Hongerige Wolf 0 Geplaatst 28 maart 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 maart 2011 was vanochtend onderweg om ergens te gaan preken, lekker rustig langs de weg. Kwam ik langs een boom met daarin twee Nijlganzen op het nest- die broeden nl in een boom! Bijzonder om die twee grote watervogels daar zo hoog in de boom te zien! Ja, het is best een koddig gezicht vind ik altijd. Wel bijzonder, zo heel veel broedende nijlganzen kom je niet tegen. Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 28 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2011 Iets wat ik me dit weekend afvroeg: Waarom zit een specht eigenlijk op een boomstam te tikken? Is dat een vorm van masochisme of heeft het ook nog een doel? Link naar bericht Deel via andere websites
Ebbeloe 0 Geplaatst 28 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2011 Vanmorgen/middag zat ik buiten even een half uurtje te leren, en toen zaten er ook allemaal vogels in de tuin.. K had alleen mn bril niet op dus kon niet zien welke Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 28 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2011 Iets wat ik me dit weekend afvroeg: Waarom zit een specht eigenlijk op een boomstam te tikken? Is dat een vorm van masochisme of heeft het ook nog een doel?Los tikken van beestjes onder de bast. Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 28 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2011 Dat dachten we al, dank u Link naar bericht Deel via andere websites
ajamul 0 Geplaatst 28 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2011 @ JoostG: mooie voettekst heb jij....! Link naar bericht Deel via andere websites
Ol Moth 0 Geplaatst 31 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2011 Tijdens het eten voor de TV was er een harde knal te horen en we zagen dat er een duif tegen het raam aan was gevlogen. Bij nadere inspectie werd duidelijk dat deze uit de lucht is geslagen en tegen onze ruit aan door een sperwer. Die vervolgens ermee ging zitten op ene halve meter afstand van de ruit en toen ik naderde om foto's te maken zijn vleugels eromheen sloeg om zijn prooi te beschermen. Prachtig gezicht was dat. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 1 april 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 april 2011 Wauw, dat is indrukwekkend! Ik heb een keer een eend tegen mijn ruit gehad. Was denk ik gewoon een inschattingsfout van de eend; er heeft nog maandenlang een vetafdruk in de vorm van een eend op de ruit gestaan (vierde etage, geen balkon). Link naar bericht Deel via andere websites
ajamul 0 Geplaatst 1 april 2011 Rapport Share Geplaatst 1 april 2011 ja apart zoiets; ik heb het ook eens gehad met een duif. die afdruk stond er zo compleet en herkenbaar op dat ik er een heel bijzondere foto van kon maken. Jammer dat hier geen foto's geplaatst kunnen worden, anders liet ik hem even zien. Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 1 april 2011 Rapport Share Geplaatst 1 april 2011 @Ajamul: hier kunnen weldegelijk foto's geplaatst worden hoor, ik weet niet hoe je erbij komt dat dat niet kan? Wij hadden op school ook een keer een duif die tegen het raam in de aula aanvloog. Ook echt keihard. En al die meiden renden naar buiten en kwamen geshockeerd en half huilend binnen want hij had blijkbaar zijn nekje gebroken, en toen lag hij nog even te stuiptrekken voor hij echt doodging. Toen wist ik precies welke mensen nog nooit iets erg hadden meegemaakt, als je gaat huilen om een willekeurige duif die zijn nek breekt door tegen het raam aan te vliegen xD Link naar bericht Deel via andere websites
ajamul 0 Geplaatst 1 april 2011 Rapport Share Geplaatst 1 april 2011 aha, ik wist niet dat er foto's bijgevoegd konden worden; ben een beetje nieuw hier. Hier de complete duif op het raam. Hij zal wel hoofdpijn gehad hebben....... Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 1 april 2011 Rapport Share Geplaatst 1 april 2011 Inderdaad een bijzondere foto Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 1 april 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 april 2011 Haha, geweldig. Zo zag die eendafdruk er ook uit inderdaad. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 1 april 2011 Rapport Share Geplaatst 1 april 2011 aha, ik wist niet dat er foto's bijgevoegd konden worden; ben een beetje nieuw hier. Hier de complete duif op het raam. Hij zal wel hoofdpijn gehad hebben....... Ziet er uit als een of ander gevaarlijk vliegend ondood/spook wezen uit een of ander fantasy verhaal. Link naar bericht Deel via andere websites
ajamul 0 Geplaatst 1 april 2011 Rapport Share Geplaatst 1 april 2011 al zijn veertjes zijn geteld .... of althans te tellen, op deze afdruk van zijn persoonlijkheid..... Link naar bericht Deel via andere websites
ajamul 0 Geplaatst 2 april 2011 Rapport Share Geplaatst 2 april 2011 Vandaag is het lekker zacht weer en voor het eerst lig ik weer buiten in mijn hangmat. Genieten. Dan vliegt er een kauw vlak boven mijn hoofd langs. Hij passeert een hommel die hem in tegenovergestelde richting voorbij vliegt. De kauw draait zich om, vliegt terug en plukt de hommel van achteren uit de lucht. Vlak boven mijn hoofd. Jammer voor de hommel, maar prachtig om te zien. Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 2 april 2011 Rapport Share Geplaatst 2 april 2011 Toen wist ik precies welke mensen nog nooit iets erg hadden meegemaakt, als je gaat huilen om een willekeurige duif die zijn nek breekt door tegen het raam aan te vliegen xD Ik zou ook huilen hoor, sommige mensen zijn gewoon van die rare overgevoelige wezentjes. Super om te zien, die afdruk! Maar hoe komt dat eigenlijk, dat zo'n beest zo'n duidelijke afdruk nalaat? Zijn vogels zo vies ofzo? *heeft het gevoel dat ze een heel domme vraag stelt* Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 2 april 2011 Rapport Share Geplaatst 2 april 2011 Maar hoe komt dat eigenlijk, dat zo'n beest zo'n duidelijke afdruk nalaat? Zijn vogels zo vies ofzo? *heeft het gevoel dat ze een heel domme vraag stelt* Ik denk dat ze een vetlaag hebben, maar de echte vogelkenners weten dat misschien beter Link naar bericht Deel via andere websites
Chealder 1 Geplaatst 2 april 2011 Rapport Share Geplaatst 2 april 2011 *heeft het gevoel dat ze een heel domme vraag stelt* De enige domme vraag die er bestaat is de vraag die je niet stelt maar waarop je het antwoord wel wilt weten Ik denk dat EulogÃa gelijk heeft, maar dat weet ik ook niet zeker. Link naar bericht Deel via andere websites
Ol Moth 0 Geplaatst 2 april 2011 Rapport Share Geplaatst 2 april 2011 Dat is poederdons; een soort talkpoeder. Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 4 april 2011 Rapport Share Geplaatst 4 april 2011 Vogels hebben een waterafstotend vetlaagje op hun veren, net als wij talg op onze huid hebben. Dat spul zorgt ervoor dat de veren in goede conditie blijven en vogels niet zo kleddernat worden als ze gaan zwemmen Daar komt die afdruk van Link naar bericht Deel via andere websites
Hinata 0 Geplaatst 5 april 2011 Rapport Share Geplaatst 5 april 2011 Kennen jullie de homoseksuele necrofiele eend? Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 5 april 2011 Rapport Share Geplaatst 5 april 2011 Wuh? Wil ik 'm kennen? Link naar bericht Deel via andere websites
Hinata 0 Geplaatst 5 april 2011 Rapport Share Geplaatst 5 april 2011 Nou kijk, ik was een keer bij een of ander uitreiking en daar was een man die vertelde dat hij zo'n eend zegmaar bezig had gezien, en door daar onderzoek naar te doen had hij een of andere prijs gewonnen. Link naar bericht Deel via andere websites
Ol Moth 0 Geplaatst 5 april 2011 Rapport Share Geplaatst 5 april 2011 Natuurlijk ken ik die. Woerd die een andere woerd wilde versieren. Die sloeg op de vlucht, vloog te pletter tegen een ruit en vervolgens heeft de eerste eend nog een nummertje op hem gemaakt. Bizar ja. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten