderen van muziek vinden, ik vind leuk wat ik leuk vind puh2.gif U2, Queen, Status Quo, Lady Gaga, Newsboys, Southern Gospel, 70s, 80s etc etc.

Wat bedoel je met sensuele muziek? De meeste bands die jij hier en daar noemt ken ik niet eens knipoog_dicht.gif

- Is de eenzaamheid die je soms in Australië het verhuizen (voor o.a. de liefde) waard?

Ja. Maar dat is vanwege de mensen, niet vanwege het land. De mensen in mijn directe omgeving zijn het gelukkig waard, anders had ik m’n biezen allang gepakt want ik mis mijn familie in NL wel heel erg soms.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Psst, lees de OP eens.
knipoog_dicht.gif

"Je moet er rekening mee houden dat een zekere mate van persoonlijke vragen er wel gaat komen, als je dat echt niet wilt kun je beter niet meedoen, maar natuurlijk mag je altijd bepaalde vragen open laten als je ze te persoonlijk vindt."

Naar mijn haarkleur hoeft straks dus niet meer gevraagd te worden. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lol Ursa, ik heb al zoveel vragen beantwoord, ik wil niet alle aandacht opeisen dus de volgende mag knipoog_dicht.gif

Maar ik wil je laatste vraag nog wel beantwoorden hoor, no problem!

Waar zit het in dat ik nu trotser ben op Nederland/mijn Nederlandschap?

Hm, wat is het precies. Ik denk dat ik dingen nu beter waardeer die ik eerst altijd voor lief nam. 'You don't know what you got til it's gone'. Ik merk dat NL toch best uniek is in veel opzichten en dat we op heel veel gebieden niks te klagen hebben. Nu ik het verschil zie kan ik ook zeggen, dit en dat is goed aan NL (terwijl ik dat eerst niet eens doorhad). En ja, dan is NL een goed, veilig land om in te leven, en ben ik best trots op wat Nederland aan uniekheden heeft. Ik hou ervan om typisch NL dingen uit te leggen hier, zoals de Elfstedentocht, vuurwerk afsteken met Oud & Nieuw, Sinterklaas vieren. En als je dan merkt dat mensen hier het nooit echt begrijpen, die tradities en gebruiken, dan denk ik 'wow, ik ben echt wel trots op dat Neerlandse bloed in mijn aderen.' smile.gif


Samengevoegd:

Oh, en als die andere ook voor mij was: 25 puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed, vragen voor Ursa (en Esther, bedankt voor je openhartigheid, leuk om te lezen). smile.gif

- Waarom dacht ik in het begin dat je een vrouw was terwijl je man bent en dat ook in je profiel hebt staan? Ligt dat aan mij of aan jouw manier van posten?

- Word je wel eens vrouwelijk gedrag verweten of aangepraat?

- Wat studeer je en waarom? Of: welke baan heb je en waarom?

- Wat is je grootste droom en ga je die vervullen of blijft het bij een droom? En áls je hem gaat vervullen: hoe en wanneer?

- Ben je single of heb je een relatie?

- Als je single bent: heb je een grote liefdesdroom? Als je een relatie hebt: is dit het meisje of de jongen waarmee je denkt je hele leven te delen?

- Als je niet zou geloven, wat zou dat betekenen voor je?

- Wat is je favoriete auteur en welk boek heeft het meeste indruk gemaakt op je (dat hoeft niet noodzakelijkerwijs van diezelfde auteur te zijn).

- Naar welke muziek luister je graag en waarom? (Genres, bands, artiesten, componisten, alles mag.)

- Heb je ooit drugs gebruikt en waarom wel of niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

- Waarom dacht ik in het begin dat je een vrouw was terwijl je man bent en dat ook in je profiel hebt staan? Ligt dat aan mij of aan jouw manier van posten?

Ik weet het niet. Ik denk niet dat ik erg vrouwelijk post. Ik denk dat je, als je eenmaal die conclusie hebt getrokken het geschrevene door die bril bekijkt, en niet andersom smile.gif Het ligt dus aan jou puh2.gif

- Word je wel eens vrouwelijk gedrag verweten of aangepraat?

Gevaarlijke vraag. Ik schijn wel eens empathischer te zijn dan anderen, en dat wordt dan als 'vrouwelijk' geïnterpreteerd.

- Wat studeer je en waarom? Of: welke baan heb je en waarom?

Ik studeer geschiedenis. Ik vind het erg leuk me te verdiepen in verleden culturen, hoe men dacht en redeneerde, hoe men de wereld zag.

- Wat is je grootste droom en ga je die vervullen of blijft het bij een droom? En áls je hem gaat vervullen: hoe en wanneer?

Wereldheerschappij! Nee, gekheid. Eén van mijn 'grotere' dromen was/is om na een voldaan leven in een gerieflijke stoel bij de open haard mijn kleinkinderen voor te lezen uit het oeuvre van Tolkien. smile.gif

- Ben je single of heb je een relatie?

Single.

- Als je single bent: heb je een grote liefdesdroom? Als je een relatie hebt: is dit het meisje of de jongen waarmee je denkt je hele leven te delen?

Nee. Bedoel je dan een specifiek iemand of een ideaalbeeld?

- Als je niet zou geloven, wat zou dat betekenen voor je?

Ik snap de vraag niet helemaal. Ik zou Nietzschiaan worden, denk ik. Een soort van existentialist.

- Wat is je favoriete auteur en welk boek heeft het meeste indruk gemaakt op je (dat hoeft niet noodzakelijkerwijs van diezelfde auteur te zijn).

Hm, ik heb Tolkien al genoemd dus dat mag niet meer. Ik schaar Robin Hobb ook onder mijn favorieten. Boeken die een behoorlijke indruk hebben gemaakt op mijn tienergeest zijn de DUNE-serie van Frank Herbert. Niet simpelweg SF, maar een epos van proportie in een best-wel-reëel universum.

- Naar welke muziek luister je graag en waarom? (Genres, bands, artiesten, componisten, alles mag.)

MUSE, Radiohead, The National, Sigúr Ros, Grandaddy, Sons of Korah. Ietwat alternatieve muziek (niet al te gek) kan me wel bekoren.

- Heb je ooit drugs gebruikt en waarom wel of niet?

Nee, voornamelijk door opvoeding. Ik ken wel mensen die hier en daar wel eens wat uitgeprobeerd hebben, maar heb er zelf geen behoefte aan. Cafeïne, alcohol en tabak zijn al voldoende drugs...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid