Spring naar bijdragen

Het interview-topic


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 188
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Voor Henriette:

- Als je naar Nieuw-Zeeland zou emigreren, wat voor toekomst zie je dan voor jezelf(Wat voor carriere zie je daar voor je)?

- Wanneer ben je van plan voor het eerst naar Nieuw- Zeeland te gaan? ZOu je Kurt meenemen, of weet je zeker dat hij niet wil?

- Heb je een maffe gewoonte die je graag met ons wilt delen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Hen:

Ik heb het omgekeerde al aan Kurt gevraagd, nu aan jou: hoe ervaar jij een relatie met een niet-christen? Heb je het moeilijk met sommige dingen? Zijn er ook voordelen aan?

Waarom ben je moderator geworden? Wat vind je er het leukste aan en wat het vervelendste?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoewel ik niet echt tijd heb gehad om vragen te stellen vind ik het erg leuk om mee te lezen. Zodra de drukte mindert wil ik actiever meedoen in dit topic met vragen stellen.

Henriëtte:

- liever films of boeken?

- in bad of onder de douche?

- in welke pyama slaap je het lekkerst?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een hoop vragen, leuk! Nu beantwoord ik in ieder geval een paar, niet allemaal want straks moet ik weer hard aan de studie. knipoog_dicht.gif

Luxuria

Hoe oud ben je?

Ik ben net zeventien geworden.

Waarom viel je op kurt?

Oef. knipoog_dicht.gif Ik kende Kurt al jaren via Credible en later via Hyves. Iets meer dan een half jaar geleden kregen we wat contact via MSN over muziek en direct was er (van mijn kant in ieder geval... knipoog_dicht.gif) een klik. Een paar dagen later waren we allebei op Peacedog waar we met elkaar stonden te kletsen en waar het heel gezellig was. De da erna ontving ik een smsje van een onbekend nummer waarvan ik natuurlijk stiekem hoopte dat het van Kurt zou zijn en inderdaad, dat was zo. smile.gif Sindsdien hebben we ongelooflijk veel gesmst en nog meer gebeld, waardoor we elkaar in anderhalve week heel goed leerden kennen en stiekem elkaar erg leuk begonnen te vinden. Erg subtiel waren we er ook niet in. knipoog_dicht.gif Ongeveer anderhalve week na Peacedog hebben we afgesproken en toen was het voor mij wel duidelijk: dit was een vent met wie ik heel erg goed kan praten, over allerlei dingen maar vooral ook over de dingen waar ik erg mee bezig ben. Ik had het gevoel dat we heel erg bij elkaar aansluiten en ik herkende mezelf in hem. Ons contact vond ik heel erg bijzonder en ik was er gewoon door overdonderd.

Tja, waarom ik precies viel op Kurt is erg moeilijk te omschrijven in een paar zinnen, want er waren ook heel veel redenen om vooral het contact niet door te zetten (leeftijdsverschil, ik geloof wel, hij niet, afstand, etc.) en toch leken die in het niets te vallen bij de 'magic' die is ontstaan.

WonderfulStar

In navolging van Luxuria's eerste vraag: Tussen jou en Kurt zit een aardig leeftijdsverschil, hoe ervaar je dat?

In het begin had ik er meer moeite mee, voornamelijk met hoe de omgeving erop zou reageren. Zelf merkte ik, wij, namelijk bijna niets van dat leeftijdsverschil en vond ik het vooral erg geweldig dat Kurt verder was in zijn denken dan de meeste vrienden van mij. Het past allemaal net wat beter. Tot op heden heb ik er nog niets negatiefs aan gemerkt, eigenlijk. Nu ja, grapjes van vrienden van zijn kant buiten beschouwing gelaten. knipoog_dicht.gif

Hoe ziet jouw absolute droomhuis er uit?

Daar heb ik laatst nogal eens over zitten fantaseren, leuk dat je het vraagt. knipoog_dicht.gif Ik wil een huis met kamers die ieder een aparte stijl heeft, dus veel variatie. Toch zou ik het voor de eenheid alle kamers in wat klassiekere stijl willen invullen. De studeerkamer heb ik het meest uitgetekend in mijn hoofd: een langgerekte kamer met een raam met uitzicht op de tuin, maar waar niet al te veel licht binnen valt. Ontelbare boeken en veel CD's en LP's, netjes gerangschikt in hoge kasten langs de muren. Twee grote, leren, oude stoelen waar je heerlijk kunt lezen of kunt genieten van de LP's (want er staat natuurlijk ook een geweldige muziekinstallatie). smile.gif

Zou je ooit naar Nieuw-Zeeland willen emigreren of is er in Nederland toch te veel om achter te laten?

Ik zou het uiteindelijk misschien nog wel willen, maar ik denk niet dat ik het zou durven. Het lijkt me een te grote stap om te nemen. In Nederland is natuurlijk een hoop om achter te laten, ik ben bang dat ik dat te veel ga missen, dus ja, misschien houdt dat me inderdaad wel tegen.

Ben je meer een honden- of een kattenmens?

Honden vanwege de activiteit, ik vind het heerlijk om urenlang met zo'n beest te wandelen en er een band mee op te bouwen. Maar aan de andere kant begin ik katten ook steeds meer te waarderen vanwege het hoge knuffelgehalte. yes.gif

Wat was als kind je favoriete knuffel en heb je die nog?

Een bruine 'hond', die heb ik al letterlijk mijn hele leven. Hij heeft grote flaporen, waardoor ik pas vorig jaar of zo er achter ben gekomen dat het helemaal geen hond is, maar een konijn.widegrin.gif

Wat is je mening over 'een bosje bloemen voor iemand meenemen'? (Als in 'suf cadeau als je geen inspiratie hebt, wat moet je met bloemen ', 'fleurt het huis lekker op!' etc)

Ligt eraan, ik houd van bloemen dus als iemand een mooi bosje heeft samengesteld, speciaal voor mij, omdat diegene weet dat ik het prachtig vind, dat vind ik heel leuk. Maar over het algemeen is het een cadeau als je geen inspiratie hebt, en daar kan ik dan weer minder goed tegen. knipoog_dicht.gif

Ik weet dat je in het verleden erg last hebt gehad van vermoeidheid, hoe gaat het daar nu mee?

Het is minder, lichamelijk voel ik me misschien nog steeds even moe maar geestelijk een stuk minder. Dat is een wereld van verschil vergeleken met vroeger. Aan de andere kant hoeft er maar iets heel kleins te gebeuren of ik voel me weer zo moe als een aantal jaar terug, dus tja. Verbetering is er in ieder geval. knipoog_dicht.gif

Gilrea

Wat zou je doen als je 50 miljoen euro kreeg?

Een hele hoop weggeven aan mensen die het nodig hebben, zelf nog net genoeg overhouden om een mooi huisje te kopen en het me te kunnen veroorloven om een baan te vinden waar ik met plezier naartoe ga zodat ik zelf voor mijn geld zorg.

Hoe denk je dat er een einde komt aan deze wereld?

Door de terugkeer van Jezus, maar hoe dat precies gaat, geen flauw idee.

Wat eet jij het liefst in de bioscoop?

Maltesers, eerst lang doen om het chocola er af te zuigen en daarna heb je iets om op te knagen. Heerlijk.widegrin.gif

Later meer!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat leuk om te lezen! Van sommigen van jullie wist ik haast niets, en dan is het grappig om meer te weten te komen. En sommigen ken ik wel enigszins (kurt!) maar het is toch leuk om er achter te komen dat je best veel nog niet wist. En ik had niet verwacht dat je langer op credible zou zitten dan ik kurt, omdat ik je vooral via andere fora en mensen op andere fora ken big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

- Wat doe je qua opleiding en/of wat wil je gaan doen?

- Waarom? widegrin.gif

- Heb je ook broers en zussen en zo ja, welke positie heb jij in het gezin? (oudste, jongste, ergens middenin).

- Hoeveel kinderen wil je zelf?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gewoon Paultje

Als je naar Nieuw-Zeeland zou emigreren, wat voor toekomst zie je dan voor jezelf(Wat voor carriere zie je daar voor je)?

Ik heb echt geen flauw idee, sowieso weet ik niet of ik erheen wil emigreren of er voor langere tijd heen wil gaan. Ik weet het echt nog niet.

Wanneer ben je van plan voor het eerst naar Nieuw- Zeeland te gaan? Zou je Kurt meenemen, of weet je zeker dat hij niet wil?

Ik wilde altijd na mijn school erheen gaan, dus over ongeveer anderhalf jaar. Nu weet ik dat niet zeker meer door allerlei redenen maar als ik er dan heen ga, zou ik het leuk vinden als Kurt er in ieder geval een deel bij is. Maar ik zou ook erg graag alleen willen gaan, omdat het altijd een deel van mij en mij alleen is geweest.

Heb je een maffe gewoonte die je graag met ons wilt delen?

Maf? Mwoah. Ik bijt vreselijk op mijn nagels.bloos.gif Daar wil ik echt van af. Verder kan ik zo snel even niets bedenken.

Iriacynthe:

Ik heb het omgekeerde al aan Kurt gevraagd, nu aan jou: hoe ervaar jij een relatie met een niet-christen? Heb je het moeilijk met sommige dingen? Zijn er ook voordelen aan?

Natuurlijk is het af en toe lastig, maar ik zou het over het algemeen niet zo willen noemen. Wat ik lastig of jammer vind is dat ik hem niet zo snel mee zou nemen naar bijvoorbeeld de bijbelkring en natuurlijk het feit dat je weet dat we er erg anders instaan. Ik vind het daarentegen heel erg fijn dat hij heel erg open staat voor mijn manier van geloven en alles wat er bijhoort. Zo kan ik bijna alles van hem vragen (of hij meegaat naar de kerk, bijvoorbeeld) wat hij dan ook graag voor mij doet.* Ik vind het ook heel erg fijn dat we er goed over kunnen praten zonder dat ik het idee heb alsof hij vindt dat hij wel even weet hoe het zit en ik niet. Daarbij begrijpt hij veel van mijn gedachtegangen die betrekking hebben tot mijn geloof.

Voordelen voor mijn persoonlijke geloof zijn er zeker ook. Ik weet een aantal aspecten waardoor hij van zijn geloof is gevallen en die bespreekt hij met mij. Daardoor ga ik meer nadenken en heb ik het gevoel alsof ik sterker in mijn schoenen ga staan en ik neem niet meer zo maar iets aan 'omdat ik het nou eenmaal altijd zo geleerd heb'. Ik denk meer na over mijn geloof en dat heeft alleen nog maar positief gewerkt.Over het algemeen ervaar ik dus bijna geen struikelblokken, omdat we elkaar waarderen in ons geloof en ongeloof.

*Leuk voorbeeldje, zelf ga ik bijna nooit meer naar de kerk omdat ik steeds minder aansluiting heb bij de kerk waar ik normaal heen ging, maar ik mis het ontzettend en dat weet hij. De laatste tijd ben ik op zondag vrijwel altijd bij hem en hij stelde zelf voor om in zijn woonplaats een kerk te zoeken waar we ons allebei wel op ons gemak voelden, zodat we (af en toe) daarheen konden gaan. smile.gif

Waarom ben je moderator geworden? Wat vind je er het leukste aan en wat het vervelendste?

Ik werd jaren terug gevraagd om moderator te worden, daar heb ik even over na moeten denken maar vrij snel kwam ik tot de conclusie dat ik het erg graag wilde. Dit omdat ik Credible een heel warm hart toedraag en ik zelf wilde helpen om Credible een fijn forum te blijven zijn. Nog steeds doe ik het over het algemeen met veel plezier, maar waar ik tegenaan loop is het tijd- en motivatiegebrek, dat laatste met vlagen, dus dat vind ik het vervelendste. Het leukste vind ik o.a. het leuke onderlinge contact en gewoon het proberen om Credible goed te laten draaien. smile.gif

Jalikaatje:

liever films of boeken?

Films, ik heb de stomme gewoonte om wel te beginnen in boeken, maar ze halverwege links te laten liggen. Zo lees ik altijd een paar boeken tegelijk maar lees ik ze bijna nooit uit.bloos.gif

in bad of onder de douche?

Ik heb zelf geen bad dus in bad gaan vind ik uitzonderlijker en leuker dan douchen.

in welke pyama slaap je het lekkerst?

Euwh, geen.widegrin.gif Nu ja, vaak toch nog een hemdje en een kort broekje. Da's dan de zomer trouwens, in de winter als ik het echt heel koud begin te krijgen wil ik ook nog wel eens een maillot, een pyjamabroek, een hemdje, een t-shirt en een dikke trui aandoen.

Esther:

Kan je zo'n NZ haku dansje doen?

De Haka bedoel je? Neuh, helaas niet. Al heb ik dat ook een soort van expres gedaan want ik vind het zo raar om als vrouw zo'n stoere mannendans te doen. widegrin.gif

Welke plaatsen zou je specifiek willen bezoeken in NZ?

Steden: Rotorua en natuurlijk Auckland. Verder wil ik Mt. Cook bezoeken en een paar national parks. Wat ik ook graag wil is de Maori-cultuur proeven, maar waar je daarvoor precies moet zijn weet ik niet. Verder wil ik me voornamelijk op het Zuidereiland begeven, vanwege de natuur.

Welk boek ben je nu aan het lezen?

De ontdekking van de hemel, American Psycho, Godverdomse dagen op een godverdomse bol, Gijsbrecht van Amstael, If Bealestreet could talk en ik ben weer begonnen in de Bijbel.

Wat is je lievelingsgerecht?

Turkse pizza! That's for sure.

Heb je veel kerstkaarten verstuurd dit jaar?

Nee, zelfs helemaal geen. knipoog_dicht.gif

Ursa:

Wat doe je qua opleiding en/of wat wil je gaan doen?

Ik moet over anderhalf jaar kiezen welke studie ik wil gaan doen, en pfoeh wat een mogelijkheden! Ik twijfel voornamelijk tussen geschiedenis, filosofie, culturele antropologie of theologie. Theologie vind ik heel interessant maar lijkt me niet mijn droomstudie, geschiedenis of filosofie wel maar daar heb ik nog niet genoeg voorlichting over gehad. CA is geweldig, maar ja, wat kun je daar nou mee... Twijfel alom. knipoog_dicht.gif

Waarom?widegrin.gif

Eh, tja. Omdat daar mijn interesses liggen. puh2.gif Omdat ik het heel interessant vind om te weten hoe de mens denkt en wat de individuele mens denkt en vindt. Theologie en filosofie vind ik interessant voor persoonlijke redenen, geschiedenis en CA omdat ik meer van de mensheid wil weten, plat gezegd.

Heb je ook broers en zussen en zo ja, welke positie heb jij in het gezin? (oudste, jongste, ergens middenin).

Ik heb een zus en een broertje, ik ben dus de middelste.

Hoeveel kinderen wil je zelf?

GEEN. knipoog_dicht.gif Nou ja, dat schreeuw ik nu. Ik zie mezelf echt geen kinderen krijgen, maar ach, wie weet denk ik er later anders over. Maar dan sowieso niet zo'n hele grote hoop hoor!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nou maar te hopen dat het geen Freudiaanse verspreking is, want dat zou echt kut zijn.

Quote:

rofl.gif

De beste typefout in tijden!

worshippy.gif
PAUL
worshippy.gif

Tis dat jullie me erop attenderen(jullie posts waren de eersten die ik erover lasknipoog_dicht.gif). Heb het inmiddels veranderd hoor! En excuses aangeboden natuurlijk...

Link naar bericht
Deel via andere websites

En ik ga gelijk maar eens beginnen. smile.gif

-Je bent niet gelovig opgevoed maar "zelfstandig" tot geloof gekomen. Wie of wat heeft daar zoal een rol in gespeeld?

-Hoe heb jij credible ervaren als nieuwkomer?

-Wat is tot nu toe je favoriete Bijbelboek? Waarom?

-Wie inspireert jou in je geloof? (mogen Bijbelse/historische figuren zijn, maar ook gewoon mensen die je kent ofzo)

-Wat vind jij als tiener belangijk om in een kerk te kunnen vinden?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor Ilsefecit:

- Je volleybalt. Wat is tot nog toe het leukste/mafste wat je tijdens een wedstrijd mee hebt gemaakt?

- Ben je heel bewust spelverdeler, of had je liever aanvaller op midden of buiten geweest? Waarom?

- Wat betekenen je ondertitel en signature in het Nederlands?

- Wat studeer je/wil je later studeren en hoe zeker weet je dat daar brood in te verdienen is?

- Hoe is/zijn je eerste bezoek(en) aan de tienercathechese bevallen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Van Iriacynthe:

-Je bent niet gelovig opgevoed maar "zelfstandig" tot geloof gekomen. Wie of wat heeft daar zoal een rol in gespeeld?

Het is niet dat ik opeens van de ene op de andere dag ben gaan geloven, maar dat is een beetje zo gegroeid. Ik ben aan het einde van de derde klas gaan nadenken en toen voor mezelf tot de conclusie gekomen dat het logisch is als er een God bestaat. Maar in eerste instantie heb ik daar niets mee gedaan. Na de vakantie ben ik echter wat meer op zoek gegaan, en zo kwam ik uit bij Credible en bij de alphadiensten. Die eerste alphadienst vond ik erg leuk en toen ben ik wat vaker naar de kerk gegaan. Ik werd aangesproken door verschillende mensen en ze vroegen me ook of ik mee wou doen in de tienercatechese. Dat wilde ik wel. Nu leer ik steeds meer mensen kennen, en ik voel me al erg thuis. Ik denk niet dat er een gebeurtenis is geweest die echt de doorslag heeft gegeven, maar een ding wat me misschien wel heeft geholpen is dat ik ging bidden tot God, om te vragen of Hij ervoor wou zorgen dat iemand veilig terug kwam van vakantie. Dat ik dan misschien niet genoeg geloofde, dat ik heel veel fouten maakte, maar dat Hij haar wel moet helpen, omdat zij het beter doet en belangrijk is voor mij en veel anderen.

-Hoe heb jij credible ervaren als nieuwkomer?

Het was het eerste en enige forum waar ik me aanmeldde, dus iets om het mee te vergelijken heb ik niet. Ik vind het fijn dat er zoveel informatie en verschillende meningen en kijken op dingen te vinden zijn. De meeste mensen doen heel aardig en praten heel respectvol tegen elkaar, en ik vind het ook bijzonder dat mensen elkaar zoveel bemoedigende woorden kunnen geven, terwijl ze elkaar niet eens kennen. Dat vind ik echt geweldig!( pet.gif deze ook!) Maar ik vind wel dat sommigen een beetje bot of sarcastisch doen en dan vraag ik me af of dat nou nodig was.

-Wat is tot nu toe je favoriete Bijbelboek? Waarom?

Tja, ik heb nog niet de hele Bijbel gelezen, maar tot nu toe vind ik de psalmen en de eerste brief aan de Korintiërs heel mooi, en de brief aan de Romeinen.

-Wie inspireert jou in je geloof? (mogen Bijbelse/historische figuren zijn, maar ook gewoon mensen die je kent ofzo)

Dit vind ik wel een lastige vraag. Er zijn zoveel goede mensen geweest in het verleden, maar ik denk dat het toch meer mensen uit mijn eigen omgeving zijn, omdat dichterbij is. Nou is niemand perfect, maar er zijn wel mensen die zeker een goede invloed op mij hebben, waar ik echt wat van kan leren. Dat is bijvoorbeeld degene die ik in het antwoord op je eerste vraag noem, maar ik ga hier niet vertellen wie dat is.

-Wat vind jij als tiener belangijk om in een kerk te kunnen vinden?

Ik heb niet veel kerkervaring en ben ook niet in veel verschillende kerken geweest, maar ik denk dat het in een kerk belangrijk is om contact met andere mensen te kunnen vinden. Ik vind dat de diensten zelf toegankelijk moeten zijn, maar ook niet simpel, ik moet er wel kunnen nadenken en iets kunnen leren.

van gewoon Paultje:

- Je volleybalt. Wat is tot nog toe het leukste/mafste wat je tijdens een wedstrijd mee hebt gemaakt?

Mijn lens is een keer eruit gevallen, en ik kreeg een keer een bloedneus. Ja, meestal gebeuren de rare dingen bij mij. Er schiet me verder ook niet echt iets bijzonders te binnen.

- Ben je heel bewust spelverdeler, of had je liever aanvaller op midden of buiten geweest? Waarom?

Nou, ze hebben me gevraagd of ik dat wou zijn en daar heb ik geen moment over getwijfeld. Ik denk dat het niet alleen aan mij ligt, maar aan het hele team, en in mijn team zijn er een paar die goed kunnen spelverdelen en een paar die goed kunnen aanvallen, en ik behoor tot die eerste categorie. Ik vind het beide heel leuk en ik hoop ook dat we snel gaan penetreren met dit team (k zat eerst in een gemengd team en nu in een meisjesteam en in mij vorige team deden we dat al) zodat ik allebei kan doen.

- Wat betekenen je ondertitel en signature in het Nederlands?

La tua cantante betekent ‘degene die voor je zingt’, geen idee in welke taal. Amore, more, ore, re, nascuntur amicitiae, is Latijn en betekent Uit liefde, gewoonte, mondeling verkeer en daden, ontstaan vriendschappen.

- Wat studeer je/wil je later studeren en hoe zeker weet je dat daar brood in te verdienen is?

Ik studeer nog niet, ik zit in de vierde klas van het gymnasium. Ik heb ook nog geen flauw idee wat ik wil gaan doen, maar met mijn profiel kan ik bijna alle kanten op. Ik vind geld niet echt belangrijk, maar meerdere mensen hebben me verteld dat dat veranderd als je je eigen geld verdient. Dan zou ik ook vanuit politiek oogpunt rechtser worden.

- Hoe is/zijn je eerste bezoek(en) aan de tienercathechese bevallen?

Toevallig ga ik vanavond naar mijn tweede bezoek aan de tienercatechese, en daar heb ik erg veel zin in. De eerste keer was ik nogal zenuwachtig, maar dat bleek niet nodig, want het was een hele leuke groep. Een paar mensen heb ik in de kerk nog een paar keer gesproken. Ik vind de dingen die we doen ook heel leuk en interessant. Ik voel me wel een beetje achter, omdat zij allemaal christelijk zijn opgevoed en van huis uit en vanuit de kerk al veel meer hebben geleerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Boeiende antwoorden! Roept gelijk weer een paar vragen op. smile.gif

-Waarom heb je die ondertitel en signature gekozen, wat betekenen die uitspraken voor jou?

-Je zegt dat je vanuit politiek oogpunt rechtser zou schijnen te worden als je later groot bent en een baan hebt (dat zegt men mij ook wel eens trouwens knipoog_dicht.gif), hoe schat je jezelf dan tegenwoordig in qua politieke standpunten?

-Wat is een spelverdeler eigenlijk? In Jip-en-Janneke-volleybal-leek-termen alsjeblieft. widegrin.gif

-Ik vind de psalmen vaak wel moeilijk en best ver van me af staan, wat trekt jou er zo in aan?

-Heb je grote dromen, dingen die je ooit in je leven wilt doen of worden of meemaken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het is niet dat ik opeens van de ene op de andere dag ben gaan geloven, maar dat is een beetje zo gegroeid. Ik ben aan het einde van de derde klas gaan nadenken en toen voor mezelf tot de conclusie gekomen dat het logisch is als er een God bestaat. Maar in eerste instantie heb ik daar niets mee gedaan. Na de vakantie ben ik echter wat meer op zoek gegaan, en zo kwam ik uit bij Credible en bij de alphadiensten. Die eerste alphadienst vond ik erg leuk en toen ben ik wat vaker naar de kerk gegaan. Ik werd aangesproken door verschillende mensen en ze vroegen me ook of ik mee wou doen in de tienercatechese. Dat wilde ik wel. Nu leer ik steeds meer mensen kennen, en ik voel me al erg thuis. Ik denk niet dat er een gebeurtenis is geweest die echt de doorslag heeft gegeven, maar een ding wat me misschien wel heeft geholpen is dat ik ging bidden tot God, om te vragen of Hij ervoor wou zorgen dat iemand veilig terug kwam van vakantie. Dat ik dan misschien niet genoeg geloofde, dat ik heel veel fouten maakte, maar dat Hij haar wel moet helpen, omdat zij het beter doet en belangrijk is voor mij en veel anderen.

Echt mooi smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Echt mooi
smile.gif

Dankje smile.gif Ik ben blij dat ik zoveel goede reacties krijg, want die krijg ik natuurlijk niet van iedereen in mijn omgeving.


Samengevoegd:

@Iriacynthe, Straks op school ga ik je vragen beantwoorden


Samengevoegd:

-Waarom heb je die ondertitel en signature gekozen, wat betekenen die uitspraken voor jou?

Eigenlijk niet bijster veel. Mijn ondertitel had ik ergens gelezen en vond ik gewoon heel mooi. En voor die signature was ik echt gaan zoeken naar een mooie spreuk, en ik vind vriendschap heel belangrijk dus sprak hij me wel aan.

-Je zegt dat je vanuit politiek oogpunt rechtser zou schijnen te worden als je later groot bent en een baan hebt (dat zegt men mij ook wel eens trouwens ), hoe schat je jezelf dan tegenwoordig in qua politieke standpunten?

Sinds dit jaar heb ik maatschappijleer, maar daarvoor was ik ook wel geïnteresseerd in politiek. Ik zat altijd een beetje bij de Groenlinks-D66-PvdD, vanwege milieu. Maar sinds ik met geloof bezig ben is het ook wat meer richting de CU gaan neigen, maar waar ik nu op zou stemmen weet ik niet, dan moet ik me wat meer in de standpunten gaan verdiepen.

-Wat is een spelverdeler eigenlijk? In Jip-en-Janneke-volleybal-leek-termen alsjeblieft.

Je mag in maximaal drie keer de bal over het net heen spelen. Als het goed gaat heb je een pass, de eerste bal die iemand pakt, en diegene probeert de bal naar de plek te spelen waar de spelverdeler staat. Die speelt, wederom als het goed gaat, de tweede bal, naar een aanvaller, die heb erover heen smasht of speelt. De spelverdeler moet de bal dus goed kunnen plaatsen, zodat er een goede aanval kan komen.

-Ik vind de psalmen vaak wel moeilijk en best ver van me af staan, wat trekt jou er zo in aan?

Ik houd wel van gedichten en boeken waarin het taalgebruik niet is zoals je in het dagelijks leven zou verwachten. De psalmen, ik heb ze nog niet allemaal gelezen, beschrijven dingen die je in gedachten misschien meemaakt, heel beeldend. Iedereen kan zijn eigen boodschap eruit halen, en bovenal vind ik ze heel mooi klinken. En sommige zijn heel bemoedigend, zoals deze:

Psalm 23

1 Een psalm van David.

De HEER is mijn herder,

het ontbreekt mij aan niets.

2 Hij laat mij rusten in groene weiden

en voert mij naar vredig water,

3 hij geeft mij nieuwe kracht

en leidt mij langs veilige paden

tot eer van zijn naam.

4 Al gaat mijn weg

door een donker dal,

ik vrees geen gevaar,

want u bent bij mij,

uw stok en uw staf,

zij geven mij moed.

5 U nodigt mij aan tafel

voor het oog van de vijand,

u zalft mijn hoofd met olie,

mijn beker vloeit over.

6 Geluk en genade volgen mij

alle dagen van mijn leven,

ik keer terug in het huis van de HEER

tot in lengte van dagen.

-Heb je grote dromen, dingen die je ooit in je leven wilt doen of worden of meemaken?

Voordat ik geloofde wilde ik altijd iets betekenen van de wereld, maar nu heb ik ingezien dat dat ook in het klein kan. Ik zou wel ontwikkelingswerk willen doen, maar hier in Nederland is ook niet alles goed. Ik wil graag trouwen met een lieve man en samen kinderen krijgen en die alles bijbrengen wat ik heb geleerd. Ik wil er graag zijn voor vrienden en vriendinnen, en ook degene die dat nu nog niet zijn maar wel ooit worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid