Spring naar bijdragen

Pedofielen?  

  1. 1. Pedofielen?

    • Doodschieten
      0
    • Ophangen
      0
    • Opsluiten
      12
    • Castreren
      8
    • In brand steken
      2
    • Met een baksteen bewerken
      1
    • Opsluiten in een vrieskist
      1
    • Uit een vliegtuig gooien
      0


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 105
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Dat verschil bestaat wel degelijk. Eén van mijn beste vrienden is pedofiel, en zeker geen pedoseksueel, want hij weet donders goed dat het uiten van zijn geaardheid schade bij de kinderen waarop hij valt teweegbrengt en heeft daarom besloten geen uiting aan zijn gevoelens te geven. Volgens hem zijn er overigens veel meer pedofielen dan veel mensen denken. Slechts een heel klein percentage is daadwerkelijk pedoseksueel en komt daardoor in de media.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben voor chemische castratie als men een normaal functionerend leven wil en zelf aangeeft. Ik weet niet of je erop mag vertrouwen dat iemand die zegt dat verlangen te voelen maar ook morele remmingen voelt altijd die remmingen zwaarder zal ervaren dan het verlangen. Maar die hoeven wat mij betreft niet als beesten behandelt te worden.

En veroordeelde pedoseksuelen mogen van mij de bak in en een permanente castratie ondergaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@dwarrel: Hangt er vanaf met fysiek castreren ben je twee ballen lichter maar je hebt ook zogenaamde chemische castratie waarbij de persoon medicatie krijgt om de hormoonspiegel te verlagen. Probleem daarbij is dat de medewerking van de persoon in kwestie nodig is. Als je daar niet vanuit kan gaan is opsluiten eigenlijk het enige alternatief. Tenminste allerlei soorten van geweldpleging vind ik zelf geen echt alternatief.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben voor chemische castratie als men een normaal functionerend leven wil en zelf aangeeft. Ik weet niet of je erop mag vertrouwen dat iemand die zegt dat verlangen te voelen maar ook morele remmingen voelt altijd die remmingen zwaarder zal ervaren dan het verlangen. Maar die hoeven wat mij betreft niet als beesten behandelt te worden.

Ik leid uit onderstaande quote af dat je het hierboven juist over niet praktiserende pedofielen hebt. Om op dat bovenstaande te reageren: in hoeverre geldt hetzelfde niet ook voor bijvoorbeeld mannen die op volwassen vrouwen vallen? Daar kan je ook niet voor honderd procent van uitgaan dat hun morele remmingen zwaarder wegen dan het verlangen naar een vrouw? Ook iedereen maar preventief chemisch castreren omdat er mogelijkerwijs een verkrachter tussen zit?

Quote:

En veroordeelde pedoseksuelen mogen van mij de bak in en een permanente castratie ondergaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb gekozen voor castreren, ik wilde ook nog kiezen voor opsluiting (levenslang) maar die mogelijkheid was er niet.

waarom zo hard en levenslang? omdat de slachtoffers ook levenslang hebben, dus waarom het slachtoffer zwaarder straffen dan de dader?

bovendien levenslang vanwege het risico op herhaling, dat is en blijft aanwezig en je moet geen risico's nemen ten koste van kinderen....

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

De tendens gaat wat richting repressie en wraak, en dat snap ik goed. Maar ik beschouw pedofilie niet als een bewuste keuze, maar als een afwijking. Wie daarmee kan leven (en dus van kinderen af blijft) heeft een flinke last te dragen en verdient waardering en steun. Wie met die last niet overweg kan (en dus niet van kinderen afblijft) moet geholpen worden die last wel te dragen. Die hulp moet overigens tevens de bescherming van zijn/haar omgeving insluiten.

Ik ben geen voorstander van repressie of wraak.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik leid uit onderstaande quote af dat je het hierboven juist over niet praktiserende pedofielen hebt. Om op dat bovenstaande te reageren: in hoeverre geldt hetzelfde niet ook voor bijvoorbeeld mannen die op volwassen vrouwen vallen? Daar kan je ook niet voor honderd procent van uitgaan dat hun morele remmingen zwaarder wegen dan het verlangen naar een vrouw? Ook iedereen maar preventief chemisch castreren omdat er mogelijkerwijs een verkrachter tussen zit?

[...]

Mensen die op volwassen personen vallen van welk geslacht dan ook kunnen een relatie opbouwen en uiteindelijk die/dat behoefte/verlangen bevredigen. Mensen met een voorkeur voor seksueel contact met kinderen hebben geen enkele toegestane manier in onze maatschappij om die lust in praktijk te brengen. Dat vind ik zwaarder wegen.

En nogmaals, ik zeg niet dat je ze dan als beesten hoeft te behandelen. Het is ook afhankelijk natuurlijk of de persoon in kwestie ook genot ervaart uit seksueel contact met volwassen mensen om zijn libido te bevredigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Mensen die op volwassen personen vallen van welk geslacht dan ook kunnen een relatie opbouwen en uiteindelijk die/dat behoefte/verlangen bevredigen. Mensen met een voorkeur voor seksueel contact met kinderen hebben geen enkele toegestane manier in onze maatschappij om die lust in praktijk te brengen. Dat vind ik zwaarder wegen.

En nogmaals, ik zeg niet dat je ze dan als beesten hoeft te behandelen. Het is ook afhankelijk natuurlijk of de persoon in kwestie ook genot ervaart uit seksueel contact met volwassen mensen om zijn libido te bevredigen.

Mijn buurjongen is te lelijk om een vriendin te krijgen. Preventief castreren? Sorry, er zijn genoeg niet-pedo's die ook moeite hebben met het krijgen van een relatie en daar toch mee om kunnen gaan. Waarom zou een pedofiel dat dan niet kunnen?

De enige optie die jij pedofielen biedt is castratie, ongeacht of ze iets verkeerds hebben gedaan of niet. Ik zie niet hoe dit te rijmen is met een uitspraak dat ze niet als beesten behandeld hoeven te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het valt me weleens op dat mensen de meest gruwelijke martelmethoden weten te vinden voor pedofielen. Iemand die zulke methoden weet te verzinnen en zelfs met enige onverholen trots ze uitspreekt, moet toch ook de nodige kwaad in zich hebben zitten. Want iemand op sadistische wijze doodmartelen lijkt mij toch ook een groot kwaad, ook als het om praktiserende pedofielen gaat. Het is soms best wel huiveringwekkend met hoeveel gemak mensen zulke verschrikkingen uitspreken, zonder een krimp te geven.

Het lijkt mij persoonlijk dan ook absoluut geen goed christelijk gedrag om aan zulke borrelpraat mee te doen, of ook maar bewust zulke martelmethoden te bedénken. Zoiets doe je uiteindelijk ook alleen uit woede of om de ander te willen overstemmen met nóg grovere martelingen, zodat men jou wel heel rechtvaardig zal vinden, omdat je zo grof reageert op pedofilie. Maar woede kun je wel op andere, beheerste manieren uiten en de ander willen overstemmen uit een misplaatst rechtvaardigheidsgevoel is enkel hoogmoed en dus zonde.

Ik schaar me dus ook achter de post van Cornelius van Wijck. Met als aanvulling dat het ook totaal geen zin heeft om een praktiserende pedofiel die zijn straf voldaan heeft in geen enkele stad of buurt meer te weigeren. Hij zal dan alleen maar meer in het verborgene leven en gemakkelijk weer toeslaan, vooral omdat hij de kans niet meer krijgt een normaal bestaan op te bouwen, onder strikte discipline waar nodig. Hoe erg het ook is wat zo iemand doet (heb zelf gezien hoe het een heel gezin kan kapotmaken), het is bij tijd en wijle wel zo handig om ook praktisch te denken en niet enkel in termen van (bloedige) wraak. Al is het alleen al om kinderen écht duurzaam te beschermen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het lijkt mij persoonlijk dan ook absoluut geen goed christelijk gedrag om aan zulke borrelpraat mee te doen, of ook maar bewust zulke martelmethoden te bedénken.
Zoiets doe je uiteindelijk ook alleen uit woede of om de ander te willen overstemmen met nóg grovere martelingen, zodat men jou wel heel rechtvaardig zal vinden, omdat je zo grof reageert op pedofilie.
Maar woede kun je wel op andere, beheerste manieren uiten en de ander willen overstemmen uit een misplaatst rechtvaardigheidsgevoel is enkel hoogmoed en dus zonde.

Waarop baseer je dat alleen woede of overstemmen een motivatie kan zijn?

Vanuit een slachtoffer kan ik me voorstellen dat er hele andere motieven ten grondslag liggen om zo wreed te reageren...

Verder sluit ik me ook aan bij CvW, hoewel ik me ook kan voorstellen als je zoiets meemaakt, je in eerste instantie heel anders reageerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid