Spring naar bijdragen

De grootste mysteries in de wereld


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Sinds Einstein zijn er wel meer wetenschappers geweest. Hawking bijvoorbeeld met zijn Hawkingstraling. Anyway, dit lijkt me een onderwerp voor TBM.

Dat je er dingen in gezogen kunt zien worden is gewoon hard bewijs. Daarnaast kun je meen ik wel vervormingen van de ruimte-tijd zien dacht ik. En naar ik begreep zendt een zwart gat een enorme dosis straling het heelal in.

Als ik nog eens een vierde post in het relativiteitstheorie topic plaats, dan is de kans groot dat er iets over zwarte gaten in komt te staan. Een derde post moet overigens ook nog geschreven worden, geen idee of het daar überhaupt ooit van komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Kunnen dieren aarbevingen voelen aankomen?

Ik denk dat sommige dieren aardbevingen en aanverwante zaken beter kunnen waarnemen dan mensen en daar ook op reageren. Het lijkt me sterk dat dieren een soort aarbevingdetectie hebben ontwikkeld.

Aardbevingen zijn namelijk op zich ongevaarlijk. Het gevaar zit hem voor het grootste deel in instortende menselijke constructies en daarnaast is er nog een klein risico op aardverschuivingen en tsunami's en dergelijke, maar verder zijn ze een tamelijk onschuldig verschijnsel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Er zijn iig mensen die gezegd hebben ze te maken. Ze werden alleen niet door iedereen geloofd, zelfs niet na het laten zien van de techniek.
widegrin.gif

Ik geloof het ook niet smile.gif Als je zoiets in een nacht kan maken, zonder het knakken (maar buigen biggrin.gif) van graan, ben je niet goed widegrin.gif

Daarbij, dan moet je wel een heel goed inzicht hebben. Je staat in dat veld, niet erboven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik geloof het ook niet
smile.gif
Als je zoiets in een nacht kan maken, zonder het knakken (maar buigen
biggrin.gif
) van graan, ben je niet goed
widegrin.gif

Daarbij, dan moet je wel een heel goed inzicht hebben. Je staat in dat veld, niet erboven.

Is ook oa. met een helikopter gedaan. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een helikopter komt op mij niet erg geloofwaardig over. Door de propellers waaien de halmen alle kanten uit en lijkt het mij vrijwel onmogelijk om zulke precieze figuren te maken. En zo'n ding maakt ook natuurlijk nogal wat herrie. Het gaat opvallen als je 's nachts boven je graanveld de hele nacht hetzelfde monotone helikoptergeluid hoort.

Ik had begrepen dat het wel degelijk op het veld zelf wordt gemaakt, met plankjes en touwtjes. En heel veel ruimtelijk inzicht. De cirkels zien er vaak in elk geval wel verbazingwekkend knap uit, met de meest ingewikkelde geometrische vormen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ook wel begrepen dat toen men voor het eerst de ruimte in werd geschoten men erg benieuwd was of de landkaarten overeenkwamen met wat vanuit de ruimte te zien was. Dit bleek behoorlijk goed te kloppen, zonder dat men destijds bij het opstellen van de kaarten een goed overzicht had. Ergo: de mens is heel goed in staat om op de aarde zelf vormen bepalen zonder dat men een overzicht heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Behalve graancirkels gemaakt door mensen, schijnt men in de buurt van graancirkels ook weleens lichtbollen waar te nemen.

Ik heb ze zelf nog nooit gezien, maar wellicht bestaan ze.

Ik denk dan niet aan ruimteschepen zoals vliegende schotels. Het zal eerder een natuurkundig verschijnsel zijn die lichtbollen. Zoals bliksem. Maar de manier waarop ze bewegen vind ik apart. Zou zeker een poos staan kijken als ik ze waarnam.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Marinus: hoe weet je zo zeker dat graancirkels niet bestonden in de middeleeuwen? Als ze er inderdaad waren is de kans klein dat ze ook daadwerkelijk geregistreerd werden.

En ik heb ooit een docu gezien over graancirkels.. Ik dacht dat ze het daar hadden over zeldzame bolbliksems die die dingen zouden maken. Weet het hoe en wat alleen niet precies meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@Marinus: hoe weet je zo zeker dat graancirkels niet bestonden in de middeleeuwen? Als ze er inderdaad waren is de kans klein dat ze ook daadwerkelijk geregistreerd werden.

er is een melding van een graancirkelachtig iets uit 16-honderd-nog-wat, de eerstvolgende was in de jaren 70. Dit maakt een weerkundig fenomeen zeer onwaarschijnlijk. Verder lijkt het me duidelijk dat die dingen met een intentie gemaakt zijn. Een tornado o.i.d. maakt geen geometrische figuren dus kom je sowieso al snel bij mensen uit


Samengevoegd:

Quote:

Overigens geloof ik niet dat graancirkels door buitenaardse wezens zouden zijn gemaakt. Ik vind ze alleen verbazingwekkend knap gemaakt.

Mensen maken nu eenmaal verbazingwekkende dingen. graancirkels zijn peanuts vergeleken bij de Piramides, de Notre Dame en Stonehenge.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Er zijn niet alleen mensen die beweren graancirkels te maken, sommigen hebben zelfs gedemonstreerd hoe ze het deden. Het is een hoax. Die lichtbollen zijn ook prima te verklaren zonder er Ufo's e.d. bij te halen.

merk op dat graancirkels niet bestonden in de middeleeuwen, dus een weerkundig fenomeen is het niet.

Het wil uiteraard niet zeggen dat die lichtbollen niet bestaan, maar dat we niet weten wat het zijn. Natuurkundige verschijnselen waarschijnlijk...gasbollen???

Het is in ieder geval apart, en inderdaad zou je ze ook zonder buitenaards leven erbij te halen kunnen verklaren.

Maar zo lang ze nog niet weten wat het zijn blijven het UFO's knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid