Olorin 155 Geplaatst 17 april 2015 Rapport Share Geplaatst 17 april 2015 Ja maar ik zie liever geen vette dingen als feta en pesto ik ben namelijk iets teveel aangekomen na bijna 4 maanden niet meer roken en ik koop nu maaltijd salades omdat ik moeilijk kan koken door een handicap maar een salade moet zelf ik nog wel kunnen Ow Aer die klinkt lekker Als je zelf pesto maakt heb je de vetheid zelf in de hand. En die feta is erg lekker hoor. Ik denk dat het in het totaalplaatje reuze meevalt. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 20 april 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 april 2015 Heeft iemand nog een lekker recept voor een GEZONDE salade? Gezond of weinig calorieën? Want dat is niet altijd hetzelfde. Link naar bericht Deel via andere websites
Evie12 0 Geplaatst 21 april 2015 Rapport Share Geplaatst 21 april 2015 Allebei LOL Link naar bericht Deel via andere websites
tucker 28 Geplaatst 21 april 2015 Rapport Share Geplaatst 21 april 2015 Verse pasta carbonara * Vlindertjespasta (of wat je lekker vind, maar neem een iets 'grotere' pasta want anders wordt het een plakboel)* Twee flesjes kookroom* Geschaafde kaas (ik kies meestal voor extra belegen of oude kaas, want het is de kaas die de smaak aan je saus geeft)* Een bundeltje bosuitjes* Gerookte spekjes of hamblokjes (het eerste is iets zouter van smaak)* Diepvriesdoperwten 1) Snijd de bosuitjes in fijne ringetjes. Gooi het witte stompjes en de heel donkergroene delen weg bij het GFT. Zet ondertussen een pan water op voor de pasta en kook deze zoals op het pakje staat. 2) Snijd de hamblokjes (indien nodig) 3) Doe olie in een wok of hapjespan 4) Fruit de bosuitjes lichtjes aan 5) Bak de spek- of hamblokjes samen met de bosuitjes totdat ze verkleuren (gaar zijn) 6) Voeg nu het eerste flesje kookroom en de doperwten toe en laat even opwarmen 7) Wanneer de kookroom warm genoeg is kun je beetje bij beetje de kaas toevoegen tot de saus een goede structuur en smaak heeft (moet je een beetje uitproberen). 8) Als je saus te dik wordt, kun je een beetje extra kookroom toevoegen. 9) Giet de pasta af en laat deze even staan. Eventueel kun je een klein beetje olie door de pasta roeren om te voorkomen dat het aan elkaar plakt. 10) Opdienen en smullen maar. Link naar bericht Deel via andere websites
tucker 28 Geplaatst 21 april 2015 Rapport Share Geplaatst 21 april 2015 Dubbel gepost Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 21 april 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 april 2015 * Twee flesjes kookroom Heb je het al eens zonder kookroom en met eieren geprobeerd? Zie hier. Iets simpeler qua ingrediënten maar echt heel lekker. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 21 april 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 april 2015 Allebei LOL Oké. In die categorie hou ik heel erg van salades met peulvruchten. Supergezond en je hebt voorlopig geen honger meer. http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R6 ... coli-en-ei http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R8 ... nzensalade http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R9 ... en-avocado (tortillachips en kip achterwege laten en dan past het in een caloriearm dieet) http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R3 ... -camembert Ik probeer trouwens ook af te vallen (zonder weegschaal, die heeft mijn ex ). Link naar bericht Deel via andere websites
tucker 28 Geplaatst 22 april 2015 Rapport Share Geplaatst 22 april 2015 * Twee flesjes kookroom Heb je het al eens zonder kookroom en met eieren geprobeerd? Zie hier. Iets simpeler qua ingrediënten maar echt heel lekker. Nee en daar had ik toendertijd een goede reden voor: het was 24 graden buiten en we waren op kamp. Dan zijn eieren gevaarlijke producten. Daarom voor een veiliger alternatief gekozen Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 22 april 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 april 2015 - Salade choucroute. Zuurkool afgespoeld en gedept, vermengd met julienne gesneden appel en wortel. Erdoorheen een dressing van (vers) sinaasappelsap, olijfolie, mosterd, peper en zout (fleur de sel). - Gegrilde kippenbout overgoten met cognac, daarbij gekookte linzen (Puy) gemengd met gebakken prei, wortel, ui, knoflook, tijm en peterselie. - Brie en druiven. - Koffie (zelfgemalen) en cognac. Erbij zelfgebakken baguette parisienne, roomboter, en behoorlijk wat wijn. Slaap lekker. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 22 april 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 april 2015 - Salade choucroute. Zuurkool afgespoeld en gedept, vermengd met julienne gesneden appel en wortel. Erdoorheen een dressing van (vers) sinaasappelsap, olijfolie, mosterd, peper en zout (fleur de sel).- Gegrilde kippenbout overgoten met cognac, daarbij gekookte linzen (Puy) gemengd met gebakken prei, wortel, ui, knoflook, tijm en peterselie. - Brie en druiven. - Koffie (zelfgemalen) en cognac. Erbij zelfgebakken baguette parisienne, roomboter, en behoorlijk wat wijn. Slaap lekker. (Edit: burp.) Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 16 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2015 dit lijkt me toch wel wat: Link naar bericht Deel via andere websites
Aer 2 Geplaatst 19 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2015 dit lijkt me toch wel wat: Is het een matse? Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 20 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2015 nee een aardbeienpizza Link naar bericht Deel via andere websites
tucker 28 Geplaatst 21 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2015 Is dat lekker, warme aardbei? Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 21 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2015 nee tis koud, de sla en aardbeien gaan er pas op als de bodem al uit de oven is, zal binnekort ff recept erbij zetten als ik het niet vergeet Link naar bericht Deel via andere websites
Kwispel 1 Geplaatst 14 september 2015 Rapport Share Geplaatst 14 september 2015 Kun je schrijven hoe je de bodem maakt? Ik wil het niet met die speciale 00 bloem doen, die is nauwelijks te koop in de gewone supers. Maar dan bijv.. met half bloem en half griesmeel. Maar ik weet de verhoudingen t.o.v. water en gist niet zo goed meer. Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 14 september 2015 Rapport Share Geplaatst 14 september 2015 Ik zal kijken of het recept er nog is. Ik weet wel dat er pakjes zijn om bodems zo zelf te maken, misschien heb je daar iets aan? Link naar bericht Deel via andere websites
Kwispel 1 Geplaatst 14 september 2015 Rapport Share Geplaatst 14 september 2015 Dank voor je moeite. Link naar bericht Deel via andere websites
Aer 2 Geplaatst 25 september 2015 Rapport Share Geplaatst 25 september 2015 Zijn hier meer mensen die weleens zoete aardappel eten? Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 25 september 2015 Rapport Share Geplaatst 25 september 2015 Ja hoor. Hoezo? Link naar bericht Deel via andere websites
Kwispel 1 Geplaatst 25 september 2015 Rapport Share Geplaatst 25 september 2015 Ja, maar ik vind het vrij prijzig en voor dat geld eet ik net zo lekker winterpeen, bijna met je ogen dicht dezelfde smaak. Maar misschien trap ik nu op teentjes. Link naar bericht Deel via andere websites
Aer 2 Geplaatst 26 september 2015 Rapport Share Geplaatst 26 september 2015 Ja hoor. Hoezo? Ik ben wel benieuwd of iemand hier nog lekkere recepten weet met zoete aardappel ? Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 26 september 2015 Rapport Share Geplaatst 26 september 2015 Wij stomen het en eten het met een sausje gemaakt van rijstazijn en sojasaus. Heel simpel. Link naar bericht Deel via andere websites
Aer 2 Geplaatst 26 september 2015 Rapport Share Geplaatst 26 september 2015 Wij stomen het en eten het met een sausje gemaakt van rijstazijn en sojasaus. Heel simpel. Oke klinkt goed! Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 28 september 2015 Rapport Share Geplaatst 28 september 2015 Dank voor je moeite. er stond in het recept niks over de bodem... Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten